MacBookin puutteet

usb-porttien vähyys

ja kun laittaa haarotuksen niin kaikki laitteet eivät toimi kunnolla jos lainkaan. Esim digitelkkuni
ei hyväksy minkäänlaista jakokappaletta oli muuntaja tahi ei. Miten saisi koneeseen lisättyä "alkuperäisiä" portteja jotka sietävät käyttöä ?

9

1638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jason-blue

      Kumpaakos mallia ne hubit on? Tarttis olla aktiivihubi, jos ne laitteet tarttee virtaa (hiiri vs. iPod).

      Siis onko sillä digiboksilla oma muuntaja, eli ei oo tikkumallinen?
      Kannattaa varmaan kytkee se suoraan koneeseen ja vetää muut hubiin.

      Mitä muita ulkosia laitteita sulla on käytössä?

      • usb-porttien vähyys

        Ko. digi on Anysee E 30.


      • vesku_orig
        usb-porttien vähyys kirjoitti:

        Ko. digi on Anysee E 30.

        Mullakin on Anysee E30 ja se kyllä toimii hubissa ihan ok. Varsinkaan Dellin telakka (joka siis käytännössä on myös aktiivinen usb-hubi) ei aiheuta mitään ongelmia. Joskus saattaa tavallisessa hubissa muistitikku aiheuttaa ongelmaa mutta siinäkin syyttäisin sitä tikkua.

        Anyseehan on tiukasti win-only, eli ajat Macbookissa nähtävästi sitä. Onko kyseessä Boot Camp vai Parallels tms? Silloin kyse voi olla muustakin kuin itse usb-liitännöistä.

        Tiesithän myös että Anyseen Viewer pitää käytännössä asentaa jokaiseen usb-porttiin erikseen (taas: Windows/Anysee -outouksia).


      • usb-porttien vähyys
        vesku_orig kirjoitti:

        Mullakin on Anysee E30 ja se kyllä toimii hubissa ihan ok. Varsinkaan Dellin telakka (joka siis käytännössä on myös aktiivinen usb-hubi) ei aiheuta mitään ongelmia. Joskus saattaa tavallisessa hubissa muistitikku aiheuttaa ongelmaa mutta siinäkin syyttäisin sitä tikkua.

        Anyseehan on tiukasti win-only, eli ajat Macbookissa nähtävästi sitä. Onko kyseessä Boot Camp vai Parallels tms? Silloin kyse voi olla muustakin kuin itse usb-liitännöistä.

        Tiesithän myös että Anyseen Viewer pitää käytännössä asentaa jokaiseen usb-porttiin erikseen (taas: Windows/Anysee -outouksia).

        Boot Compilla on xp ajettu.

        Tuota en älynnytkään että anysee pitää ajaa joka
        porttiin asetukset.

        Mutta yksi kysymys : kun katsoo netistä MTV -ohjelmaa niin XP:llä saa kokoruutunäytön mutta
        macilla ei - mistähän se johtuu ?


      • vesku_orig
        usb-porttien vähyys kirjoitti:

        Boot Compilla on xp ajettu.

        Tuota en älynnytkään että anysee pitää ajaa joka
        porttiin asetukset.

        Mutta yksi kysymys : kun katsoo netistä MTV -ohjelmaa niin XP:llä saa kokoruutunäytön mutta
        macilla ei - mistähän se johtuu ?

        eihän se Anysee toimi Macissa??? Vai meinaatko että Boot Campissa ei saa koko ruutua? Siitä en tiedä mitään. Kysy tuolta:

        http://anysee.fi/tukipyynto.html

        Kundit on avuliaita sekä nopeita vastaamaan. Muista mainita että ajat Anyseetä siis ihan oikealla XP:llä vaikkakin Macissa (siis ei millään virtualisoinnilla, koska sitä ne arvelee kuitenkin).


      • usb-porttien vähyys
        vesku_orig kirjoitti:

        eihän se Anysee toimi Macissa??? Vai meinaatko että Boot Campissa ei saa koko ruutua? Siitä en tiedä mitään. Kysy tuolta:

        http://anysee.fi/tukipyynto.html

        Kundit on avuliaita sekä nopeita vastaamaan. Muista mainita että ajat Anyseetä siis ihan oikealla XP:llä vaikkakin Macissa (siis ei millään virtualisoinnilla, koska sitä ne arvelee kuitenkin).

        Tuohon Anysee E 30 ei toistaiseksi ole ajureita macille.

        Yleisesti ottaen olen erittäin tyytyväinen kuitenkin
        Appleen. Tulin " MAC USKOON " kesäkuussa ja tein
        tietokoneparannuksen. Mac ei ole lakkoilut kertaakaan kun taas nuo xp,,,vistat,,


      • usb-porttien vähyys kirjoitti:

        Tuohon Anysee E 30 ei toistaiseksi ole ajureita macille.

        Yleisesti ottaen olen erittäin tyytyväinen kuitenkin
        Appleen. Tulin " MAC USKOON " kesäkuussa ja tein
        tietokoneparannuksen. Mac ei ole lakkoilut kertaakaan kun taas nuo xp,,,vistat,,

        ...että hienokseltani kehtasin epäillä sinua trolliksi. Aamen!:)


      • vesku_orig
        usb-porttien vähyys kirjoitti:

        Tuohon Anysee E 30 ei toistaiseksi ole ajureita macille.

        Yleisesti ottaen olen erittäin tyytyväinen kuitenkin
        Appleen. Tulin " MAC USKOON " kesäkuussa ja tein
        tietokoneparannuksen. Mac ei ole lakkoilut kertaakaan kun taas nuo xp,,,vistat,,

        eikä ole ihan heti tulossakaan. Anyseen taiwanilaisvalmistaja on niin win-only, ettei laitteen speksejä ole sen vertaa raotettu että kukaan valopää saisi edes Linux-ajurit aikaiseksi.


    • >Miten saisi koneeseen lisättyä "alkuperäisiä" portteja jotka sietävät käyttöä ?

      No miten kuvittelet että niitä lisäiltäisiin? Poraamalla reikiä koteloon ja tekemällä juotoksia emolle?

      Useimmat MacBookin käyttäjät eivät koe elämänsä kaatuvan koneen kahteen USB-porttiin, vaikka monellakaan ei varmaan olisi mitään sitä vastaan että niitä olisi 1-2 lisää. Porttien määrä myös ilmoitetaan selvästi koneen spekseissä, joten jos ne ei millään riitä voi alkaa katsella jotain "huipputehokasta" Vista-läppäriä ja jättää sen MacBookin jonon seuraavalle, hän luultavimmin osaa sitä arvostaa.

      Tuo lainaamani virke kyllä haiskahtaa vähän trollilta.;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      65
      1458
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1299
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1142
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      117
      1092
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      891
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      775
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      51
      664
    8. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      614
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      88
      608
    10. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      607
    Aihe