kuka ollut viime aikoina ?

venezuelaan & kolumbiaan

tässä suunniteltu reissua tuonne venezuelaan & kolumbiaa... lähinnä Cartagena siellä ja olis kiva kuulla josltain kokemuksia joka ollut siellä päin bviime aikoina ? En tarvitse niitä ohjeita että vaarallista jne... tiedän sen, mutta muut asialliset kommentiti olis tervetulleita. Ai niin kohteet tulisi olemaan venezuelassa Caracas, barcelona ja Puerto la cruz ja Kolumbiassa jo yllä mainittu Cartagena ja ehkä bogota.

3

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolumbia

      Olen ollut Bogotassa ja Cartagenassa.
      Voin suositella kumpaakin kaupunkia.
      Cartagena tietysti matkailumielessa parempi
      vaihtoehto lampiman ilmaston vuoksi (ja turvallisempikin). Bogotassa kannatta kayda katsomassa monia nahtavyyksia kuten Monserraten vuori, kultamuseo, la candelaria (vanhakaupunki)
      ja lahistolla on paljon muutakin. Bogotassa on muuten varmaan tuhansia ostoskeskuksia joista hienoimmat ovat Andino, Bulevar de Niza, Tropical, Unicentro. Cartagenasta voin kertoa lisaa kun palaan sielta viikon kuluttua! :)

    • chica

      Mä oon ollu Venezuelassa. Caracasista sen verran, että iso ja mielenkiintoinen paikka, tosi osittain vaarallinen.No, sitähän sä et halunnukaan kuulla...
      Käy tsekkaamassa esim. El Hatillo, siellä on kivoja pieniä ravintoloita ja artesaanikauppoja.

      • gringo

        caracas on monipuolinen huvittelu kaupunki... gastronomiasta vastaa monikultuurinen keittiö..kaikkea löytyy! Kannattaa myös katsastaa iltaelämä joka on erittäin vauhdikasta ja jatkuu pitkälle aamuun. Ennen nukkumaan menoa, muista käydä syömässä iltapalaksi arepa! Oppaista löydät tietoa museoista jne. down townia kannattaa varoa. ystäväni kidnapattiin siellä. Jos saat auton käyttöösi suosittelen isoa jeeppiä, sille annetaan tilaa ja sateen tullessa ei simahda poikittain tielle. JOs olet hyvä kuntoinen suosittelen kiipeämään ylös Avilalle josta avautuu upea näköala kaupunkiin! avilalla on myös helppo tutustua paikallisiin, erityisesti sunnuntaisin on paljonihmisiä liikenteessä. tsekkaa myös sambil, etelä-amerikan isoin ostari :) san ignasion ostari, sekä centro americano myös ihan kivoja... san ignasiossa tämän hetken *kuumimmat* baarit. Railakasta reissua! Jos haluat kokea palan taivaasta, hyppää pikkujettiin kotimaan lentokentältä ja käy ihmettelemässä los roguesin saariryhmää caribialla(kuuluu venezuelalle). vain noin tunnin lentomatka. Tämä on ihan helmi paikka. turisteja vain kourallinen...ei mitään ostettavaa, ei kaupustelijoita... loistavaa kalaa ja hummereita ja luonnon kaunis maisema... kannattaa puhua joko paikallisille kalastajille tai isojen bontooniveneiden omistajille ja sopia kuljetuksista lähi saarille tai hiekka särkille. Ota mukaan varjo, aurinkorasvaa,kylmälaukku ja paljon juomaa... ja sovi takaisin kuljetuksesta tarkasti ettet jää nausuveden armoille :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      153
      3302
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      97
      2234
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      323
      2146
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      126
      2060
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1819
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1465
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1271
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      29
      1255
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1140
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1019
    Aihe