ROOMASTA POMPEIJIIN

Tourist

Moi!

Osaako joku kertoa, että onko Roomasta suoria yhteyksiä Pompeijiin junalla tai bussilla?

Mitä maksaa ja kuinka kauan matka kestää.

Ehtiikö päivässä käydä Roomasta tutustumasssa Pompeijiin ja Napoliin ja illaksi takaisin Roomaan?

Grazie!

5

3329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peppi65

Olen käynyt kaksi kertaa Pompejissa ja se on niin hieno, että päivä menee kokonaan siellä. Alue on tosi suuri. Mun mielestä ei kannata ahtaa Napoliakin samaan päivään, varsinkin kun siellä on museo, jossa on Pompeijista löydettyjä tavaroita yms. Muistaakseni junalla mennään ekaks Napoliin ja siitä toisella Pompejiin. Jos on mahdollista lähteä opastetulle retkelle, se on kivuttominta ja paikasta saa enemmän irti.

• nappienkaan

hinnalla. Haiseva, paskainen, yököttävä läävä tämän päivän jäteongelmineen, jossa saa potkia jaloista rottia kauemmaksi ja onhan siellä kaiken lisäksi saasteesta johtuvat taudin vaarat. Ilmasto erittäin myrkyllistä huomimattoman jätehuollon vuoksi (en tarkoita mitään kaduilla lojuvia muovikasivuoria), vaan jo muutenkin, mitä on kertynyt 20-30 vuodessa ja leijailee Napolissa ja sen ympäristössä. Käytä ainakin hengityssuojia.
        Itse pompeita ehtii nähdä kyllä päivän retkelläkin, tarvitseeko siellä koluta jokaista kohoumaa, koloa ja painautumaa.

• Minturno

Pääsee suoraankin mutta pysähtyy sitten joka asemalla. Menisin pikajunalla Napoliin ja vaihtaisin siitä johki Sorrento junaan joka pysähtyy Pompeissa. Napolista menee myös turisteille suunnattu (kalliimpi) Circo Vesuvius juna sinne jolla voi kiertää vesuviusta. Huomioi että Pompeissä on kaksi rautatieasemaa; se normaali ja Circo Vesuvius. Pompein asemalta/asemilta on pari kilsaa raunioille. Samana päivänä en jaksais mennä ehkä enää Napoliin kiertelemään. Junamatka R-N on n. kaks tuntia.

• Pirkko

Ilmoittaudu Aurinkomatkojen maanantaisin pidettävälle kokopäiväbussiretkelle Pompeijiin ja Napoliin, niin pääset kaikkien helpoimmalla. Maksaa 95 euroa. Pompeijissa on oppaan lisänä mukana vielä englantia puhuva paikallinen opas. Pompeijissa kierreltiin pari tuntia, sitten mentiin syömään (20 €, mutta Mäkkärikin olisi ollut lähellä). Sitten ajettiin Napolin keskustaan, jonne pysähdyttiin jaloittelemaan puoleksi tunniksi. Illan pimetessä ajettiin Roomaan, tultiin joskus klo 19 jälkeen.

• Rooman kävijät

Viime keväänä olimme vaimon kanssa omatoimimatkalla Roomassa.
        Siitä huolimatta kävimme ilmoittautumassa Aurinkomatkojen retkelle Pompeijiin päiväksi.
        Helppo ja huoleton valinta.
        Pompeijiin ehti tutustua riittävästi, Vesiviuksella ei käyty ja Napolin pysähdys oli melko pikainen. Siitä huolimatta reissu oli hintansa väärti.
        Sen verran menimme omia polkuja, että kun muut lähtivät syömään porukalla, menimme syömään marketista edellispäivänä ostamiamme omia eväitämme puistonpenkille. Romanttista ja halpaa huvia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe