Pafos

minnikrisse

Onko kellään kokemusta aurinkomatkojen Anemi huoneistosta (varustetaso,siisteys, ruoat ym.)?

Pafos paikkana minkälainen, missä kannattaa käydä? Entä Coral bay? Ollaan huhtikuussa menossa mukana myös 1.5v, toivottavasti on jo silloin aurikoa ja lämmin.

Kiitos.

11

6987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saamp

      Hotellista en osaa sanoa mitään...

      Itse kävin kans huhtikuussa (19.4-4.5).
      Lämpötilat oli 20:n paremmalla puolella, parina päivänä tais olla vähän alle. Merivesi on tietenkin hiukka viileää. Ja, jos ei aurinko paista koko lomalla niin voi jo sanoa että on todella huono tuuri... Kyproksella on kuitenkin yli 300 aurinkoista päivää vuodessa. :)

      Pafoksen rantakatu ja alue missä hotellit sijaitsee on viihtyisä. Jos tahdotte shoppailla, kannattaa suunnata Ylä-Pafokseen. Coral Bayn ranta on hienolla paikalla ja suht siisti. Lähempänä on kuitenkin Geroskipoun ranta, jossa taitaa olla enempi palveluita. Molempiin pääsee kätevästi bussilla.

      Varsinaisia nähtävyyksiä eli kivikasojahan tuolla saarella piisaa, Pafoksen lähellä ainakin kuninkaiden haudat, st. paul´s pillar, mosaiikkeja, kirkkoja yms. Ja tietenkin Limassoliin vievän tien varrella Petra Tou Romiou eli Afroditen kivi, jonka ympäri naiset voivat käydä uiskentelemassa. ;) Taitaapa tuolta Pafokselta kulkea bussi Limassolin vesipuistoonkin.

      Toivottavasti oli jotain apua..

      • minnikrisse

        Mikä paikka on st. paul´s pillar? Lähetin Sanddielle viestin niin tuleeko sulla mitään mieleen niistä asioista?


    • Sanddie

      Anemi on tuttu hotelli! Tilavahkot huoneet, asianmukainen keittiövarustus, hyvä palvelu ja ruoka, kaunis allasalue ja sijaintikin suht ok. Jos jokin miinus on hotellista sanottava niin se on sisäuima-altaan puuttuminen. Itse olin ko. hotellissa maaliskuussa ja altaan vesi oli jääkylmää!!
      Huhtikuu on ihanteellinen matkustuskuukausi, siellä on kevät parhaimmillaan, kaikki kukkii.
      Jos haluat kysyä jotain, niin vastailen mielelläni..Kypros on minulle erittäin tuttu paikka!

      • minnikrisse

        Muistatko että olko Anemissa lapsille leikkipaikkaa?

        Oliko teillä aamiais/illallisbuffee, jos oli vaihtuiko ruoat päivittäin? Mietin vaan pitäiskö meiden ottaa aamiaisen lisäksi muös illallinen (ph). Haetaan myös matkalta ruokaelämystä.

        Onko hotellin lähiymäristössä hyviä ravintoloita ja mitä hintatasoa? Tykätään tosi paljon äyriäisitä ja mustekalasta, mutta ne taitaa olla siellä kalliita?

        Onko akvaario tuttu paikka entä nähtävyydet mitä keskustassa on mm.kirkot... onko ne maksullisia?

        Meillä on viikon matka 16.-23.4, mitkä on mielestänne kolme parasta näkemisen arvoista nähtävyyttä?

        Saa myös antaa vinkkejä ravintoloiden, kauppojen suhteen...

        kiitos vatauksesta Sanddielle että Saampille!


      • Sanddie
        minnikrisse kirjoitti:

        Muistatko että olko Anemissa lapsille leikkipaikkaa?

        Oliko teillä aamiais/illallisbuffee, jos oli vaihtuiko ruoat päivittäin? Mietin vaan pitäiskö meiden ottaa aamiaisen lisäksi muös illallinen (ph). Haetaan myös matkalta ruokaelämystä.

        Onko hotellin lähiymäristössä hyviä ravintoloita ja mitä hintatasoa? Tykätään tosi paljon äyriäisitä ja mustekalasta, mutta ne taitaa olla siellä kalliita?

        Onko akvaario tuttu paikka entä nähtävyydet mitä keskustassa on mm.kirkot... onko ne maksullisia?

        Meillä on viikon matka 16.-23.4, mitkä on mielestänne kolme parasta näkemisen arvoista nähtävyyttä?

        Saa myös antaa vinkkejä ravintoloiden, kauppojen suhteen...

        kiitos vatauksesta Sanddielle että Saampille!

        Lapsille on pieni leikkipaikka, allasalueen vieressä.
        Meillä ei ollut varattuja ruokapalveluja hotellista...kun siltä tuntui, niin ostettiin aamupala ja kerran syötiin illallinen( silloin oli hotellin järjestämä Kyproslainen ilta).Anemin lähellä on lukuisia ravintoloita, samoin koko rantakatu on niitä täynnä! Ruoka on erinomaista, kannattaa kokeilla meze-ateriaa..ja varata sen syömiseen paljon aikaa.Kokeilkaa myöskin, paikallista, halloumi-juustoa!
        Olemme ruokailleet kiinalaisissa, italialaisissa ym.ravintoloissa, eikä kertaakaan ole tarvinnut pettyä ruuan laatuun tai makuun.
        Ruuan hinnasta voin sen verran sanoa, että ruokailu on, suurinpiirtein, Suomen hinnoissa.
        Paikallisia viinejä kannattaa myöskin kokeilla,esim.makeaa Commandariaa jälkiruuan kanssa.
        Jälkiruuista tulikin mieleeni, että myöskin niitää kannattaa maistaa Kyproksella, mahtavia jätsiannoksia, vanukkaita ja suussasulavaa suklaakakkua!
        Akvaario on tuttu paikka, lapset tykkäsivät siitä kovasti! Jos kolme kohdetta pitäisi nimetä, niin ensimmäisenä tulee mieleeni mosaiikit, toinen kohde voisi olla Pafoksen lintupuisto ja kolmas Ylä-Pafos ja sillä esim.kauppahalli, ja lukuisat pikkupuodit( olen kova shoppailija, joten siitä johtunee tämä viimeinen valinta).
        Kirkkojen maksullisuudesta en osaa sanoa, muistelen, että esim. Pafoksen linnaan oli jonakin päivänä ilmainen sisäänpääsy, olisikohan se ollut maanantai??
        Tuohon illallis-kysymykseen ottaisin vielä sen verran kantaa, että itse en " sitoisi" itseäni hotellin ruokiin...Pafoksella on niin paljon, niin mahtavia ruokapaikkoja. Anemin läheisyydessä on esim.Phivos-ravintola..aivan ihana paikka!
        Tuliko mieleesi jotain kysyttävää??


      • kiitos vastauksista
        Sanddie kirjoitti:

        Lapsille on pieni leikkipaikka, allasalueen vieressä.
        Meillä ei ollut varattuja ruokapalveluja hotellista...kun siltä tuntui, niin ostettiin aamupala ja kerran syötiin illallinen( silloin oli hotellin järjestämä Kyproslainen ilta).Anemin lähellä on lukuisia ravintoloita, samoin koko rantakatu on niitä täynnä! Ruoka on erinomaista, kannattaa kokeilla meze-ateriaa..ja varata sen syömiseen paljon aikaa.Kokeilkaa myöskin, paikallista, halloumi-juustoa!
        Olemme ruokailleet kiinalaisissa, italialaisissa ym.ravintoloissa, eikä kertaakaan ole tarvinnut pettyä ruuan laatuun tai makuun.
        Ruuan hinnasta voin sen verran sanoa, että ruokailu on, suurinpiirtein, Suomen hinnoissa.
        Paikallisia viinejä kannattaa myöskin kokeilla,esim.makeaa Commandariaa jälkiruuan kanssa.
        Jälkiruuista tulikin mieleeni, että myöskin niitää kannattaa maistaa Kyproksella, mahtavia jätsiannoksia, vanukkaita ja suussasulavaa suklaakakkua!
        Akvaario on tuttu paikka, lapset tykkäsivät siitä kovasti! Jos kolme kohdetta pitäisi nimetä, niin ensimmäisenä tulee mieleeni mosaiikit, toinen kohde voisi olla Pafoksen lintupuisto ja kolmas Ylä-Pafos ja sillä esim.kauppahalli, ja lukuisat pikkupuodit( olen kova shoppailija, joten siitä johtunee tämä viimeinen valinta).
        Kirkkojen maksullisuudesta en osaa sanoa, muistelen, että esim. Pafoksen linnaan oli jonakin päivänä ilmainen sisäänpääsy, olisikohan se ollut maanantai??
        Tuohon illallis-kysymykseen ottaisin vielä sen verran kantaa, että itse en " sitoisi" itseäni hotellin ruokiin...Pafoksella on niin paljon, niin mahtavia ruokapaikkoja. Anemin läheisyydessä on esim.Phivos-ravintola..aivan ihana paikka!
        Tuliko mieleesi jotain kysyttävää??

        sanddielle,itse olin kysymässä samoista asioista..osaatko vielä kertoa onko ruokapaikoissa mainittu esim. laktoosittomat ym ruoka-allergiset sapuskat erikseen? eipä siellä taideta tuntea niitä vaivoja?mikä olisi hyvä ja herkullinen esim.liharuoka jonka voisi itse valmistaa omassa keittiössä?


      • Sanddie
        kiitos vastauksista kirjoitti:

        sanddielle,itse olin kysymässä samoista asioista..osaatko vielä kertoa onko ruokapaikoissa mainittu esim. laktoosittomat ym ruoka-allergiset sapuskat erikseen? eipä siellä taideta tuntea niitä vaivoja?mikä olisi hyvä ja herkullinen esim.liharuoka jonka voisi itse valmistaa omassa keittiössä?

        Valitettavasti en osaa sanoa noista ruokavalio-jutuista mitään! Luulen kyllä, että siellä ei niin helposti löydy laktoosittomia tai gluteenittomia tuotteita, kuin Suomesta.
        Kyproksellahan käytetään, aika paljon, lampaan-ja vuohenlihaa..kokeile lammaspaistia, jonka lisäksi tarjoat uuniperunoita.Salaatiksi, vihersalaattia ja lisäksi pitaleipiä, jotka on täytetty tomaatilla ja grillatulla halloumijuustolla ( sitä saa hyvin Suomesta). Siinä, pieni pala Kypros-herkkua, joista pääset Suomessakin nauttimaan.


      • iris

        minkälainen paikka pafos on: keskustan rannat,maisemat ja ihmiset. suunnitelmissa lähteä heinäkuussa


      • turistirysä
        iris kirjoitti:

        minkälainen paikka pafos on: keskustan rannat,maisemat ja ihmiset. suunnitelmissa lähteä heinäkuussa

        Olin 3 v sitten Pafoksella, ei ikinä enää toiste... Ranta ihan tavallinen rysä kojuineen, kiskurihinnat, ravintolan sisäänheittäjät. Jos menee kauemmas rannasta, sinne ylämäkeen, alkaa olla likaista. Roskapusseja ja roinaa kadunvarret pullollaan. Talojen kohdilla näin myös semmosia liisteripaloja, joihin oli pyydystetty torakoita. Raihnaisia kulkukissoja ja koiria. Pesuvedet humps ikkunasta tai parvekkelta alas/ulos, varo ettei tuu niskaan.
        Ja mielettömän kuuma! Jos haluat hyviä matkamuistoja, pysy siellä ranta-alueella, sitä yritetään pitää kohtuullisen siistinä turistien vuoksi. Silti hyvää matkaa tv. Reissutar


      • shoppaaja
        iris kirjoitti:

        minkälainen paikka pafos on: keskustan rannat,maisemat ja ihmiset. suunnitelmissa lähteä heinäkuussa

        Olin kaksivuotta sitten juhannuksena pafoksella. Aika kuuma kyllä oli päivällä, mutta illat aivan ihania:) pafoksen vesipuisto oli kiva ja coral bayn ranta kaunis, pitkä ja siistissä kunnossa. Sinne pääsee kätevästi bussilla. Ylä-pafoksessa kannattaa käydä shoppailemassa. Ihmiset on ystävällisiä ja hinnat on aikalailla samat kuin suomessa. Satamassa on hyviä ruokapaikkoja ja se on muutenkin nätti paikka iltaisin. Pafoksessa on ihan kivasti yöelämääkin; pubeja joka nurkan takana!Kannattaa suojautua hyvin auringolta ettei pala!


      • polis
        shoppaaja kirjoitti:

        Olin kaksivuotta sitten juhannuksena pafoksella. Aika kuuma kyllä oli päivällä, mutta illat aivan ihania:) pafoksen vesipuisto oli kiva ja coral bayn ranta kaunis, pitkä ja siistissä kunnossa. Sinne pääsee kätevästi bussilla. Ylä-pafoksessa kannattaa käydä shoppailemassa. Ihmiset on ystävällisiä ja hinnat on aikalailla samat kuin suomessa. Satamassa on hyviä ruokapaikkoja ja se on muutenkin nätti paikka iltaisin. Pafoksessa on ihan kivasti yöelämääkin; pubeja joka nurkan takana!Kannattaa suojautua hyvin auringolta ettei pala!

        Kävin Pafoksella syyskuussa ja tykkäsin, mihin tosin vaikutti paljon erinomainen Coral Beach Hotel: isot siistit parvekkeelliset huoneet, palveleva henkilökunta, kätevät bussiyhteydet, hiekkaranta ja uima-allas, yltäkylläinen aamiainen, jonka sai nauttia vaikka terassilla meren äärellä…ah. Säätkin suosivat, merivesi 23 -asteista. Menisin toistekin keväällä tai syksyllä, ja tutustuisin Kyprokseen laajemmalti. Tarkempaa tietoa Pafoksesta kiinnostuneille: http://www.everydayinfo.fi/Artikkelit/tabid/61/EntryId/28/Pafos-ndash-Antiikin-tuulia-ja-V-auml-limeren-aurinkoa.aspx


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe