millaiset sisävaatteet vauvalle

ensikertalainen

Tässä ekaa odotellaan ja mietin että millaiset vaatteet vauvalle puetaan sisävaatteiksi? Pelkkä body ja potkuhousut ei varmaan riitä, käytänhän itsekin sisällä aluspaitaa ja päällyspaitaa sekä pitkiä kalsareita ja sisähousuja. Miten muut ovat vauvansa sisällä pukeneet, onko bodyn alla kietaisupaita ja potkuhousujen alla sukkahousut? Vai bodyn ja potkuhousujen päällä joku collegepuku?
Kaikkea tulee mietittyä kun ei sillä tavalla kokemusta ole. Kesällähän kai riittää yksi vaatekerta sisällä, ja ulkonakin jos on lämmin päivä. Muina vuodenaikoina puetaan kai kaksi vaatekertaa sisällä?

10

1309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Meillä alusta asti sisällä body housut. On tarkenevaa lajia tämä napero.

• kohta 10kk

Meidän pieni oli kesällä lyhythihaisessa bodyssa ja verkkareissa.

Nyt talvella pitkähihaisessa bodyssa ja verkkareissa. Yöllä unihaalareissa. Sukkia ei halua pitää koskaan jalassa, repii aina pois. Yöllä ei peittoa halua, edes lakanaa päälleen.

• hikipojan emo

Hei aloittaja, opit kyllä tietämään mitä vauvasi tarvitsee. Toiset tarkenevat hyvinkin ja jotkut kaipaavat kaksi kerrosta. Sama juttu siinä mitä yöllä päälle ja vaunuihin. Minun poikani on lämminverinen ja nytkin sillä on yöunilla pelkkä lakana peittona ja päällä body potkuhousut.

• Kahden äiti

Teillä on vähän kylmä kotona? Minä kun olen tottunut kotona oleskelemaan t-paidalla ja MAX yksillä pitkillä housuilla. Esikoinen hilluu yleensä kalsongeissaan ja pikkusellakin on vaan body (lyhyt tai pitkähihainen) ja potkarit. Mutta minä tykkäänkin, että kämpässä pitää olla lämmin!

• ensikertalainen

Asutaan puulämmitteisessä vanhassa omakotitalossa joten lämmitys pitää itse hoitaa eikä se ole aina päällä. Patterit siis lämpenevät kun polttaa puita lämmityskattilassa. Esim. yöllä ei ole lämmityskattilassa tulia, aamusta iltaan kyllä mutta talossa on hieman viileää aamuisin. Lisäksi talossa vetää, ei pahasti mutta itse olen niin viluinen että käytän kyllä t-paidan päällä pitkähihaista ja talvisin pitkiä kalsareita housujen alla. Täytyy nyt katsoa sitten miten vauva tarkenee, yhdellä vai kahdella vaatekerralla.

• tässäpä neuvo

Lämpötilat vaihtelevat eri kodeissa. Neuvoisinkin sinua pukemaan vauvasi samoin kuin puet itsesi.

Esim. meillä tarkenee ilman välihousuja tai -paitoja. Tosin meillä laitetaan vauvalle aina sukat ja pitkähihainen paita, vaikka itse olisi t-paitasillaan ja ilman sukkia. Sit jos tuntee itsensä viluiseksi, ja sisällä on viileähköä, niin ilman muuta lisään vauvalle sukkahousut tms.

• ilmu17

Vauva on yleensä pitkähihaisella bodylla ja sukkahousuilla :)

• tälläisiä

Lämpimämmällä pitkähihainen body potkuhousut ( sukat), kylmemmällä body pitkähihainen paita potkuhousut toiset terättömät housut paksut sukat. Yöksi potkuhaalari ( sukat).

• lämpö ja ilmastointi

Vastasyntyneellä kannattaa olla tupla vaatetus ihan alku-aikoina. Massaa kun tulee lisää, niin vaatetusta voi alkaa karsimaan.

Body sekä potkuhousut ja sukat riittävät kuukauden vanhalle, jos on normaali ”ei vetoisa” huoneisto. Meillä nyt 2 kk 5 kg vauva pärjää ihan hyvin sisällä pelkillä bodylla ja potkuhousuilla.

Oikea huonelämpötila on kaiken lähtökohta. Tiiviissä ja vedottomassa huonetilassa suositeltava lämpötila on 20 - 22 °C astetta. Useimmissa asunnoissa huonelämpötila on liian korkea (yli 23 °C).

Kannattaa tarkistaa ikkunoiden tiivisteiden kunto.

http://www.heli.fi/

http://www.ikkuna-asiantuntija.fi/

• paljon asunnon

lämpötilasta. Meillä aina niin lämmintä että itse tarkenee hyvin T-paidalla ja pitkissähousuissa. Vauvalla pitkähihainen body ja puolipotkarit tai sukkahousut.
      Kun käymme kylässä isälläni,joka asuu vanhassa puutalossa ja lattiat selvästi vetoisia,olen lisännyt yhden vaatekerran kun lapsi jo ryömii. Eli esim.collegepuvun tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe