Tarvitaanko hydraulisylinterin korjaushitsaukseen hitsauspätevyys?Onko sylinteri paineastia?
hydraulisylinterin korjaus
7
3666
Vastaukset
- Paineastioista tietävä
ethän muuten pysty hitsaamaan ellet osaa eikä ole pätevyyttä.
Paineastian määritelmä riippuu paineesta ja tilavuudesta sekä niiden tulosta.
Tarkemmat tiedot saat paineastia asetuksesta, koska et kertonut em. tietoja kysyessäsi.- ???
hitsari on saanut koulutuksen johonkin hitsausmenetelmään eikä suinkaan tarkoita osaamista,eli tarviiko olla ns.luokkahitsari?
- Levyseppo
Tuskin tarvitaan. Eihän se ole kuin paperilappu joka voidaan esittää työnantajalle, että tämmöistä jälkeä syntyy. Mä en ole ainakaan koskaan joutunut laittamaan nimeä alle yhteenkään paperiin, että se sauma olisi just minun tekemä eikä kaverin ilman luokkia.
- aikuisten oikeesti
itse oon töissä firmassa joka tekee hydraulisylintereitä ja ainakin meillä JOKA hitsarilla on tähän homman voimassa olevat luokat.ihan sama oletko ollu viis vai kakkymmenta vuotta hommissa.2vuoden välein koesaumat ja kuvaukseen.
tarjolla on käyny monenlaista seppoo nimikkeellä
"ammattimies"mutta kun sauma kuvataan ja on kuin
reikäjuustoo niin kannattaa jatkaa matkaa.
kun näin on ei tartte miettiä kenen hitsaamaa.
ja vielä selvennyksenä näitä luokkia vaativat
asiakkaat.
- jepsssssssss
itse kokoonpano hitsaan isoja hydraulisylintereitä laivoihin työkseni ja koeponnistuspaineet vaihtelee 200-500bar, eli melkoisista paineista on kyse.. joten saumat pitää tod olla hyviä! mutta siis minkälainen sylinteri on kyseessä, kotikone vai ammattikäytössä?
- Kyläseppä hitsaa
En ymmärrä ylipäätänsä ihmisiä, jotka laiminlyövät lakien asettamia vaatimuksia, sillä verukkeella että tekeminen vaikeutuu.
Paskan marjat! Mitä jos jotain sattuu? Ketä ottaa vastuun? No valmistaja tietysti, sitä sitten pohditaan oliko suunnittelussa virhe vaiko oliko tuotannossa.
Käräjillä tavataan korkeintaan ja julkinen media toivon mukaan osaa myös värittää tunnelmaa paikallisella uutisella.
Kyllä tässä on monen monta metallipajaa Suomessakin, joilla ei ole tuon taivaallista käsitystä heidän tuotteiden valmistuksen vaatimuksista, kunhan tehdään vaan ja kun saadaan mahdollisimman halvalla tehtyä, niin hieno homma.
Se vähän, mitä olen hitsausalaan perehtynyt, niin suomalaiset ovat lantalaisia näiden asioiden kanssa, vaikka kuinka puhutaanki että suomi on edestyksellinen metallimaa.
- Kyläseppä neuvoo
Jos itse ei viitsi ottaa asioista selvää painelaitedirektiivista tai saati lukea hitsausalan standardeja, on turha niitä täältä kysellä.
Kirjastoista löytyy kyllä alan kirjallisuudet, lukemalla se selviää. Paitsi, jos et ole lukutaitoinen toukka, niin olet kyllä väärällä alalla. Nykyajan hitsaajan / hitsattavan tuotteen valmistajan tulee kyllä osata muutakin kuin persettää liikuttaa penkillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789