Olisin kysellyt hieman että olisiko kenelläkään tietoa pienestä kaivuulaitteesta pikkunatikkaani..!
Olisi ihan hiukan kaivuuhommia ja uutta en millään haluaisi ostaa enkä näin tilapäiseen tarpeeseen edes kovinkaan kallistakaan konetta...!
Se, miksi haluaisin oman kaivuulaitteen traktoriini olisi siinä, että traktori on jo olemassa ja samalla saisi hermolepoa kun pääsisi itse kaivelemaan pohjia eikä teettää jollakulla ulkopuolisella konemiehellä...!
Toisekseen on sen verran tuota konepuolen viettiä että olisi kiva kun olisi oma kaivuri omiin hommiin vaikkei sillä olisikaan järjen kanssa suoraan tekemistä...!
Tässä linkissä:
http://www.kellfri.eu/include/groups.php?catid=0&groupid=109
Aivan viimeisenä rullaten alaspäin kauhojen jälkeen olisi juuri sellainen kone jota himoitsen salaisissa päiväunissani...onko se sitten halpa vai kallis tälläkään hinnalla, on kokonaan lompsan paksuuskysymys...!
Tämä kysely perusteluineen oli asiallinen ja todeliseen tarpeeseen perustuva...!
Kiitokset vastanneille...!
Kaivuulaite...
8
7277
Vastaukset
- kartsa
se onpi niin,että kovin ovat onnettomia nuo härvelit raktoreiden perään ja se pikku natikka kaivulaite perässään on sitten aina "orriillaan" ku etehen päin pitäis ajaa.....no keulalle painoja sanotaan..mutta kestääkö etuakseli...se on arvotus! Kyllä kumminkin olisin vaikkapa pikku pyörivän kannalla...sillä nyt saattaa jo pikku monttu syntyäkkin. Vaan tuppaavat olemaan valitettavasti hinnakkaita.
- MINÄKÄÄN
oikein suosittele tommosta jos jotain pitäis kaivaa.tollasella ei saa mitään aikasex ja vielä kun joutuu koko ajan hyppimään konetta siirtämään.osta ennemmin vanha traktorikaivuri.
- halvoista kaivuukoneista
Itselläkin kokemuksia vanhoista traktorikaivureista. Niitä ollut useampikin. Ensimmäinen oli periaatteesa ihan näppärä, mutta ei ehjää päivää nähnyt. Päivän kun kaivoi, niin vähintään yksi vika tuli (esimerkiksi hydrauliletku poksahti). Seuraava oli periaatteessa ok, mutta vuoti sieltä täältä, ja pumppu reistaili yhtenään, ei koskaan jaksanut kunnolla. Sitten ne vanhat traktorikaivurit on usein takatuuppareita, ja painaa aivan julmetusti. Suurin huoli aina, miten laite liikkuu maastossa, pysyykö pinnalla, ja pääseekö pois.
Jos ostaa ns. maatilakaivurin traktoriin, niin traktori pitäisi olla riittävän iso että jaksaa kannatella kyseistä vempainta. Ja kaivurin vivusto pitäisi olla hytistä käsin operoitavissa, jo työturallisuudenkin vuoksi.
- Saetkae
Minulla oli aikoinaan vastaavalainen McConell niminen härveli kytketty 165 Fergun perään. Siinä oli eräänlainen hydraulinen lukitus nostovarsiin joka teki sen, että pystyi nostamaan traktorin takapyörät ilmaan ja sillä tavalla ei aina tarvinnut hyppiä tuolista alas traktoria siirtämään. Siihen piti tehdä hieman pidempi ja vahvempi työntötanko kun alkuperäinen tahtoi taipua leikkiessä.
Vehje oli ihan naseva kaikenlaiseen pieneen kaivuutyöhön. Varsin mukavaa oli että tuoli kääntyi kun puomistokin, ei tarvinnut niska vinona hommailla. Sillä tehtiin pari autotallin pohjaa, monta sala- ja julkiojaa yksi ladon sisällä tehty lattianpoisto ja muita mielenkiintoisia töitä.
Huomioitavaa on myös että aloituskunnostuksen jälkeen vehje toimi moitteettomasti kunhan sai traktorin käyntiin... :D- avaaja vielä...
Sen verran vielä että tähän asti olen näitä vähäisiä töitäni tehnyt ihan lapoilla ja kangella mutta kun alkaa tämä ikä ja kehityksen kulku vaatimaan jotakin muuta lapion lisäksi...!
Minun ei ole tarve hankkia enää traktorikaivuri-yhdistelmää tai muutakaan isoa konetta kun en ala urakoimaan enää vaan kahden vuoden päästä jään eläkkeelle...maatilaakaan ei ole mutta aina sen verran on nyppimistä että lapiota parempaa saisi olla...!
Traktori lisukkeineen olisi jo mutta juuri tämä kaivuri puuttuu ja tämä paketti olisi kyllä kaikkein helpoimmin käytettävissä nykyisellä resusseilla...!
Kiitokset vastanneille mukanaolosta...!!!! - oooo
avaaja vielä... kirjoitti:
Sen verran vielä että tähän asti olen näitä vähäisiä töitäni tehnyt ihan lapoilla ja kangella mutta kun alkaa tämä ikä ja kehityksen kulku vaatimaan jotakin muuta lapion lisäksi...!
Minun ei ole tarve hankkia enää traktorikaivuri-yhdistelmää tai muutakaan isoa konetta kun en ala urakoimaan enää vaan kahden vuoden päästä jään eläkkeelle...maatilaakaan ei ole mutta aina sen verran on nyppimistä että lapiota parempaa saisi olla...!
Traktori lisukkeineen olisi jo mutta juuri tämä kaivuri puuttuu ja tämä paketti olisi kyllä kaikkein helpoimmin käytettävissä nykyisellä resusseilla...!
Kiitokset vastanneille mukanaolosta...!!!!käyt www.nettikone.com sivustoilla,niin siellä muistaakseni oli jossain sellainen härveli. On maanrakennus osassa.
- avaaja viel...
Niih...Kiitokset vaan vinkistä mutta omatoimisesti on jo osattu itse kaivella ne kaikki konekauppiaat ja -foorumit mitä on löydetty....
Nettiautossakin ja sen konefoorumissa oli toki jotakin mutta.....ei vielä sitä mitä etsitään...!
Lisää vinkkejä kaivataan jos joku tietää pikku kaivuupelin...!- kaivuumies
Nyt olis tarjolla haka 2000 maatilakaivuri.Nostolaitekiinnitteinen (on myös runkosovitteet) Oma hydrauliikka,ojakauha,kuokkakauha,salaojakauha,kantokoukku.Vähänkäytetty ja hienokuntoinen.kysellä voi num.0400-541038 kone porvoon läh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214