Löytyisikkö

vinkkejä, mitä teen kun

marraskuussa kaksi vuotta täyttävä kultsuni ei lopeta tavaroiden ottamista. Olen paljon yksin sen kanssa elämäntilanteesta johtuen. Kun illalla rupean katsomaan tv:tä , tai surffaamaan netissä , se alkaa etsia talosta mitä vain löytää ja saa otettua, ja puree tietysti niitä. Häntä heiluen juoksee ohitseni esim vaatehuoneesta otettu pyyhe suussa jne. Tiedän kyllä että se on huomion etsimistä, mutta pakkohan minun on tahdä muutakin kuin leikkiä sen kanssa. Lelujakin on ja luita, mutta ei auta. Todella vaikeaa kun ei voi katsoa rauhassa tv:tä vaan noustava koko ajan viemään tavaroita paikoilleen. Ja paljon se on ehtinyt tehdä tuhojakin. Panen usein kiinni, jos en ehdi vahtaamaan, usein siihen nukahtaa. Mutta tuntuu ettei se opi ikinä "kiltiksi" jos panen usein kiinni.
Jos jollakin on samoja kokemuksia ja vinkkejä tilanteen hallintaan, niin kertokaa. Please!

5

625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fandarin

Etsi sille mahd pian uusi koti, jossa ihmisillä on sille aikaa! Koira on ensin todennäköisesti päivät yksin kotona ja sitten illalla kun sinä tulet kotiin niin laitat sen kiinni että saat surffailla ja tuijottaa telkkaria rauhassa. Onpa todella ihanaa elämää kultsuparalle!!!
      Nuori koira tarvitsee liikuntaa ja muitakin aktiviteetteja. Pistä töllö ja kompuutteri kiinni ja keksi jotain mielekästä tekemistä yhdessä koirasi kanssa. Lenkkeilyä, tokoa, jotain aivotoiintaa vaativaa ja myös ihan vaan leikkimistä ulkona, vapaana. Tunti pari illassa, niin sen jälkeen luulis koirankin vähän rauhoittuvan. Tuo kotona sisällä kiinnipitäminen on jotain ihan järjetöntä!!!

• kultsunomistaja

Meilläkin kultsu kantaa tavaroita, mutta se on pentu joten se on ymmärrettävää. Se on noutajien luonne, eikä mitään ongelmakäyttäytymistä tms. Olen samalla kannalla kuin edellinenkin vastaaja, että aktiivinen koira kaipaa runsaasti aivotoimintaa!

• molemmat oikeassa, mutta

jos luulette että koirani on huonolla hoidolla , erehdytte. En ole toistaiseksi työsssä, joten kultsuni on päivät kanssani. Käymme myös kunnon kävelyillä aamulla ja illalla.Ja lisäksi kyllä leikitän sitä sisälläkin, piilottamisleikkejä jne.Eikä se ole kiinnikään kuin muutamia minuutteja /silloin kun esim KÄYN VESSASSA! Siis tilanne on se että jos se on valveilla ja häviän yhdeksi minuutiksi sen näkyviltä niin se alkaa oikein juoksulla etsiä tavaroita ja juuri sellaisia joita se tietäa ettei saa ottaa. Onko kysymys siis jostakin vakavammasta yksinolon pelosta vai vain huomion hakemisesta. Jos katson tv:tä , se kantaa lelujaan koko ajan syliin tai tulee itse syliin, etten nää telkkaria.
        Varmasti pitäisi olla toimintaa enemmän, mutta ei se aina ole mahdollista. Toisaalta teidän vastauksenne ei sinänsä minua haittaa, koska olen itsekkin koirista välittävä ihminen , ja tekee hyvää nähdä että meitä on paljon. Ajattelin vain kysellä jotakin niksejä , jolla sen saisi hiukan jättämään kirjahyllyt ja vaatekaapit. Mutta siitäpähän se aikuistuu. Olen kuullut että kultainen noutaja on erikoisen pitkään "vauva" muihin rotuihin verrattuna. Kiitos vastauksistanne.

• riittää

Meillä 3v.kultsu,joka nyt juuri työpöydän veiressä miettii,ottaisko jotain,vai ei.Tälläkertaa otti lattialta oman luun ja lähti.Eli vieläkin tekee,kun sillepäälle osuu.Sinun kultsusihan on ihan pentu vielä,mutta kyllä se pikkuhiljaa oppii.Jaksat vain sille toistaa,että ei ota,mutta vaan silloin,kun saat sen itse teosta kiinni.Nämä on oikein vintiöitä pentuna ja aikuistuvat vasta päälle kaksi vuotiaana.Minä olen kääntänyt selän sille silloin,kun on ottanut jotain luvatonta.Se ei ole tyhmä,se kyllä tajuaa,että jaahas.Meillä on myös reilu 1v.labbis,se on yhtä mahdoton.Molemmat helppoja kouluttaa,mutta jääräpäitä.Korjaa tavarat pois sen ulottuvilta ja järjestä sille lattialle mahdollisimman paljon puuhaa.Sillä on tylsää,tuntuu kyllä välillä,että niillä on aina tylsää silloin,kun istahtaa paikoilleen.Kyllä se siintä aikuistuu,mutta aikaa vielä menee.Yritetään jaksaa näitten ihanien noutajien kanssa.Tulisi kesä,sittenhän ne viihtyy vedessä,ei ole tylsää.

• Tämä toimii meillä

Kokeileppa tätä:
        Laita koirasi istumaan vaikka keittiöön. Pyydät pysymään paikallaan ja piilotat itse muihin huoneisiin makupaloja..nakin paloja, tms. Sitten sanot "etsi" ja menet itse katsomaan tv:tä sillä aikaa, kun kultsusi etsiskelee herkkuja. ;)
        Sitten voit piilotella makupaloja esim voipurkin sisään, tms.
        Mielikuvitus kehiin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6011
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      3894
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3295
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      470
      2740
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      270
      1755
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1423
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      159
      1288
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe