Wallander.Pimeys.

mies-v57

Huomenta ja oikein hyvää viikon alkua kaikille.
Olettekos seuranneet televisiostanne Ruotsalaista
rikospoliisin työhön liittyvää sarjaa Wallander?

Minusta se on tavattoman hienosti ja huolella tehty sarja,joka aidon ja realistisen oloisesti kuvaa
poliisin työtä ja toisaalta heidän keskinäisiä suhteita.

Jotenkin siitä on pois Amerikkalaisille ominainen sokeri ja on aitoutta ja realismia.Elinen
Pimeys jakso oli hyvin ajankohtainen.Vastaavaa
varmasti Suomessa aidosti "pinnan alla" puuhastellaan ja materiaali menee alan ihmisten jakeluun.

Sarjan tekijät ovat minusta paneutuneet
asiaan ja tuloksena on todella aivan
katsottava ja hyvin poliisin työtä kuvaava
sarja.

11

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjelmassa on sen myöhäinen esittämisaika. Kun aamulla kello soi kuudelta,ei sitä millään jaksa katsoa. Lauantaihin tai perjantaihin se pitäisi saada...joo, mielipiteitä on monia, ei tehdä tästä kynnyskysymystä tästä esitysajasta.

    • Kaivanto

      Samaa mieltä, tosielämän läheisyys tuntuu paremmin kuin jenkkiläisissä sarjoissa. Naapuri on kotoisampi. Silti en malta yhtään CIA-sarjan tai NCIS-tutkijoiden jaksoa katsomatta. Mielenkiintoisia kohtaloita, huikeita tutkimusmenetelmiä.

      Myöhäisestä esitysajankohdasta johtuen viimeisin Wallander-jakso on vielä katsomatta; tallessa on ja pian katsonkin.

      • mies-v57

        Kannattaa katsoa tuo eilinen.Oli ajankohtainen aihe ja jälleen todella hienosti tehty.

        Siinä sivuttiin sellaista,vähemmän käsitelty,
        aihettakin,kun yhdessä parina työskentelevän mies ja naispoliisin suhdetta.

        Jos vain katsot,niin huomaat,että siinä on
        todella hienoja rakenteiya.Eli sarja on todella huolella tehty.Ja luulen että juuri realismiin on paljon panostettu ja se näkyy.

        Mukavaa kelkkailupäivää sinulle!


    • hulluksi tullut

      Kuules nyt, oikeat Runoilijat ei katso telkkaria. Minun aikani menee luomiseen ja luomisesta toipumiseen (tapahtuu kosmoksesssa). Et tapaa minua Lallukan sisäpuolella, paitsi perjantaisin iltapäivällä.

      • mies-v57

        Kyllä vähän minäkin katson.Joitain hyviä
        dokumentteja ja tällaisia hyviä sarjoja.

        Luomisessa menee minullakin aika ja ei ole yhtään vapaata hetkeä siinä mielessä.

        Olen aivan pikku poikasesta asti ollut semmoinen ajattelija ja kyllä minulle tuo runo on
        jotenkin se oma tapa ilmaista.

        Kyllä minä yritin aikannan kirjaakin kirjoittaa tai edes pienimuotoista romaania.Mutta oli
        ihan liian kuluttavaa minulle.Minä kun aina elän siinä niin kokonaan mukana.

        Mutta tästä palstasta tekisi kyllä mieli rutata oikeen romaani.Nimi minulla on jo:
        Maailma myllykirjeiden jälkeen.
        Mitäs sanot?


      • arvostelijasi
        mies-v57 kirjoitti:

        Kyllä vähän minäkin katson.Joitain hyviä
        dokumentteja ja tällaisia hyviä sarjoja.

        Luomisessa menee minullakin aika ja ei ole yhtään vapaata hetkeä siinä mielessä.

        Olen aivan pikku poikasesta asti ollut semmoinen ajattelija ja kyllä minulle tuo runo on
        jotenkin se oma tapa ilmaista.

        Kyllä minä yritin aikannan kirjaakin kirjoittaa tai edes pienimuotoista romaania.Mutta oli
        ihan liian kuluttavaa minulle.Minä kun aina elän siinä niin kokonaan mukana.

        Mutta tästä palstasta tekisi kyllä mieli rutata oikeen romaani.Nimi minulla on jo:
        Maailma myllykirjeiden jälkeen.
        Mitäs sanot?

        Olet kokenut tämän aivan liian henkkohtaisena. Eihän me mitään sinusta tiedä.Rupi houkuttaa kynsimään ja joka kerralla se on pienempi.


      • mies-v57
        arvostelijasi kirjoitti:

        Olet kokenut tämän aivan liian henkkohtaisena. Eihän me mitään sinusta tiedä.Rupi houkuttaa kynsimään ja joka kerralla se on pienempi.

        Minusta henkilökohtaisen arvostelun aina ottaa henkilökohtaisesti.Kyllä se on aivan luonteva
        reaktio.

        Mutta ihan yhtä luotevaa on kritiikki.Ei maailma
        kehity ilman kritiikkiä.Eikä ihminen kehity.

        Olenhan minäkin saattanut tietoisesti laittaa
        kriitikin alttarille imelän kirjoituksen.Ruokaa
        kriitikoille.

        Eli miten minä olen sinun kritiikin
        kokenut,voisit yllättyä ,jos tietäisit
        todellisuuden.

        Mutta enhän minä itseäni rupea paljastamaan.
        Käytät tilannetta vaan hyväksesi.
        Eiköhän me jatkossakin sanailla!


      • Hohhoijaa..
        mies-v57 kirjoitti:

        Minusta henkilökohtaisen arvostelun aina ottaa henkilökohtaisesti.Kyllä se on aivan luonteva
        reaktio.

        Mutta ihan yhtä luotevaa on kritiikki.Ei maailma
        kehity ilman kritiikkiä.Eikä ihminen kehity.

        Olenhan minäkin saattanut tietoisesti laittaa
        kriitikin alttarille imelän kirjoituksen.Ruokaa
        kriitikoille.

        Eli miten minä olen sinun kritiikin
        kokenut,voisit yllättyä ,jos tietäisit
        todellisuuden.

        Mutta enhän minä itseäni rupea paljastamaan.
        Käytät tilannetta vaan hyväksesi.
        Eiköhän me jatkossakin sanailla!

        Eikös aihe käsitellyt ruotsalaisia poliisileffoja eikä sinua?


    • namisuku

      ...Mankkelin Henningin Pokkareihin toissa Kesänä...ettei meinannut loppua tulla..heh..
      Mielessäni Kuvittelin Kurtin ihan toisenoloiseksi kuin tv-pätkissä näyttelevän...heh..

      Juonet ovat Näppäriä, kunnes mennään AfrikkaOsastoon, niitä en kaikkia (tajunnut):(

      Ruotsalaiset Hallitsevat rikosAiheiset EloKuvat ja Dokkarit=D

    • kirjat on melkein

      kaikki filmattu.Kukas sita Wallanderia nyt näyttelee,Rolf Lassgård,vai??

    • Veksi ja sen veli

      Ruotsalaiset osaavat todella tehdä aidon tuntuisia poliisielokuvia:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe