Lisää kokemuksia

Tammikuussa ollut

Onnittelut teille jotka olette menossa yhdistelmämatkalle Puerto Plata- Samana. Teillä on edessä ihana loma.
Molemmat hotellit ovat saman ketjun hotelleja, mutta tunnelma on aika erilainen. Playa Doradassa oli enemmän menoa ja aktiiviset animaattorit. Samanassa sai keskittyä enemmän makoiluun. Itse pidin enemmän Samanasta, etenkin sen rannasta ja ruuista. Rantaa oli kilometritolkulla, ei ollut roskia, eikä lähellä ollut kuin yksi toinen hotelli. Läheisen (5km)kylän Las Terrenaksen ranta oli jo aika sotkuinen, kuten oli Playa Doradankin ranta, vaikka sitä siivottiinkin, oli vaan niin paljon ihmisiä sillä rannallla.
Molempien hotellien ruuat olivat hyviä, eikä vatsavaivoja tullut kenellekkään.
Jos joku on innostunut ostoksilla käynnistä, suosittelen Jimenes-nimistä liikettä Puerto Platassa. On ilmeisesti jonkinlainen vaateketju; paikallinen versio H&M:stä. Myös Playa Doradan ostoskeskuksesssa oli kyseinen liike yläkerrassa, valikoima ei vaan ollut yhtä hyvä...
Menkää hyvät ihmiset retkille ja kierrelkää muutenkin ympäriinsä. Joka puolella näkyi värikkäitä "karibia tyyliin" maalattuja taloja. Ihmiset olivat positiivisia ja ystävällisiä. Muistakaa ottaa kiireetön loma-asenne mukaan, aikataulut eivät pidä tässä maassa.
Ai niin, kävimme myös valasretkellä Samanassa, ei vaan näkynyt yhtään valasta:( Parempaa onnea teille muille.

7

1658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tammikuussa ollut

      Ottakaa Offia ja Etonoa mukaan jos liikutte auringonlaskun jälkeen ulkona...

      • tullut

        Minkä ihmeen takia offia.en nähnyt yhtään itikkaa kahden viikon aikana.


      • spada
        tullut kirjoitti:

        Minkä ihmeen takia offia.en nähnyt yhtään itikkaa kahden viikon aikana.

        heh.. :D eihän niitä nääkään, huomaa vaan jossain vaiheessa päivää et jaloissa 30 isoo puremaa :D Mut siis aika yksilöllistä toi homma.. joilleki tosi suuri ongelma noi hyttyset.. mä muistan ekalla dommari reissulla ku en ollu osannu varautuu mitenkään.. jalat oli niin hirveen näköset et oli pakko kulkee loppuloma farkuissa... sit taas mun kaverilla ei ollu yhtäkään puremaa koko reissun aikana eikä se mitään offia käyttäny kertaakaan..


      • veriryhmästä!
        spada kirjoitti:

        heh.. :D eihän niitä nääkään, huomaa vaan jossain vaiheessa päivää et jaloissa 30 isoo puremaa :D Mut siis aika yksilöllistä toi homma.. joilleki tosi suuri ongelma noi hyttyset.. mä muistan ekalla dommari reissulla ku en ollu osannu varautuu mitenkään.. jalat oli niin hirveen näköset et oli pakko kulkee loppuloma farkuissa... sit taas mun kaverilla ei ollu yhtäkään puremaa koko reissun aikana eikä se mitään offia käyttäny kertaakaan..

        Mutta miten joku Suomen kesässä ollut ei sitä tiedä? Tietämättömyys laittaa sanomaan ettei olisi itikoita. Minä olen valitettavasti sitä veriryhmää ja ihon lämpötila/hikisyys lajia että ötökät on joka paikassa kimpussa, niin Dominikaanisen maaseudullakin. Olen ollut muutaman kerran sen ensimmäisen "silmät kiinni ja sormi kartalle" -matkan jälkeenkin, kun tykkäsin rennosta menosta. Kuukauden ramppasin maata täysin ummikkona Panamasta tullen rankan kiertelymatkan viimeisenä varsinaisena etappina. Sittemmin tuonne Cañada Hondan kylälle ollaan kehitetty rakennusavustusta eräälle köyhälle perheelle. Siksi myös siellä on tullut käytyä ikäänkuin tuttuja tapaamassa. Nyt on sitten taas tuollainen "kontrollimatka" pariksi viikoksi pelkillä Lontoo-USA kautta lennoilla maaliskuun alussa. Odotan melkein yhtä paljon tätäkin matkaa kuin sitä ensimmäistäkin -90 luvulla. Maa on kyllä aika paljon muuttunut niistä ajoista. Viime talvena oli samanlainen parin viikon kiertely, nyt kai jo kuudes. Tahtooko joku tarkempia tietää?


      • Tytti
        veriryhmästä! kirjoitti:

        Mutta miten joku Suomen kesässä ollut ei sitä tiedä? Tietämättömyys laittaa sanomaan ettei olisi itikoita. Minä olen valitettavasti sitä veriryhmää ja ihon lämpötila/hikisyys lajia että ötökät on joka paikassa kimpussa, niin Dominikaanisen maaseudullakin. Olen ollut muutaman kerran sen ensimmäisen "silmät kiinni ja sormi kartalle" -matkan jälkeenkin, kun tykkäsin rennosta menosta. Kuukauden ramppasin maata täysin ummikkona Panamasta tullen rankan kiertelymatkan viimeisenä varsinaisena etappina. Sittemmin tuonne Cañada Hondan kylälle ollaan kehitetty rakennusavustusta eräälle köyhälle perheelle. Siksi myös siellä on tullut käytyä ikäänkuin tuttuja tapaamassa. Nyt on sitten taas tuollainen "kontrollimatka" pariksi viikoksi pelkillä Lontoo-USA kautta lennoilla maaliskuun alussa. Odotan melkein yhtä paljon tätäkin matkaa kuin sitä ensimmäistäkin -90 luvulla. Maa on kyllä aika paljon muuttunut niistä ajoista. Viime talvena oli samanlainen parin viikon kiertely, nyt kai jo kuudes. Tahtooko joku tarkempia tietää?

        Ollaan lähdössä loka-marraskuun vaihteessa pariksi viikoksi Sosuaan. Onko hyvä paikka, mitkä ovat sääolot tuolloin, ostosmahdollisuudet jne.? Kaikki tuore lisätieto kelpaa niin Dominikaanisista kuin Sosuastakin (ja miksei myös Puerto Platasta).


      • ja kaikkea löyyy
        Tytti kirjoitti:

        Ollaan lähdössä loka-marraskuun vaihteessa pariksi viikoksi Sosuaan. Onko hyvä paikka, mitkä ovat sääolot tuolloin, ostosmahdollisuudet jne.? Kaikki tuore lisätieto kelpaa niin Dominikaanisista kuin Sosuastakin (ja miksei myös Puerto Platasta).

        **Ollaan lähdössä loka-marraskuun vaihteessa pariksi viikoksi Sosuaan. Onko hyvä paikka, mitkä ovat sääolot tuolloin, ostosmahdollisuudet jne.?**

        Tervehdys, Sosua on oikein eläväinen kylä, josta löytyy jokaiselle jotakin. Sosuan pääkadun ravintolat ovat erinomaisia ja siellä on edustettuna makuja monesta maailman kolkasta mukaanlukien Karibialainen keittiö. Lähialueista kannattaa tutustua Cabareteen ja Puerto Plataan, jonne pääsee helposti joko paikallisbussilla (maantien varteen rohkesti ja peukalo pystyyn, niin bussit pysähtyy). Cabaretessa on myös erinomaisia ruokaravintoloja ja voin suositella myös illallista & myöhempäänkin juhlimista mikäli kiinnostaa. Sieltä pääsee helposti ja turvallisesti pois taksilla n. 20$. Taksiasema on pääkadulla ja sen löyää tod. helposti.

        Helppo tapa tutustua Dominikaaniseen on myös ottamalla retket esim. Mel Toursilta, heillä on toimisto sekä Sosuassa, että Cabaretessa. Samana ja Saonan saari kiinnostavat yleensä useita. Heidän kauttaan pääsee myös päiväretkelle Haitiin tai vaikka harrastamaan koskenlaskua. Cabaretesta löytyy matkanjärjestäjä nimeltä Iguana Mama, heidän retkensä ovat suunnattu nuorekkaille ja/tai hyväkuntoisille luonnosta pitäville. Hyviä retkiä ovat mm. pyöräretket jne.

        Sosuan shoppailu on enemmänkin paikallista hyödykettä (esim. Santo Domingo -kahvi, sikarit. meripihka, Rommi. tai turisteille suunnattua rantalelu tavaraa etc). Jos haluatte kunnolla shoppaamaan, niin päiväreissu joko Santiagoon tai pääkaupunki Santo Domingoon antaa tähän mahdolisuuden.

        Sää Dominikaanisessa Tasavallassa pysyy ympäri vuoden lähes samana. Eli n. 30 lämminä ja välillä rooppisia lyhyitä sadekuuroja. atkanne aikana on myös Hurrikaankausi, mutta yleensä niistä ei ole haittaa ja eivät ole osuneet Sosuaan. Näistä kyllä tiedotetaan hyvin ja paikalliset seuraavat & ovat varautuneet niihin. Useimmiten hurrikanit osuvat pääkaupunki Santo Domingoon tai muualle saaren eteläosiin, joten pohoiseen yllettyään ovat laantuneet sadekuuroiksi.

        Liikenne Dominikaanisessa Tasavallassa saattaa aiheuttaa tottumattomalle päänvaivaa ja sydämentykytystä, mutta eipä täällä useasti näe kolareita tai muita onnettomuuksia. Kadut ovat ihan turvallisia ja minulla ei ole koskaan ollut ongelmia yksin kulkiessani. Toki ei kannata heilutella dollaritukkoja ja muutoinaan käyttäytyä provosoivasti. Jokaisesta kylästä löytyy varmsti niitä "pahoja poikiakin". Kuitenkin Dominikaanit ovat valtaosin hyvin ystävällisiä ja auttavaisia ja pitävät turisteista & haluavat tutustua.

        Kannattaa ennen lomaa opetella pari sanaa Espanjaa (esim luvut 1-10) ja yksinkertaiset tilaus asiat sillä läheskään kikkialla ei puhuta englantia. Pkku vinkkinä myös, jos ottaa jäitä juomiinsa, kannattaa katsoa että jössä on reikä. Silloin tietää, että ne ovat teollisesti tuotettuja ja puhtaita. Jossain paikoissa hygienia voi ravintoloissa nimenomaan jäiden osalta olla ongelma Suomi-vatsalle.

        Toivottavasti lomanne on onnistunut d:o)


    • utelias yksilö

      Hei, ollaan helmikuussa lähdössä juuri tuolle mainitsemallesi yhdistelmä matkalle. Kysymykseni kuuluukin, että kannattaako ostokset tehdä ensimmäisellä viikolla Puerto Platassa? Ja onko ihan turvallinen kohde? Siis jos päiväs aikaan liikkuu ostoksilla jne. (ei missään sivu kujilla)Ruokia kehuitkin, eli ei tule nälkä? Onko kuinka mausteista ruokaa ja onko se sen tyyppistä, että jokaiselle löytyy jotain??

      Kiitos jos viitsit vastata, se auttaisi minua paljon tiedon saamisessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12699
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8394
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7050
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      352
      2513
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2144
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1957
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1693
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1490
    9. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1400
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe