Pukeutuminen illallisravintolaan

Lko

Onko illallisravintoloihin pukeutumiskoodia? Iltapuku? Menemme hotelli Riu Tequilaan.

17

4029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kummempaa koodia

      Eipä nyt mitään iltapukua tarvinne, mutta siisti pukeutuminen on kyllä ihan asiallista.

    • vaihteli

      pukeutuminen illallisella. Toiset oli rantavetimissä (sortsit ja hihaton paita) ja toisilla hienompaa. Eli kaikki käy - itselle oli mukavaa pukeutua illalla vähän siistimmin. Oli juhlavampi olo

      • hate

        Tarkoititko snobimpi olo?


      • kysymyss
        hate kirjoitti:

        Tarkoititko snobimpi olo?

        Mitäs siitä vinoilet, jos joku haluaa pukeutua juhlavammin tai sinun sanojesi mukaan "snobimmin"? Lomalla saanee vetää sellasta päälle kuin haluaa, shortsia jos huvittaa tai siistimpää, jos on sillä tuulella. Suvaitsevaisuutta!!!


      • mitä juntteja
        kysymyss kirjoitti:

        Mitäs siitä vinoilet, jos joku haluaa pukeutua juhlavammin tai sinun sanojesi mukaan "snobimmin"? Lomalla saanee vetää sellasta päälle kuin haluaa, shortsia jos huvittaa tai siistimpää, jos on sillä tuulella. Suvaitsevaisuutta!!!

        Kyllä se niin on että vain sivistymätön ihminen menee illallisravintolaan sortseissa. Samoin kuin bikineissä tai ilman yläosaa lounasravintolaan (on myös nähty Karibialla). Hirveä näky kun karvaisista kainaloista valuu hiki pitkin ihoa. Todella epäkohteliasta muita vieraita kohtaan ja myös henkilökuntaa kohtaan, joka yleensä pukeutuu AINA tummiin housuihin ja valkoiseen kauluspaitaan, myös beachravintoloissa.


      • joulukuun kävijä
        mitä juntteja kirjoitti:

        Kyllä se niin on että vain sivistymätön ihminen menee illallisravintolaan sortseissa. Samoin kuin bikineissä tai ilman yläosaa lounasravintolaan (on myös nähty Karibialla). Hirveä näky kun karvaisista kainaloista valuu hiki pitkin ihoa. Todella epäkohteliasta muita vieraita kohtaan ja myös henkilökuntaa kohtaan, joka yleensä pukeutuu AINA tummiin housuihin ja valkoiseen kauluspaitaan, myös beachravintoloissa.

        Illallisravintolaan kuuluu todellakin siisti pukeutuminen. Riu Tequilassa joulukuussa henkilökunta oli illallisravintolassa pukeutunut tummaan pukuun. Tämä osoittaa arvostusta asiakaskuntaa kohtaan. Asiakkailta voidaan odottaa vastaavaa huomaavaisuutta muita asiakkaita ja henkilökuntaa kohtaan. Tuskin monikaan haluaa maksaa itsensä kipeäksi matkasta maapallon toiselle puolelle päästäkseen illallisravintolaan, joka asiakaskuntansa puolesta muistuttaa peräkylän huoltoaseman baaria. Keskustellessamme asiasta Tequilan henkilökunnan edustajan kanssa hän sanoi heidän olevan välillä vaikeassa tilanteessa, kun eteläeurooppalaiset eivät kertakaikkiaan ymmärrä, että illalliselle ei toivota tultavan uimashortseissa ja hihattomassa paidassa. Riu Tequila on kuitenkin varsin suvaitsevainen illalliselle pukeutumisen suhteen; Riu Palace käännyttää kylmästi suoraan ovelta takaisin sopimattomasti pukeutuneet asiakkaat.


      • mitä juntteja
        joulukuun kävijä kirjoitti:

        Illallisravintolaan kuuluu todellakin siisti pukeutuminen. Riu Tequilassa joulukuussa henkilökunta oli illallisravintolassa pukeutunut tummaan pukuun. Tämä osoittaa arvostusta asiakaskuntaa kohtaan. Asiakkailta voidaan odottaa vastaavaa huomaavaisuutta muita asiakkaita ja henkilökuntaa kohtaan. Tuskin monikaan haluaa maksaa itsensä kipeäksi matkasta maapallon toiselle puolelle päästäkseen illallisravintolaan, joka asiakaskuntansa puolesta muistuttaa peräkylän huoltoaseman baaria. Keskustellessamme asiasta Tequilan henkilökunnan edustajan kanssa hän sanoi heidän olevan välillä vaikeassa tilanteessa, kun eteläeurooppalaiset eivät kertakaikkiaan ymmärrä, että illalliselle ei toivota tultavan uimashortseissa ja hihattomassa paidassa. Riu Tequila on kuitenkin varsin suvaitsevainen illalliselle pukeutumisen suhteen; Riu Palace käännyttää kylmästi suoraan ovelta takaisin sopimattomasti pukeutuneet asiakkaat.

        Tämä esimerkki on tosin Kuubasta mutta silti: beachravintolasta loppui lounaan aikana olutlasit eli olut tarjoiltiin Suomessa tyypillisistä terassimuovilaseista. Tämähän kyrsi eräitä saksalaisia kovasti niin että jupista piti siitäkin. Heidän oma pukeutumisensa: naiset bikineissä ja miehet uimahousuissa ilman paitaa! Eli vaatimukset on joillakin korkealla, itsellä ei mitään tasoa. Ja henkilökunta mustia sukkia myöten fiksusti puettu siinä hirmuhelteessä. Pukekaa nyt hyvät ihmiset lounaallekin vaikka kietaisuhame ja t-paita ja miehet siistit sortsit. Ja illalliselle vaikka puolipitkät housut tai mekko. Iltapukua tuskin vaaditaan paitsi gaalaillallisella ehkä.


      • onkin
        joulukuun kävijä kirjoitti:

        Illallisravintolaan kuuluu todellakin siisti pukeutuminen. Riu Tequilassa joulukuussa henkilökunta oli illallisravintolassa pukeutunut tummaan pukuun. Tämä osoittaa arvostusta asiakaskuntaa kohtaan. Asiakkailta voidaan odottaa vastaavaa huomaavaisuutta muita asiakkaita ja henkilökuntaa kohtaan. Tuskin monikaan haluaa maksaa itsensä kipeäksi matkasta maapallon toiselle puolelle päästäkseen illallisravintolaan, joka asiakaskuntansa puolesta muistuttaa peräkylän huoltoaseman baaria. Keskustellessamme asiasta Tequilan henkilökunnan edustajan kanssa hän sanoi heidän olevan välillä vaikeassa tilanteessa, kun eteläeurooppalaiset eivät kertakaikkiaan ymmärrä, että illalliselle ei toivota tultavan uimashortseissa ja hihattomassa paidassa. Riu Tequila on kuitenkin varsin suvaitsevainen illalliselle pukeutumisen suhteen; Riu Palace käännyttää kylmästi suoraan ovelta takaisin sopimattomasti pukeutuneet asiakkaat.

        5 tähden hotelli. Tequila taas hädin tuskin ansaitsee 4 tähteä.
        Ainakaan minua ei haitannut yhtään se, että tuolla illallisella oli kaikenlaista pukeutumista.
        Ei se nyt niin hieno paikka tuo Tequila ole, että pitäisi kaikkien kulkea tummissa puvuissa.

        Mielestäni jos ei ruoka maistu silloin jos joku istuu vieressä farkut jalassa, niin kannattaa ottaa seuraavalla kerralla tasokkaampi hotelli.

        Turhaanpa myöskin näistä "etiketti virheistä" on syyllistää yksistään etelä eurooppalaisia.
        Kyllä siellä shortsi linjalla meni myös jenkit, kuin härmäläisetkin. Briteistä ja Saksalaisista puhumattakaan.


      • vaikka farkut
        onkin kirjoitti:

        5 tähden hotelli. Tequila taas hädin tuskin ansaitsee 4 tähteä.
        Ainakaan minua ei haitannut yhtään se, että tuolla illallisella oli kaikenlaista pukeutumista.
        Ei se nyt niin hieno paikka tuo Tequila ole, että pitäisi kaikkien kulkea tummissa puvuissa.

        Mielestäni jos ei ruoka maistu silloin jos joku istuu vieressä farkut jalassa, niin kannattaa ottaa seuraavalla kerralla tasokkaampi hotelli.

        Turhaanpa myöskin näistä "etiketti virheistä" on syyllistää yksistään etelä eurooppalaisia.
        Kyllä siellä shortsi linjalla meni myös jenkit, kuin härmäläisetkin. Briteistä ja Saksalaisista puhumattakaan.

        on jalassa, mutta kyllä ihmetytti rantavetimet rouvalla (Kanadalainen) illallisella Tequilassa joulukuussa. Jos opastuksessa lukee, ettei hihattomissa tai sortseissa illalliselle, niin mikä siinä on ettei sitä voi noudattaa? No juntti on juntti matkoillakin.


      • joulukuun kävijä
        onkin kirjoitti:

        5 tähden hotelli. Tequila taas hädin tuskin ansaitsee 4 tähteä.
        Ainakaan minua ei haitannut yhtään se, että tuolla illallisella oli kaikenlaista pukeutumista.
        Ei se nyt niin hieno paikka tuo Tequila ole, että pitäisi kaikkien kulkea tummissa puvuissa.

        Mielestäni jos ei ruoka maistu silloin jos joku istuu vieressä farkut jalassa, niin kannattaa ottaa seuraavalla kerralla tasokkaampi hotelli.

        Turhaanpa myöskin näistä "etiketti virheistä" on syyllistää yksistään etelä eurooppalaisia.
        Kyllä siellä shortsi linjalla meni myös jenkit, kuin härmäläisetkin. Briteistä ja Saksalaisista puhumattakaan.

        Kyllä se Tequila mielestämme hyvinkin ansaitsi ne 4 tähteä. Asiakkaat voivat varsin paljon vaikuttaa siihen, että ne tähdet myös jatkossa säilyvät. Eihän se toisten pukeutuminen kenellekään ruokahaluttomuutta välttämättä aiheuta, mutta räikeä välinpitämättömyys laskee paikan mukavaa tunnelmaa. Sitä ei voi ostaa rahalla. Siistit farkuthan täyttävät varsin hyvin pukeutumisnormit. Viva Tequila!!!


      • hate
        joulukuun kävijä kirjoitti:

        Kyllä se Tequila mielestämme hyvinkin ansaitsi ne 4 tähteä. Asiakkaat voivat varsin paljon vaikuttaa siihen, että ne tähdet myös jatkossa säilyvät. Eihän se toisten pukeutuminen kenellekään ruokahaluttomuutta välttämättä aiheuta, mutta räikeä välinpitämättömyys laskee paikan mukavaa tunnelmaa. Sitä ei voi ostaa rahalla. Siistit farkuthan täyttävät varsin hyvin pukeutumisnormit. Viva Tequila!!!

        http://www.riubambu.com/ sieltä kuvia hotellista ja ravintolasta esim.Tequilasta on monen laista pukeutumista...


      • onkin
        hate kirjoitti:

        http://www.riubambu.com/ sieltä kuvia hotellista ja ravintolasta esim.Tequilasta on monen laista pukeutumista...

        monenlaista pukeutumista, sitähän tässä ketjussa on jankattukin. Mutta ei todellakaan tarvitse itse tehdä niin kuin ihmiset, jotka ei osaa pukeutua. Syömään ei mennä puolialalasti, ei lounaalle eikä illalliselle. Ja on ihan sama onko hotellissa 3 tai 5 tähteä. Itse olen ollut Jamaikalla "vain" 3 tähden all inclusivessa ja ketään en nähnyt bikineissä barbeque-pöydän ääressä edes lounasaikaan.


      • rewq
        onkin kirjoitti:

        5 tähden hotelli. Tequila taas hädin tuskin ansaitsee 4 tähteä.
        Ainakaan minua ei haitannut yhtään se, että tuolla illallisella oli kaikenlaista pukeutumista.
        Ei se nyt niin hieno paikka tuo Tequila ole, että pitäisi kaikkien kulkea tummissa puvuissa.

        Mielestäni jos ei ruoka maistu silloin jos joku istuu vieressä farkut jalassa, niin kannattaa ottaa seuraavalla kerralla tasokkaampi hotelli.

        Turhaanpa myöskin näistä "etiketti virheistä" on syyllistää yksistään etelä eurooppalaisia.
        Kyllä siellä shortsi linjalla meni myös jenkit, kuin härmäläisetkin. Briteistä ja Saksalaisista puhumattakaan.

        Ne illallisilla nähdyt shortsipellet yleensä olivatkin jenkkejä, jotka reppanat luulevat olevansa maailman napa ja voivansa käyttäytyä miten lystää. Kyllä sen verran pitäisi hyviä tapoja olla, ettei illallispöytään kävellä shortseissa, rantasandaaleissa ja lippis päässä, jota ei ruokailun aikana oteta edes pois päästä!

        Eihän Riu Tequila toki maailman hienoin hotelli ole, mutta erittäin siisti ja hyvätasoinen, mukavalla henkilökunnalla varustettu sellainen. Tummaa pukua ei toki ole syytäkään laittaa päälle, kun lomasta on kyse, mutta kyllä siisti ja rento pukeutuminen on mielestäni paikallaan.


      • carmen-fani
        rewq kirjoitti:

        Ne illallisilla nähdyt shortsipellet yleensä olivatkin jenkkejä, jotka reppanat luulevat olevansa maailman napa ja voivansa käyttäytyä miten lystää. Kyllä sen verran pitäisi hyviä tapoja olla, ettei illallispöytään kävellä shortseissa, rantasandaaleissa ja lippis päässä, jota ei ruokailun aikana oteta edes pois päästä!

        Eihän Riu Tequila toki maailman hienoin hotelli ole, mutta erittäin siisti ja hyvätasoinen, mukavalla henkilökunnalla varustettu sellainen. Tummaa pukua ei toki ole syytäkään laittaa päälle, kun lomasta on kyse, mutta kyllä siisti ja rento pukeutuminen on mielestäni paikallaan.

        Juu! Myös minä kannatan ehdottomasti siistiä pukeutumista ja olemusta. On mukavampaa itselle ja myös kanssamatkustajille. Ei kai ole synti haluta näyttää hyvältä? Sen sijaan, jos diggaa sortsimeininkiä eikä muutenkaan välitä miltä näyttää, kannattaa valita jokin muu hotelli vaikka Carmenin keskustasta.


      • pippuri
        carmen-fani kirjoitti:

        Juu! Myös minä kannatan ehdottomasti siistiä pukeutumista ja olemusta. On mukavampaa itselle ja myös kanssamatkustajille. Ei kai ole synti haluta näyttää hyvältä? Sen sijaan, jos diggaa sortsimeininkiä eikä muutenkaan välitä miltä näyttää, kannattaa valita jokin muu hotelli vaikka Carmenin keskustasta.

        Kyllä minusta täytyy pukeutua,eikä lämpsiä paikalle sortseissa ja rantatossuissa.
        Siellä on todella myös kyltti jossa asiasta mainitaan.Itse myös rannalla ollessa ja rantaravintolaan lounaalle mennessä laitoin hameen/sortsit ja topin uimapuvun päälle,enkä viiletä ravintolaan melkeen pipari vilkkuen.Ihan vaan kunnioittaen näin paikallisia ja muita.Ainiin ,moneenko suomalais hotellinravintolaan lämpsitään illalla sortseissa...


      • maaliskuussa
        pippuri kirjoitti:

        Kyllä minusta täytyy pukeutua,eikä lämpsiä paikalle sortseissa ja rantatossuissa.
        Siellä on todella myös kyltti jossa asiasta mainitaan.Itse myös rannalla ollessa ja rantaravintolaan lounaalle mennessä laitoin hameen/sortsit ja topin uimapuvun päälle,enkä viiletä ravintolaan melkeen pipari vilkkuen.Ihan vaan kunnioittaen näin paikallisia ja muita.Ainiin ,moneenko suomalais hotellinravintolaan lämpsitään illalla sortseissa...

        Minä olen miettinyt samaa asiaa mistä ketjussa puhutaan. Minulle ei itselle ole mikään ongelma laittautua ja pukea mekko päälle illalla kun lähdetään syömään ja siitä sitten baarikierrokselle. Mutta mitä mieheni laittaa? Hän ei ole todellakaan mikään suorathousut-kauluspaita-tyyppinen, ja tuntee itsesnä täysin ylipukeutuneeksi sellaisissa vaatteissa, joita käyttää lähinnä häissä ja hautajaisissa. Onko siis täysin epäkohteliasta mennä Tequilan illalliselle siisteissä nilkkapituisissa "shortseissa"?


      • kovasti ihmettelevä
        maaliskuussa kirjoitti:

        Minä olen miettinyt samaa asiaa mistä ketjussa puhutaan. Minulle ei itselle ole mikään ongelma laittautua ja pukea mekko päälle illalla kun lähdetään syömään ja siitä sitten baarikierrokselle. Mutta mitä mieheni laittaa? Hän ei ole todellakaan mikään suorathousut-kauluspaita-tyyppinen, ja tuntee itsesnä täysin ylipukeutuneeksi sellaisissa vaatteissa, joita käyttää lähinnä häissä ja hautajaisissa. Onko siis täysin epäkohteliasta mennä Tequilan illalliselle siisteissä nilkkapituisissa "shortseissa"?

        Onko siis täysin mahdotonta noudattaa hotellien pukeutumisohjeita?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe