Tervehdys,
olen uusimassa märkätilojen silikonisaumoja.
Kysyn, voiko uuden sauman laittaa vanhan sauman päälle? Kyseessä olisi pystysaumat, jotka ovat "syvällä" ja hankalasti poistettavissa. En lähtisi poistamaan vanhaa saumaa, koska se on melko hyvässä kunnossa muutamaa halkeamaa lukuunottamatta, ja koska olen noviisi, en haluaisi ottaa riskiä vesieristeen rikkomisesta.
Mielipiteitä kokeneemmilta?
Silikonisaumojen uusiminen
6
10692
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
..pyyhit ne entiset saumat ja annt kuivaa. Sitten vaan uutta siististi päälle.
- -tehdä-
Ei voi. Silikoni kuuluu saumaan, ei ainakaan vanhan sauman päälle. Tai kaikkeahan toki voi tehdä jos ulkonäöllä ei ole väliä.
Vanhat silikonit irtoaa mattopuukolla ja yleensä aika helposti- irtoaa
myös laatoituksen alla oleva vedeneriste nätisti.
- säätää
irtoaa kirjoitti:
myös laatoituksen alla oleva vedeneriste nätisti.
On olemassa mattopuukkoja joissa terän voi säätää juuri niin pitkäksi kuin haluaa ja lukita sen siihen asentoon.
- rasvanakki
säätää kirjoitti:
On olemassa mattopuukkoja joissa terän voi säätää juuri niin pitkäksi kuin haluaa ja lukita sen siihen asentoon.
se vesieriste heti laatan alla ole, niin kuin joku tuossa ehti väittää. Kaikki riippuu toki vähän siitä miten on tehty, mutta ei tuota vesieristeen rikkomista tarvitse liikaa pelätä.
Hanki katkoteräveitsi, ja kuten edellinen kirjoittaja totesi, säädä se niin pitkälle että se yltää juuri sen vanhan sauman "läpi", tai jos pelkäät eristettä niin hiukan vajaaksi. Loppuroippeet varovasti puukolla taikka voit kokeilla kastaa esim. karhunkieltä asetoniin tai vast. liuottimeen (asetoni kyllä paras) ja rapsutella sillä.
Onnea matkaan ja luottoa vaan omaan tekemiseen, hyvä siitä tulee.
- rasvanakki
ettei kannata mitään vasemman käden virityksiä märkätiloissa harrastaa, eli vanha sauma pois kuitenkin. Vaikka sauma on ehkä niin elastisuus on poissa ja homesuoja samoin, uusi pinnoite vanhaan saumaan on vähän kosmeettinen ratkaisu, eikä sinänsä mikään "oikea" huoltotoimi.
Kun kerran joudut muutkin tekemään niin tuossahan ne menee samoilla hikikarpaloilla kaikki ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243