hydraulisylinterin korjaus

???

Tarvitaanko hydraulisylinterin korjaushitsaukseen hitsauspätevyys?Onko sylinteri paineastia?

7

3683

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paineastioista tietävä

ethän muuten pysty hitsaamaan ellet osaa eikä ole pätevyyttä.

Paineastian määritelmä riippuu paineesta ja tilavuudesta sekä niiden tulosta.

Tarkemmat tiedot saat paineastia asetuksesta, koska et kertonut em. tietoja kysyessäsi.

• ???

hitsari on saanut koulutuksen johonkin hitsausmenetelmään eikä suinkaan tarkoita osaamista,eli tarviiko olla ns.luokkahitsari?

• Levyseppo

Tuskin tarvitaan. Eihän se ole kuin paperilappu joka voidaan esittää työnantajalle, että tämmöistä jälkeä syntyy. Mä en ole ainakaan koskaan joutunut laittamaan nimeä alle yhteenkään paperiin, että se sauma olisi just minun tekemä eikä kaverin ilman luokkia.

• aikuisten oikeesti

itse oon töissä firmassa joka tekee hydraulisylintereitä ja ainakin meillä JOKA hitsarilla on tähän homman voimassa olevat luokat.ihan sama oletko ollu viis vai kakkymmenta vuotta hommissa.2vuoden välein koesaumat ja kuvaukseen.
        tarjolla on käyny monenlaista seppoo nimikkeellä
        "ammattimies"mutta kun sauma kuvataan ja on kuin
        reikäjuustoo niin kannattaa jatkaa matkaa.
        kun näin on ei tartte miettiä kenen hitsaamaa.
        ja vielä selvennyksenä näitä luokkia vaativat
        asiakkaat.

• jepsssssssss

itse kokoonpano hitsaan isoja hydraulisylintereitä laivoihin työkseni ja koeponnistuspaineet vaihtelee 200-500bar, eli melkoisista paineista on kyse.. joten saumat pitää tod olla hyviä! mutta siis minkälainen sylinteri on kyseessä, kotikone vai ammattikäytössä?

• Kyläseppä hitsaa

En ymmärrä ylipäätänsä ihmisiä, jotka laiminlyövät lakien asettamia vaatimuksia, sillä verukkeella että tekeminen vaikeutuu.

Paskan marjat! Mitä jos jotain sattuu? Ketä ottaa vastuun? No valmistaja tietysti, sitä sitten pohditaan oliko suunnittelussa virhe vaiko oliko tuotannossa.

Käräjillä tavataan korkeintaan ja julkinen media toivon mukaan osaa myös värittää tunnelmaa paikallisella uutisella.

Kyllä tässä on monen monta metallipajaa Suomessakin, joilla ei ole tuon taivaallista käsitystä heidän tuotteiden valmistuksen vaatimuksista, kunhan tehdään vaan ja kun saadaan mahdollisimman halvalla tehtyä, niin hieno homma.

Se vähän, mitä olen hitsausalaan perehtynyt, niin suomalaiset ovat lantalaisia näiden asioiden kanssa, vaikka kuinka puhutaanki että suomi on edestyksellinen metallimaa.

• Kyläseppä neuvoo

Jos itse ei viitsi ottaa asioista selvää painelaitedirektiivista tai saati lukea hitsausalan standardeja, on turha niitä täältä kysellä.

Kirjastoista löytyy kyllä alan kirjallisuudet, lukemalla se selviää. Paitsi, jos et ole lukutaitoinen toukka, niin olet kyllä väärällä alalla. Nykyajan hitsaajan / hitsattavan tuotteen valmistajan tulee kyllä osata muutakin kuin persettää liikuttaa penkillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe