Yläkerran kolinat!

rasittavaa..

Yläkerrassa asuu pariskunta pienen lapsen kanssa. Jatkuva kolina ja tavaroiden tiputtelu on rasittavaa. Alakerrassa asuu myös lapsiperhe, mutta sieltä ei kuulu juuri mitään. Siis ongelma juuri tuo kolina aina 23 asti...muita ääniä ei kuulu (puhetta tms.) Ei siitä viitsisi valittaakkaan, kun normaali elämäänhän se kuuluu, eikä he välttämättä edes tiedä, miten selvään kolinat kuuluu. Me ollaan normaali työssä käyvä nuoripari. Onneksi viimestään kesällä päästään muuttamaan, mutta vaatimuksena ehdottomasti kerrostalon ylinkerros tai rivitalo. Niin, ihmettelenkin, eikö siis tosiaan muillakaan kuulu alakerrasta ääniä?

21

7516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - - - - -

on varmaan laminaatit tai parketti, siksi kolinaa kuuluu. Ja voi kuulua joskus todella kovaa alakertaan.
      Ihan hyvin voit valittaa jos häiritsee.Mutta sillai ystävällisesti. Ei lapsetkaan kaikkea oikeuta ja tekin maksatte vuokraa. Tuskin säkään hakkaat kepillä niiden kattoon taukoamatta?

• Viili84

Se on just tota, mutta se kuuluu kerrostalo elämään. En usko, ett on paljon kerrostaloja joissa ei ois meteliä. Itse asun kerrostalossa, ja oon varmaan talon nuorin asukki. Suurin osa on vanhoja mummoja ja pappoja. Ja sen huomaa siinä, että varsinkin ylimmistä kerroksista kuuluu ihan tajuton telkkarin huudatus koska taitaa mummo olla niin kuuro... Huuh! Ja toinen ärsyttävä asia on hissi, joka pitää ihan järjetöntä ääntä! Mutta, mä en valita kellekkään, koska ite oon valinnut kerrostalo asumisen.

• kerrostalo elämään
        Viili84 kirjoitti:

Se on just tota, mutta se kuuluu kerrostalo elämään. En usko, ett on paljon kerrostaloja joissa ei ois meteliä. Itse asun kerrostalossa, ja oon varmaan talon nuorin asukki. Suurin osa on vanhoja mummoja ja pappoja. Ja sen huomaa siinä, että varsinkin ylimmistä kerroksista kuuluu ihan tajuton telkkarin huudatus koska taitaa mummo olla niin kuuro... Huuh! Ja toinen ärsyttävä asia on hissi, joka pitää ihan järjetöntä ääntä! Mutta, mä en valita kellekkään, koska ite oon valinnut kerrostalo asumisen.

kerrostalo elämään

• norsunkengät

Mekin olemme aina asuneet alimmaisessa eli olemme joutuneet kuuntelemaan ylhäältä tulevien raktorinpohjien mölinää rapuissa ja yläkertalaisten puheet kuului edellisessäkin keittiön ilmastoinnin kautta ja muutenkin tuolien siirtelyt,kolinat sun muut.
      2 v sitten muutimme pienkerrostalon toiseen kerrokseen ja luulimme päässeemme äänistä mut ehei!
      Alakerran kanta-astujat kyllä kuuluu,tietää missä kulkee,elementit "kumisee"-samoin kaikki suihkun kohinat,yölliset vessan vedot ja aivastukset jne.
      Kerrostalossa et pääse pakoon "pakollisia"ääniä,niin se vain on.Elä ja sopeudu tai sokeudu äänille!

• pieni ero

normaalit äänet kuuluu, mutta ei tuollaiset kanta-astujien jymistelyt. Pitää oppia kävelemään normaalisti. ja tajuamaan että talossa asuu muitakin. Eikös jo oma kumppani huomauta että "kuule taidat vähän tömistellä"????
        tuolin siirtäminen ON eri asia kun tauoton ravaaminen kämpässä ja jytinä.

• nuupo

Varoittaisin sinua vielä, että ei se kerrostalon ylin kerros välttämättä ole rauhallinen, meille kävi niin, että muutettiin ylimpään kerrokseen ja
      askeläänet ja muut äänet kuuluivatkin sitten pattereiden kautta, joten muutto ei auttanut pätkääkään, joten päätimme muuttaa omakotitaloon, ja nyt ei kuulu pihaustakaan, ja muuten rivarista kuuluu seinän takaa samat äänet.

• voisi olla pahemmin

Kiitä onneasi, että kolisee vain klo 23 asti. Tavallisesti ryminä jatkuu naapurista riippuen yli puolenyön puoli yhteen, yhteen, alkaakseen taas aamu 5-6 välillä. Ylin kerros ei ole mikään meluttomuuden tae. Meillä kuuluu askelkolina ja kaappiryminä kerroksen sivusuunnassa, kun on väärin rakennettu kelluva lattia.

• Alakertalainen

Kun oliskin vaan ääntä klo 23 asti niin sopis. Itse kuitenkin suht myöhään valvon. Mutta täällä yläkerrassa vinottain asuu joku sälli, jolla on tapana alkaa paukuttaa lattiaa (tai jotain josta ääni siirtyy rakenteisiin) about klo 23 alkaen ja saattaa lyhyissä erissä taukojen kera paukutella reilusti aamuyön tunneille asti. Äsken kaveri alko soittaa skittaa ja hoilaamaan kämpässä niin, että rappukäytävä kaiku. Ilmeisesti joku muusikko. "Taitelijoillahan" yö on luomisen aikaa. Biisejä vissiin syntyy ja tahtia paukutellaan lattiaan. Ainoa vaan, että paukutus kuulostaa monesti lähes naapuriremontilta. Täytynee suorittaa jossain välissä vierailu ovelle kun herralla ei ilmeisestikään ole käsitystä muutamista kerrostaloasumiseen liittyvistä asioista. Mikään nipottaja en ole ja olenkin asiaa tässä seuraillut jonkin aikaa, mutta joku tolkku täytyy yöllä metelöintiinkin olla.

• eroon pääsevä

Tänään varmistu et kun reilun kuukauden kestän niin pääsen yläkerran kolistelijoista lopullisesti eroon. Mä muutan... pois.....

• älämlö

muuta hervantaan

• Ottaa pannuuun2

Meilläkin asuu yläpuolella joku pöljä joka pesee astioita aina yöllä n. klo 02.200 eteepäin. Parhaimmillaan klo 12.00 sunnuntai aamuun, siis 10 tuntia.Se kävelee myös lattiaa tömistäen kun zombi.

• hessukari

Yläkertalaiset ei kyllä aattele juurikaan alakerrassa olijoita.. Kolistelevat,paiskivat kaikkea mahdollista lattialleen ja jytistävät kantapäilleen kuin olisivat jotain norsuja...

• Jaa-a

Erittäin osuva kuvaus. Missäpäin tällaista? Kyllä toiset on itsekeskeisiä jarrutusjälkipäitä.

• VOIELÄMÄ

MUUTTAKAA NIPOT OMAAN MÖKKIIN KESKELLE KORPEA.JUURI TOMMOSET TOISTEN ÄÄNIEN TARKKAILIKJAT ON HIRVEINPIÄ NAAPUREITA.
      HANKI ELÄMÄ.PISTÄ VAIKKA TV PÄÄLLE,KUUNTELE MUSIIKKIA NIINET KUULE MUIDEN ELÄMÄN ÄÄNIÄ.AHDASMIELINE KYYLÄ!

• tavis työssäkävijä

Ei ääniä tarvitse kuunnella, ne kuuluvat muutoinkin, jos ne ovat kovin häiritseviä.

Normaalisti asunnossa käydään vain nukkumassa ja suihkussa ja vaihtamassa vatteet eikä suinkaan olla siellä 24/7. Ei siinä lyhyessä ajassa ehdi muiden elämää tarkkailemaan ja miksi sitä edes tekisi. Mutta suhteellisen rauhallista asumista voi odottaa.

Eivätkä kaikki kuuntele musiikkia ja katso teeveetä. Minä ainakaan en halua minkään purkkien mölisevän nurkassa silloin kun asunnossani olen.

En halua muuttaa korpeen, koska sieltä on liian pitkä matka työhön, harrastuksiin ja mihin sitten haluankin mennä. Ns. korvessa asumista on kyllä kokeiltu, normaali ihminen muuttaa elämänsä aikana lukemattomia kertoja vaikkapa oman tai aviopuolison työn perässä.

Enkä ymmärrä tuota kliseetä hanki elämä. Ei elämän tarvitse olla mitään erityistä, ihan tavallinen elämä riittää ainakin minulle.

• VoikoEnääMulkumpaaOlla
        tavis työssäkävijä kirjoitti:

Ei ääniä tarvitse kuunnella, ne kuuluvat muutoinkin, jos ne ovat kovin häiritseviä.

Normaalisti asunnossa käydään vain nukkumassa ja suihkussa ja vaihtamassa vatteet eikä suinkaan olla siellä 24/7. Ei siinä lyhyessä ajassa ehdi muiden elämää tarkkailemaan ja miksi sitä edes tekisi. Mutta suhteellisen rauhallista asumista voi odottaa.

Eivätkä kaikki kuuntele musiikkia ja katso teeveetä. Minä ainakaan en halua minkään purkkien mölisevän nurkassa silloin kun asunnossani olen.

En halua muuttaa korpeen, koska sieltä on liian pitkä matka työhön, harrastuksiin ja mihin sitten haluankin mennä. Ns. korvessa asumista on kyllä kokeiltu, normaali ihminen muuttaa elämänsä aikana lukemattomia kertoja vaikkapa oman tai aviopuolison työn perässä.

Enkä ymmärrä tuota kliseetä hanki elämä. Ei elämän tarvitse olla mitään erityistä, ihan tavallinen elämä riittää ainakin minulle.

Se hanki elämä-kortti on jo niin käytetty, että ei luulis kenenkään enää jaksavan sitä vetää. Sama on sen kateus-kortin kanssa. Samoja kuluneita fraaseja hoetaan kuin mitäkin mantraa. Näillä jatkuvilla, milloin kehoitetaan hankkimaan elämä ja milloin haukutaan kateelliseksi, yritetään hallita ja kontrolloida muiden elämää. Kaikki pitäis vaan sietää ja mitään omia mielipiteitä ei saisi olla. Muuten leimautuu.

• Alakerta

Tää yläkerran kakaroiden juoksu tekee hulluksi, telkkari täysille, että edes kuulee jotain eli valitus isännöisijälle tehtävä!

• tömps

Sama meillä! Se, että meillä ei asu edes pikkulapsia yläkerrassa vaan aikuisia ihmisiä! Koko ajan tepastellaan kantapäät edellä tömps,tömps edestakaisin ja tiputellaan yölläkin tavaroita lattioille! Njaah....onhan noilla tosin ylimääräistä elonpainoakin, mutta tarttis miettiä vähän alhaalla asujiakin!

• Kallio76

Meillä asuu naapurissa seinän takana äiti ja kaksi- vuotias. Lapsi juoksee asunnossa ympäriinsä päivästä toiseen ja meille kuuluu aivan kamala töminä. Lisänä tietysti muu älämölö, mitä mukelosta irtoaa. Asiasta on sanottu, valitettu, ihan turhaan. Jytinä jatkuu. Oli tosi rauhallinen joulu, kun aamulla huuto alkoi kello kuusi ja tömistystä edestakaisin...

• Jaksaa234

Ymmärrän yskän, lapset on toki hieman eri asia kuin aikuisten mekastus kun sitä on vaikeampi hallita. Mä muutin uuteen asuntoon syyskuu ssa ja pari kk oli hiljaista (ihana rauha) mutta ilmeisesti naapurit vaihtuneet kun nykyään aamu kuudesta yö kahteen jatkuva jytinä ja kolina. Asunnossa tiputellaan tavaroita lattialle, paiskotaan ovia ja kaapistoja, pomputellaan palloa ja hypitään tasajalkaa, jatkuvasti jysähtelee sekä päivin että öin. Pikku hiljaa alan valitusta väsätä kun ei saa edes nukuttua. Äänieristys on täällä kuitenkin hyvä eli kyllä täytyy voimalla paukuttaa ja jyskyttää että kuuluu. Lattia on nimittäin tosi paksu.

• rauhanaapurissa

asun omistusrivarissa.naapuriin muutti pariskunta ja lapsi vuokralle.kaikenlaista älämölöä iltaan asti.tiedän jopa koska seuraava lapsi on pantu alulle..huonekaluja raahattiin lattiaa pitkin,autolla ajettiin aamulla oven eteen koska lapsi piti saada nukkuvana autoon-ovet paukkuivat.työssä vaarallisia koneita käyttävänä olisin halunnut nukkua tärkeät 8 tuntia.hommasivat koiranpennun omistajan lupaa kysymättä.tämä ulvoo yksinäisyyttänsä aamulla.no sitten tuli lammaslapsi taloon-ihan tosi!!!!LAMMAS..no,kuuntelen päivällä kotiteatterilla elokuvaa vähän kovemmalla sub päällä ja hän kehtaa tulla sanomaan että häiritsen joo-o..sanoo että mennään taloyhtiön pjn puheille että hommaa mulle häädön.meinasin sanoa että mennään heti,katsotaan kumpi lähtee.olin ollu hallituksessakin useamman vuoden ja asunut talossa rauhassa useamman vuoden :) hyvää pataa pjn kanssa.2n viikon päästä kuulin että he saavat häädön ja lähtevät.itse en heistä valittanut.tuumasin että tehkää pahimmat temppunne,en välitä häivytte pian.nyt kummallakin puolella hyvin aikuiset rauhalliset naapurit eikä mustakaan ole valitettu.VIIHDYN

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2559
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1572
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1194
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26