aikoina sekametelisopaksi. No ei nyt ihan tuolla nimellä, mutta siihen suuntaan.
* Ja mistähän tämä sekalaisuus mahtaa johtua?
* Täällä , muistutuksena ensin se, että palsta on tarkoitettu HELLUNTAILAISUUDESTA keskustelijoille, on
kuitenkin suurimpia palstan sekoittajia luterilaiset. Mm:ssa nim. "KTS", hän on täällä ainoastaan sekoittamassa luterilaisuutta, ja vääristelemässä helluntaiseurakunnan opillista seurakunta järjestystä.
* Sekä monet muut rekisteröimättömät puskajussit.
* Esm. minä en ole koskaan ollut luterilaisten palstalla sotkemassa heidän oppejaan, mun puolesta saavat pitää oppinsa, vaikka usein mesoankin vauvakasteesta, teen sen täällä omalla palstallani, varoittaakseni ei- luterilaisia vauvakasteen harhasta. Ja lukemaanhan aina voi tulla kukavaan?
* Monilla palstoilla tuollaista ryntäilyä omia oppejaan tuojat karkoteaan sheriffien toimesta välittömästi.
* Mä en ymmärrä, miksi YLLÄpidon puolelta pidetään tämä palsta tälläisenä villinä, kun ei valita sheriffiä, joka pitäisi tunkeilijat kurissa, niikuin monilla muillakin palstoilla.
* Ehkäpä ylläpito antaa vapaan vallan talloa tätä palstaa jokaisen ken kynnelle kykenee.
* Siksikin olisi suotavaa, että luterilaisetkin pysyisivät omalla alueellaan, ja siellä voivat paasata muista uskovista sen kun ehtivät, mutta ei pitäisi tulla "kylään" räksyttämään opeistmme ja opettamaan omiaan, kun varsin hyvin tietävät, esm. h-srk:nan jäjestys säännöt useimmissa opillisissa käytännöissä.
Palstaa on sanottu viime
31
846
Vastaukset
- Mutkun...
Jos kaikki pysyis vaan omilla palstoillaan, niin eihän tästä mitään tulis...
* Monilla palstoilla se kuitenkin toimii, sheriffit hoitaa hommansa, ja palstalla säolyy edes jonkilainen sekeisyys.
* Täällä jos tuo asiat Raamatullisesti oikein, heti on joukko "selittäjiä", ja jopa Raamatulla Raamattua kuomvaa seli selitystä.
* Tässä tilasssa tällä palstalla ei ole mitään mahdollisuutta rakentaa rakentavaa keskutelua.
hyvä foorumi, kun täällä saa toisiaan kunnioittavasti keskustella ja vaihtaa ajatuksia kaikkien kanssa, niin kuin sana ja ilmaisuvapaus edellyttää! Toisin kuin esim. Netmissionissa, jossa ylläpitäjät ja modet herroina ja hidalgoina määräilevät, mitä, mistä ja miten saa kirjoittaa!
palsta tääläisenä.
* Koska saat vapaasti sekoittaa helluntailaista perusopetusta, jota on h-srk:ssa opetettu ja saarnattu hyvin ja hedelmää kantavin tuloksin jo ainakin sata vuotta.
* Nyt sinä saat vapaasti kitkeä perustaa pois vilpittömien ja äskettäin uskoon tulleitten sydämistä, väittämällä omiasi, Jeesuksen jumaluudesta, ja Hänen Jumalasta siittämisen , sekä neitsyt Marian synntämisen perustaa, johon koko Jumalan suunnitelma perustuu ja on ylipäätään mahdollista, niin nyt saat todella vapaasti sekoitaa vielä uskossa maitoa tarvitsevien pään ja sitä kautta tuhoat heidän uskonsa totiseen Jumalaan.
* Isään Poikaan ja Pyhään Henkeen. Valehtelemalla Raamatun nimissä, Jeesuken luodun tasolle, se täytyy sanoa sinun eduksesi, että ethän voi parempaan pystyä, kun olet istekkin eksyksissä, täysin pois evankeliumin totuudesta ja sen tuntemisesta. Kun kerran kiellät Jeesuksen Kristuksen jumaluuden ja Jumalasta syntymisen Ihmiseksi, ilman Aadamin jälkeläisen verta.
*Sinä väität että Jeesus olis myös Aadamin veren perijä, joka harha poistaa mahdollisuuden Jeesukselta olla kenenkään sijais uhrina!
* Ja tässä sinä juuri romutat koko evankeliumin Jeesuksessa Kristuksessa.Mohikaani_27 kirjoitti:
palsta tääläisenä.
* Koska saat vapaasti sekoittaa helluntailaista perusopetusta, jota on h-srk:ssa opetettu ja saarnattu hyvin ja hedelmää kantavin tuloksin jo ainakin sata vuotta.
* Nyt sinä saat vapaasti kitkeä perustaa pois vilpittömien ja äskettäin uskoon tulleitten sydämistä, väittämällä omiasi, Jeesuksen jumaluudesta, ja Hänen Jumalasta siittämisen , sekä neitsyt Marian synntämisen perustaa, johon koko Jumalan suunnitelma perustuu ja on ylipäätään mahdollista, niin nyt saat todella vapaasti sekoitaa vielä uskossa maitoa tarvitsevien pään ja sitä kautta tuhoat heidän uskonsa totiseen Jumalaan.
* Isään Poikaan ja Pyhään Henkeen. Valehtelemalla Raamatun nimissä, Jeesuken luodun tasolle, se täytyy sanoa sinun eduksesi, että ethän voi parempaan pystyä, kun olet istekkin eksyksissä, täysin pois evankeliumin totuudesta ja sen tuntemisesta. Kun kerran kiellät Jeesuksen Kristuksen jumaluuden ja Jumalasta syntymisen Ihmiseksi, ilman Aadamin jälkeläisen verta.
*Sinä väität että Jeesus olis myös Aadamin veren perijä, joka harha poistaa mahdollisuuden Jeesukselta olla kenenkään sijais uhrina!
* Ja tässä sinä juuri romutat koko evankeliumin Jeesuksessa Kristuksessa.Kirjoitit näin:
* """Sinä väität että Jeesus olis myös Aadamin veren perijä, joka harha poistaa mahdollisuuden Jeesukselta olla kenenkään sijais uhrina!"""
* * * * * * *
Voi hyvät hyssykät, enhän sitä minä väitä, vaan Jeesus ja apostolit opettivat, että "Jumala tekee ja luopi kaikki lajinsa mukaan", jolloin "lihasta syntyy lihaa ja Hengestä syntyy henkeä", josta seuraa, että "lihan mukaan" :
Luuk. 3:23
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja OLI, niinkuin luultiin, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika",
Matt. 1:16
"Jaakobille syntyi Joosef, MARIAN MIES, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi."
Roomalaiskirje 1
3 "hänen Pojastansa-joka LIHAN PUOLESTA ON SYNTYNYT DAAVIDIN SIEMENESTÄ",
Hyvät lukijat! Kuten huomaatte, näiden asioiden keksijä en ole minä, ekivaari, vaan Raamatun kirjoittajat. Mohikaanin pitäisi kohdistaa syytöksensä heihin, eikä minuun!
Ja minä, ekivaari, tunnustan Kristuksen HENGEN PUOLESTA Jumalan Pojaksi, hänen kuolemansa kautta:
Roomalaiskirje 1
4 "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,"
Mohikaani panettelee minua ja valehtelee minun nimiini.- tullut bannattua
ja sanottu väärin hengellisistä asiosta minun kirjoittavan, mutta joka opettaa ohi Raamatun niitä kyllä laitetaan välillä sivuun ja jos rähinöi ja puhuu hävyttömiä rajoitetann. Joten jos ekivaari olet joutunut netmissionista pois, luulen että ihan omaa syytäsi olet joutunut lähtemään.
Olen ollut mukana monta vuotta, mutta en ole saanut rajoitetta opetuksestani. Herää kysymys mitä väännät palstoilla. tullut bannattua kirjoitti:
ja sanottu väärin hengellisistä asiosta minun kirjoittavan, mutta joka opettaa ohi Raamatun niitä kyllä laitetaan välillä sivuun ja jos rähinöi ja puhuu hävyttömiä rajoitetann. Joten jos ekivaari olet joutunut netmissionista pois, luulen että ihan omaa syytäsi olet joutunut lähtemään.
Olen ollut mukana monta vuotta, mutta en ole saanut rajoitetta opetuksestani. Herää kysymys mitä väännät palstoilla.mistä syystä minut on bannattu, niin minä kerron esimerkin. Lainasin vain Raamatusta peräkkäin nämä jakeet:
Ap. t. 17:30
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA ON TEHTÄVÄ PARANNUS."
1. Tim. 2:4
"Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan" [NOVUM].
Ps. 115:3
"Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."
Ps. 135:6
"Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"
Vastaukseksi sain bannin kera sellaisen ilmoituksen , että 'Netmissionissa et opeta universalismia'!tullut bannattua kirjoitti:
Olen ollut mukana monta vuotta, mutta en ole saanut rajoitetta opetuksestani. Herää kysymys mitä väännät palstoilla.pitävät minua vaarallisena Raamatusta irti repijänä, joka kirjoittaa koko evankeliumia eli ilosanomaa "Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille KAIKKEA JUMALAN TAHTOA", [Ap.t. 20:27]
"Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuvat ja totuuden tuntemiseen tulevat", [1.Tim.2:4, NOVUM]
Ps. 115:3
"Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee".
Ps. 135:6
"Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";
4. Moos. 23:19
"Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?"
2. Kor. 1:20
"Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme".
Edellämainitun kaltainen evankeliumin "Raamatusta irtí repiminen" ja niputtaminen on Netmissionin johdon mielestä kuulemma "erittäin vaarallista".
Ajatelkaa nyt, hyvät palstalaiset, ja itse kukin tarkistakaa Raamatuistanne, että nämä mainitut jakeet ovat siellä Raamatuissanne edelleenkin, (ainakin KR1938/1932 versiossa) niin ettei teidän tarvitse pelätä, että näiden jakeiden lainaamiseni repisi ne kokonaan irti Raamatuistanne!
- Jeesuksen sanan saattaja
Oletko sinä se joka haluat hallita tätä palstaa?
Olen nähnyt sen, sinussa esintyy lahkohenkisyys pahimillaan.
Olet omine oppeinesi viemässä harhaan monet Jeesusta etsivät.
Olisi sinun syytä tarkkailla itseäsi tehdä parannus Jeesuksen edessä.
Jos sinua ei herätetä synnin tuntoon, sinä paadut on jo aika huomata oma synnillisyys.
Tee parannus, eläkä vain toisia tuomiste ja arvostele.luther puskajussi.
* Kaikki mitä kirjoitan, on Raamatun sanalla perusteltu, eikä se ole lahkolaisuutta, sinä viet vauvakasteellasi itsesi ja kirkon tasolla miljoonat väärään suuntaan, eli pois Jeesuksen antamasta mahdollisuudesta, että uskon kautta voi pelastua, ei vauvakasteessa, eikä myöskään jehvan ta mormonien, ismit ketään pelasta.
* Niikuin taas tämäkin kommenttisi, ei muuta kuin sekaa ja sotkee Raamatullista pelastus opetusta.
* Kirjoituksesi henkii niin omavanhurskauden omahyväisyyttä, että siitä on kaukana evankeliumin ydin, eli RAKKAUS!- Jeesuksen sanan saattaja
Mohikaani_27 kirjoitti:
luther puskajussi.
* Kaikki mitä kirjoitan, on Raamatun sanalla perusteltu, eikä se ole lahkolaisuutta, sinä viet vauvakasteellasi itsesi ja kirkon tasolla miljoonat väärään suuntaan, eli pois Jeesuksen antamasta mahdollisuudesta, että uskon kautta voi pelastua, ei vauvakasteessa, eikä myöskään jehvan ta mormonien, ismit ketään pelasta.
* Niikuin taas tämäkin kommenttisi, ei muuta kuin sekaa ja sotkee Raamatullista pelastus opetusta.
* Kirjoituksesi henkii niin omavanhurskauden omahyväisyyttä, että siitä on kaukana evankeliumin ydin, eli RAKKAUS!Väiteesi ei ole totta, sinussa on se omahyväisyys koska haluat halita.
Jos uskoisit Jeesukseen kokosydämisesti, et takertuisi siihen mistä yhteisöstä itse kukin on, vaan tukeutisit Raamatun Sanaan.
Ei upotus kaste sinua pelasta vaan Jeesukseen usko.
Sinä epäilet minua joksikin lahkolaiseksi.
Minä kuulun Jeesuksen ruumiin rakentajiin, en tahdo muuta, kuin tuoda totuutta heille jotka ummessa silmin kulkevat.
Mitä hyödyttää esityä opettajana, joka on itse sokea.
Eikö näin ole, sokea sokeaa taluttaa, minne se tie vie harhaa.
JOS SINÄ USKOISIT SANAA, SINÄ OLISI MYÖS SANAN PUJA JA SANAN TEKIJÄ.
RAKKAUS EI ARVOSTELE, EIKÄ TUOMITSE NIINKUIN SINÄ TEET. - tuomitse?
Jeesuksen sanan saattaja kirjoitti:
Väiteesi ei ole totta, sinussa on se omahyväisyys koska haluat halita.
Jos uskoisit Jeesukseen kokosydämisesti, et takertuisi siihen mistä yhteisöstä itse kukin on, vaan tukeutisit Raamatun Sanaan.
Minä kuulun Jeesuksen ruumiin rakentajiin, en tahdo muuta, kuin tuoda totuutta heille jotka ummessa silmin kulkevat.
RAKKAUS EI ARVOSTELE, EIKÄ TUOMITSE NIINKUIN SINÄ TEET.Miten on sinun kirjoituksesi Mohikaanille, etkö juuri ole arvostelemassa ja tuomitsemasssa.
Eli huomioidaan se, että olemme kaikki rakkaita Jeesukselle, niin sinä kuin minä ja myös Mohikaani. - Jeesuksen seuraaja
tuomitse? kirjoitti:
Miten on sinun kirjoituksesi Mohikaanille, etkö juuri ole arvostelemassa ja tuomitsemasssa.
Eli huomioidaan se, että olemme kaikki rakkaita Jeesukselle, niin sinä kuin minä ja myös Mohikaani.Mohikaania toki olen herättämässä häntä totuuteen.
Jeesushan rakastaa häntä muuten hän ei saisikaan nuhteita.
Ei tänä aikana riitä se, että huutaa Herra Herra, jos ei täytä hänen tahtoaan siitä on kysymys.
Mitä hyödyttää, jos puhuu paljon mutta teot puuttuvat, teosta ja hedelmistä puu tunnetaan.
Rakkaus ilman tekoja on, niikuin helisevä vaski, ja kilisevä kulkunen.
Usko ja teot, ahdas on portti, joka vie taivaanvaltakuntaan, se on ristin
kantamisen tie itsensä kieltämisen tie.
Joka synnissä rypee uskomatta, Jeesuksen ristin työhön on turhuuden turhuutta.
Mitä sen kaltainen mies luulee mitään löytävänsä.
Hän, joka ei usko, vaan tatoo löytää rikan lähimäisen silmästä, ja omassa silmässä on suuri halko. - aamen!
Jeesuksen seuraaja kirjoitti:
Mohikaania toki olen herättämässä häntä totuuteen.
Jeesushan rakastaa häntä muuten hän ei saisikaan nuhteita.
Ei tänä aikana riitä se, että huutaa Herra Herra, jos ei täytä hänen tahtoaan siitä on kysymys.
Mitä hyödyttää, jos puhuu paljon mutta teot puuttuvat, teosta ja hedelmistä puu tunnetaan.
Rakkaus ilman tekoja on, niikuin helisevä vaski, ja kilisevä kulkunen.
Usko ja teot, ahdas on portti, joka vie taivaanvaltakuntaan, se on ristin
kantamisen tie itsensä kieltämisen tie.
Joka synnissä rypee uskomatta, Jeesuksen ristin työhön on turhuuden turhuutta.
Mitä sen kaltainen mies luulee mitään löytävänsä.
Hän, joka ei usko, vaan tatoo löytää rikan lähimäisen silmästä, ja omassa silmässä on suuri halko.Aamen.
Jeesuksen sanan saattaja kirjoitti:
Väiteesi ei ole totta, sinussa on se omahyväisyys koska haluat halita.
RAKKAUS EI ARVOSTELE, EIKÄ TUOMITSE NIINKUIN SINÄ TEET.Jumalan sanaa, vaan on kysymys palstan hyvivoinnista, ja siitä, että Jumalan sana menestyisi, eikä sivusta lykätä pajunköyttä puhtaan evankeliumin julistuksen väliin, enkä tällä julistuksella tarkoita ainoastaan itseäni, vaan täällä on monia, jotka ovat raittiita uskossaan, enkä ollenkaan tiedä, ovatko lainkaan helluntailaisia.
* Koska olen väittänyt pelastuvani ,yleensä minkään kasteen kautta, monet lukee teksitäni, ja vastaavat ihan mitä sattuu, niikuin nytkin sinä, väität, että uskon pelastuvani kasteen kautta, oletan, että se on piilo prosointia, vain ärsyttääksesi, koska hyvin tiedät, että en milloinkaan ole sanonut itseni eikä muiden pelastuvan kasteessa, vaan nimenomaan uskos pelastaa, ja uskovainen sitten menee kasteelle.
* Että tuosta huomauttaminen on sinultakin provo!
* Ja onko tuollainen keskustelu sitten sitä korostamaasi RAKKAUTTA, jota kyllä suosin jokaiselle, itseäni unohtamatta.
* Avaukseni on paremminkin toivomus palata järjestys sääntöjen mukaiseen keskuteluun, toinen toisiamme kunnioittaen.
* Jossa Raamatun mukaan uskovien kesken tulisi kilpailla keskenämme!
- kuka ryssi
palstan oman tajunnanvirran olemattomaksi lähteeksi. Onneksi tämä olevainen on häipynyt palstalta rikkomasta herkkien uskossa elävien mielenrauhaa.
mitään, häntä vaan ei suvaittu rehellisen ja palstan teeman puhtaana pitäjänä, ja Ylläpidolle poikalapsen ja hänen hengenheimolaisten toimesta ylläpito mustattiin ja niinpä he tekosyylla ehdottivat eromaistani, ja erottamalla liian helluntailaisena.
* Ja onhan täällä ollut sefuja muitakin, missäs he ovat?
* Jos ylläpidon mallia täytyy sheriffin noudattaa, ei kukaan halua olla tämän palstan sefuna.
* Sehriffi kun pitää olla hajuton mauton ja mitään sanomaton nynny, ja mieluimmin sellainen, joka ei näy eikä kuulu millään tavalla, niikuin sefua ei oliskaan. Näin minulle sanottiin, ja ole siinä sitten sheriffi, joka palstaa puhtaana pitää! Ja taitaa tämä lukea säännöissäkin?
- asia!
Tämä on kaikille avoin palsta. Tämä EI OLE helluntaiseurakunta. Luterilaisetkin keskustelevat täällä helluntailaisuudesta, vaikka ovatkin siitä eri mieltä kuin sinä. Haluatkin kai vain vaientaa toisinajattelijat?
kaaliisi se, että ei ole asiallista kun keskutelaaan helluntailaisuudesta, että teilaat omilla käsityksilläsi ja luterilaisuus oikeaoppisuudella palstan tarkoituksen, keskustella helluntailaisuuden raamatullisuudesta ja seurakunta järjestyksestä, siihen ei todellakaan kuulu luterilaisuus vauvakasteineen, ja jos sitä tuot tänne Raamatullisena totuutena, tietäen h-srk:nan käytännön ja uskon Raamatulliseen uskovien upotuskasteeseen, on täysin palstan vastaista keskustelua, koska helluntailaisuudessa vauvakaste ei ole mikään toinen vaihtehto.
* Syy sihen, miksi ryntäilette tälle palstalle on se, että väitette olevanne maailman napa, ja että rinnastatte, tai yliarvostatte luterilaisuutta ylimpänä uskona, jota verraten olette ylimpiä tuomareita ja arvosteljioita , esm. helluntailaisuuteen verraten. Tälläinen ylemmyyden henki korostuu kaikesta kirjoittelustanne, ja sillä omalla valitulla oikeudellanne haluatte tukahduttaa palstan helluntaihengen.- merim.raimo
Olet jopa jonkunverran oikeassa. Ei penkkiuskova helluntailainen voi yhteiskokouksen jälkeen mennä sanomaan omalle paimenelleen,miksi et saarnannut etteivät uudestisyntymättömät peri taivasten valtakuntaa? Täälä voi sentään ihan vapaasti kertoa minkälaisessa metsässä luterilaiset ovat eksyksissä.
- PakanainHuuto
mitä hellille helluntaisille kuuluu tänä armon uutena päivinä. Siellähän he ovat taasen toistensa kimpussa kuin Jukolan veljekset. Ei siis mitään järisyttävää ole maailmalla tapahtunut koska paini jatkuu:)
- Mohikaani..
... että on hyvin tavallista muillakin palstoilla keskustella sen kuppikunnan opeista vertailemalla niitä muihin tarjolla oleviin vaihtoehtoihin.
Esim. ateismi-palstan palstan jutut ovat melkein pelkästään sitä että ateismiä vertaillaan uskonnoihin, mm helluntailaiset sulostuttavat palstaa mielipiteillään tämän tästä, vaikkeivät ateismistä mitään ymmärräkkään.
Onko siis ihme jos tällekin palstalle eksyy muitakin kuin helluntailaisia, vertailemaan oppiensa etevyyttä teidän AinoaanOikeaanOppiinne.
Luterilaisia on Suomessa monikymmenkertainen määrä helluntailaisiin verrattuna. Toki sellainen joukko jossakin näkyy, vaikkeivat yhtä innokkaita käännyttäjiä taida keskimäärin ollakkaan.- PakanainHuuto
vai itsellesi, en saanut selvää.
Ei minulla mitään sitä vastaan ole, että opillista kysymyksistä käydään kapulan vetoa. Enhän minä mitään raamatun hienoista säädöksistä tiedä. Tämä suomi24 palsta 'helluntailaisuus' on minun raamattu kouluni, joten sinulla on suuri vastuu näyttää esimerkein kuinka on hyvä uskoa, niin että sielukin siitä pääsee osalliseksi. PakanainHuuto kirjoitti:
vai itsellesi, en saanut selvää.
Ei minulla mitään sitä vastaan ole, että opillista kysymyksistä käydään kapulan vetoa. Enhän minä mitään raamatun hienoista säädöksistä tiedä. Tämä suomi24 palsta 'helluntailaisuus' on minun raamattu kouluni, joten sinulla on suuri vastuu näyttää esimerkein kuinka on hyvä uskoa, niin että sielukin siitä pääsee osalliseksi.näitä niccin varkaita on aina ollut palstalla, ja sekoittavat entisetään asioita. En ole siis tuon kirjoittaja!
- PakanainHuuto
Mohikaani_27 kirjoitti:
näitä niccin varkaita on aina ollut palstalla, ja sekoittavat entisetään asioita. En ole siis tuon kirjoittaja!
erilainen tuo kirjoituksen ilmiasu.
Minä arvostan helluntaiherätystä ja niin tekee suurin osa luterilaisista. Ei ole mitään syytä luoda kiistoja välillemme. Minä tunnen paljon hellareita ja tulen erinomaisesti heidän kanssaan toimeen. Hekin arvostavat luterilaista kirkkoa ja yhteistyötä on paljon.
* Ekkä suorassa kontaktissa uskovat yleensä toistensa kanssa vältävät opillisia erimilisyyksiä, ja hyvä niin!
* Täällä se on vähän eri luontoista, eikö sinustakin?
* Minulla ja sinullakin on joitakin aivan eri mielipiteet muutamista asioista, mainittakoon nyt vaikka kaste ja ylös tempaaminen, ja kitka kai syntyy siitä, että uskomme kumpikin olevamme oikeassa.
* Siksi meidän pitäis antaa ,ilman ennakkoluuloja Raamatun ratkaista kiistmme, takaumista välittämättä, pitäis mennä puhtaalta pöydältä tutkimaan Raamattua.- umpihetero.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ekkä suorassa kontaktissa uskovat yleensä toistensa kanssa vältävät opillisia erimilisyyksiä, ja hyvä niin!
* Täällä se on vähän eri luontoista, eikö sinustakin?
* Minulla ja sinullakin on joitakin aivan eri mielipiteet muutamista asioista, mainittakoon nyt vaikka kaste ja ylös tempaaminen, ja kitka kai syntyy siitä, että uskomme kumpikin olevamme oikeassa.
* Siksi meidän pitäis antaa ,ilman ennakkoluuloja Raamatun ratkaista kiistmme, takaumista välittämättä, pitäis mennä puhtaalta pöydältä tutkimaan Raamattua.kuka sinne teidän taivaaseen pääsee? pääseekö sinne vain te hellarit ja muut joutuvat helvetin tulikasteeseen?
- frihet
umpihetero. kirjoitti:
kuka sinne teidän taivaaseen pääsee? pääseekö sinne vain te hellarit ja muut joutuvat helvetin tulikasteeseen?
Jumalan lapset, eli Hän ottaa vain omansa, eikä varasta naapurin eli saatanan "omaisuutta"(lapsia)
Saatana on tullut valehtelemaan,varastamaan ja tappamaan.
Kaikki uskossa Jeesukseen Kristukseen syntyneet Jumalan lapset pääsevät siis taivaaseen. frihet kirjoitti:
Jumalan lapset, eli Hän ottaa vain omansa, eikä varasta naapurin eli saatanan "omaisuutta"(lapsia)
Saatana on tullut valehtelemaan,varastamaan ja tappamaan.
Kaikki uskossa Jeesukseen Kristukseen syntyneet Jumalan lapset pääsevät siis taivaaseen.ja Jumalan tuntemiseen tuleminen ovat yksi ja sama asia:
Joh. 17:3
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
Ef. 3:10
"että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon"
Kol. 3:10
"ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, (gnosis] Luojansa kuvan mukaan."
Taivaaseen meneminen on siis samaa kuin tietoon pukeutumista, vaikka "paikallansa pysyy".
[Gnosis (from the Greek word for knowledge, γνώσις) is used in English to specify the spiritual knowledge of a saint or enlightened human being. ...]
(kreikkalaisesta sanasta γνώσις, tieto, käytetään Englannissa erityisesti (merkityksessä) pyhä tai valaistunut hengellinen ihminen).
- poikalapsi
Kuulepas nyt, Ritari-Mohikaani:
Osallistut itse kovin omahyväisesti "tietäen" keskusteluihin, ja olet AINA mukana, kun jahdataan tai tuomitaan jotakuta. Tuit jopa Jukka.Finlandin törkeää uhkailukampanjaa minua vastaan. Sinä olet siis myös osasyyllinen sekametelisoppaan. Älä muita syyttele, älä muita aja pois, kun et itsekään tapaa kovin reilusti toimia.
Seriffiä palsta ei tarvitse. Olit itse seriffi, et ole enää - ja syyn tiedät kuyten minäkin. Stb oli myös seriffinä - ja siitä se vasta soppa syntyikin... Palsta toimii parhaiten ilman seriffiä. Toki tuota ahdistelija-kiusaaja Jukkaa voisi joku kurissa pitää. Nyt on taas avannut täysin tarpeettoman ja omaa itseään ja "valtaansa" uhkailijana korostavan ketjun asiasta, jossa itse on ollut aloitteellinen ja joutuu pettymään pahan kerran.
Seriffi ei näissä kuitenkaan auttaisi mitään, koska aina on ihmisiä, joille ei sääntöjen noudattaminen ole normaalia: uskovahan saa rikkoa lakejakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle573471Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472826Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482640Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572331Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572053- 1561734
- 761495
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231338Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381293- 241184