Tiimari

Miten on

Onko Tiimari työpaikkana myöskin ihme kauppa vai onko todellisuus toinen ? Onko kokemuksia paikasta kertoa ? Asiakkaana olen kyllä kohdannut mukavia myyjiä ja palvelu pelannut hyvin. Tiimareissa on varmasti isot varastot, kun sitä tavaraa on niin paljon.. eli onko vuoroja varaston puolella ja myymälässä vai yksin molempia ??

58

14097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinkerbelle

      Tiimarissa, kuten muissakin kaupanalan työpaikoissa, saa kyllä tottua tekemään työtä kunnolla. Ei se ole vain kassan takana seisomista ja nätin hymyn heläyttämistä asiakkaille. Varastotyötä on paljon, mikä on aivan normaalia ottaen huomioon tarjonnan määrän ja siinä sitten samalla asiakkaiden palvelua ja kuulumisien vaihtoa :) Tärkein asia meillä onkin asiakaspalvelun laatu, tarkkaan katsotaan kuka sopii tiimiin ja on aidosti kiinnostunut asiakkaista ja tekemään heidät hyväntuulisiksi! Omasta puolesta voin sanoa, että "ihmeellisen" ihana työpaikka jos asenne on täysin oikea :)

      • markys

        terppa!

        en nyt ihan kehoittais hankkiin itteeni sinne duuniin.. saa painaa tukka putkella töitä ja vakituinen porukka on niin itseeensä täynnä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.. vuokratyövoimaa on talossa enemistö tänäpäivänä, palkka ei oo kovin kaksinen ja pomot öö jätetään mainitsematta.. vois vaan sanoo tosiaan "ihmeellinen työpaikka"


      • jep jep
        markys kirjoitti:

        terppa!

        en nyt ihan kehoittais hankkiin itteeni sinne duuniin.. saa painaa tukka putkella töitä ja vakituinen porukka on niin itseeensä täynnä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.. vuokratyövoimaa on talossa enemistö tänäpäivänä, palkka ei oo kovin kaksinen ja pomot öö jätetään mainitsematta.. vois vaan sanoo tosiaan "ihmeellinen työpaikka"

        Mutta se varasto onkin sitten ...näin kerran yhdessä paikassa heidän varastostaan "vilauksen" kun avulias myyjä haki lisää loppunutta tuotetta ja eihän hän edes meinannut mahtua liikkumaan siellä kun lattiasta kattoon asti vaan laatikoita ja tavaraa pursuilee...no toivotaan että kierto on hyvä..


      • Tinkerbelle
        markys kirjoitti:

        terppa!

        en nyt ihan kehoittais hankkiin itteeni sinne duuniin.. saa painaa tukka putkella töitä ja vakituinen porukka on niin itseeensä täynnä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.. vuokratyövoimaa on talossa enemistö tänäpäivänä, palkka ei oo kovin kaksinen ja pomot öö jätetään mainitsematta.. vois vaan sanoo tosiaan "ihmeellinen työpaikka"

        ..sinulla markys kokemusta monestakin Tiimari liikkeestä, kun noin voit yleistää?
        Ja siitä varastosta vielä sen verran, että se todellakin täyttyy lattianrajasta kattoon asti ja kulkeminen sattaa olla hankalaa seassa, mutta näin vain tiettyinä tavarantoimituspäivinä, muuten kyllä pidetään normaaliin tapaan paikat siistinä jo työturvallisuudenkin takia.


      • j/j
        Tinkerbelle kirjoitti:

        ..sinulla markys kokemusta monestakin Tiimari liikkeestä, kun noin voit yleistää?
        Ja siitä varastosta vielä sen verran, että se todellakin täyttyy lattianrajasta kattoon asti ja kulkeminen sattaa olla hankalaa seassa, mutta näin vain tiettyinä tavarantoimituspäivinä, muuten kyllä pidetään normaaliin tapaan paikat siistinä jo työturvallisuudenkin takia.

        Heh, Tinkerbelle se jaksaa puolustaa tätä paskafirmaa. Totuushan on, että ÄLÄ missään tapauksessa edes harkitse Tiimaria. Itse siellä vuosia olleena voin sanoa, että se meininki siellä on niin naurettavaa, ettei kenenkään itseäänkunnoittavan ihmisen pitäis semmosessa joutua olemaan. Jatkuvia tuntikiristyksiä, joudut olemaan hirveästi yksin, mutta se, että et vaan ehdi tehdä kaikkea yksin, ei riitä syyksi siihen, miksi et ole aina Tiimarin aikataulussa. Keltaisella ja punaisella kortilla uhkailua, no voi lollero. Johdolla ei mitään käsitystä myymälätason tapahtumista. Liikkeet ihan järkyttävässä kunnossa (käypäs katselemassa esim. pääkaupunkiseudulla Lauttasaari, Malmi, useat Espoon myymälät jne.) ja paskapuhetta on se, että varastot on täynnä vaan kuormapäivien aikaan, nehän on ihan tukossa niiiiiin monessa paikassa, että palotarkastajat repii pelihousujaan. Paljon vuokratyöläisiä, jotka ei osaa mitään/välitä mistään. Jotkut liikkeet pyörii ilman myymälänhoitajaa pelkkien vuokratyöläisten voimin ja sen ovat näköisiäkin. Huoh, paljon olisi sanottavaa, mutta etköhän tästäkin jo tajunnut, että ei kannata. Tulisit vaan katumaan.


      • Tinkerbelle
        j/j kirjoitti:

        Heh, Tinkerbelle se jaksaa puolustaa tätä paskafirmaa. Totuushan on, että ÄLÄ missään tapauksessa edes harkitse Tiimaria. Itse siellä vuosia olleena voin sanoa, että se meininki siellä on niin naurettavaa, ettei kenenkään itseäänkunnoittavan ihmisen pitäis semmosessa joutua olemaan. Jatkuvia tuntikiristyksiä, joudut olemaan hirveästi yksin, mutta se, että et vaan ehdi tehdä kaikkea yksin, ei riitä syyksi siihen, miksi et ole aina Tiimarin aikataulussa. Keltaisella ja punaisella kortilla uhkailua, no voi lollero. Johdolla ei mitään käsitystä myymälätason tapahtumista. Liikkeet ihan järkyttävässä kunnossa (käypäs katselemassa esim. pääkaupunkiseudulla Lauttasaari, Malmi, useat Espoon myymälät jne.) ja paskapuhetta on se, että varastot on täynnä vaan kuormapäivien aikaan, nehän on ihan tukossa niiiiiin monessa paikassa, että palotarkastajat repii pelihousujaan. Paljon vuokratyöläisiä, jotka ei osaa mitään/välitä mistään. Jotkut liikkeet pyörii ilman myymälänhoitajaa pelkkien vuokratyöläisten voimin ja sen ovat näköisiäkin. Huoh, paljon olisi sanottavaa, mutta etköhän tästäkin jo tajunnut, että ei kannata. Tulisit vaan katumaan.

        Ompa kurja lukea, kuinka muilla on käynyt myymälöidensä kanssa...Itsellä on vain positiivista palautetta, meillä taitaa ollakin ihan huipputiimi sitten liikkeessämme, kun kaikki tulee loistavasti toimeen toistensa kanssa. En todellakaan halua puolustella Tiimaria kaikkien puolesta (enkä voikaan) mutta haluan vaan kertoa, että on niitä hyviäkin kokemuksia kuten minulla ja vain yrittämällähän sen näkee tykkääkö paikan toimintatavoista vai ei.


      • Miten on
        j/j kirjoitti:

        Heh, Tinkerbelle se jaksaa puolustaa tätä paskafirmaa. Totuushan on, että ÄLÄ missään tapauksessa edes harkitse Tiimaria. Itse siellä vuosia olleena voin sanoa, että se meininki siellä on niin naurettavaa, ettei kenenkään itseäänkunnoittavan ihmisen pitäis semmosessa joutua olemaan. Jatkuvia tuntikiristyksiä, joudut olemaan hirveästi yksin, mutta se, että et vaan ehdi tehdä kaikkea yksin, ei riitä syyksi siihen, miksi et ole aina Tiimarin aikataulussa. Keltaisella ja punaisella kortilla uhkailua, no voi lollero. Johdolla ei mitään käsitystä myymälätason tapahtumista. Liikkeet ihan järkyttävässä kunnossa (käypäs katselemassa esim. pääkaupunkiseudulla Lauttasaari, Malmi, useat Espoon myymälät jne.) ja paskapuhetta on se, että varastot on täynnä vaan kuormapäivien aikaan, nehän on ihan tukossa niiiiiin monessa paikassa, että palotarkastajat repii pelihousujaan. Paljon vuokratyöläisiä, jotka ei osaa mitään/välitä mistään. Jotkut liikkeet pyörii ilman myymälänhoitajaa pelkkien vuokratyöläisten voimin ja sen ovat näköisiäkin. Huoh, paljon olisi sanottavaa, mutta etköhän tästäkin jo tajunnut, että ei kannata. Tulisit vaan katumaan.

        Kiitos reilusta palautteesta ! Tapasin myös siellä töissä olleen ja sain sellaista tietoa että kyllä kiinnostus loppui siihen...varmasti poikkeuksia löytyy kun liikkeitä monia mutta suurimmalla osalla on ongelmat juuri varastojen suhteen. Se viivasysteemi kyllä kuulosti huvittavalta...mutta tapansa kaikilla. Ihmettelinkin kerran kun kaksi myyjää harjoitteli jotain "tilannetta" ja minä se vain asiakkaana jouduin odottamaan että saisivat viivansa paperille yhteen laskettua.


      • juupa juu
        Miten on kirjoitti:

        Kiitos reilusta palautteesta ! Tapasin myös siellä töissä olleen ja sain sellaista tietoa että kyllä kiinnostus loppui siihen...varmasti poikkeuksia löytyy kun liikkeitä monia mutta suurimmalla osalla on ongelmat juuri varastojen suhteen. Se viivasysteemi kyllä kuulosti huvittavalta...mutta tapansa kaikilla. Ihmettelinkin kerran kun kaksi myyjää harjoitteli jotain "tilannetta" ja minä se vain asiakkaana jouduin odottamaan että saisivat viivansa paperille yhteen laskettua.

        Jos sinulla ei ole omia ajatuksia ja olet valmis aivopesuun, niin tervemenoa Tiimariin. Pörssiin mentyään kyseiselle yhtiölle ei tunnu mikään muu merkitsevän kuin raha, työntekijä on pelkkä numero listoilla. "Tukkimiehen kirjanpitoa" (monikohan REHELLISESTI viitsii noita viivoja vedellä)ja uhkailua ylemmiltä tasoilta... Varastoista puheenollen; olisi aika inhimillistä päästä kuuden tunnin työvuoron aikana pissalle? Joo, ei pääse, kun tuli kuorma ja vessan ovi avautuu vain 5 cm..
        Yleisesti kaikki myymälänhoitajat ovat tyytymättömiä, kukaan ei vain uskalla "nousta barrikadeille" ...mennään sitten irtisanoutumisien ja burn-outien kautta -> mikään ei muutu


      • kortit
        j/j kirjoitti:

        Heh, Tinkerbelle se jaksaa puolustaa tätä paskafirmaa. Totuushan on, että ÄLÄ missään tapauksessa edes harkitse Tiimaria. Itse siellä vuosia olleena voin sanoa, että se meininki siellä on niin naurettavaa, ettei kenenkään itseäänkunnoittavan ihmisen pitäis semmosessa joutua olemaan. Jatkuvia tuntikiristyksiä, joudut olemaan hirveästi yksin, mutta se, että et vaan ehdi tehdä kaikkea yksin, ei riitä syyksi siihen, miksi et ole aina Tiimarin aikataulussa. Keltaisella ja punaisella kortilla uhkailua, no voi lollero. Johdolla ei mitään käsitystä myymälätason tapahtumista. Liikkeet ihan järkyttävässä kunnossa (käypäs katselemassa esim. pääkaupunkiseudulla Lauttasaari, Malmi, useat Espoon myymälät jne.) ja paskapuhetta on se, että varastot on täynnä vaan kuormapäivien aikaan, nehän on ihan tukossa niiiiiin monessa paikassa, että palotarkastajat repii pelihousujaan. Paljon vuokratyöläisiä, jotka ei osaa mitään/välitä mistään. Jotkut liikkeet pyörii ilman myymälänhoitajaa pelkkien vuokratyöläisten voimin ja sen ovat näköisiäkin. Huoh, paljon olisi sanottavaa, mutta etköhän tästäkin jo tajunnut, että ei kannata. Tulisit vaan katumaan.

        Piti vielä mainita, että "vähänx pelotti" nuo keltaiset ja punaiset kortit :DD Natsi-meininkiä tuokin, että uhkaillaan jollain värikoodeilla..tosi kannustavaa!Ja sehän on sanomattakin selvää, että kun teet työvuorolistat, niin aina aluepäällikkö muuttaa ne (hän ei tiedä ko. myymälän tuntitarpeesta mitään)..että moro vaan lapsen hammaslääkäriaika, ei ehdi


      • kih
        kortit kirjoitti:

        Piti vielä mainita, että "vähänx pelotti" nuo keltaiset ja punaiset kortit :DD Natsi-meininkiä tuokin, että uhkaillaan jollain värikoodeilla..tosi kannustavaa!Ja sehän on sanomattakin selvää, että kun teet työvuorolistat, niin aina aluepäällikkö muuttaa ne (hän ei tiedä ko. myymälän tuntitarpeesta mitään)..että moro vaan lapsen hammaslääkäriaika, ei ehdi

        Itse en olekkaa kuullu noista korteista, vissii oltu niin kilttejä ettei sellasilla meitä olla uhkailtu :DD


      • ...
        markys kirjoitti:

        terppa!

        en nyt ihan kehoittais hankkiin itteeni sinne duuniin.. saa painaa tukka putkella töitä ja vakituinen porukka on niin itseeensä täynnä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.. vuokratyövoimaa on talossa enemistö tänäpäivänä, palkka ei oo kovin kaksinen ja pomot öö jätetään mainitsematta.. vois vaan sanoo tosiaan "ihmeellinen työpaikka"

        Ja konttorin puolella se touhu vasta villiksi meneekin. Jos koko maailma tietäisi mitä kulissien takana tapahtuu


      • ???
        kih kirjoitti:

        Itse en olekkaa kuullu noista korteista, vissii oltu niin kilttejä ettei sellasilla meitä olla uhkailtu :DD

        En oo kuullu minäkään ja nyt haluan tietää??!! =:-/


      • sama juttu
        juupa juu kirjoitti:

        Jos sinulla ei ole omia ajatuksia ja olet valmis aivopesuun, niin tervemenoa Tiimariin. Pörssiin mentyään kyseiselle yhtiölle ei tunnu mikään muu merkitsevän kuin raha, työntekijä on pelkkä numero listoilla. "Tukkimiehen kirjanpitoa" (monikohan REHELLISESTI viitsii noita viivoja vedellä)ja uhkailua ylemmiltä tasoilta... Varastoista puheenollen; olisi aika inhimillistä päästä kuuden tunnin työvuoron aikana pissalle? Joo, ei pääse, kun tuli kuorma ja vessan ovi avautuu vain 5 cm..
        Yleisesti kaikki myymälänhoitajat ovat tyytymättömiä, kukaan ei vain uskalla "nousta barrikadeille" ...mennään sitten irtisanoutumisien ja burn-outien kautta -> mikään ei muutu

        Huh huh! R-kioskissa sama juttu asiakkaita kioski täynnä koko ajan ja et pääse syömään etkä vessaan. Elipä sama ketju ja samat kujeet. Se totta mikään ei muutu vaan pahempaan suuntaan mennään. Kantsii valittaa ja miksi kärsiä. VALITTAKAA JA PITKÄÄ PUOLENNE!


    • muutamia vuosia sitten

      Tere!

      Luin jo aiemmat kommentit ja osa nyt kuulosti vähän oudolta, tai ei tutulta ollenkaan.. olin itse Tiimarin myymälässä töissä 2000-luvun alussa. Se täytyy sanoa, että yksin oltiin siellä paljon, hankalaa (eikä tietenkään turvallista), suurin osa vuoroista (osa-aikaisena) älyttömän mittaisia neljän, kolmen tunnin vuoroja.. Ja myymälää kohden tunteja turhan vähän ja myymälänhoitaja ilmeisesti pakotettu tekemään näitä älyttömiä vuorolistoja.. :(
      Itse työ nyt oli leppoisaa, ei valittamista :) On niitä kiiruumpiakin työpaikkoja ja paljon!!!! Ainoastaan jouluna oli meidän liikkeessä kiire, tähän tietysti vaikuttaa myymälän sijainti ja koko tottakai..
      Palkka tuntia kohden oli hyvä, verrattuna esim ravintola-alan hommiin mitä tein sen jälkeen(älkää hyvät ihmiset 24h-huoltikselle menkö, paska palkka ja hirmu kiirus).. :D
      Mutta en nyt oikeasti tiedä mistä värikorteista ja tukkimiehen kirjanpidoista muut mainitsivat, en kyllä itse muista..? Ilmeisesti huonompaan suuntaan siis mennyt :( Kun itse olin ko firmassa ihan vaan tavismyyjänä, niin palkattiin vielä ihan suoraan Tiimariin, ei vuokrafirman kautta kuten nyt on näkynyt olevan..? :(

      • j/j

        Olen itsekin ollut Tiimarissa jo 2000-luvun alkupuolella ja meno oli silloin tosi leppoisaa, ei ollut naurettavaa lisämyyntiä tai treenejä, viivojen vetämistä tai hulluja tuntikiristyksiä. Ja työntekijät olivat Tiimarin kirjoilla, eikä vuokratyövoimaa käytetty. Mutta tosiaan, kuten joku kirjoittikin, Tiimari meni pörssiin, johto vaihtui ja tässä ollaan. Firma on järjettömän paska. Tuotteiden hinnat nousee jatkuvasti ja samalla tunteja vähennetään jokaiselta ja mistä vain voidaan -kuulin juuri eräästäkin Tiimarista, jossa työaika kuulemma alkaa klo 10, jolloin myös liike pitäisi avata. Moni menee siis omalla ajalla ennen kymmentä laittamaan rahat kassaan jne. Miksi ihmeessä, sillä mikään ei muutu, kun ihmiset suostuu tommoiseen. Ja laillisia kahvitaukojahan ei koskaan pidetä, koska miten pidät, kun olet tosiaan sen 6 h yksin, vessassakin ois kiva käydä. Ja tätä avautumistahan vois jatkaa loputtomiin....


      • pöö-ö
        j/j kirjoitti:

        Olen itsekin ollut Tiimarissa jo 2000-luvun alkupuolella ja meno oli silloin tosi leppoisaa, ei ollut naurettavaa lisämyyntiä tai treenejä, viivojen vetämistä tai hulluja tuntikiristyksiä. Ja työntekijät olivat Tiimarin kirjoilla, eikä vuokratyövoimaa käytetty. Mutta tosiaan, kuten joku kirjoittikin, Tiimari meni pörssiin, johto vaihtui ja tässä ollaan. Firma on järjettömän paska. Tuotteiden hinnat nousee jatkuvasti ja samalla tunteja vähennetään jokaiselta ja mistä vain voidaan -kuulin juuri eräästäkin Tiimarista, jossa työaika kuulemma alkaa klo 10, jolloin myös liike pitäisi avata. Moni menee siis omalla ajalla ennen kymmentä laittamaan rahat kassaan jne. Miksi ihmeessä, sillä mikään ei muutu, kun ihmiset suostuu tommoiseen. Ja laillisia kahvitaukojahan ei koskaan pidetä, koska miten pidät, kun olet tosiaan sen 6 h yksin, vessassakin ois kiva käydä. Ja tätä avautumistahan vois jatkaa loputtomiin....

        Vuokratyövoima vesittää lopullisesti kaiken. Suurimmalla osalla näistä ihmisistä ei ole yhtään inspistä tehdä mitään, ovat paikalla vain rahan vuoksi. Esim. kuusi työtuntia viikossa, miten voivat tietää, missä mikäkin tavara sijaitsee, kun asiakas kysyy? Kuitenkin tuotteet vaihtavat paikkaa lähes viikoittain... Antaa varmasti asiakkaalle hyvän kuvan, kun myyjä sanoo "emmä tiiä". Joo, loputtomiin tätä epäkohtien listaa voisi jatkaa, mutta kyllä se jossain vaiheessa tulee Tiimarin johtoryhmällekin mietinnän paikka, miksi homma ei toimi......


      • ....................
        j/j kirjoitti:

        Olen itsekin ollut Tiimarissa jo 2000-luvun alkupuolella ja meno oli silloin tosi leppoisaa, ei ollut naurettavaa lisämyyntiä tai treenejä, viivojen vetämistä tai hulluja tuntikiristyksiä. Ja työntekijät olivat Tiimarin kirjoilla, eikä vuokratyövoimaa käytetty. Mutta tosiaan, kuten joku kirjoittikin, Tiimari meni pörssiin, johto vaihtui ja tässä ollaan. Firma on järjettömän paska. Tuotteiden hinnat nousee jatkuvasti ja samalla tunteja vähennetään jokaiselta ja mistä vain voidaan -kuulin juuri eräästäkin Tiimarista, jossa työaika kuulemma alkaa klo 10, jolloin myös liike pitäisi avata. Moni menee siis omalla ajalla ennen kymmentä laittamaan rahat kassaan jne. Miksi ihmeessä, sillä mikään ei muutu, kun ihmiset suostuu tommoiseen. Ja laillisia kahvitaukojahan ei koskaan pidetä, koska miten pidät, kun olet tosiaan sen 6 h yksin, vessassakin ois kiva käydä. Ja tätä avautumistahan vois jatkaa loputtomiin....

        Tiimari olikin ennen ihan mukava työpaikka, kunnes tuli tämä viivojen saalistaminen. Tänä päivänä vain niitä täytyy olla riittävästi, toki sun täytyy tehdä
        kaikki muukin siinä sivussa ja ajallaan.


      • Yksi lisää..
        pöö-ö kirjoitti:

        Vuokratyövoima vesittää lopullisesti kaiken. Suurimmalla osalla näistä ihmisistä ei ole yhtään inspistä tehdä mitään, ovat paikalla vain rahan vuoksi. Esim. kuusi työtuntia viikossa, miten voivat tietää, missä mikäkin tavara sijaitsee, kun asiakas kysyy? Kuitenkin tuotteet vaihtavat paikkaa lähes viikoittain... Antaa varmasti asiakkaalle hyvän kuvan, kun myyjä sanoo "emmä tiiä". Joo, loputtomiin tätä epäkohtien listaa voisi jatkaa, mutta kyllä se jossain vaiheessa tulee Tiimarin johtoryhmällekin mietinnän paikka, miksi homma ei toimi......

        Ensin puolustan vuokratyöntekijöitä. Olen itse joutunut tekemään suurimman osan töistä elämäni aikana vuokratyöläisenä, eikä minulla ole koskaan ollut vakituista työpaikkaa mitään kautta. Ja olen viimeiset 10 vuotta halunnut vain yhtä asiaa: vakituisen työpaikan. Vuokratyöntekijöille harvemmin tarjotaan kunnon työhönopastusta, ja vakituiset työntekijät usein halveksuvat ja jättävät vuokratyöntekijäkollegat oman onnensa nojaan. Jatkuva uuden opettelu paria kolmea viikkoa varten on todella kuluttavaa. Kuvittele että joutuisit uuteen työpaikkaan joka kuukausi. Rivityöntekijöiden tulee pitää yhtä, riippumatta siitä miten kukakin on työhön tullut. Vuokratyöntekijöitä käyttämällä voidaan nakertaa ammattiliittojen ajamia oikeuksia, ja voidaan irtisanoa vakituiset työntekijät ilman rekrytointikaranteenia. Nuorille ei vain oikein ole tarjolla muuta kuin vuokratyötä. Vuokratyöfirmat hallitsevat työmarkkinoita monella alalla, ja ihmiset ovat vain nappuloita näiden yritysten ja asiakasyritysten välillä. Ja kaikki käytännöntasolla työskentelevät joutuvat kärsimään näistä väärinkäytöksistä. Ai miksikö suomalaiset hankkivat lapsia myöhemmin kuin ennen ja miksi niin monet nuoret ihmiset väsyvät ja syrjäytyvät..? Ilman vakituisia tuloja ei ole vakituista elämää eikä tulevaisuuden suunnitelmia.


      • Yksi lisää..
        Yksi lisää.. kirjoitti:

        Ensin puolustan vuokratyöntekijöitä. Olen itse joutunut tekemään suurimman osan töistä elämäni aikana vuokratyöläisenä, eikä minulla ole koskaan ollut vakituista työpaikkaa mitään kautta. Ja olen viimeiset 10 vuotta halunnut vain yhtä asiaa: vakituisen työpaikan. Vuokratyöntekijöille harvemmin tarjotaan kunnon työhönopastusta, ja vakituiset työntekijät usein halveksuvat ja jättävät vuokratyöntekijäkollegat oman onnensa nojaan. Jatkuva uuden opettelu paria kolmea viikkoa varten on todella kuluttavaa. Kuvittele että joutuisit uuteen työpaikkaan joka kuukausi. Rivityöntekijöiden tulee pitää yhtä, riippumatta siitä miten kukakin on työhön tullut. Vuokratyöntekijöitä käyttämällä voidaan nakertaa ammattiliittojen ajamia oikeuksia, ja voidaan irtisanoa vakituiset työntekijät ilman rekrytointikaranteenia. Nuorille ei vain oikein ole tarjolla muuta kuin vuokratyötä. Vuokratyöfirmat hallitsevat työmarkkinoita monella alalla, ja ihmiset ovat vain nappuloita näiden yritysten ja asiakasyritysten välillä. Ja kaikki käytännöntasolla työskentelevät joutuvat kärsimään näistä väärinkäytöksistä. Ai miksikö suomalaiset hankkivat lapsia myöhemmin kuin ennen ja miksi niin monet nuoret ihmiset väsyvät ja syrjäytyvät..? Ilman vakituisia tuloja ei ole vakituista elämää eikä tulevaisuuden suunnitelmia.

        Olen käynyt ns. kääntymässä Tiimarissa, en jäänyt. Koko ajan heti alusta tehtiin selväksi että jatkuvasti pitää myydä enemmän kuin äsken, tulosta tulosta tulosta.. Raha oli oikeastaan ainoa tärkeä asia. Kyllä oli taas palvelutyön laadukas tekeminen, työntekijöiden hyvinvointi ja työyhteisön sisäsyntyinen toimivuus kakkosena osakkeenomistajien voiton edessä. Jo ensimmäisenä päivänä kävi selväksi että Tiimarissa hymyillään päällepäin ja kiristellään naamarin takana. Mitään yhdessä itkemistä ei ole, sillä "kaikilla on tosi kivaa täällä" -teeskentely jatkuu kulisseissa kaikenlaisten "hauskojen" lisähommien muodossa. Nämä lisähommat ovat loppujen lopuksi vain työn varjopuolien epätoivoista peittelyä. Asiakkaiden palvelemiseen liittyen oli paljon kieltoja, eli ettei anneta liian hyvää palvelua. Työpaikkana Tiimari ei todellakaan ole rento tai aidosti mitään sellaista mitä Tiimari yrittää viestittää. Olen muualla tehnyt todella raskaita ja kiireisiä töitä, mutta jotenkin tuolla tuli todella ahdistunut olo, jollaista en ole kokenut kuin Inexillä..siinä toinen RahaaNopeammin-yhtiö.. Itse työ, kaikki ydintehtävät oli Tiimarissa paineistettu niin suorituskeskeisiksi että ihmettelen miksi siellä ylipäänsä on töissä ihmisiä, miksei myymälöissä ole vaikka automaattikassoja? "Perehdytys" oli aivopesua ja siihen käytettiin paljon aikaa, varsinaisiin töihin ei kerinnyt kunnolla tutustua. Se viivahommeli oli aika erikoinen..ja ne harjoitukset..myös kuulin varoittelevia esimerkkejä siitä millaiset tyypit olivat saaneet potkut..ja ylipäänsä monet asiat vain näytettiin nopeasti ja sanottiin mitä ei pidä mennä tekemään. Aikamoinen soppa. Tekohymyä, loppuunpalamista, kivoja tavaroita ja jatkuvasti nopeutuvaa tehokkuutta. Jos siellä keskityttäisiin palvelemaan asiakkaita ja tukemaan työyhteisöjen vahvistumista, uskon että sitä voittoakin voisi tulla kuin itsestään. Ja kaikilla olisi parempi olla. Ei enää koskaan pörssiyhtiöön töihin.


      • jos...
        Yksi lisää.. kirjoitti:

        Olen käynyt ns. kääntymässä Tiimarissa, en jäänyt. Koko ajan heti alusta tehtiin selväksi että jatkuvasti pitää myydä enemmän kuin äsken, tulosta tulosta tulosta.. Raha oli oikeastaan ainoa tärkeä asia. Kyllä oli taas palvelutyön laadukas tekeminen, työntekijöiden hyvinvointi ja työyhteisön sisäsyntyinen toimivuus kakkosena osakkeenomistajien voiton edessä. Jo ensimmäisenä päivänä kävi selväksi että Tiimarissa hymyillään päällepäin ja kiristellään naamarin takana. Mitään yhdessä itkemistä ei ole, sillä "kaikilla on tosi kivaa täällä" -teeskentely jatkuu kulisseissa kaikenlaisten "hauskojen" lisähommien muodossa. Nämä lisähommat ovat loppujen lopuksi vain työn varjopuolien epätoivoista peittelyä. Asiakkaiden palvelemiseen liittyen oli paljon kieltoja, eli ettei anneta liian hyvää palvelua. Työpaikkana Tiimari ei todellakaan ole rento tai aidosti mitään sellaista mitä Tiimari yrittää viestittää. Olen muualla tehnyt todella raskaita ja kiireisiä töitä, mutta jotenkin tuolla tuli todella ahdistunut olo, jollaista en ole kokenut kuin Inexillä..siinä toinen RahaaNopeammin-yhtiö.. Itse työ, kaikki ydintehtävät oli Tiimarissa paineistettu niin suorituskeskeisiksi että ihmettelen miksi siellä ylipäänsä on töissä ihmisiä, miksei myymälöissä ole vaikka automaattikassoja? "Perehdytys" oli aivopesua ja siihen käytettiin paljon aikaa, varsinaisiin töihin ei kerinnyt kunnolla tutustua. Se viivahommeli oli aika erikoinen..ja ne harjoitukset..myös kuulin varoittelevia esimerkkejä siitä millaiset tyypit olivat saaneet potkut..ja ylipäänsä monet asiat vain näytettiin nopeasti ja sanottiin mitä ei pidä mennä tekemään. Aikamoinen soppa. Tekohymyä, loppuunpalamista, kivoja tavaroita ja jatkuvasti nopeutuvaa tehokkuutta. Jos siellä keskityttäisiin palvelemaan asiakkaita ja tukemaan työyhteisöjen vahvistumista, uskon että sitä voittoakin voisi tulla kuin itsestään. Ja kaikilla olisi parempi olla. Ei enää koskaan pörssiyhtiöön töihin.

        Taidetaan Tiimarissa keskittyä juuri tuloksen tekoon, viis ihmisistä! Niin paljon tekopyhyyttä arvoissa; siis kuulostavat loistavilta mutta ovat pelkkää ulkokuorta... Hyvät ihmiset, kunnioittakaa itseänne niin paljon, ettette Tiimarin työntekijöiksi ryhdy!! Ihan totta!!


      • Ongelmajätekauppa
        jos... kirjoitti:

        Taidetaan Tiimarissa keskittyä juuri tuloksen tekoon, viis ihmisistä! Niin paljon tekopyhyyttä arvoissa; siis kuulostavat loistavilta mutta ovat pelkkää ulkokuorta... Hyvät ihmiset, kunnioittakaa itseänne niin paljon, ettette Tiimarin työntekijöiksi ryhdy!! Ihan totta!!

        Työ tiimarin toimistolla on mahdottoman sekavaa, aina kiire ja johto syyllistää ja huutaa vaikka on juuri tehnyt työt ohjeiden mukaan. Hyvät työntekijät ajetaan loppuun ja potkaistaan pihalle. Epäpätevät johtajat eivät ole tehtäviensä tasalla, mutta ei hätää työntekijöitähän voi syyttää kaikesta. Suuri vaihtuvuus, usea työntekijä mielellään vaihtaa työtä jo alle vuodessa. Johtajat palkkaavat omia kavereitaan työhön, jotta johtajien epäpätevyys ei tulisi ilmi.

        Ole ennakkoon tervejärkinen ja karta Tiimaria kaikissa suhteissa. Aina voi olla fiksumpaa mennä töihin ihan muuanne.


      • puolustaa...
        pöö-ö kirjoitti:

        Vuokratyövoima vesittää lopullisesti kaiken. Suurimmalla osalla näistä ihmisistä ei ole yhtään inspistä tehdä mitään, ovat paikalla vain rahan vuoksi. Esim. kuusi työtuntia viikossa, miten voivat tietää, missä mikäkin tavara sijaitsee, kun asiakas kysyy? Kuitenkin tuotteet vaihtavat paikkaa lähes viikoittain... Antaa varmasti asiakkaalle hyvän kuvan, kun myyjä sanoo "emmä tiiä". Joo, loputtomiin tätä epäkohtien listaa voisi jatkaa, mutta kyllä se jossain vaiheessa tulee Tiimarin johtoryhmällekin mietinnän paikka, miksi homma ei toimi......

        Tein jonkin aikaa keikkoja Tiimariin. Minä ja monet muutkaan keikkatyöntekijät emme koskaan tyytyneet sanomaan asiakkaille "emmä tiiä". Hyvä asenne asiakaspalveluun heijastui meistä. Jos emme samantien osanneetkaan vastata asiakkaan kysymyksiin, niin sehän ei meidän vikamme ollut. Tiimarin puolelta olisin kyllä toivonut enemmän avoimuutta ja ystävällisyyttä keikkatyöntekijöitä kohtaan. Satunnainen moka ei aina johdu huolimattomuudesta eikä kyvyttömyydestä oppia asioita!!


    • markys

      tota noin meikä mies puhuu kyllä ihan täält kaiken syrämmest lahest.. siis itse pääkallopaikasta.. että jos mainitsin asian liian epäselvästi niin sorry.. sinne en nyt ihan kehoittais lähtee teistä ketään..

    • arttunevanperä

      ainakin on ihme mesta. Myymäläpäällikkö (!!!) on ainakin AINA kiukkuinen menee sinne milloin vain. Enkä ole uusi asiakas. Kattoo kieroon toisoa työntekijöitä ja komentelee rumalla tavalla asiakkaiden kuultavana. Tosi töksä muija!

      • huh huh

        Niinpä varmaan, jos yksi myyjä ja n.5-10 tai enemmän asiakkaita pyörii ympäri myymälää odottaen palvelua ja "elämyksiä" ja olet edelleen kiinni siinä samassa asiakkaassa, joka vielä miettii että ottaako se alle egen maksavan lahjapussin vai sen mikä maksaa alle kaksi egee... ja itsellä kupla otsassa kun edellisestä tauosta jo monta tuntia ja liike vielä auki pari tuntia heh siinä sitä intoa myyntiin...pitää ilmeisesti laittaa "tenat" housuun niin johan helpottaa..


      • onkin
        huh huh kirjoitti:

        Niinpä varmaan, jos yksi myyjä ja n.5-10 tai enemmän asiakkaita pyörii ympäri myymälää odottaen palvelua ja "elämyksiä" ja olet edelleen kiinni siinä samassa asiakkaassa, joka vielä miettii että ottaako se alle egen maksavan lahjapussin vai sen mikä maksaa alle kaksi egee... ja itsellä kupla otsassa kun edellisestä tauosta jo monta tuntia ja liike vielä auki pari tuntia heh siinä sitä intoa myyntiin...pitää ilmeisesti laittaa "tenat" housuun niin johan helpottaa..

        parempi :) Elämysmyynti vaatisi hiukan enemmän henkilökuntaa, kuin mitä nyt on, ilman tuota pissahätääkin. Jos asiakasta OIKEASTI palvelee ja lähtee esittelemään lisätuotteita, pitääkö sitä toista ostavaa sitten seisottaa kassalla? Hän ei varmastikaan saa ELÄMYSTÄ viiden minuutin tyhjän odottelun jälkeen..? Vaikka myyjä sitten kuinka hymyilisi ja olisi ystävällinen...Minulla ainakin asiakkaana menisi hermo!


    • kih

      Tiimari on todellakin ihme kauppa ja ihmeemmäksi vain menee koko ajan. En suosittele paikkaa kenellekkään. Itse olen nyt vuoden ollu siellä töissä ja sopimus loppuu kohta, onneksi. Itseltäni loppuu työsopimus mutta 2 muuta meiltä ottaa loparit, viereiseltä paikkakunnalta myymälänhoitaja otti just loparit. Enkä ihmettele. Kaikki ne viivojen vetämiset, surffaukset ja ainaiset kuulustelut kun aluepäällikkö tulee käymään että osataanko arvot ja missiot. Meidän myymälä on tällä hetkellä erityis tarkkailussa kun ei kaupata lyijyn ostajalle kynää(ei se muuten sitä varmaa osta ellei omista jo kynää?). Tunteja pienennetään ja hommia tulee vain lisää. Itse kyllä tykkään meidän myymälän tytöistä, meille on sattunu hyvä porukka, en valita siitä mutta muuten henkilöstö kusee ja kovaa. Johto vaihtuu tämäntästä ja "säännöt" muuttuu vielä useammin. Kukaa tiedä enää mistää mitään.

      • kih

        Pakko vielä lisätä se että joululahjaksi tiimarista saa 50e lahjakortin TIIMARIIN. Niin kiva kun kattelee vuodenpäivät tota samaa tavaraa niin saa vielä joululahjaksi sitä! Missää muualla asiat ei varmaa ole vielä näin huonosti?


      • ?????
        kih kirjoitti:

        Pakko vielä lisätä se että joululahjaksi tiimarista saa 50e lahjakortin TIIMARIIN. Niin kiva kun kattelee vuodenpäivät tota samaa tavaraa niin saa vielä joululahjaksi sitä! Missää muualla asiat ei varmaa ole vielä näin huonosti?

        Siis joululahjaksi lahjakortti, joka on käytettävä saman ketjun paikassa kun olet itse duunissa ja joissa valikoima on varmaan aikas sama.....voi ei. Sitten varmaan se kortti piti käyttää vuoden loppuun mennessä..heh mitä meininkiä. Sarjassa "surkein" joululahja "johdolta" henkilökunnalle kisassa taitaisi jo 1. sija napsahtaa ;)


      • j/j
        ????? kirjoitti:

        Siis joululahjaksi lahjakortti, joka on käytettävä saman ketjun paikassa kun olet itse duunissa ja joissa valikoima on varmaan aikas sama.....voi ei. Sitten varmaan se kortti piti käyttää vuoden loppuun mennessä..heh mitä meininkiä. Sarjassa "surkein" joululahja "johdolta" henkilökunnalle kisassa taitaisi jo 1. sija napsahtaa ;)

        Vuoden loppuun tosiaankin, siinä saikin sitten lähinnä koko rahalla valita vaikka niitä ihania joulukoristeita, eihän Tiimarissa joulusesongin aikana paljoa muuta tarjolla ole....Ja siis tämähän oli jo kolmas vuosi, kun saadaan tämä aina yhtä ilahduttava lahjakortti. En ymmärrä miten ne ei tajua, kuinka naurettavaa se oikeasti on.


      • rebekka
        kih kirjoitti:

        Pakko vielä lisätä se että joululahjaksi tiimarista saa 50e lahjakortin TIIMARIIN. Niin kiva kun kattelee vuodenpäivät tota samaa tavaraa niin saa vielä joululahjaksi sitä! Missää muualla asiat ei varmaa ole vielä näin huonosti?

        Kuule,Kesko antaa joululahjaksi pyyhkeen(?)ja kolme kappaletta 10euron arvoisia lahjakuponkeja kun ostat 150e..niin saat 30e alea.et repikää siitä.


      • tiimarilainen

        Noista viivoista ja surffauksista. Ne ovat osa työnkuvaa (siinä missä kassa, kuorman purku jne.) ja niihin tulee suhtautua sen mukaisesti. Minusta tämä on ihan yksiselitteinen asia. Lisämyynti muuttuu mukavaksi osaksi muuten aika tavanomaista työtä, kun sen ottaa oikein ja ajatuksella. Ulkoläksyt ovat sen sijaan mielestäni enimmäkseen työntekijöiden aliarvioimista.


      • kih
        tiimarilainen kirjoitti:

        Noista viivoista ja surffauksista. Ne ovat osa työnkuvaa (siinä missä kassa, kuorman purku jne.) ja niihin tulee suhtautua sen mukaisesti. Minusta tämä on ihan yksiselitteinen asia. Lisämyynti muuttuu mukavaksi osaksi muuten aika tavanomaista työtä, kun sen ottaa oikein ja ajatuksella. Ulkoläksyt ovat sen sijaan mielestäni enimmäkseen työntekijöiden aliarvioimista.

        Mun mielestä se on työntekijän aliarvioimista jos ei muuten uskota että yrittää ja tekee kaikkensa tehdä lisämyyntiä. Kun et tarjoa jokaselle asiakkaalle kaikkea niin olet erityistarkkailussa. Se on myös asiakkaan aliarvioimista jos pitää tarjota lyijyn ostajalle lyijytäytekynä! Ei se varmaan sitä lyijyä osta ellei sillä ole kynää. Itellä ei ole edes pokkaa tarjota moista. Erikseen on tietysti tarjoukset ja muut mitkä ajattelee ihan asiakkaan hyväksi.


      • tiimarilainen
        kih kirjoitti:

        Mun mielestä se on työntekijän aliarvioimista jos ei muuten uskota että yrittää ja tekee kaikkensa tehdä lisämyyntiä. Kun et tarjoa jokaselle asiakkaalle kaikkea niin olet erityistarkkailussa. Se on myös asiakkaan aliarvioimista jos pitää tarjota lyijyn ostajalle lyijytäytekynä! Ei se varmaan sitä lyijyä osta ellei sillä ole kynää. Itellä ei ole edes pokkaa tarjota moista. Erikseen on tietysti tarjoukset ja muut mitkä ajattelee ihan asiakkaan hyväksi.

        En ihan tajua, mikä siinä viivojen vetämisessä on enää hankalaa, jos lisämyyntiä on kuitenkin valmis tekemään. Kivahan menestymistä on itsekin seurata, etenkin jos on mahdollisuus kertoa hyvistä onnistumisista muillekin jne.

        En kyllä itsekään kannata joka asiakkaalle jonkin tavaran tuputtamista, se tuntuu jo vähän epäkohteliaalta kun konemaisesti tarjoaa jokaiselle sitä samaa tuotetta. Tosiasiassa silti tosi moniin ostoksiin keksii pienellä päänvaivalla jotain, joka voisi oikeasti olla asiakkaalle tarpeen. On totta, että pitää myös olla tilannetajua pitää suunsa toisinaan kiinni. Jos jono on pitkä, asiakas kiireinen tai sanoo "yksi postimerkki eikä mitään muuta", niin "oman viivasaldon vuoksi" tarjoaminen ei tuo mitään elämyksiä asiakkaalle.


      • PELI JOULULAHJAKSI
        kih kirjoitti:

        Pakko vielä lisätä se että joululahjaksi tiimarista saa 50e lahjakortin TIIMARIIN. Niin kiva kun kattelee vuodenpäivät tota samaa tavaraa niin saa vielä joululahjaksi sitä! Missää muualla asiat ei varmaa ole vielä näin huonosti?

        Muutes vanhat myyjät R kioskissa aikoinaan kertoivat, että saivat JOULULAHJAKSI OMANTUNNON LAUTAPELIN. Johto antoi kun halusivat vittuilla siitä, että R kioskin myyjät varastavat. Ajatella miltä tuntui saada lahjaksi tällainen peli kun tiedän kuinka hyviä ja rehellisiä nämä työntekijät olivat. Monessa kioskissa se lahja jätettiin kioskiin lojumaan lahjapaketiin ihan tarkoituksella. Aikamoista VITTUILUA pomoilta :(


    • ennemminkin

      Pikkusiskoni kaksi ystävää olivat Tiimarissa TETissä, ja heitä kohdeltiin kuin saastaa. En tiedä, että miten sitten "oikeita" työntekijöitä kohdellaan, mutta mitenkään hyvää kuvaa näiden tyttöjen kohtelu ei Tiimarista antanut.

      • kih

        ei ihme jos tyttöjä nyt on vähä kohdeltu huonosti kun vertaa siihen että miten työntekijöitä kohdellaan! Jos työntekijöitä kohdellaan miten sattuu niin ei varmasti ole kovin helppoa olla iloinen ja positiivinen eteenpäin. Meille ei edes tule harjottelijoita..pöh


    • voin kertoa

      Kyllä voin kertoa että varasto pursuaa parhaimpinakin päivinä yli äyräiden eikä sieltä löydä yhtään mitään....... Pomo vaatii hullusti, vaikka niska limassa raataa.. Lisämyyntiä pitää tehdä koko ajan niin että saa hävetä. Taukoja ei aina ehdi pitää. Myymälänhoitaja on kiree ku viulun kieli ja nipottaa millon mistäkin.. Oikein ihmeellistä.

    • muttei enää.

      Täällä meillä päin olis Tiimarissa töpaikka vapaana ja mielenkiinnosta luin tämän ketjun. Täytyy sanoa, että jos Tiimarissa on noin kurjaa menoa, niin en kyllä moiseen paikkaan taidakkaan hakea.

    • kertt

      Onko kellään kokemuksia Gallerixin puolelta? Kiinnostaisi tietää.

      • -u-

        Gallerix:han on upean näköinen kauppa. Mutta vielä ei Suomenmaassa hommia osata hoitaa. Rutiinit ja kunnon ohjeistukset puuttuu. Ruotsista saa apuja Suomen johtoa enemmän. Itse pidin työstä Gallerix:ssa, ikävää oli kyllä kuulla toimitusjohtajan sekä aluepäällikön aliarvioivan työntekijöitään heidän selän takana. Erittäin huonoa esimies käytöstä heiltä.


    • Pelastuin paljolta?

      Hyi kauheeta, kuulostaa todella hirveeltä monet kommentit. Olin menossa Tiimariin kesätöihin, mutta keskeytin perehdytyksen.. ilmeisesti vaistot oli ihan oikeessa.. jätin nimittäin kesken koska jotenkin siinä oli niin paljon kaikenlaista ihan liian outoa. Justiin rahasta oli koko ajan vaan kyse, meni aika sairaanloiseksi. Tietysti yrityksen pitää tehdä rahaa, mutta aika ahdistavaksi pakkopullaksi se asiakaspalvelu on tehty siellä. Ja oudolta kuulosti myös se että myymälä voi joutua "tarkkailuun" ja että korkeempaa porrasta tulee paikalle kyselemään jos ei olla tuputettu lisätuotteita tarpeeksi.. Ja ne viivat!

      • hyvä!

        Todellakin jos stressaisit lisämyyntiyrityksiä, ei paikka olisi ollutkaan sinua varten! Kulisseissa myyjät ehkä näyttävät iloisilta, mutta mitä niiden takaa löytyykään?? KOVIA vaatimuksia ainakin.


    • Tiimarilainen

      Kiva kuulla että muissakin liikkeissä on ihan yhtä kamalaa kuin meillä. Meno on mennyt vain kamalammaksi ja menee aina vaan. Johto vaihtuu koko ajan ja "kivoja" uudistuksia tulee aina vain lisää. Kukaan ei tosiasiassa enää pysy perässä, että mihin vedetään viiva tai euromäärä milloinkin. Myyjiä laitetaan paremmuusjärjestykseen myytyjen euromäärien perusteella ja siitähän saa kuulla jos on myynyt vähiten.
      Ja se arvojen ja mission kysely kun aluepäällikkö tulee käymään. Vähän väliä on joku johtoryhmästä vakoilemassa hyllyn takana, että teetkö lisämyyntiä vai et. Yllemmistä portaista kukaa ei tunnu tietävän millaista myymälässä oikeasti on, kun tunteja vähennetään jatkuvasti, mutta työ määrää vain lisätään. Kun toimistolla väki vaihtuu niin lähtiä ei jätä minkäänlaisia ohjeistuksia tulijalle, eli hän aloittaa taas kaiken alusta. Sen takia on monta ongelmaa mitä ei luulisi olevan enää näin vanhassa firmassa.
      Entäs ne "kotiläksyt", milloin minkäkinlaista tuoteidealistausta ja tarinan kirjoittamista pitäisi kotona tehtä vapaa-ajalla.
      Tai osto- ja markkinointi, nehän ne vasta sekaisin ovatkin ja palaute tulee tottakai asiakkaalta myyjälle. Jokainen kamppanja ja lehti on tehty ihan miten sattuu. Lehdissä mainostetaan tuotteita joita ei vielä ole edes myynnissä tai pahimmassa tapauksessa ei ole tulossakaan. Nämä kaikki asiat joutuu myyjä suodattamaan ja jos laittaa viestiä eteenpäin, se kaikuu kuuroille korville.
      Ja niistä tauoista tosiaan, niitä ei ehdi pitää ja jos tiukasti koittaa pitää niistä silti kiinni niin myymälänhoitaja katselee nenänvartta pitkin.
      Koko ketjun yleinen ilmapiiri on todella ahdistava ja painostava. Koita siinä sitten tehdä hyvää asiakaspalvelua. Jopa omia myyntipuheita ja lauseita tullaan muokkaamaa, että millä sanoilla olisi hyvä myydä tiettyä tuotteita.
      Verenmaku suussa ja itku kurkussa on töitä tehtävä. Saman rahan kyllä voisi helpomminkin saada. Joten en voi suositella Tiimaria kenellekään itseään kunnioittavalle ihmiselle. Minulta kunnioitus rapisee kohta kokonaan ellen pian pääse sieltä pois.

      Tätä voisin jatkaa vaikka kuinka pitkään.
      Kylläpäs helpotti kun saa sanoa mielipiteensä ääneen.

      • työtä pelkäämätön

        Huh miten yllätyin näistä kirjoituksista! Oletteko ajatelleet että johto ehkä siksi käy tarkkailemassa jos teidän myymälässä on jotain pielessä niinkuin kuullostaa?
        Itse Tiimarilaisena olen tyytyväinen työpaikkaani. Myyjän työ on myyntiä ja myymälätyöhön kuuluu paljon ylläpitoa ja kaikenlaista fyysistä, kiirettä on , mutta tauot on meillä aina saanut pitää eikä kotona tarvi kotiläksyjä tehdä. Toki innoissamme joskus omasta tahdosta askartelemme töihin viemisiä jne.
        Yhteistyöllä homma pelittää ja jos ei pelitä niin keskustellaan ja korjataan epäkohdat.
        Kaupanalalla on tiukkaa ja yhdelle myyjälle on enemmän hommaa työvuorossa kuin ennen, ei vain ainoastaan Tiimarissa. Jos olet hakeutunut kaupanalalle niin oletan että ymmärrät ettei työ ole pumpulissa leijumista vaan myyntiä ja tulosjanoa ja rivakkaa otetta hommiin!
        Jos ette työtä omaksenne tunne niin joo kotona pääset helpommalla ja parempi että tällaiset henkilöt lähteekin , koska kyllä se niin on että tuollainen asenne levittää vain huonoa ilmapiiriä ja näkyy varmasti asiakkaillekin päin.


      • Tiimarista
        työtä pelkäämätön kirjoitti:

        Huh miten yllätyin näistä kirjoituksista! Oletteko ajatelleet että johto ehkä siksi käy tarkkailemassa jos teidän myymälässä on jotain pielessä niinkuin kuullostaa?
        Itse Tiimarilaisena olen tyytyväinen työpaikkaani. Myyjän työ on myyntiä ja myymälätyöhön kuuluu paljon ylläpitoa ja kaikenlaista fyysistä, kiirettä on , mutta tauot on meillä aina saanut pitää eikä kotona tarvi kotiläksyjä tehdä. Toki innoissamme joskus omasta tahdosta askartelemme töihin viemisiä jne.
        Yhteistyöllä homma pelittää ja jos ei pelitä niin keskustellaan ja korjataan epäkohdat.
        Kaupanalalla on tiukkaa ja yhdelle myyjälle on enemmän hommaa työvuorossa kuin ennen, ei vain ainoastaan Tiimarissa. Jos olet hakeutunut kaupanalalle niin oletan että ymmärrät ettei työ ole pumpulissa leijumista vaan myyntiä ja tulosjanoa ja rivakkaa otetta hommiin!
        Jos ette työtä omaksenne tunne niin joo kotona pääset helpommalla ja parempi että tällaiset henkilöt lähteekin , koska kyllä se niin on että tuollainen asenne levittää vain huonoa ilmapiiriä ja näkyy varmasti asiakkaillekin päin.

        Yhdyn edellisen. Olen ollut pitkään ko. firmassa töissä eikä ole pahaa sanaa sanottavana. Kyllä se vaan on niin, että se myynti on veressä ja sen on tultava luonnostaan jos näin ei ole olet väärällä alalla.


      • Aina voi olla ...
        työtä pelkäämätön kirjoitti:

        Huh miten yllätyin näistä kirjoituksista! Oletteko ajatelleet että johto ehkä siksi käy tarkkailemassa jos teidän myymälässä on jotain pielessä niinkuin kuullostaa?
        Itse Tiimarilaisena olen tyytyväinen työpaikkaani. Myyjän työ on myyntiä ja myymälätyöhön kuuluu paljon ylläpitoa ja kaikenlaista fyysistä, kiirettä on , mutta tauot on meillä aina saanut pitää eikä kotona tarvi kotiläksyjä tehdä. Toki innoissamme joskus omasta tahdosta askartelemme töihin viemisiä jne.
        Yhteistyöllä homma pelittää ja jos ei pelitä niin keskustellaan ja korjataan epäkohdat.
        Kaupanalalla on tiukkaa ja yhdelle myyjälle on enemmän hommaa työvuorossa kuin ennen, ei vain ainoastaan Tiimarissa. Jos olet hakeutunut kaupanalalle niin oletan että ymmärrät ettei työ ole pumpulissa leijumista vaan myyntiä ja tulosjanoa ja rivakkaa otetta hommiin!
        Jos ette työtä omaksenne tunne niin joo kotona pääset helpommalla ja parempi että tällaiset henkilöt lähteekin , koska kyllä se niin on että tuollainen asenne levittää vain huonoa ilmapiiriä ja näkyy varmasti asiakkaillekin päin.

        Tiimarin johto näköjään joutessaan kirjoittelee tännekin, koska kukaan itseään kunnioittava työntekijä tuskin aattelee niinkuin ns. työtä pelkäämätön.

        Näkis vaan tuon yhteispelin ja korjaavat keskustelut, kyllä se on lähinnä niin, että kuulosuojaimet olisi hyvä olla käytössä huutamisesta.


      • tiimarilainen
        Aina voi olla ... kirjoitti:

        Tiimarin johto näköjään joutessaan kirjoittelee tännekin, koska kukaan itseään kunnioittava työntekijä tuskin aattelee niinkuin ns. työtä pelkäämätön.

        Näkis vaan tuon yhteispelin ja korjaavat keskustelut, kyllä se on lähinnä niin, että kuulosuojaimet olisi hyvä olla käytössä huutamisesta.

        Olen ollut vuosia tiimarilainen ja rakastan työtäni yli kaiken.

        Äidin pikku kullannuput täällä mutisee, kun on tottunut siihen että kaikki tapahtuu itsestään ja omaa herkkää pikku persettään ei vaan tarvi rasittaa. TiimariTYÖ on TYÖTÄ. TYÖpaikalla TYÖskennellään!!
        Hemmotellut kermaperseet pitäis viedä autiolle saarelle. Sielläpä sais pitää taukoa tauon perään.

        Ja sanottakoon vielä että ihan turha täällä itkeä, ei ne ongelmat siten tule esille. Rohkeasti vaan luuri kouraan ja soittoa aluepäällikölle tai vaikka Hannulle suoraan jos tuntuu et mikään ei onnistu.
        Ongelmat ei ratkea itsestään!


      • _luca
        tiimarilainen kirjoitti:

        Olen ollut vuosia tiimarilainen ja rakastan työtäni yli kaiken.

        Äidin pikku kullannuput täällä mutisee, kun on tottunut siihen että kaikki tapahtuu itsestään ja omaa herkkää pikku persettään ei vaan tarvi rasittaa. TiimariTYÖ on TYÖTÄ. TYÖpaikalla TYÖskennellään!!
        Hemmotellut kermaperseet pitäis viedä autiolle saarelle. Sielläpä sais pitää taukoa tauon perään.

        Ja sanottakoon vielä että ihan turha täällä itkeä, ei ne ongelmat siten tule esille. Rohkeasti vaan luuri kouraan ja soittoa aluepäällikölle tai vaikka Hannulle suoraan jos tuntuu et mikään ei onnistu.
        Ongelmat ei ratkea itsestään!

        ....ei se hannu vastannu...


      • 21
        _luca kirjoitti:

        ....ei se hannu vastannu...

        Jos tahdotte kuulla asiakkaan mielipiteen niin:
        Tekohymy on huomattu.
        On huomattu myös jännitteitä työntekijöiden kesken.
        Tyrkytys kassalla ärsyttää, kyllä asiakas tietää mitä tahtoo.


      • tiimarilainen myös
        tiimarilainen kirjoitti:

        Olen ollut vuosia tiimarilainen ja rakastan työtäni yli kaiken.

        Äidin pikku kullannuput täällä mutisee, kun on tottunut siihen että kaikki tapahtuu itsestään ja omaa herkkää pikku persettään ei vaan tarvi rasittaa. TiimariTYÖ on TYÖTÄ. TYÖpaikalla TYÖskennellään!!
        Hemmotellut kermaperseet pitäis viedä autiolle saarelle. Sielläpä sais pitää taukoa tauon perään.

        Ja sanottakoon vielä että ihan turha täällä itkeä, ei ne ongelmat siten tule esille. Rohkeasti vaan luuri kouraan ja soittoa aluepäällikölle tai vaikka Hannulle suoraan jos tuntuu et mikään ei onnistu.
        Ongelmat ei ratkea itsestään!

        Toki työpaikalla pitää tehdä työtä. Sehän nyt on selvä ihan ilman muuta. Ja työ sinällään Tiimarissa on mukavaa; kivat asiakkaat, kivat työkaverit (0,75kpl), tekemisestä ei ole pulaa. Ja voi jopa soveltaa omaa osaamistaan melko kivasti. Aika menee enemmän kuin siivillä. Mutta kyllä karu totuus on se, että mielekkyys on aikas vähissä kaikkine hurjine ohjeistuksineen yms....

        Mutta totuus on kuitenkin ihan ilman mainitsemiesi "kermaperseidenkin" kommentteja: TYÖNANTAJANA Tiimari ei noudata työnantajavelvoitteitaan sovitusti. Ei ole mahdollisuutta kahvitaukoihin kuin satunnaisesti: TIEDÄN VARMASTI, että henk.päällikkö on pääluottamusmiehen kanssa sopinut, että pitämättä jääneet (HUOM! tähän ei lasketa myöskään niitä kahvitaukoja, jotka "pidetään" ovenraossa seisten vahdaten, - jos asiakkaita tulee niin tauko välittömästi keskeytyy- hetkiä) kahvitauot SAA vähentää työajasta palkallisena... eli jos esim. 3 pvnä/vko jää pitämättä kahvitauot, teet viikossa tunnin ylitöitä pelkästään näistä. vuodessa se onkin jo melkoinen määrä.... näitä vaan ei ole "julkaistu" missään, koska sehän nyt olisi kamalaa, että työntekijät ottaisivat omansa pois....

        Työvuorolistoja ei työaikana työpaikalla ehdi tehdä, kun on niin paljon yksinoloa. Ylityöt näistäkin jäävät pitämättä, ei niitä saa tasattua mihinkään....

        Suullinen ilmoitus ylitöistä minulle myymäläpäälliköksi tullessani annettiin, oli että tunti tunnista. LAITON! Ja olisikin edes se tunti tunnista, mutta kun ei ole mahdollista pitää niitä pois, kun ei anna tunnit toisella periksi niitä pitää....

        Pikkujuttuja, mutta pitkässä janassa ja kerrottuna myymälöillä, tulee melkoinen tuntimäärä!!!!!!

        Ja kyllä se jousto on täysin yksipuoleista! Henkilökunta joustaa että säikeet lentää, mutta pyydäpä esim. osastojen siirtoon lisätunteja, niin voi hyvä ihme kun olet ahnas ja paha! Ei heru!!! Kaikille. Jotkut kyllä saavat - aluepäälliköiden unelmamyymikset!!

        Ei mene viestit perille eri osastoille tai johdolle. Ainakaan kukaan ei niitä kommentoi. Ei vastata puheluihin, ei sähköpostiin ....

        Ilmeisesti en kuulu "valittuun" joukkoon"


      • dfhdfh
        tiimarilainen kirjoitti:

        Olen ollut vuosia tiimarilainen ja rakastan työtäni yli kaiken.

        Äidin pikku kullannuput täällä mutisee, kun on tottunut siihen että kaikki tapahtuu itsestään ja omaa herkkää pikku persettään ei vaan tarvi rasittaa. TiimariTYÖ on TYÖTÄ. TYÖpaikalla TYÖskennellään!!
        Hemmotellut kermaperseet pitäis viedä autiolle saarelle. Sielläpä sais pitää taukoa tauon perään.

        Ja sanottakoon vielä että ihan turha täällä itkeä, ei ne ongelmat siten tule esille. Rohkeasti vaan luuri kouraan ja soittoa aluepäällikölle tai vaikka Hannulle suoraan jos tuntuu et mikään ei onnistu.
        Ongelmat ei ratkea itsestään!

        Tätä viestiä lukiessa ymmärtää entistä paremmin nuo valitukset tiimarista... jos vakkarit ovat tosiaan näin kusipäistä porukkaa, ei se työpaikka ole kyllä minua varten.


    • Elvaara

      Eihän sinne edes palkata väkeä suoraan, vaan vuokrafirman kautta otetaan työntekijät. Niitä on sitten hyvä riistää.

      • yx vaan

        Kyllä siellä oikeasti on todella kireä ilmapiiri. Aivopestään minkä ehditään ja viivoja vedellään minkä ehditään ja jotkut vetelee viivoja miten mieli tekee!!! Lähdin vuosia sitten, enkä ole katunut, homma on kiristynyt entisestään. Mukavinta oli asiakkaat, jotka kävivät juttelemassa niitä näitä ja kyselemässä kuulumisia.


    • Myyjä itsekin

      Hei. Nyt on kyllä pakko laittaa kiitos ja siis ISO kiitos noille kahdelle tiimarin myyjälle jotka jaksoi hymyillä vaikka oli tosi pitkä jono ja kova kiire. Isot oli myöskin alennukset -70. Koittakaa jaksaa siellä vaikka liike olikin aika remontin alainen.

    • sseerr

      Mitä nämä viivat ovat? kertokaa, kiitos =)

    • Kyseliä!!

      Hei voisko joku kertoo että löytyykö Tiimarista PIENTÄ kirjoitus/piirtoalustaa???

    • Mitä vuonna 2014?

      Onko Tiimarin konkurssipesälle löytynyt ostaja? Mihin irtisanotut 550 myyjää menevät? Nuoremmat myyjät taitavat olla opiskelijoita? Entäs iäkkäämmät, 55 -myyjät, joilla ei ole koulutusta? Eläkkeelle ei pääse kymmeneen vuoteen ja kaupan alalla on ylitarjontaa myyjistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2816
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      100
      2114
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      146
      908
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe