Saatteko ylityökorvausta

Motonisti

Miten paljon tunteja teette päivässä,viikossa tai kuussa?
Saatteko ylityökorvauksia?

Kuskina peruspalkalla 300-350tuntia kuussa.
Minusta ei ole kohtuullista vaatia tämmöstä tuntimäärää peruspalkalla kuskilta,vai?

20

4840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttöystävänä ponsse

      tärkeintähän nykyään kuskeille on että saa kiillottaa karvanoppaponssea

      • ylitöitä?

        Kyllä 8 tuntia päivälle riittää työntekoa. Keksi jotain muita harrastuksia itsellesi niin et ole pelkästään töissä / nukkumassa. Pitemmän päälle tuo ei hyödytä ketään, itseäsi kaikkein vähiten.


    • on ylityötä

      Eikö työ ole aivan samaa tekee vaikka 500h /kk.
      Mistä ylityö nimike??

    • kaikki hyvin

      aina on tullut, 8 ekaa tuntia ylitöitä 50% sen jälkeen 100%.

      • Bentsi

        Vuorokautisesta ylityöstä maksetaan 2 ekaa tuntia 50 % ja loput 6 h 100 %.
        Viikkoylityöstä maksetaan 8 ekalta tunnilta 50 %. Näin mekaanisessa metsäteollisuudessa.


    • ne ylityö korvaukset tulee ja ei tarvi tehdä kuin tessin mukaiset tunnit jos itse ei halua. 8 h päivällä pärjää ihan hyvin kun ei ole lähtenyt nälkäpalkalla töihin. Sä oot sit töissä 7 päivää/viikko 10 h päivä? Kannattais ehkä etsiä syyllistä peilistä..

    • gchkj

      Itse teen 8-9 tuntista päivää.Kuukaudessa tunteja keskimäärin 170.Ylityökorvaukset maksetaan,tottakai!!Vinkki sinulle motonisti. Hae ylityökorvaukset takautuvasti liiton tai työtuomioistuimen kautta.Saat hyvät rahat jos oot jo useamman vuoden tehny yli 300h perustuntipalkalla.

    • Motonisti

      Nyt taijetaan mua viijä oikein kunnolla.
      Ei ole vaihtoehtoa tehä vähemmän tai saaha ylityökorvauksia.

      Saako työnantaja teettää töitä peruspalkalla rajattomasti?
      Tosin olen kyllä ite suostunut tähän.

      • kannattaa diapamia hommata ...

        lepäile sitte haudassa, se on sama jos kaikki tunnit on sulle samanarvoisia. ylimääräinen raha aiheuttais sulle vain ongelmia, pahan typeryyskohtauksen,,yöllä karvanoppaponsse kaatuu sun päälle kun kiillottamassa sitä jne..


    • mitä olet menettäny euroja...

      Oletetaan että sinun tuntiliksasi on vaikka 10 € / h ja ajelet kuukaudessa vaikkapa noin 350 h eli noin 15 h / pv.
      - peruspalkka päivältä 150 €
      - 2 h 50 % 30 €
      - 5 h 100 % 100 €
      --------
      300 € /PV
      ...elikkäs ajelet noin pulipalkalla koko ajan mihin sinulla olisi oikeus noilla tuntimäärillä. Laskelmasta puuttuvat vielä viikkolepokorvaukset, matkakorvaukset, ruoka / päivärahat yms tilpehöörit.....mietihän asiata et onko tuossa mitään järkeä pitemmän päälle...nuoruus kuluu ja veroherra nauraa partaansa....

      • Motonisti

        Mitä ahkerampi olen sitä pienemmäksi todellinen tuntipalkka jää!!!

        Näitä ei kannattais paljon laskeskella,muuten voi ruveta......


      • tyo
        Motonisti kirjoitti:

        Mitä ahkerampi olen sitä pienemmäksi todellinen tuntipalkka jää!!!

        Näitä ei kannattais paljon laskeskella,muuten voi ruveta......

        Oletko sinä ja työnantajasi kuulleet sellaisesta asiasta kun työaikalaki ja työehtosopimus????


      • Motonisti
        tyo kirjoitti:

        Oletko sinä ja työnantajasi kuulleet sellaisesta asiasta kun työaikalaki ja työehtosopimus????

        Olen kuullut siitä jälkimmäisestä,
        työehtosopimusta ei tehdä,sanoi työnantaja(hieman kärjistetty).

        Mitä sanoo tyaikalaki?


      • seuraaja....
        Motonisti kirjoitti:

        Olen kuullut siitä jälkimmäisestä,
        työehtosopimusta ei tehdä,sanoi työnantaja(hieman kärjistetty).

        Mitä sanoo tyaikalaki?

        oletko tehnyt kirjallisen työsopimuksen ??
        on työehtosopimus jota työnantajanan tulee noudattaa !!


      • täää
        seuraaja.... kirjoitti:

        oletko tehnyt kirjallisen työsopimuksen ??
        on työehtosopimus jota työnantajanan tulee noudattaa !!

        Vielä nytkin voi vaatia kirjallisen työsopimuksen. jos toinen osapuoli ei siihen suostu, niin kortistoon vaan, ei tule karenssia.


    • mitä ne on??

      Viikonloput painan läpeensä.

      Perjantai-iltana aloittelen siinä kello 20:00 koneen huollettuani (menee aikaa kun ajelen toiselta työmaalta 200 kilometrin päästä)

      Lauantai-aamuyöstä pidän noin 6 tunnin tauon ja jatkan sitten sunnuntai-iltaan viiteen.

      Ajan taas 200 km, että ehdin käydä suihkussa ja tehdä eväät ja vähän nukkuakin, aamulla pitää olla taas 7 aikaan töissä..

      Kukaan ei maksa ylityökorvauksia.

      Ai niin... minähän olenkin yrittäjä. En voi maksaa edes palkkaa itselleni. Pahus sentään.

      No, eipä tuo haittaa. Lähden taas huomenna, sain ketjut juuri teroitettua.

      Nahkurin orsilla tavataan.

      • kuitenkin

        ihan sinun oma valintasi?


      • työnsankari

        Ootkos saanu pillua?tai ees nähny???


    • nuole sitä traktoria

      jotenki sääliä? toivottavasti tukehdut sinne limaiseen hyttiisi aivoinvalidi.

      • mot

        AMMU ITTES!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe