ELISAN PUHELINLASKU

Sirius28

Onko kukaan muu huomannut laskuissaan sellaisia ylimääräisiä maksuja? Meidän taloudessa on firmalla kaksi elisan liittymää. Aloin ihmettelemään, että mikä ihmeessä on palvelunumero-ajanviete yht 10€. Soitin asiakaspalveluun ja sain erittelyn. Numeroihin 0700878903/070087810 oli soitettu yhteensä 10 kertaa ja puheluiden kestot olivat ollet 10-17 sekunttia. Kyseinen puhelin on ollut suljettuna aina välillä (lue:akku loppu) tai minun käytössä.
Erittelyn saatua aloin käymään läpi muutkin elisan laksut viime kesältä asti ja jokaisesta laskusta löytyi näitä ajanviete soittoja ja vielä molemmista liittymistä. googletin kyseiset numerot, enkä saanut vastausta mitä kyseiset numerot on.
Nyt sitten odotellaan elisasta yhteydenottoa että mitenkä asiaa lähdetään viemään eteenpäin, koska puhelimista ei ole soitetltu kyseisiä soittoja.

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä asiasta tai tietoa mitä nämä numerot ovat?

25

7440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanskalr

      ei niitä puhelutietoja sinne tuulesta temmata.
      joku on soittanut siitä saletisti. oisko hanskalinja tahi joku tv-visailu

      ei tuota sepustustasi usko kukaan.
      maksa vaan, älä haaskaa aikaasi, ei kuitenkaan
      tule hyvityksiä.

    • enni

      joku ajanviete tai aikuisviihdepalvelun numero. Ootko nyt ihan varma ettei kukaan muu oo päässyt käyttämään puhelinta? Jos puheluerittelyssä on tuo numero ollut, niin kyllä se silloin on sillä puhelimella soitettu. Jos edelleenkin epäilyttää niin tee reklamaatio, kyllä operaattori sen pystyy tutkimaan.

      • koska tuo on

        Puhelutiedot ovat sim-kortilta lähtöisin. Turha siis valittaa, ei auta. Yrittäjän aika ilmeisesti kortilla ja sinulla on mokoman kymmenen euron takia kohta isompi menetys. Aika on rahaa, sen pitäisi sinun jos kenen tietää!


      • Tapsa45
        koska tuo on kirjoitti:

        Puhelutiedot ovat sim-kortilta lähtöisin. Turha siis valittaa, ei auta. Yrittäjän aika ilmeisesti kortilla ja sinulla on mokoman kymmenen euron takia kohta isompi menetys. Aika on rahaa, sen pitäisi sinun jos kenen tietää!

        Meillä tuli myös kummallisia ajanviete palvelu puheluita.Harmi vaan Elisalle että puhelimissa oli saldorajoitus ja viihdenumero esto joten niistä ei ole voitu soittaa ko.numeroihin.Selvitystä ollaan odoteltu nyt 2kk.Saa...an Elisa.


      • ...
        Tapsa45 kirjoitti:

        Meillä tuli myös kummallisia ajanviete palvelu puheluita.Harmi vaan Elisalle että puhelimissa oli saldorajoitus ja viihdenumero esto joten niistä ei ole voitu soittaa ko.numeroihin.Selvitystä ollaan odoteltu nyt 2kk.Saa...an Elisa.

        tullut myös ihan ihmeellisiä, vajaan kahdensadan, joskus reilunkin euron laskuja elisalta. puheluita ei omasta takaa ole noin paljoa, mikä mättää elisalla?


      • Sulevi2
        Tapsa45 kirjoitti:

        Meillä tuli myös kummallisia ajanviete palvelu puheluita.Harmi vaan Elisalle että puhelimissa oli saldorajoitus ja viihdenumero esto joten niistä ei ole voitu soittaa ko.numeroihin.Selvitystä ollaan odoteltu nyt 2kk.Saa...an Elisa.

        Sama juttu meilläkin pojan puhelimessa. Alan pikkuhiljaa uskoa pojan syyttömyyteen. Turhaan olen piessyt sitä monta kuukautta.Saako sen tarkemman puheluerittelyn tilattua jostain netissä ilmaiseksi? En löydä elisan sivuilta.


      • Tapsa45
        Sulevi2 kirjoitti:

        Sama juttu meilläkin pojan puhelimessa. Alan pikkuhiljaa uskoa pojan syyttömyyteen. Turhaan olen piessyt sitä monta kuukautta.Saako sen tarkemman puheluerittelyn tilattua jostain netissä ilmaiseksi? En löydä elisan sivuilta.

        Saldorajoituksen takia yleensä puhelimella ei voi soittaa kun saldo on täysi.AAAAAPUVA SAAATA.A tänään taas tipahti lasku jossa pojalla oli pohjasaldo 146 euroa,vaikka puhelin ei ole toiminut 2kk:teen Olin yhteydessä kuluttaja neuvojaan ja sovimme tapaamisen ensi viikoksi.Yhteyden ottoja tullut saman asian tiimoilta useita.


      • guaakdöpsd
        Sulevi2 kirjoitti:

        Sama juttu meilläkin pojan puhelimessa. Alan pikkuhiljaa uskoa pojan syyttömyyteen. Turhaan olen piessyt sitä monta kuukautta.Saako sen tarkemman puheluerittelyn tilattua jostain netissä ilmaiseksi? En löydä elisan sivuilta.

        Onnittelut pojalle jos uskot pojan syyttömyyteen. Nuo maksut tulee kun soitetaan limsa-automaattiin...puhelin käy siis maksuvälineenä. Kännykällä voi myös tilata Subwaysta leipää. Kaikki tilailee limsoja välitunnilla ja käy subwayssä syömässä kouluruoan sijaan... mukaan lukien minä. Vanhemmat syyttelee operaattoreita ja lapset juovat limsaa ja syövät tavallista parempaa ruokaa. Lopputuloksena on sitten puhelinlaskussa: "palvelunumerot" kohdassa monen kympin lasku. itsellä tulossa n. 40 euroa, ja kaverille 300e


    • tana

      Noita ihmeellisyyksiä löytyy myös meidän perheestä . Meillä on kuusi kännykkää perheessä ja jatkuvasti jossain löytyy noita omituisuuksia, joista ei saada tolkkua(nykyään meillä on estot vaan eipä tuo elisaa haittaa ,yrittävät kuitenkin). Elisallahan tunnetusti ei vastata tai jonotetaan eikä vastata ja jos vastataan niin levitellään käsiä ja annetaan ymmärtää jotta maksa pois vaan.
      Äänestäkää hyvät ihmiset jaloilla ja IRTISANOKAA LIITTYMÄNNE ELISALTA

      • se vaan ei ole niin helpoooo

        olen nyt yrittänyt irtisanoa puhelinpakettia jossa on vielä reilu vuosi sopimusta jäljellä, mut sitä ei niin vaan sanotakaan irti. Vai onko sulla joku vinkki tähän?


      • kokemusta löytyy
        se vaan ei ole niin helpoooo kirjoitti:

        olen nyt yrittänyt irtisanoa puhelinpakettia jossa on vielä reilu vuosi sopimusta jäljellä, mut sitä ei niin vaan sanotakaan irti. Vai onko sulla joku vinkki tähän?

        mun oli aivan pakko myös kirjottaa tänne,eli itellä on on ollut noin vuoden elisan kytkyliittymä jota kadun tosi tosi paljon kun tuli sellainen otettua.lähetin juuri elisalle reklamaation yrittääkseni saada tämän liittymän peruttua..todistuksena pitää olla esim että on työtön tai joko aloitaa opskelut..vihdoinkin kun joku viitsi minulle vastata asiakaspalvelusta niin sanottiin käsittelyn kestävän 4vkoa ja 3vkon päästä tuli kirje kotiin jossa käsittelyn sanottiin kestävän vielä 8 vkoa!!että sellasta,täyttä kusetusta koko elisa!niin muuten soneralta soitettiin ja kysyttiin halukkuutta siirtyä niiden asiakkaaksi..joka pitäis olla mahdollista elisan kytkyliittämän omistajalle niin että maksaa koko puhelimen hinnan pois yhdellä kertaa..ja sitten vielä niistä ajanviete laskuista.sanoisiko joku kun minun laskussani näkyy 6 kpl ajanvieteviestiä,enkä tiedä mitä ny sitten mahtaa olla??


    • fkglöjz

      Mulla oli kans puhelinlaskussa jotai ajanvietepalvelumaksuja about 30 e per lasku. Miten hemmetis ne saa pois? Oon iha hätää kärsimäs tän takia. kertokaa !

    • ^*^*^*^*

      ja sanoin irti liittymän lokauussa, niin vielä Joulukuussa tuli toistasaa euroa laskua.^

      Neljä viisi laskua tuli sen jälkeen kun sanoin liittymän irti.

    • mammamia52

      kaikki operaattorit ovat sellaisia joita ei voi kontroloida. laskutus on mitä on. nyt sanon viimeisen puhelinliittymän irti. messenger ja skype riittääköön. sonera laskutti pari kk vaikka ei ollut edes kortti puhelimessa. elisa sutkas ihmeen numeromyynnillä, en edes saanut selvää mihin ne puhelut oli "muka" soitettu. en jaksa selvitellä toisten tekemiä.

      • ______*

        Vähennän kokonaisuudessaan soittamisen minimiin.
        Elisan puhelimen pidän vastaanottavana puhelimena ja hätävarana !!


      • viel765869689

        vaihtoehtoi.. meinaat latausliittymä ! siihen voi aina luottaa ja numeron voi siirtää ja puhelut yhtä halpoi kuin laskutusliittymässä ! kannattaa kokeilla! ainoa nykyään mihin mä luotan elisan 2v kytkynhelvetin jälkeen.. ja oikeesti.. osta se luuri käteisllä aina!


      • edelliseen3245443

    • no more e

      Mulla oli laskutettu kaikki normaalit kotimaan soitot ja päälle puhepaketit... Tyylikkäästi tupla laskutettu. Paras oli kun puhelimella oli soitettu 3 kertaa hollantiin ja olen täysin varma että minä en ole niitä puheluita tehnyt. Eikä täällä sen puoleen ole ketään muutakaan joka olisi voinut soittaa.

    • Juster1001

      Veljen liittymässä sama juttu, mutta Palvelunumerot - ajanviete on tekstiviestien muodossa ja hinta 47,56 € (14kpl). Tämä on toistunut useamman kuukauden ajan.

      • jeif

        Minulla oli myös tuo palveluviesti ongelma. Ja tapauksessani olin kerran tilannut soittoäänen tai yms 17-alkuisesta palvelusta. Siinä käy sitten niin että kaikki vastaanottamasi viestit maksavat sinulle 1,50 tai vastaavaa.

        viestejä saattaa tulla kuun alussa 5-10 kpl joista sitten maksat. palveluiden lopettamiseen nykyään kyllä tulee ohje ainajossain ekojen viestien välissä ja yleensä se on jossain ihan lopussa. että lukekaa viestinne ennenkuin poistatte ehkä vastaus löytyy sieltä. toinen vaihtoehto on jäljittää numero ja soittaa palveluun ja pyytää sieltä ohjeet.

        Olen myös joskus aikoinaan kuullut, kännyköiden ja sim- korttien historiassa tapahtuvan niin että operaattorin kautta on soitettu liittymällä ulkomaillepari kertaa kuukaudessa. Nyt en muista kuinka tarina jatkui ja onko seurbaanilegenda vai mitä...

        onnea kaikille selvittelijöille..


    • Juster1001

      Itselläni on Kolumbuksen liittymä, joka käsittääkseni on nykyään Elisaa. Liittymä on ollut minulla noin 3v, ja olen vaihtanut sen jo kahdesti. Yllättäen soittelen vieläkin Kolumbuksen liittymästä. Missäkähän lie vika, kysyn vaan?

    • Juster1001

      Korjaus äskeiseen -Liittymä Go Mobile.

    • toimitaan

      Hei meille tuli viestejä josta perittiin esim.10 viestiä 50 ja risat.Ja numeroa on mahdoton jäljittää.Yritetään ja olemme aikoneet panna tuomarin asialle.Kolumpus ei meinannut antaa edes erittelyä, mistä on tullut ja kehtaa periä maksut ja toimittaa kyseiseen numeroon.Siis miettikää

    • svennis

      Tuttua. Noita 10 / 20 / 30 euron aivan tuulesta temmattuja ajanviete laskutuksia. Takuu varmaa että kukaan ei ole puhelimeen päässyt käsiksi. Kaikki palvelunumeroestot. Silti kuulemma olen soittanut kyseisiin ajanviete palvelunumeroihin.
      Tiedän myös muita esimerkkejä. Eräskin "oli soittanut" aamuyöllä arkipäivänä taksi numeroon kolme peräkkäistä soittoa ja kestot 2-4 minuuttia. Soittaja nukkunut yksin ja mennyt aamulla töihin. Takuu varmasti ei soittoja tehnyt ja puhelimeen ei muilla pääsyä. Elisa sanoo vain että ei voi mitään,,maksakaa.
      Ne ressukat jotka väittävät että operaattori on aina oikeassa ovat kyllä pahasti väärässä.
      Itse lopulta juttuni voitin kun otin kuluttajasuojaa yhteyttä. Pitkien selvittelyjen jälkeen Elisa myöntyi ja korvasi jo maksetut turhat maksut. Anteeksi eivät pyytäneet ja virhettä eivät myöntäneet. Pakon edessä vain maksoivat.
      Nyt huijaukset jatkuvat muiden kuluttajien suunnalla. Juuri neuvoin erästä nostamaan jutun kun ihmetteli perätöntä laskuaan.
      TAISTELKAA SORRETUT!

      • taistelkaa!

        Elisa on ihan perseestä! Mulle tuli (siitä on jo muutama vuosi aikaa mutta kerron kuitenki) n.150€ lasku. Sitä sitte selviteltiin monta kk, kerättiin todistusaineistoa viestien lähettämisen mahdottomuudesta jne. Laskun mukaan mulla oli tekstaripaketin yli menny n.1500 viestiä. Oltiin yhteydessä Kuluttajavirastoon ja oltiin tiukkoja ettei makseta mitään ennen ku on selvitetty asia. Aikaa vaan kulu, me ei annettu periksi eikä Elisa antanu periksi. Kuluttajavirasto ratkas asian sitte silleen että me maksettiin noin puolet ja Elisa loput. Sen koommin en oo Elisaa kenellekkään suositellu! Harmi vaan että Saunalahti ja Elisa on samaa, kunhan pystyn vaihtaa saunalahelta kaikki liittymät pois niin teen sen HETI!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      65
      2880
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      407
      2782
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      98
      2233
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      83
      1962
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      72
      1900
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1818
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      8
      1808
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      148
      1767
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1562
    Aihe