KYLLÄ SUUTUTTAA!

Tuleva kasvattaja

Kävin tuolla Kennelliiton jalostustietojärjestelmässä tutkailemassa eri rotujen tietoja. Ja kyllä alkoi todella suututtamaan eräiden kasvattajien touhut.

Nimiähän täällä ei saa mainita mutta esim. A*****s ja P***u P****n tiedot olivat aika surullista luettavaa, varsinkin pommien osalta. Käytetty pääasiassa samoja uroksia, vain kakkosen näyttelytuloksia, ei juuri mitään terveystutkimuksia teetetty! Tuollaiset kasvattajat menevät läpi juuri siitä mistä aita on matalin! Ja valitettavasti vielä tänäkään päivänä, vaikka valistusta on annettu, ostajat eivät vaadi laatua.

Vaikka en minä sitä sano etteikö tutkimatonkin koira voisi olla terve. Mutta se että kasvattaja teettää jalostuskoirillaan terveystutkimuksia vaikka niitä ei ko. rodulta vaadittaisi, ja että hän käy näyttelyissä ja on esim. luonnetestannut koiransa, kertoo erittäin paljon sellaisen kasvattajan moraalista. Hän on silloin paneutunut rodun jalostukseen sydämellään! Eikä vain teetä pentuja euron kuvat silmissä.

Hyvät ihmiset, kun ostatte pennun, vaikka vain kotikoiraksi, vaatikaa rahallenne vastinetta eli kunnon pentupaketti ja testatut vanhemmat!

11

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun se raha

      ratkaisee! Mitäs ne tehtailijat välittää kunhan euroja virtaa! Vähät välittävät siitä minkälaisia koiria myyvät maailmalle.

    • enemmän

      laatua sitä varmemmin kasvattaja pakottaa ostajan juoksemaan ympäri suomea kaiken maailman näyttelyissä ja kokeissa.

      • kasvattaja voi

        pakottaa omistajan?Uhkaamalla,kiristämällä vai jollain muulla tavoin?Kertoisitko?


      • mikäli olet tehnyt normaalin kauppasopimuksen ja maksanut koiran. On olemassa päätös asiasta että kaikki mikä tuntuu kohtuuttomilta lisäehdoilta ne eivät päde.


      • ettei myy
        kasvattaja voi kirjoitti:

        pakottaa omistajan?Uhkaamalla,kiristämällä vai jollain muulla tavoin?Kertoisitko?

        tai jopa uhkailee peruvansa kaupan jos ei käy kokeis.ym.


      • haluaa,
        ettei myy kirjoitti:

        tai jopa uhkailee peruvansa kaupan jos ei käy kokeis.ym.

        ja sinähän voit valita kasvattajan joka ei "uhkaile"!Toi oli aika alkeellista....Oletko niitä jotka lupaa kuut ja maat,kun wannabee koiranpentu...


      • 2pentua jäljellä
        umalehtinen kirjoitti:

        mikäli olet tehnyt normaalin kauppasopimuksen ja maksanut koiran. On olemassa päätös asiasta että kaikki mikä tuntuu kohtuuttomilta lisäehdoilta ne eivät päde.

        Myydään:

        Uros ja naaras cairnterrierin pennut.Emä on ihan v*tun hyvä näyttelykoira ja tämä pentue on emän 5.s kahden vuoden sisällä!Siittäjänä toimii emän v*tun hyvin näyttelyissä pärjännyt veli.Tarjoa!


      • Asian voi nähdä toisinkin.

        Esim.miten käyttörotujen kasvattajat voi tietää linjojensa ja kasvatustyönsä pääasian toimivuudesta,koiran soveltuvuudesta käyttöön,jos kukaan ei tekisi tuloksia ;)ym.,ei edes kasvattajakaan.

        Näyttelyihin suosittamisella ja haluamisella voi olla myös kasvattajan puolelta se,että niissä ollessaan koiran on osattava käyttäytyä edes jokuselleen.Niitä harjoitellessa ja joskus vaikka käydessä tulisi sitä samalla opetettua koiraansa myös käyttäytymään hyvin.

        En nyt sano,ettei muuten voisi,mutta tuossa voi ainakin avittaa ;)

        Ja sehän on selvä,että jokainen hyvä kasvattaja pyrkii laatuun.Eihän muuten olisi ihmisillä lainkaan rodunomaisia koiria ;)

        Ja kuten on jo sanottu.Kenenkän ei ole pakko.Aina kun löytyy niitäkin kasvattajia,joita ei kiinnosta kuin ostajan perävalojen häipyminen näkyvistä.


      • myydä joo...
        haluaa, kirjoitti:

        ja sinähän voit valita kasvattajan joka ei "uhkaile"!Toi oli aika alkeellista....Oletko niitä jotka lupaa kuut ja maat,kun wannabee koiranpentu...

        Mutta jos haluat rotukoiran kaveriksi, etkä näyttelykoiraksi, niin kyllä moni kasvattaja saattaa jättää myymättä tälläiselle henkilölle.
        Kasvattajathan tarvitsevat näyttelytuloksia oman kasvatustyönsä pönkittämiseksi. Koiran ostaja maksaa kalliit näyttelymaksut ja jos koira pärjääkin, niin pätkä muovinauhaa ja muutaman euron pytty jää käteen ja kasvattaja saa kaiken kunnian ja "maineen".
        Omakin koirani on valio ja kasvattajan kiinnostus kasvattiaan kohtaan loppui, kun näyttelytavoite täyttyi. Enää emme näyttelyissä käy hävyttömien hintojen vuoksi, vaan harrastamme agia, tokoa ja kaikkea mitä karvaisen kaverin kanssa vaan voi harrastaa. Kaveriksi ja yhteisiin harrastuksiin aikanaan ko. rotuisen koiran halusin ja jouduin kasvattajalle lupaamaan, että koira käy ainakin muutamassa näyttelyssä.


      • hullu kasvattaja

        käyttää esim. ulkomaalaista urosta ja menestynyttä narttua ja pennuista tulee keskim. hyviä ja myy ainoastaan kotikoiraksi? Eikä ketään voi pakottaa. Onneksi sekä kasvattajalla että ostajalla on mahdollisuus valita.


      • luuletko
        myydä joo... kirjoitti:

        Mutta jos haluat rotukoiran kaveriksi, etkä näyttelykoiraksi, niin kyllä moni kasvattaja saattaa jättää myymättä tälläiselle henkilölle.
        Kasvattajathan tarvitsevat näyttelytuloksia oman kasvatustyönsä pönkittämiseksi. Koiran ostaja maksaa kalliit näyttelymaksut ja jos koira pärjääkin, niin pätkä muovinauhaa ja muutaman euron pytty jää käteen ja kasvattaja saa kaiken kunnian ja "maineen".
        Omakin koirani on valio ja kasvattajan kiinnostus kasvattiaan kohtaan loppui, kun näyttelytavoite täyttyi. Enää emme näyttelyissä käy hävyttömien hintojen vuoksi, vaan harrastamme agia, tokoa ja kaikkea mitä karvaisen kaverin kanssa vaan voi harrastaa. Kaveriksi ja yhteisiin harrastuksiin aikanaan ko. rotuisen koiran halusin ja jouduin kasvattajalle lupaamaan, että koira käy ainakin muutamassa näyttelyssä.

        ettei ne agi ja toko tulokset ole tuloksia ja kasvattajalle tärkeitä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe