Onko renault Laguna paska auto?

Haluaa ranskalaisen

Tällä hetkellä ajan Mazda 626 -91:llä. jossa ei ole ollut mitään vikaa 20000 km:n ja autolla on ajettu liki 300tkm.


Ostaisin mielelläni ranskalaisen auton niiden mukavuuden ja ulkonäönkin takia, mutta tuo sähkö- ja muu tekniikka puoli arveluttaa.

93

20380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

      Minulla ollut 2 Lagunaa, -96 ja 2001 mallit. Ensimmäinen oli paskakasa, jatkuvia sähkövikoja ja lopulta kansiremontti alle 160.000 ajetussa autossa. Silti uskoin vakuutteluja uudemman mallin paremmasta laadusta ja kun tykästyin ulkonäköön, ostin uuden Lagunan vuonna 2001. Se oli huonoin auto mitä minulla on ollut. Hyvä ajaa ja hyvin varusteltu, mutta auto vietti takuukorjauksessa enemmän aikaa kuin kotona. En jaksa edes luetella mitä kaikkia siihen korjattiin. Nyt ajan Honda CRV:llä, mutta jotenkin vaan veri vetää huonoista kokemuksista huolimatta välillä tänne rellupalstallekin...

      • Jymppä

        Vm. 94 muuttoautona tuotu Laguna toimi erittäin hyvin, paitsi mikään sähköjuttu. Ja siinäkin autossa sitä sähköhärpäkettä löytyi. Mitään en korjannut, muuta kuin ne mitkä tarvitsi katsastuksessa toimia, ja voin sanoa, että kyllä niitä laitteita sitten oli poissa käytöstä!

        Toinen Laguna oli 2002. Taas sähköongelmia. Varallisuustilanteen kasvettua tätä uudempaa Lagunaa korjattiin, lopulta yli kestokynnyksen.

        Laguna 1 ajoin noin 60tkm ja Laguna 2 70tkm. Se riitti, ja siinä oli roppakaupalla ylimääräistäkin. Aika hyvin noilla kilometreillä!

        Näistä kokemuksista viisastuneena olen koittanut jakaa negatiivista Rellutuntemuksiani kaikille lähipiirissäni olevalle ihmiselle, varsinkin niille ketkä miettivät auton vaihtoa. Olen toitottanut, että mikä tahansa muu, mutta EI ranskalaista.

        No Ranskikset muuten ihan OK:ta, jos sähköhommat kiinnostaa, ja niistä on vankkaa kokemusta. Muuten sanoisin, että halpa hankintahinta vaan huijaa. Ranskalaisella autolla kusee kyllä erittäin pahasti omaan nilkkaan.

        Itsekin olen tällä palstalla lähinnä mielenkiinnosta, että miten Renaultin laatu kehittyy, ja mitä muut käyttäjät siitä ovat mieltä. Harvinaisen suoraselkäinen nämä Renault-kuskit ovat, siitä iso . Ei sellaista ongelmien maton alle pyyhkimistä. Joten te Rellun ostajat, kyse on pelkästään tuuri pelistä, jossa ei ole kovinkaan hyvät onnistumiskertoimet. Mutta jos ostatte Renaultin, niin onnea ja muistakaa, että teitä on varoitettu. Tästäkin huolimatta hyvää lopputalven viettoa =)


      • rellupate

        JOO aja se honta romu kaatopaikalle ja osta rellu.


      • Anonyymi
        Jymppä kirjoitti:

        Vm. 94 muuttoautona tuotu Laguna toimi erittäin hyvin, paitsi mikään sähköjuttu. Ja siinäkin autossa sitä sähköhärpäkettä löytyi. Mitään en korjannut, muuta kuin ne mitkä tarvitsi katsastuksessa toimia, ja voin sanoa, että kyllä niitä laitteita sitten oli poissa käytöstä!

        Toinen Laguna oli 2002. Taas sähköongelmia. Varallisuustilanteen kasvettua tätä uudempaa Lagunaa korjattiin, lopulta yli kestokynnyksen.

        Laguna 1 ajoin noin 60tkm ja Laguna 2 70tkm. Se riitti, ja siinä oli roppakaupalla ylimääräistäkin. Aika hyvin noilla kilometreillä!

        Näistä kokemuksista viisastuneena olen koittanut jakaa negatiivista Rellutuntemuksiani kaikille lähipiirissäni olevalle ihmiselle, varsinkin niille ketkä miettivät auton vaihtoa. Olen toitottanut, että mikä tahansa muu, mutta EI ranskalaista.

        No Ranskikset muuten ihan OK:ta, jos sähköhommat kiinnostaa, ja niistä on vankkaa kokemusta. Muuten sanoisin, että halpa hankintahinta vaan huijaa. Ranskalaisella autolla kusee kyllä erittäin pahasti omaan nilkkaan.

        Itsekin olen tällä palstalla lähinnä mielenkiinnosta, että miten Renaultin laatu kehittyy, ja mitä muut käyttäjät siitä ovat mieltä. Harvinaisen suoraselkäinen nämä Renault-kuskit ovat, siitä iso . Ei sellaista ongelmien maton alle pyyhkimistä. Joten te Rellun ostajat, kyse on pelkästään tuuri pelistä, jossa ei ole kovinkaan hyvät onnistumiskertoimet. Mutta jos ostatte Renaultin, niin onnea ja muistakaa, että teitä on varoitettu. Tästäkin huolimatta hyvää lopputalven viettoa =)

        lueppa tuo edellinen kommenttini, oli muuten edellinen Lagunamme 350 000 km
        ei ongelmia!


      • Anonyymi
        Jymppä kirjoitti:

        Vm. 94 muuttoautona tuotu Laguna toimi erittäin hyvin, paitsi mikään sähköjuttu. Ja siinäkin autossa sitä sähköhärpäkettä löytyi. Mitään en korjannut, muuta kuin ne mitkä tarvitsi katsastuksessa toimia, ja voin sanoa, että kyllä niitä laitteita sitten oli poissa käytöstä!

        Toinen Laguna oli 2002. Taas sähköongelmia. Varallisuustilanteen kasvettua tätä uudempaa Lagunaa korjattiin, lopulta yli kestokynnyksen.

        Laguna 1 ajoin noin 60tkm ja Laguna 2 70tkm. Se riitti, ja siinä oli roppakaupalla ylimääräistäkin. Aika hyvin noilla kilometreillä!

        Näistä kokemuksista viisastuneena olen koittanut jakaa negatiivista Rellutuntemuksiani kaikille lähipiirissäni olevalle ihmiselle, varsinkin niille ketkä miettivät auton vaihtoa. Olen toitottanut, että mikä tahansa muu, mutta EI ranskalaista.

        No Ranskikset muuten ihan OK:ta, jos sähköhommat kiinnostaa, ja niistä on vankkaa kokemusta. Muuten sanoisin, että halpa hankintahinta vaan huijaa. Ranskalaisella autolla kusee kyllä erittäin pahasti omaan nilkkaan.

        Itsekin olen tällä palstalla lähinnä mielenkiinnosta, että miten Renaultin laatu kehittyy, ja mitä muut käyttäjät siitä ovat mieltä. Harvinaisen suoraselkäinen nämä Renault-kuskit ovat, siitä iso . Ei sellaista ongelmien maton alle pyyhkimistä. Joten te Rellun ostajat, kyse on pelkästään tuuri pelistä, jossa ei ole kovinkaan hyvät onnistumiskertoimet. Mutta jos ostatte Renaultin, niin onnea ja muistakaa, että teitä on varoitettu. Tästäkin huolimatta hyvää lopputalven viettoa =)

        Rellut kuuluu autoihin joita korjataan. Bemarit, mersut, audit, niitä vaan huolletaan.
        Edesmennyt johtaja kertoi ostaneensa bemarin kun toisillakin johtajilla oli. Sanoi rehellisesti hintalaatu suhteessa olleen pettynyt. Aina jotain laittamista, ja kalliisti.
        Osti fordin, kuulemma ongelmat loppui.
        Itsellä ei kysdisiin autoihin ole ollut tarvetta.
        Onneksi tyttöystäväkään ei valinnut minua auton takia.


    • jsaa

      Onko mielestäsi auton tärkein ominaisuus 100% viattomuus ja luotettavuus? Jos on niin älä hanki Rellua.

      Jos sen sijaan arvostat mukavuutta ja hiljaisuutta, ja et pidä ylimääräistä käyntiä korjaamolla 1-2 vuoden välein minään katastrooffina, niin sitten Rellu on hyvä vaihtoehto.

      Itselläni on ollut Laguna, ja ssekin joutui kerran korjaamolle sähkövian takia. Voisin kuitenkin ostaa uuden Lagunan koska se oli erinomaisen mukava. 626:sta en ostaisi (enkä vanhaa kutosta) koska ovat erittäin äänekkäitä. Ei sitten väliä vaikka kulkisi 500tkm ilman ainuttakaan korjaamokäyntiä..

      • rellunpippana

        Mulla on ollut Mazda 626 -92 ja nyt on Laguna -94.
        Laguna paljon parempi ajaa ja paremmat tilat, paitsi takapenkin pääntila. Molemmissa ongelmia. Mazdassa isoja ja Rellussa pieniä. Muutamat sähköviat korjasin itse ja sen jälkeen pelittää kyllä kun pitää autosta huolta. Mutta voi se käytetty Laguna olla melkoinen pommi, jos ei edellinen omistaja ole pitänyt kunnossa. Testaa tarkkaan, ennen kuin ostat. Hyvällä tuurilla saat hyvän.


      • aikaepelipelejä

        juu jos on paljon ylimäärästä rahaa, ja mielellään kaksi autoa, ja tykkää hiljaisesta pehmeästä ajosta, eikä osaa ite laittaa mitään autossa, ja huolto mielellään kävelymatkan päässä niin Rellu on hyvä auto.


    • on ollut

      Ranskalaisia autoja useampia, ja kaiken olen itse korjannut. eipä ole autoni koskaan ollut ulkopuolisen korjattavanan,saati huoltokirjaan merkkejä hakenut.

      ja hyvin ovat toimineet. Ihmetyttääkin mistä näitä muiden vikoja oikein ilmautuu, taitaa olla vika ratin ja penkin välissä...

      • Rellu tutuksi

        Itselläni yli 20 vuoden autoalan työkokemus ja Jostain kumman syystä alla on vielä 1.9 Dti Laguna, jota myöskin Itse korjailen. Katsastuksesta pomppaa aina, haasteellisia sähkövikoja, taka-akseli vaihdettu ja paljon muuta, mutta koska tiedät vian olevan ratin takana, niin otappa selvää miksi 1.9 Dti (kone tyyppi F8Q) koneisiin relluihin pitää tehdä kalliita kansiremontteja tämän tästä. On muuten insinöörien taidonnäyte. Kahdesti on kone kilahtanu ja ei ole kiinni siitä, etteikö ole pidetty huolta....


    • tunmatti

      Ihan paska auto, osta toyota hilux

      • Anonyymi

        pysy sinä vaan siellä toyota osastolla


    • epätietoinen xxx

      hei.

      Vanha kaara ei mennyt enää katsastuksesta läpi, kun alkaa ruostetta kertymään lähes jokapaikkaan.

      nyt tarvisi hommata uudempaa rassia, ja kävin katsomassa useampaakin autoa. erityisesti tammikuussa katsastettu 160 tkm ajettu 1,8 laguna vaikutti ajettavuudeltaan loistavalta. itse käytän autoa melko vähän, tyyliin 8tkm vuodessa, joten onko tuo auto ihan pommi ostos? Vai tuleeko viat vasta esiin jos ajelee enemmän tjms.?

      Arvostan hiljaisuutta ja tyylikkyyttä autossa, mutta siinä missä luotettavuutta.

      Kiitokset vastaajille

      • epätietoinen xxxx

        lagunan vm siis 2001


      • Anonyymi

        Meillä jo 2001 laguna 1,6 meillä 10 v jokapäiväisessä käytössä, hiljainen lämmin 476000 km


    • nimetön666

      hiljainen ja sähköherkkuja riittää. miinusta bensankulutus, mittarissa 280000 ja hyvin pelittää. penkit, ajettavuus ja hiljaisuus ehdottomasti auton parhainta antia.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        Laguna 2 1,6 Mittarissa 428000 km
        Ollut meillä n. 7 v ja meillä ajettu vähän yli 120000 km ja nyt ensimmäinen katsastuksen hylky,
        yksi raidepää ja yksi alapallo, osat n. 30 e


    • veinsvööld344685

      Tässä nyt yleisemmin vertailuja riisikupeista ja fransuaapatongeista. Korjatkaa jos olen jossain kohtaa pahemmin väärässä:

      riisikupit:
      - ruoste, ruoste ja ruoste
      - yliarvostettuja, ja näkyy ylihinnoitteluna (voi tosin olla, että hinnoissa tultu joissain yksittäistapauksissa alespäin)
      hyvä huolto-organisaatio ja varaosien saatavuus (ei ehkä ihan pidä paikkansa?)
      - ahtaita (nipponilaiset ovat kaiketi pienikokoisia siroja ihmisenpuolikkaita...)
      - huonot ajo-ominaisuudet (ellei sitten tykkää tunnottomassa jenkkityylisestä ratista)
      - melua... huono äänieristys
      - huono mukavuusvarustelu... konservatiivisuus
      luotettavia, ei vikoja (kyllä vanhoissa jo aika paljon vikoja, vähintään ruosteongelmia)
      - huonot dieselit
      - osittain virheellinen urbaanilegenda: riisikupin tekniikka on ikuinen, mutta kori ruostuu ympäriltä pois (ruostuvuus suhteellinen käsite... jos pitää huolta ettei ruostu ja toisaalta teknisiä vikoja tulee aina)

      Fransuaapatongit:
      eivät ruostu (tosin poikkeuksia, jotkut mallit melko huonosti suojattu, kuten 80-luvun ja 90-luvun alun mallit , toiset hyvin 2000-luvun mallit)
      - aliarvostettuja, ja näkyy halpoina hintoina (ei pidä täysin paikkansa, vedätystä on)
      - huono huolto-organisaatio ja varaosien saatavuus keskinkertainen (toisaalta ei tarvi aina viedä viralliselle merkkikorjaamolle ja maksaa oligopolihintoja)
      tilavia (ranskalaiset ovat kaiketi sekä pienikokoisia että isokokoisiakin)
      hyvät tai vähintään kohtuulliset ajo-ominaisuudet
      suorastaan äänettömiä niin kabiinissa kuin kadulta kuultuna
      melko hyvä mukavuusvarustelu jo perusmalleissakin
      - valtavasti mekaanisia ja sähköisiä mutta eritoten sähköisiä vikoja... mitä enemmän mukavuusvarustelua, sitä enemmän autosähkövikaa... esim. 2000-luvun malleissa paljon puolavikoja
      - huonot dieselit
      - huonot automaattilootat
      - osittain virheellinen urbaanilegenda: parhaimmat rapeat ranskalaiset saa vain grilliltä (fransuaapatongit eivät ruostu niin nopeasti kuin riisikupit... eikä vanhan kunnon ajan grillejä enää ole kuin autioina homehtuneina tölleinä ja spurgujen ja nistien yösijoina, kun on tilalle tullee kaikki nämä ylikansalliset M- ja H-merkkiset mafioosobulkkiketjut)

      • Basso 1958

        Japanilaisten ruostumisesta olen kovasti eri mieltä.
        Edellinen Mitsuni oli mulla 13 vuotta ja siinä ei ollut missään ruostetta.
        Nykyinen Mitsuni on vasta 6 vuotias, ja odotan sen kestavän ruostumatta vielä ainakin 10 vuotta.

        Tuota japsien tilavuutta olen itsekin ihmetellyt.
        Japanilaiset ovat pieniä, mutta tekevät silti tilavia autoja


    • geeelipääää

      10 vuotta RELLUISTA kokemusta ja ainoat SÄHKÖVIAT

      - sähköikkuna vika
      - penkinlämmitinvika
      - ja ilmastointi vika

      Ei muita, onkohan nuissa japseissa ollut enemmän 10 vuoden aikana .. luulisin

      käytöstä ja pidosta kiinni ei MERKISTÄ ....

      • gauuu

        -03 laguna ja hyvin on toiminut. Lasinnostimet nyt on aivan skeidaa, mutta muuten erittäin hyvä auto. Kyllä mua ihmetyttää toi jatkuva valitus. Taitaa tosiaan olla vika ratin ja penkin välissä, ajotavassa sekä autosta huolehtimisessa. Älkää hyvät ihmiset uskoko kaiken maailman kauhukertomuksia, joita kuulette toisilta!!


      • BMWMAN2010
        gauuu kirjoitti:

        -03 laguna ja hyvin on toiminut. Lasinnostimet nyt on aivan skeidaa, mutta muuten erittäin hyvä auto. Kyllä mua ihmetyttää toi jatkuva valitus. Taitaa tosiaan olla vika ratin ja penkin välissä, ajotavassa sekä autosta huolehtimisessa. Älkää hyvät ihmiset uskoko kaiken maailman kauhukertomuksia, joita kuulette toisilta!!

        Älkää ostako lagunaa.Joku vanha bemu esim BMW 520 on parempi vaihtoehto.Saat laatua ja mukavuutta samalla rahalla.Kun muut ihmiset huomaavat että ajat bemarilla saat osaksesi ihailua ja kunnioitusta.Myös naisten saanti helpottuu.Renut paaliin ja bemulla maaliin.


      • MeganeKuski
        BMWMAN2010 kirjoitti:

        Älkää ostako lagunaa.Joku vanha bemu esim BMW 520 on parempi vaihtoehto.Saat laatua ja mukavuutta samalla rahalla.Kun muut ihmiset huomaavat että ajat bemarilla saat osaksesi ihailua ja kunnioitusta.Myös naisten saanti helpottuu.Renut paaliin ja bemulla maaliin.

        Tyypillinen bemaripelle, ostetaan auto vain ja ainoastaan merkin perusteella. Kato ku se kuullostaa niin hyvältä ku voi sanoo et mul on benari. Ei niissä mitään ihmeellistä ole. Yliarvostettuja ja ylihinnoiteltuja.


      • vanha`
        BMWMAN2010 kirjoitti:

        Älkää ostako lagunaa.Joku vanha bemu esim BMW 520 on parempi vaihtoehto.Saat laatua ja mukavuutta samalla rahalla.Kun muut ihmiset huomaavat että ajat bemarilla saat osaksesi ihailua ja kunnioitusta.Myös naisten saanti helpottuu.Renut paaliin ja bemulla maaliin.

        bemu", voi jumalauta. Mielummin ajan uudenkarhealla Lagunalla, kuin jollain helvetin jatkeella. Ja itsehän en naisten saantiin mitää pemaria tarvitse!


      • hegolego
        vanha` kirjoitti:

        bemu", voi jumalauta. Mielummin ajan uudenkarhealla Lagunalla, kuin jollain helvetin jatkeella. Ja itsehän en naisten saantiin mitää pemaria tarvitse!

        Kyllä I-korisessa farmari-Lagunassa mahtuu panemaan vaikka kahta naista samaan aikaan, kun taasen farmari BMW-520:llassa ei mahdu takana edes runkkaamaan.


      • bmw pelimies
        hegolego kirjoitti:

        Kyllä I-korisessa farmari-Lagunassa mahtuu panemaan vaikka kahta naista samaan aikaan, kun taasen farmari BMW-520:llassa ei mahdu takana edes runkkaamaan.

        Kyllä lagunaan 2 muijaa mahtuu vaikka molemmat olisi läskejä. Bemariini ei tarvitse mahtua kuin yksi mallibeibe kerralla.Eli laguna on paska.


      • hegolego
        bmw pelimies kirjoitti:

        Kyllä lagunaan 2 muijaa mahtuu vaikka molemmat olisi läskejä. Bemariini ei tarvitse mahtua kuin yksi mallibeibe kerralla.Eli laguna on paska.

        siellä örveltää suu väpättäen kuolaa pärskyen. Taidat olla pedofiili, karvaton 60-vuotias nappimuna. Pane sinä vaan sitä alaikäistä tussua siinä ruostuneessa mossessasi niin minä soitan poliisit valmiiksi paikalle. Ja jos Lagunaan mahtuu kaksi läskiä muijaa niin mieluummin niitä rassaa kuin alaikäistä ritsaa. Rellussa panee aina paremmin, koska se on ranskalainen auto.


      • Patongit paaliin
        bmw pelimies kirjoitti:

        Kyllä lagunaan 2 muijaa mahtuu vaikka molemmat olisi läskejä. Bemariini ei tarvitse mahtua kuin yksi mallibeibe kerralla.Eli laguna on paska.

        Patongin kyytiin ei saa, kun läskejä!!!
        Paska "auto" ja rumat naiset- buahahhhahhhaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!


      • höhöh
        bmw pelimies kirjoitti:

        Kyllä lagunaan 2 muijaa mahtuu vaikka molemmat olisi läskejä. Bemariini ei tarvitse mahtua kuin yksi mallibeibe kerralla.Eli laguna on paska.

        Bmw tyhjän pikku munan jatke.


      • Anonyymi
        BMWMAN2010 kirjoitti:

        Älkää ostako lagunaa.Joku vanha bemu esim BMW 520 on parempi vaihtoehto.Saat laatua ja mukavuutta samalla rahalla.Kun muut ihmiset huomaavat että ajat bemarilla saat osaksesi ihailua ja kunnioitusta.Myös naisten saanti helpottuu.Renut paaliin ja bemulla maaliin.

        Ja tuo asenne näkyy tiellä!


      • Anonyymi
        BMWMAN2010 kirjoitti:

        Älkää ostako lagunaa.Joku vanha bemu esim BMW 520 on parempi vaihtoehto.Saat laatua ja mukavuutta samalla rahalla.Kun muut ihmiset huomaavat että ajat bemarilla saat osaksesi ihailua ja kunnioitusta.Myös naisten saanti helpottuu.Renut paaliin ja bemulla maaliin.

        ei saksalaista


      • Anonyymi
        BMWMAN2010 kirjoitti:

        Älkää ostako lagunaa.Joku vanha bemu esim BMW 520 on parempi vaihtoehto.Saat laatua ja mukavuutta samalla rahalla.Kun muut ihmiset huomaavat että ajat bemarilla saat osaksesi ihailua ja kunnioitusta.Myös naisten saanti helpottuu.Renut paaliin ja bemulla maaliin.

        Lapsilla on omat lelut, kasva aikuiseksi, tiellä se näkyy!
        Paljon tietä nähnyt"


    • ex laguna

      olen omistanut lagunan (vm2002) ja lagunaan ei voinut kertakaikkiaan luottaa.. rahaa paloi, meni varmaan auton hinta neljän vuoden aikana remontteihin! tähän taloon ei tule enää ikinä renault merkkistä ajoneuvoa.

      • BMW318kuljettaja

        Autosta en tiedä mutta kuskit ovat paskoja..Ajaisivat Bemulla niin olisivat kuninkaita!


      • BMWisBest
        BMW318kuljettaja kirjoitti:

        Autosta en tiedä mutta kuskit ovat paskoja..Ajaisivat Bemulla niin olisivat kuninkaita!

        Kysymykseen onko renu laguna paska auto kerron teille vastauksen.KYLLÄ laguna on paska auto.
        Ostakaa baijerin ylpeys BMW niin ei tartte täällä ihmetellä.


      • BemariIstheShit
        BMWisBest kirjoitti:

        Kysymykseen onko renu laguna paska auto kerron teille vastauksen.KYLLÄ laguna on paska auto.
        Ostakaa baijerin ylpeys BMW niin ei tartte täällä ihmetellä.

        Bemarin voi heitä vuoresta alas.


      • skoda julli
        BemariIstheShit kirjoitti:

        Bemarin voi heitä vuoresta alas.

        ostakaa skoda niin ei tarvi taistella.


      • gyctyiftyuoifyto
        skoda julli kirjoitti:

        ostakaa skoda niin ei tarvi taistella.

        Älä osta renaultia tai skoudee van osta BMW! Bemu maksaa vähän enemmän mutta sitä ei tarvii viedä korjamolle joka viikko.Muut ihmiset rupeavat palvomaan ja kadehtimaan sinua kun ajat bemarilla.Työpaikallasi pääset parempiin hommiin kun ajat bemulla.Ympärilläsi rupeaa pyörimään sexyjä muijia ja homoja kun ostat bemarin.mitä vielä mietit? heti ostamaan bemaria! mars mars!


      • bmw330 E92
        gyctyiftyuoifyto kirjoitti:

        Älä osta renaultia tai skoudee van osta BMW! Bemu maksaa vähän enemmän mutta sitä ei tarvii viedä korjamolle joka viikko.Muut ihmiset rupeavat palvomaan ja kadehtimaan sinua kun ajat bemarilla.Työpaikallasi pääset parempiin hommiin kun ajat bemulla.Ympärilläsi rupeaa pyörimään sexyjä muijia ja homoja kun ostat bemarin.mitä vielä mietit? heti ostamaan bemaria! mars mars!

        KAikki autot on paskoja ja varsinki tuo Bemari. Auto on ollu enemmä korjaamos ku ajossa. Ainoo ja oikee on polkupyörä. JA sekin hajo.mutta voi itse korjata.

        PS: ex bemarin omistaja.


      • Anonyymi
        BMWisBest kirjoitti:

        Kysymykseen onko renu laguna paska auto kerron teille vastauksen.KYLLÄ laguna on paska auto.
        Ostakaa baijerin ylpeys BMW niin ei tartte täällä ihmetellä.

        pysy siellä pemari palstalla


      • Anonyymi

        Mitä tapahtui


    • dbdsa dsa

      Itellä -98 laguna ja ei oo mitää valittamista, ainoo sähkövika on ettei takalasinlämmitin toimi. Sekin johtuu siitä että sähköjohdot mitkä menee sinne lämmittimelle on menny poikki. Ajotuntumaltaan toi on helvetin paljon parempi ku kavereitten bemarit, hondat tai ooppelit. Koneena 2.0 8v on pomminvarma, 300tkm ajettu ilman mitään vikaa (tietty kulutusosia vaiheltu). Ruostettakaa ei oo oikeestaa missää. Toi laguna on ollu mulla 8 nyt vuotta, ja hyvä kunto johtuu pitkälti siitä että pidän autosta todella hyvää huolta.

      • Liki samat

        sanat kun edelisellä kirjoittajalla, eli neljän vuoden kokemus -98 Lagu 2,0 RXE
        mittarissa tasaan 300tkm josta itse ajanut 150tkm, vikalista: vaihdettu etupyrän
        laakeri,joustintuen kääntölaakerit, nämä laakerit ovat alttiina vedelle, ja laturi
        vaihdettu sekä akku, uusitu maadoitusjohto akulta moottorin runkon niin loppui
        epämääräiset sähköviat kuten että mittarit näytti mitä sattui.Muuten ei ruoste tai
        jarru ongelmia, hyvä lämmin auto ajaa!

        Sensijaan 2 kopan Lagussa paljonkin ongelmia vm:2001-05 kannattaa välttää.


    • Lagu99

      En edelleenkään ymmärrä mitä v..tä noi teini biimeri omistajat/kehujat mesoaa muilla palstoilla?! Maksakoot ylihintaa vanhoista lahnoistansa/korjauksista ja kommentoikoot ja valittakoot siitä omalla "keskustelu" palstoillaan!
      Itselläni ollut kaksi 1 koppasta (2.0 16V, N7) Lagunaa, enkä voi muuta sanoa että olen tykästynyt laitteeseen. -96 ruostevikaa mutta muuten hyvin toimiva laite! -99:ssä normaalia kulumis-/käyttöosien vaihtoa. Mukava, tilava & menevä! Pientä laittamista silloin tällöin mutta sehän kuuluu asiaan :0)

    • Mondeo 2.0 tdci, -11

      Renaultit huonoja!? Voi olla, vaan itselläni on kuudes (6) Renault ajossa. Korjaamolla ei niistä ole seissyt yksikään, määräaikaishuoltoja lukuunottamatta.

      Sähkölaitteissa on vikoja kaikissa merkeissä, ei Renault tee siitä poikkeusta, eikä myöskään esim. BMW, Mersu, VW tms.

      Teinit voivat olla aivan mitä mieltä tahansa, he eivät edusta edes promilleluokan otantaa autotehtaiden asiakkaista (eikä yleensäkään foorumeille kirjoittajat). Tosin, me suomalaiset, yhteensä 140000 uuden auton markkinoilla/vuosi, ei edusteta autotehtaille minkäänlaista asiakaskuntaa. Pärjäisivät aivan hyvin ilman meidän markkinoitakin.

      Sitä vain ihmettelen, miten Rellut voivat aina olla korjaamolla, kun käytettyinä niitä myydään yli 200tkm ja jopa yli 300tkm ajettuina. Korjaamollako ne kilometrit ovat tulleet rullien päällä ajaen?

      Asialliset kommentit hukkuvat joutavan kommentoinnin alle, kiitos siitä te kaikkitietävät Suomen kansan toivot.

      • Mimeli

        Mulla vuoden 2000 farmari Laguna ja hyvin kulkee :D


      • Hyvä neuvo
        Mimeli kirjoitti:

        Mulla vuoden 2000 farmari Laguna ja hyvin kulkee :D

        Ostakaa BMW! Laatua koko rahalla.


      • Lagunatsiini

        Juurikin näin. Olen nyt itse ajanut 10 vuotta farkku Lagunalla vm 97, käytännössä kaikki ns. korjattavat asiat ovat ilmenneet ajan ja kilometrien myötä. Auto on huollettu säännöllisesti ja ilmeisestikin ajettukin ihan siististi päätellen siitä miten se on kestänyt. Juuri kävin hakemassa siihen reilun vuoden leiman, ei ollut katsarillakaan moittimista. Ainoa huono puoli on se että pohja alkaa vaatimaan peltitöitä, nekin on nyt kyllä hoidettu vähäksi aikaa. Autossa muuten tekniikka on pelittänyt aina, ilmastoinnit yms. toimii moitteetta, toki mainittakoon että autossa on vasta kilometrejä 220 tkm ja ikää 15 vuotta. Ja ajettavuudeltaan auto on kuin unelma, tilaakin on riittävästi näin koiraihmiselle.


      • -WEE-
        Lagunatsiini kirjoitti:

        Juurikin näin. Olen nyt itse ajanut 10 vuotta farkku Lagunalla vm 97, käytännössä kaikki ns. korjattavat asiat ovat ilmenneet ajan ja kilometrien myötä. Auto on huollettu säännöllisesti ja ilmeisestikin ajettukin ihan siististi päätellen siitä miten se on kestänyt. Juuri kävin hakemassa siihen reilun vuoden leiman, ei ollut katsarillakaan moittimista. Ainoa huono puoli on se että pohja alkaa vaatimaan peltitöitä, nekin on nyt kyllä hoidettu vähäksi aikaa. Autossa muuten tekniikka on pelittänyt aina, ilmastoinnit yms. toimii moitteetta, toki mainittakoon että autossa on vasta kilometrejä 220 tkm ja ikää 15 vuotta. Ja ajettavuudeltaan auto on kuin unelma, tilaakin on riittävästi näin koiraihmiselle.

        Autokorjaamoyrittäjänä arvostan ranskalaisia autoja.
        niistä, jos mistä se limppu pöytään tulee!!
        Toinen rahasampo on Ford =)


      • et näin
        -WEE- kirjoitti:

        Autokorjaamoyrittäjänä arvostan ranskalaisia autoja.
        niistä, jos mistä se limppu pöytään tulee!!
        Toinen rahasampo on Ford =)

        mulla on renault laguna authentigue break-2001 ja ollu mulla nyt 4vuotta ilman mitään vikaa,paitsi tietenkin tavallisia kuluvia osia lukuunottamatta joita siis aivan kaikissa autoissa vaihdetaan.aivan huippu auto kaikin puolin ja jos turvaa lapsille haluaa niin tässä sitä on.ja kaiken lisäksi jonkun ihmeen kaupalla asiasta en itse tiennyt ja luulin aivan toisin on tämän kaverin jakopäänhihna vaihdettu viimeksi vuonna 2005,tämän tiedon kuultuani ei auto kyllä enää kuin korjaamolle!!repikää siitä huumoria!!!


      • Rellunromukasa
        et näin kirjoitti:

        mulla on renault laguna authentigue break-2001 ja ollu mulla nyt 4vuotta ilman mitään vikaa,paitsi tietenkin tavallisia kuluvia osia lukuunottamatta joita siis aivan kaikissa autoissa vaihdetaan.aivan huippu auto kaikin puolin ja jos turvaa lapsille haluaa niin tässä sitä on.ja kaiken lisäksi jonkun ihmeen kaupalla asiasta en itse tiennyt ja luulin aivan toisin on tämän kaverin jakopäänhihna vaihdettu viimeksi vuonna 2005,tämän tiedon kuultuani ei auto kyllä enää kuin korjaamolle!!repikää siitä huumoria!!!

        Mulla on ollut juuri tuollainen II koppanen laguna ja voin luvata, että murheita tulossa. Lainnostimet hajoavat jossain vaiheessa takuuvarmasti, vaikka et edes käyttäisi niitä. Suunnittelun ruusunen koko mekanismi. liki 600 euroa per puoli se mekanismi ja työt päälle. Kortinlukijan toinenkin muovinen klipsi kun katkeaa niin saat taas varata sen 400 uuteen. Ja ne katkeaa varmasti molemmat klipsit sieltä kotekon sisältä.
        Joka vuosi saat tukivarsia uusia, mikä ei nyt ihan normaalia vuosittaista kulumista. Takajarrusatulat jumittuu eikä niitä voi muuta kun vaihtaa uusiin. Taas menee muutama satanen per puoli. Kaikkee en jaksa edes sulle kertoa joten jääköön yllätykseksi. Että revippä sitten siitä kun jotain edellisistä rupeaa osumaan kohdallesi.


      • kuutamountamo
        Rellunromukasa kirjoitti:

        Mulla on ollut juuri tuollainen II koppanen laguna ja voin luvata, että murheita tulossa. Lainnostimet hajoavat jossain vaiheessa takuuvarmasti, vaikka et edes käyttäisi niitä. Suunnittelun ruusunen koko mekanismi. liki 600 euroa per puoli se mekanismi ja työt päälle. Kortinlukijan toinenkin muovinen klipsi kun katkeaa niin saat taas varata sen 400 uuteen. Ja ne katkeaa varmasti molemmat klipsit sieltä kotekon sisältä.
        Joka vuosi saat tukivarsia uusia, mikä ei nyt ihan normaalia vuosittaista kulumista. Takajarrusatulat jumittuu eikä niitä voi muuta kun vaihtaa uusiin. Taas menee muutama satanen per puoli. Kaikkee en jaksa edes sulle kertoa joten jääköön yllätykseksi. Että revippä sitten siitä kun jotain edellisistä rupeaa osumaan kohdallesi.

        Jos on niin hölmö että käyttää vanhaa autoa merkkihuollossa marmoritiskillä niin maksaahan se. Pikkupajatkin osaavat ja hommat hoituvat puoleen hintaan. Ja jos itse osaa käyttää googlea niin itsekin selviää monesta hommasta


      • Dynamique433
        Rellunromukasa kirjoitti:

        Mulla on ollut juuri tuollainen II koppanen laguna ja voin luvata, että murheita tulossa. Lainnostimet hajoavat jossain vaiheessa takuuvarmasti, vaikka et edes käyttäisi niitä. Suunnittelun ruusunen koko mekanismi. liki 600 euroa per puoli se mekanismi ja työt päälle. Kortinlukijan toinenkin muovinen klipsi kun katkeaa niin saat taas varata sen 400 uuteen. Ja ne katkeaa varmasti molemmat klipsit sieltä kotekon sisältä.
        Joka vuosi saat tukivarsia uusia, mikä ei nyt ihan normaalia vuosittaista kulumista. Takajarrusatulat jumittuu eikä niitä voi muuta kun vaihtaa uusiin. Taas menee muutama satanen per puoli. Kaikkee en jaksa edes sulle kertoa joten jääköön yllätykseksi. Että revippä sitten siitä kun jotain edellisistä rupeaa osumaan kohdallesi.

        Laguna 2 huollot:
        Lasinnostinkorjaus: Alvadilta Virosta koko mekanismi valmiina (ilman moottoria, vaijerit hajoavat) 36€. Rahti kotiovelle 25€ (toimitusaika 3-4 arkipäivää kotiovelle) Asennus kotipihassa 25minuuttia. Pahvissa kolme ruuvia. Mekanismissa viisi ruuvia.

        Kortinlukijan korjaus: Tuhkakuppi irti vetämällä, kortinlukija irti vetämällä, ja liitin irti (ei ruuveja) 1minuutti. Pikaliima ja 15minuuttia aikaa, niin toimii seuraavat 12 vuotta.
        Asioista voi maksaa, ja puhua voi lämpimikseen.

        Itselläni neljä autoa, joista Laguna 2 halvin vaihtoehto, mutta ajan omat ajoni Rellulla. Arvostan ajo-ominaisuuksia, ja hiljaisuutta. Tien päällä olen viihtynyt ammatiksenikin.

        Kaikki autoni ovat erimerkkisiä (japani, saksa, jne..) Jokaisessa omat ongelmansa.


      • Rankis is Yes!
        -WEE- kirjoitti:

        Autokorjaamoyrittäjänä arvostan ranskalaisia autoja.
        niistä, jos mistä se limppu pöytään tulee!!
        Toinen rahasampo on Ford =)

        Mimmonen narikka sulla mahtaa olla, kun ei Mersuja ja BMW ym "kunnon" autoja uskalla kukaan tuoda, puoli miljoonaa ajettuja vanhoja ranskalaisia huollat= jarrupalaa koiran luuta ym?


    • Tyytyväinen

      Edellinen Laguna oli I-koppanen bensakone ja se pelitti ihan hyvin tuonne 380 tkm saakka.
      Sitten valuvika pakosarjassa aiheutti röpöttämistä ja vaihtoon.
      II-koppasen huonoudesta kuultua, en uskaltanut ostaa.
      Nyt on III-koppanen -08 malli 2.0 diesel ajettu 198000 km eikä ainuttakaan vikaa poislukien lyhyet ajovalot, lamput vaihtoon kerta vuoteen ja sekin on helppo homma. Pelkääjän puolelta pissapojan täyttöputki irti ja tilaa on ja kuskin puolelta akku irti ja tilaa on vaihtaa.

      Nyt moottori päivitetään vastaamaan suurempaa tehoa ja vääntöä ja taas mennään. Ja onhan se kyyti tasaista ja miellyttävää.

    • RYSSÄMIES

      Hyvät ihmiset oppikkaa nyt jo jumalauta ettei Ranskasta tule mitään muuta hyvää,kuin juomat.ELI SIIS RANSKALAISILLA AUTOILLA EI OLE MITÄÄN VITUN VIRKAA.

      Kokemusta tasan yhdestä rellusta ja se riitti.

      • Anonyymi

        Menisit hyvä mies vähän hoitoon lepäämään!


    • Made In Sweden VOLVO

      itsellä oli vuosmallia 97 oleva laguna ja oli aivan paska auto. ehti olemaan tasan 4 tuntia ja laatikko paskaks. itse ajan pitkää työmatkaa ja ja tarvitsisin luotettavan auton. laguna ei sitä minulle tarjonnut.matkalta turusta kuusamoon olin menossa ja parkanossa hajos. tällä hetkellä alla on 245 farmari volvo jolla on ajettu 680000 ja ei tunnu missään. lähtee käyntii aina ja vie aina perille. ETTÄ SE RANSKALAISISTA. Ranskalaiset saa grilliltä tai mäkistä aterian yhteydessä...

    • sanoinpahan vaan.

      Jos ei ymmärrä auton tekniikasta mitään niin suosittelen vanhaa e carinaa. Siis ihan idiootti varma auto ja ei paljon vähävikasempi voisi olla. Tähän ei päde edes japanilaisten ruostuminen kori on täysin ehjä niin päältä kuin altakin ei edes ruostumista näy pohjassa vaikka kilometrejä on maasta kuuhun ja auto on vanha kuin saapas. Auto ei ehkä ole niin jämerä kuin esimerkiksi volkswagen ja ei ole niin hyvä ajaa kuin ford eikä kyydiltään citroen mutta käytön edullisuus ja järkevyys on hyvällä tolalla. Siispä sanonkin näin jos olet köyhä osta tuommonen vanhempi toyota mutta jos olet rahamies ja ei haittaa vaikka vaikka korjailuun menee rahaa tai merkki on kallis niin sitten voit testata ihan mitä lystäät.

      • vierailija9

        Itselläni on nyt menossa kolmas laguna. Ensimmäinen oli vuoden 2003 mallia ja ostaessani mittarissa 115t, ikää kolme vuotta, ostin auton koska piti silloin nopeasti saada ilmastoitu auto ja tuo oli huokein iso auto, jota kohdalle osui. Tarkoitus oli pitää tuota 1 vuosi ja vaihtaa sitten. Mutta tuli sitten pidettyä 6 vuotta, koska hinta laatu suhde oli erittäin hyvä. Autossa ei tuona aikana esiintynyt yhtään sähkövikaa, molemmat tukivarret edestä toki vaihdoin, mutta tuo on aika pieni homma. Samoin vaihdoin ikkunan nostimen kuskin puolelle, sitä kun käytin päivittäin. Mutta hintaa tuolla ei kuitenkaan ollut tarvikkeosana, kuin noin 200 euroa ja pystyy vaihtamaan itse. Toinen avainkortti hajosi, hinta olisi ollut 300 euroa, mutta kokeilin kuitenkin korjata tuon itse. Mattoveitsellä kortti halki ja juottamalla irronnut komponentti takaisin paikalleen. Sitten vain liimalla kuoret kiinni.
        Toinen Lagunani oli vuoden 2008 mallinen 2,0 turbo diesel, automaattilaatikolla, ostaesssa noin 120t km ,ikää kaksi vuotta. Todella hyvä ajaa ja tehoa 150hv. Kaikki mahdolliset varusteet , mm. avaimeton käynnisty ja lukitus. Samaan aikaan kun tuota hankin oli vertailussa Audi A4. Saksan tuonteja olisi saanut 4t kalliimmalla 150t ajettuina,niin ja nuo autot olisivat kaiken lisäksi oleet 2 vuotta vanhemipia (suomiautot vielä kalliimpia), mutta varustetasossa ei päässeet lähellekkän. Ja ajettavuudeltaan Renalut oli samaa luokkaa noiden kanssa.
        Valinta oli helppo, kun takuutakin oli vielä vuosi jäljellä.
        Tähän autoon ei tehty mitään muuta kuin määräaikais huollot, AD korjaamossa.(joka myös on nostanut hintojaan.)

        No, tuo auto joutui kolariin tänä keväänä. Päätin, että nyt vaihtuu merkki samalla, mutta toisin kävi. Jouduin huomaamaan, että Lagunan hinta/varustelu/takuu hakkaavat edelleen saman kokoluokan autot. Lisäksi autolla voi vetää yli 1500 kg vaunua. (kaikilla A4 ei voi).
        Ostin siis v. 2011 Lagunan 2.0 l. td ( olisko 170 hv) automaattivaihteilla ajettu 40t km.kaksi vuotta tehdas takuuta jäjellä. Tarjonta ei ole suurta, joten hieman joutui etsimään, että sai samat varusteet, kuin edellisessä, mutta kyllä kannatti.


    • Laguna käyttöautona

      Keskustelun otsikkoon vastaten, omiin kokemuksiin perustuen: Ei, Laguna ei ole sen paskempi auto, kuin mikään muukaan vastaava.

      Omalla 2005vm. 1.6 16v Breakilla ajettu nyt n. 190tkm.

      Mitä itse lasken vioiksi:
      - Mittaristo meni vaihtoon 100tkm. kohdalla, koska ajotietokoneen näytöstä hävisi muutama segmentti
      - Muutama puola mennyt, kotiin on tosin aina päästy
      - Kortinlukija hajosi niin, että kortti piti työntää lukijaan kokonaan, jotta virrat tulivat päälle. Korjaus oli lukijan sisällä olevan irronneen muoviklipsin liimaus paikalleen, tein itse ja aikaa meni n.30min.

      Mitä on tähän mennessä vaihdettu:
      - Vasemmalle raidetangon pää alapallo 180tkm.
      - Takapään puslat 180tkm.
      - Kaikki jarrupalat 2 kertaa (levyt vielä ok kunnossa)
      - Jakopää laitettu muutamaan otteeseen
      - Öljyt suodatin n. 10-15tkm. välein
      - Ilmastointi täytetty kerran

      Kerran pompannut katsastuksesta juurikin tuon alapallon takia. Raidetangonpää vaihdettiin, koska katsastusmies sitä suositteli (alkavaa välystä). Muuten mennyt aina läpi, satunnaisista palaneista polttimoista tullut huomautuksia. Ennen katsastusta tehty aina itse tietynlainen "katsastustarkastus", eli käyty kaikki tuommoiset kriittiset jutut kuten jarrut ja ohjauslaitteet läpi. Jarrut olen yleensä vähintään kerran vuodessa avannut ja herkistänyt.

      Kaikki sähköhärpäkkeet ovat toimineet koko ajan.

      Mielestäni laadussa ei ole kyllä mitään moittimista. Vikoja on ollut todella vähän ja korjauksiin ei ole mennyt juurikaan rahaa. Alustaan ja jarruihin liittyvät rempat ovat ihan puhtaasti kulumasta johtuvaa ja alusta onkin kestänyt mielestäni yllättävän kauan ilman sen kummempia korjauksia.

      Hieman ihmettelen, että miksi tähän threadiin vastanneet ihmiset kirjoittavat siihen sävyyn, että kulunut alapallo olisi vika. Alusta kuluu ajan myötä käytössä, joissain autoissa enemmän ja joissain vähemmän. Monessa "premium"-luokan autossa alustan tuentoja joutuu vaihtelemaan jo 50tkm. jälkeenkin ja se on täysin normaalia.

      Olen siis auton toinen omistaja, mutta historia on täydellisesti tiedossa ja entinen omistaja on ystäväni. Itselläni auto on ollut 5 vuotta, edellisen omistajan jäljiltä on vain tuo mittariston vaihto.

      Miksi päädyin juuri Lagunaan?
      - Hinta/laatusuhde
      - Varusteet
      - Hyvä (mukava) ajettavuus
      - Kulutus

      Tarkoitus oli aluksi ostaa VAG:ia (Passat, A4/A6, Golf), mutta saman hintaisilla oli ajettu n.100tkm. enemmän, varusteet olivat mallia karvalakki ja mikään ei ollut läheskään niin mukava kuin Laguna.

      Laguna ei ole kuitenkaan ollut paras autoni. E39-koppainen BMW 523i M-Sport peittoaa Lagunan ajettavuudessa ja laadussa helposti, mutta toisaalta autot ovat täysin erillaiset muutenkin ja eri hintaluokassa. Laguna tulee todella hyvänä kakkosena ja voisinkin sanoa, että ainakin meidän 3-henkiselle perheellemme se on ollut lähes täydellinen auto.

      -Tyytyväinen

      • Anonyymi

        Jakopää laitettu muutamaan otteeseen! Ei kallista,ei varmaan.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakopää laitettu muutamaan otteeseen! Ei kallista,ei varmaan.....

        Jos oikein lasketaan yläkanttiin että tuohon menisi 600 euroa ja kun se on kaksi kertaa tehty, yhteensä 1200 euroa niin onhan se ihan maatamullistava kulu 190tkm matkalla.

        Tekee jopa 0,006 centtiä per kilometri.


    • en vihaa rellua

      Itselläni ollut Renault Laguna -99 melkein kaksi vuotta. Renautilla on vähän huono maine, mutta haluaisin korjata tilanteen sanomalla, että auto on erittäin kestävä ja moottorissa ei mitään vikaa. Auto kuin auto kestää pitkään jos sitä jaksaa huoltaa. Välillä ollut todella huonossa kunnossa ja silti jaksanut rullata eteenpäin kunnes on saatu korjaamolle. Kertaakaan jättänyt tienpäälle ja vetänyt isojakin kuormia perässä ilman ongelmia. Ne ketkä haukkuvat rellua niin kannttaisi itse ostaa ja testata mllainen se on. Ja tällä autolla on ajettu yli 300 tuhatta.

    • LagsuIII

      Itellä on nyt ollut 2008 laguna 2.0 diesel farmari automaatti 9 kuukautta. Ajua tullut 15 tkm.
      Ei oo vikoja ollut toistaiseksi.
      Aika perus auto ajella. Kulkee suoraan. Ei mikään kovin hiljainen. Hiljaisempiakin diesel moottoreita on olemassa. Huomaa herkästi takamuksessa milloin pinoite on huonompaa tai parempaa.
      Rengastuksessa olisi tarkoitus kokeilla ensikesänä vähän kapeampaa ja korkeampaa kumia, kuin vakiot on ja 17 kesävanteet saa vaihtua 16 tuumasiin.
      Käytettynä hintaisekseen ihan ok.

    • ajan tasalla

      Eikö BMV ole bsa kone joka on citroinin kehittämä. Ei ole itselläni citkaa vaan audi s6.

    • Ruosteeton

      Jännä miten ranskikset on petranneet tuota ruostesuojausta.

      Essonbaareissa Renoo muistetaan vieläkin superruostuvana autona mutta niin vaan sekin on nykyään yksi kaikkien ruosteettomisma.

      • renumies-

        Ensinnäkin autot ei ole perunoita, eikä ne ole ruosteettomisma.


      • TyytyväinenLagunisti
        renumies- kirjoitti:

        Ensinnäkin autot ei ole perunoita, eikä ne ole ruosteettomisma.

        Joo kiitos korjauksesta. Autot ei minustajään ole perunoita (?) Ja kyllä, Renault on listattu kaikkein parhaiten ruosteelta suojattuihin autoihin.


      • renumies-

        Älkää väittäkö autoja ranskiksiksi! Autot ei myöskään ole minustajään!
        Keskustelkaa asiallisesti täällä!


    • Diplomaatti-

      Aloittajalle. Totuus voi satuttaa, joten en halua vastata.

    • autoontyökalu

      Ei kai se rellu ihan paska ole, mutta kahden rellun jälkeen voin todeta, että
      nykyinen Mazda 6 on 9v käytössä ollut ilman ensimäistäkään "vikaa", kuluvat osat vaihdettu vuosihuollossa. Hyvä työkalu mennä paikasta toiseen. Rellu on mukava ajaa mutta kallis omistaa.

      • Ominaisuuksia

        Vika tai ominaisharmi - sama asia. Jälkimmäisiä Mazdassa ovat ruoste ja meluisuus, eikä niistä pääse eroon helposti.


    • jdhjasjf

      Tilanne on voinut muuttua, mutta kun ruotsalaiset aikoinaan testasi autoja pitkillä 100 000 km:n testeillä ja teki myös käyttäjätutkimuksia oli ranskalaiset ja italialaiset autot huonoimpia laadultaan.
      Parhaita oli japanilaiset. Amerikkalaisia ja itäblogin autoja ei jostain syystä ollut mukana.

    • Mazda

      Itse myös katsellut lagunaa meganen farkkumalleja, mutta sähkövikaisia ovat mokomat? Autoliikkeesäkin sanoivat että se ikkuna nyt vaan ei toimi ja myydään sellaisenaan kun eivät jaksa...

      Onko nämä lagunat ja megaset autot sellaisia "pienen hetken makeeta ja 9kk kipeetä, iänikuista häpeetä kuten lapsen teko jota ei halunnut"?...

      itsellä mazda 626-98 ja ajellut sillä 50 000km /4v aikana (mittarissa 330tk) ja pakoputkisto uusittu sekä helmaa hitsattu, siinä rempat ja pelittää moitteetta!

      • älä.hyvämies.sorru

        Sinuna nauttisin siitä hyvästä autosta eli mazdasta minkä omistat tai ostat sitten vaikka uudemman mazdan jos autokuume pääsee kovin pahaksi. Itse voin toimia varoittajana koska meganen olen omistanut ja aluksi olin mielissään että sainpas auton edullisesti hyvillä varusteilla ja kohtuu vähän ajettuna.

        Muutaman päivän jälkeen rupesi jo vikoja tulemaan kaikki ei välttämättä akuutteja mutta sellaisia mitkä häiritsi itseäni. Moottorin tukikumit paskana aiheutti moottorin tärinää ja ravistusta sekä vaihdekeppi heilui ajossa kuin hullun mulk...

        Pahimmat ongelmat oli sitten niitä käyntihäiriöitä joita ei saanut korjatuksi auto kävi välillä huonosti joskus saattoi olla välissä päivä pari että taas toimi ja sitten auto ei pysynyt käynnissä jne... Obd laite väittää ei vikakoodeja antureita vaihdettu sadoilla euroilla ja vika on ja pysyy arvaa menikö hermot moiseen vempeleeseen?

        Huonolla hinnalla sain sen sitten myytyä liikkeeseen tai ne otti sen vaihdossa kun ostin eri auton että kalliiksi tuli lopen rellu hairahdus.


      • RomuksiVaan
        älä.hyvämies.sorru kirjoitti:

        Sinuna nauttisin siitä hyvästä autosta eli mazdasta minkä omistat tai ostat sitten vaikka uudemman mazdan jos autokuume pääsee kovin pahaksi. Itse voin toimia varoittajana koska meganen olen omistanut ja aluksi olin mielissään että sainpas auton edullisesti hyvillä varusteilla ja kohtuu vähän ajettuna.

        Muutaman päivän jälkeen rupesi jo vikoja tulemaan kaikki ei välttämättä akuutteja mutta sellaisia mitkä häiritsi itseäni. Moottorin tukikumit paskana aiheutti moottorin tärinää ja ravistusta sekä vaihdekeppi heilui ajossa kuin hullun mulk...

        Pahimmat ongelmat oli sitten niitä käyntihäiriöitä joita ei saanut korjatuksi auto kävi välillä huonosti joskus saattoi olla välissä päivä pari että taas toimi ja sitten auto ei pysynyt käynnissä jne... Obd laite väittää ei vikakoodeja antureita vaihdettu sadoilla euroilla ja vika on ja pysyy arvaa menikö hermot moiseen vempeleeseen?

        Huonolla hinnalla sain sen sitten myytyä liikkeeseen tai ne otti sen vaihdossa kun ostin eri auton että kalliiksi tuli lopen rellu hairahdus.

        Ei megane huono ole, mutta sopii enemmän tee-se-itse miehelle kuin sellaiselle joka ei osaa/ymmärrä korjaamisesta mitään.

        Moottorin tukikumien vaihto on pikkuhomma ja käyntihäiriökin on selvitettävissä, jos tietää mitä tekee ja mistä alkaa vikaa etsimään. OBD ei ole kaikkeen se oikea ratkaisu.

        Kunnossa ollessaan megane on hiljainen ja mukava ajettava, talvella vaan pikkasen kylmä.

        Mazda ei ole hiljainen eikä mukava, mutta kuka arvostaa mitäkin :)


    • antaa.ollappi

      Onhan se kieltämättä (p-a), mutta eipäs lyödä lyötyä kun muutekin joutuu jo kipuilemaan lagunansa (tai talismanin tms) kanssa niin ihan tarpeeksi ongelmia ilman meidän muiden ikäviä kommentteja, vaikka ne sitten perusteltuja olisikin.

      • minun.mielestä

        Mutta eikö se silti kannata kertoa jos joku suunnittelee sellaisen ostoa? Kyllä minuakin tympäsis jos kukaan ei edes vihjaisisi että onkohan tuo aivan viisasta. Sitten kun on ostanut "maanantai kappaleen" ja ei ole itku kaukana niin kyllä minua melkein omien kokemuksieni perusteella säälittää kuin naurattaa sen ihmisen kohtalo. Huono auto voi pilata esim lomasuunnitelmat syödä kiireisen ihmisen ehkä sen vähänkin vapaa ajan perheen parissa jne jne... Kyllä nämä on silti vakavia asioita ja auton osto on suuri asia ja kyllä silloin on hyvä kertoa autosta jos jotain kokemusta omaa.


    • Rellukuskiksisiirryin

      Laguna 3 omistan. Jos joku hakee äänetöntä ja pintapehmeää kulkua niin katse muualle.
      Mutta jos erinomainen ajettavuus, jämäkkä ison auton kulku kiinnostaa päälle laadukkuus/vähävikaisuus käytettynä lyömätön hintalaatusuhde , niin en katselisi muualle.

    • Taasrenault

      Onko Laguna 3 1.5 kellään hyvää tai pahaa sanottavaa niitä aika vähän myynnis johtuen varmaan tuosta epä onnistuneesta laguna 2 mallista

      • DGC

        Itse autosta en osaa sanoa, mutta lastentaudeista selvittyään tuo 1.5dCI on kyllä ihan hyvä moottori. Se on edelleen tuotannossa ja sitä käytetään monessa Renaultissa, Daciassa, Nissanissa ja parissa Mersussakin.
        Lagunan ostamisessa kannattaa varmaan kuitenkin laskea vähän sen varaan, että se pitää ostaa halvalla ja loppuun ajettavaksi. Jälleenmyyntiarvo ei varmasti päätä huimaa, vaikka autona olisikin ihan kelvollinen.


    • llkkj

      Japsien vioista ei vaan puhuta mutta yllätys yllätys ei nekään ikuisia ole ruoste vaivaa usein ainakin Honda oli melko uutena jo pahastti alkavassa ruosteessa ja niveliä vaihtoon Tojotat ainaki laakerivikoja laatikoissa ja öljynsyöntiä Japseilla ajaa yleenä iäkkäämmät papat jotka huoltaa jaktkuvastti Ransakalisilla ajelevat eivät niin huollata vaan ajavat Lagunoissa muutaman euron raidetangonpäät aiheuttaa hylyn josta tilastot ei tykkää .

    • 97 laguna ainoa vika sulakerasia ei kestä pohjolan olosuhteita.

    • rellunisti

      Itsellä renault megane -00 tomaatti. Ainuttakaan sähkövikaa ei ole tullut vastaan. Kuskin ikkunamekanismi petti mekaanisesti ja alkaa pikkuhiljaa olla aikas rapee vehje. Mietiskelin tässä muutaman vuoden tuorempaan lagunaan vaihtoa... onko ne kans yhtä rapeita jo?

      • näitäriittää

        Kyllä se vaan taitaa olla merkistä riippumatta niin, että kun 10v ikä lähestyy, niin sähköhärpäkkeissä ilmenee kaikenlaista häikkää, Itselläni ollut eri aikoina jossain määrin luotettavampana pidettyä merkkiä 3 volvoa (s40, s60, v70) joissa noilla nurkilla mm. seuraavaa: starttimoottorin kontaktihäiriö kostealla kelillä eli käynnistysongelmia, loppuun kuluneet laturin hiilet, oikutteleva keskuslukko eli joku ovi ei aina tahtonut lukittua, jumittava ajovalon pyyhin, haamuesteen "tunnistava" ovilasi joka pakitteli nostettaessa takaisin alas, istuinlämmittimen vika, ajovalon painepesurin vika (eri auto kuin pyyhkimellinen), yhden auton taipumus polttaa muutaman kuukauden välein takavaloja, Onneksi ei sentään mitään mikä olisi jättänyt tielle niin ettei tilanteessa olisi selvinnyt ilman hinausautoa, starttivaivaisenkin oppi laittamaan riskikeleillä mäkilähdön mahdollistavaan paikkaan kaiken varalta,..


    • Benga

      Paras auto on kyllä linjauto ja sekin hajoo joskus mutta ei tartte ite korjata!

    • Anonyymi

      Paljon pikkulaittoa sielä ja täällä. Jollekin se ei ole mitään toinen stressaa niistä. Ei ole oikein hyvä auto!

    • Anonyymi

      Onko nuita edes olemassa enää? Luulis että ei kun ihmiset tietää mitä se on.

    • Anonyymi

      On. Laguna on kaikista paskin auto.

    • Anonyymi

      Tiesittekö, että ranskalaiset ovat geeniperimältään arabeja. Siksi heidän valmistamansa autot ovat laadultaan noita sitikoita ja relluja, kammotuksia..

    • Anonyymi

      98 Laguunalla ajettu jo 105000km.
      Etujouset vaihdettu viimekeväänä.
      Normaali huollot tehty. Hihnat vaihdettiin. Samall vesi pumppu.
      Lämmityslaitteen kenno pikkuhiljaa meni tukkoon. Itse puhdistin. Lämpö alkoi taas pelaamaan.
      Mukava ajella. Auto kyllä kestää, kun ei revittele.
      Vähemmän 76v ukko revittelee.
      Omaa tahtoakin löytyy. Muutama talvi taaksepäin halusi karata hankeen. Kuski nukahti rattiin😃😃

      • Anonyymi

        Onpas vähän ajettu. Pidät hyvässä kunnossa niin et tarvi enää autoa hommata. Minä ajelen vuotta vanhemmalla pösöllä, siinä on jo 400tkm mittarissa mutta paras auto mitä olen omistanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe