Pesuohjelma ei etene...

Auttakaa joku!

Mikähän on vialla, kun pyykinpesukoneen ohjelma ei lähde kunnolla käyntiin? Eli kone ottaa pesuaineen ja vähän vettä, mutta sitten pysähtyy ja ilmoittaa ohjelman olevan lopussa, vaikka kone on ollut päällä vain pari minuuttia.. Helppiä!

13

13884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puurastaja

      että vedenpinta liian alhaalla. Autaako jos kaataa lisää vettä pesuainelokeron kautta.

      • Alkuperäinen kyselijä

        Kyllä auttaa! Kiitos hirmuisesti! Osaisitko sanoa, mistä se johtuu, että veden pinta oli liian alhaalla?


      • puurastaja
        Alkuperäinen kyselijä kirjoitti:

        Kyllä auttaa! Kiitos hirmuisesti! Osaisitko sanoa, mistä se johtuu, että veden pinta oli liian alhaalla?

        olisi tukossa se siivilä siinä vedenotto putkessa.


      • putsaa...
        Alkuperäinen kyselijä kirjoitti:

        Kyllä auttaa! Kiitos hirmuisesti! Osaisitko sanoa, mistä se johtuu, että veden pinta oli liian alhaalla?

        Ota se letku irti, mikä tulee pesukoneelle. Ota siitä pesukoneen puoleisesta päästä. Sitten kurkkaat reikään, niin näät sen pienen siivilän. Sen saa ihan vetämällä pois. Putsaa se, niin toimii taas.


      • Alkuperäinen kyselijä
        putsaa... kirjoitti:

        Ota se letku irti, mikä tulee pesukoneelle. Ota siitä pesukoneen puoleisesta päästä. Sitten kurkkaat reikään, niin näät sen pienen siivilän. Sen saa ihan vetämällä pois. Putsaa se, niin toimii taas.

        Eli kone lähtee käyntiin ja ottaa vettäkin ja poistaa vedet, mutta sitten pysähtyy. Vesi ei ole kuitenkaan ilmeisesti mennyt kunnolla rumpuun asti, koska osa pyykistä on edelleen kuivaa..
        Irroitin letkun ja ja sihti oli puhdas, tarkastin myös nukkasihdin. Mut sama vika on edelleen. Voisiko se olla jokin sähkövika?


      • semmosta...
        Alkuperäinen kyselijä kirjoitti:

        Eli kone lähtee käyntiin ja ottaa vettäkin ja poistaa vedet, mutta sitten pysähtyy. Vesi ei ole kuitenkaan ilmeisesti mennyt kunnolla rumpuun asti, koska osa pyykistä on edelleen kuivaa..
        Irroitin letkun ja ja sihti oli puhdas, tarkastin myös nukkasihdin. Mut sama vika on edelleen. Voisiko se olla jokin sähkövika?

        Poistaako varmasti kaikki vedet ? Löytyykö pesukoneen alaosasta tyhjennys luukku ? Seuraa poistoletkua, niin paikka löytyy. Siellä on kierrettävä tulppa jonka takana on siipipyörät. Katso ettei sinne ole tipahtanut kolikkoa tai mitään sinne kuuulumatonta ja siipipyörät pyörii, kun sormella koitat.
        Seuraava on sitten ohjelmavika.Kun kone pysähtyy, niin kuuluuko naksetta ohjelman valinta kytkimeltä, vai herkeääkö ihan normaaliin "pesty on" tilaan.


    • ++++

      hyvä ihminen edes sen koneen merkin, vikaa olisi paljon parempi etsiä.

      • alkup.

        Noin 4-5 vuotta vanha päältätäytettävä.


      • gfff
        alkup. kirjoitti:

        Noin 4-5 vuotta vanha päältätäytettävä.

        hihna poikki


    • 313

      Moottorin hiilet loppu tai korttivika.

    • Alkup.kyselijä

      Kiitoksia kaikille, jotka yrittivät auttaa. Jouduin lopulta kutsumaan korjaajan, vaikka kokeilinkin kaikkia antamianne kikkoja. Vika oli jossain juotoksessa, joka oli kulunut niin, ettei se ollut kunnolla kosketuksissa jonkun toisen osan kanssa.. Siksi ohjelma ei edennyt. Nyt toimii. :)

    • mina vaan

      katsot puhelinluettelsota lähimmän huollon ja
      soitat sinne, sieltähän se apu!

    • Ananaspena

      Mulla on sama pesukone ja sama vika. Kolvasin piirikortin itse kuntoon. Periaatteessa aika helppo temppu. Kortin takana oli selvä palanut kohta joten vika on aika helppo löytää. Jos foliot on kärähtänyt piirilevystä, voi apuna käyttää johtoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe