Sisarukset saunassa - minkä ikäisiksi?

Äippä

Minkäsikäisinä teillä ovat sisarukset alkaneet käydä erikseen saunassa?
Olenkohan vain liika huolestunut, kun minun mielestäni 14-vuotias poikani vilkuilee vähän liian ahkerasti 13-vuotiasta siskoaan. Pikkusisko on kyllä aivan nuoren naisen näköinen, hyvin kehittynyt. Minut havahdutti se, että mielestäni pojalla oli ainakin puolierektio siinä yhteydessä, kun pikkusisko saippuoi veljensä selkää viime lauantaina.

72

26122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arttur88

      No kuka 14 vuotias poika ei hyvin kehittynyttä tyttöä vilkuilisi. Vaikka se olisikin hänen siskonsa niin silti, hän on poika ja se että hän häntä vilkuilee ei pakolla ole mitään vakavaa, se on vain reaktio joka on kaikilla miehillä ja murrosikäisillä pojilla.
      Kai se aika käydä erikseen saunassa on tullut jo....mutta kyllä se olis ihan ..... ....... käydä yhdessä saunassa.

      • Herkkäpippeli

        Joo ei mitään vikaa oo poikasi miks sanois...ööö... "pippeli jutut" toimii 😁 kyllä mäkin mun siskoa kattelen ja ollaan jopa yksin saunassa usein silloin kun se sheivaa pimpin menen kyykyyn ja katon siskon pimppiä ja aiemmin jopa koskin pimppiä vittu nolottaa sanoo mutt joo.... ja sit vedin pippelistä kerran ja näytin siskolle saunassa kato Sanna tältä näyttää poikien täys erektio nyt tää seisoo eniten mitä voi seisoo täyserektiossa siis ja Sanna vai hmmm... hyi


      • tyhmä.kysymys

        no johan nyt kyllä tuon ikäinen poika jo vilkuilee tyttöjä ja minkä poika erektiolleen mahtaa ?
        nuo ovat ihan selvää pässin lihaa olipa tyhmä kysymys ketjun aloittajalta


    • Saunoja

      Joo no meillä ne erikseen käynnit on alkanu jo melkeen eka luokalla. Joten sun kannattas olla ehkä huolestuneempi siitä pojastas..eikö tyttö huomaa mitään?

      • mamma

        Pitääkö sisarukset jossain vaiheessa "erottaa"? Entäs isän ja äidin suhteen? PItääkö pojan peseytyä isän seurassa ja tyttären äidin seurassa? Minusta olisi parempi puhua pojan kanssa aiheesta, ja siitä, että siskoa ei pidä ajatella seksiobjektina. Jos sisko vain eristetään veljestä, niin eikö tämä aiheuta lisää kiusausta pojassa?


      • Saunoja
        mamma kirjoitti:

        Pitääkö sisarukset jossain vaiheessa "erottaa"? Entäs isän ja äidin suhteen? PItääkö pojan peseytyä isän seurassa ja tyttären äidin seurassa? Minusta olisi parempi puhua pojan kanssa aiheesta, ja siitä, että siskoa ei pidä ajatella seksiobjektina. Jos sisko vain eristetään veljestä, niin eikö tämä aiheuta lisää kiusausta pojassa?

        no meillä ainakin pojat ovat isän seurassa ja tytöt äidin kun saunaan mennään. Että jos vaikka joskus ehdottaisit tytölle että tulee sinun kanssasi saunaan ja kysyisit vaikka häneltä että onko hän huomannut miten veli katsoo yms..


      • tyttö 17v.
        Saunoja kirjoitti:

        no meillä ainakin pojat ovat isän seurassa ja tytöt äidin kun saunaan mennään. Että jos vaikka joskus ehdottaisit tytölle että tulee sinun kanssasi saunaan ja kysyisit vaikka häneltä että onko hän huomannut miten veli katsoo yms..

        meijän perheessä käytiin ainakin kauan kaikki yhessä saunassa, kun rivitalossa asuttiin. nykyään omakotitalossa jokainen menee siten saunaan kun itse haluaa. usein oon yksin, niin kuin nuorempi veljeni (13), kaksi veljestä keskenään ja äiti ja isä kahdestaan. mitään sääntöä ei kuitenkaan olla tehty ja mm. aina jouluisin nautitaan perhesaunasta.

        luultavasti ekan kirjoittajan lapset ei pidä yhdessä saunomista mitenkään kummallisena.


      • Jensen_Hanley
        mamma kirjoitti:

        Pitääkö sisarukset jossain vaiheessa "erottaa"? Entäs isän ja äidin suhteen? PItääkö pojan peseytyä isän seurassa ja tyttären äidin seurassa? Minusta olisi parempi puhua pojan kanssa aiheesta, ja siitä, että siskoa ei pidä ajatella seksiobjektina. Jos sisko vain eristetään veljestä, niin eikö tämä aiheuta lisää kiusausta pojassa?

        Ei mun mielestä tartte "erottaa" sehän on sen sisko perheen jäsenet voi aina mennä yhdessä saunaan alasti tietty ilman mitää ikärajaa meillä ei olla kosaan puhuttu mitään ett nyt meidän pitäs mennä erikseen saunassa. Sit kun menee yhdessä saunassa niin erityisesti ne pojat oppii miten pitää käyttäytyä kun on tytön kaa saunassa ett ei kosketa ja kaikkee semmosta ei katota liian paljon siskon tissejä ja pimppiä ja sillee.... Jos menee kavereitten lasten kaa saunassa niin voi mennä vuorotellen ett ei ne pojat innostu liikaa kun istuu alastomia kiinnostavia pikkutyttöjä samassa saunassa


    • Maikka

      En kyllä oikein usko, että tuon ikäiset vapaaehtoisesti menevät yhdessä saunaan tai edes vanhempiensa kanssa. Kyllä meillä ainakin vanhimmat lapset alkoivat käydä yksin saunassa n. 11-vuotiaina. Pienimmät (9- ja 7-vuotiaat) käyvät vielä vanhempiensa kanssa, mutta eivät vanhempien sisarusten kanssa.

    • pena

      Miksi heidän pitäisi ylipäätään alkaa käydä erikseen saunassa. Kyseessä ovat sisko ja veli, ja juuri heidän suhteensa luulisi olevan niin läheinen ja luottamuksellinen että voivat käydä löylyissä yhtäaikaa -- ilman, että tapahtumassa on mitään seksuaalista.
      Se, että pojalla tapahtuu tiettyä reaktiota, kuuluu tuohon ikään vaikka kaveri kävisi saunassa isoisänsä kanssa.

      • ei sitä ikinä tiedä

        tuon ikäisillä pojilla tuskin liikkuu päässä muuta kuin seksi. kannattaa erottaa sisarusten saunavuorot,ettei tule ikäviä yllätyksiä.


      • mamma
        ei sitä ikinä tiedä kirjoitti:

        tuon ikäisillä pojilla tuskin liikkuu päässä muuta kuin seksi. kannattaa erottaa sisarusten saunavuorot,ettei tule ikäviä yllätyksiä.

        perus vanhoillinen lähtökohta, on juuri tuo, että kaikissa asuu pieni perverssi... ja jos ei niin sitten tehdään kaikesta perverssiä. Lapsesi nnukkuvat kädet peiton päälle sidottuna?


      • Jensen_Hanley

        Just just ihan oikeen sanottu olen 100% täysin samaa mieltä


    • mude

      on saman ikäiset lapset sukupuolet vaan toisin päin. Poika 13 v. ja tyttö 14 v. Kyllä meilläkin vielä käydään samaan aikaan monesti saunassa eikä ketään oo siihen pakotettu. Kaikki saa tulla ketkä haluaa. Onpa käynny niinkin ,että pojalla tai tytöllä on ollu kavereita kylässä ja nekin on tullu saunomaan. Kerran oli jopa aika ruuhka meidän saunassa, kun pojalla oli kaks kaverii ja tytöllä kans kaveri mukana saunas. Laude tila loppu ylhäältä, mut tytöt pyys rohkeesti pojat syliin istumaan. Oli siinä vierailla pojilla varmaan kivaa. Saunokaa vaan koko Suomen kansa kenen kanssa haluattekin ja siellä voi jutella kaikkea maailman asioista löylyttelyn ohella.

      • 56ca001

        Juuri näin sen pitäis mennä. Suomi sauna ei oo bortelli vaan seurustelu ja etupäässä myös alapänkin pesu paikka. Joka muuta ajattelee sillä korvien väliss jotain ? Miinus merkkistä.
        Muistan kun nuorena miehenä olin juhannuksena Helsingin päässä Perheeni kanssa leiri alueella ja ystäväni vaimoineen myös. otimme saunavuoron niinkuin aina .Kun yhdessä olemme. Niin sinne saunaan tuli kutsumatta pari kolme murros ikäistä poikaa meidän alastomien seuraksi,he kyllä kysyivät ssko he kylpee. Vastaus myöntävä,pojat kun huomas että meidän uimapuvut oli takkahuoneessa niin hekin kävi riisumassa uikkarinsa sinne.Ja löylyyn Missä 2 nuorta äiti ihmistä ja heidän miehet ynnä minun 2 lasta 8 korvilla.. Muuten pojilla ei seissy ,vaikka jo runkku iässä. (13-16)luulisin. Kaikki kylpes kävi uimassa. paistoimme vielä makkaraa takassa tarjosimme vieraillemme .ajasta kohta 30v mutta se mutkattomuus Helsingin lähiön nuorissa jä mieleen. Heitä ei mailma pilannut. toivottavasti he samanlaisiaa ihmisiä vieläkin. 56CA001 make vaan.


      • Pippelijapimppapaljaana

        Voi että onnenpoikia kun sais alaston tytön syliin mennä istumaan mua harmttais sitten kun sauna on ohi että äh nytkö jo ohi halusin ton tytön tyttöystäväkseni HALUAN SEN!! liian paljon! Mä en halus istuu tytön sylissä harmittais niin vitusti kun se on ohi ja kun se ei oo mun tyttöystävä tyttöystävän kaa vois istuu sylissä se ois kivaa sit kun on istunut saunassa sylissä se ei oo ohi saunan jälkeen voi pussailla ja halata ja kuherrella ja nauttia toisistaan


      • Pippelijapimppapaljaana

        Hyvä kun ei ollu toisin päin ett pojat alla ja tytöt sylissä vanhemmat pojat ja tytöt tietää varmaan mitä tarkoitan :D no ei kai nyt tuo oli vaan pieni hauska juksaus


      • Anonyymi
        Pippelijapimppapaljaana kirjoitti:

        Voi että onnenpoikia kun sais alaston tytön syliin mennä istumaan mua harmttais sitten kun sauna on ohi että äh nytkö jo ohi halusin ton tytön tyttöystäväkseni HALUAN SEN!! liian paljon! Mä en halus istuu tytön sylissä harmittais niin vitusti kun se on ohi ja kun se ei oo mun tyttöystävä tyttöystävän kaa vois istuu sylissä se ois kivaa sit kun on istunut saunassa sylissä se ei oo ohi saunan jälkeen voi pussailla ja halata ja kuherrella ja nauttia toisistaan

        Mietin ihan samaa. Onnenpoikia, jos 13-14 -vuotaina pääsevät saunomaan ikäisiensä tyttöjen kanssa!


    • arka

      Tuo yhdessä saunominen varmaan riippuu perheestä ja sisarus/perhesuhteista eikä minusta kannattaisi tehdä liian isoa numeroa olipa tilanne sitten suuntaan tai toiseen mitä yhdessä saunomiseen tuleen.
      Tunnen erään perheen, jossa lapset ovat jo aikuisia, heillä on jo omat perheet. Edelleen perhe käy yhdessä saunomassa, isä, äiti, aikuiset sisarukset -tyttöä ja poikaa, nyt siis jo miestä ja naista - keskenään, ja joukossa mukana heidän omat lapsensa. Puolisotkin saavat tulla mukaan jos haluavat. Itse en menisi, olen niin ujo, en muutenkaan pidä kovinkaan yhteissanomisista en edes samaa omaa sukupuoleta olevien kanssa esim. uimahallissa. MInulle tilanne ei ole luonteva, olla alasti tuntemattomien joukossa, vaikka opettelenkin olemaan siellä kohtuullisen luontevasti. Mutta en vastakkaista sukupuolelta olevan kanssa.

      Tälle perheelle oma sisko tai veli, isä tai äiti, ei ole alastikaan mitenkään eroottinen henkilö eikä saunomistilanne seksuaalinen tms, vaan .. saunomista, peseytymistä, yhdessä oloa .. normaalia.

      • make vaan

        Juuri noin . Tuo mitä kerroit Heistä KUULUU OIKEESTI ihan Suomalaisten ja myäs IHMISTEN kultuuriin. saunotaan seurustellaan. rentoudutaan. Kuinka ihmiset sen kaiken jo unohtaneet,ne lapsuus ajan ihanat saunat.(KUN NE SELKÄ SAUNATKIN ON JÄÄNY UNHOON) 61v ikään kun pääsee. Muta saunasta minulla vain rauhallisia hyviä muistoja. Olosuhteitten pakosta olen varmaan kylpenyt 5000 eri ihmisen kanssa.Eri puolilla euroopaa,ja mailmaakin! PS luin juuri että Tampereen pispalassa toimii vielä saun. Siis yleinen NYt en nimestä varma. RAJA PORTIN SAUNA.KORJASIN NIMEN on toiminut kai sodista tai ennen lähtien. Pentuna 16 ikäisenä kävin viimeksi .peestiin sinkki ämpäreistä. Silloin olin jollain perhe vuorolla yksin mukana, siellä perheet lapsineen keskenään ,,näin muistan eikä minua yksinäistä löylytteliää kukaan kai ees huomannu.Kyseinen sauna toimii PISPALASSA Ent puukoniemen(sen alkuperäisen)nääpurissa Kohta 50v kun kävin .oikeestaan käyn uusiks. Lupaan tällä palstalla kertoo sit kuin olin muistanut väärin .tai olinko sittenkään??


    • Isovanhemmat

      Voi kauhistus tuota saunakulttuurin kuolemaa. Meillä on aina saunotto yhdessä niin naiset/miehet/tytöt/pojat ja ei kukaan ole missään iässä halunnut privaattisaunaa itselleen. Tottahan toki siinä nuoret tytöt ja pojat alkavat jossain vaiheessa vilkuilla oman ja toisen sukupuolen elimiä eri tavoin kuin lapsena, mutta sehän kuuluu elämään. SIISPÄ HYVÄT IHMISET SAUNOKAA YHDESSÄ, TEHKÄÄ ALASTOMUUDESTA LUONNOLLINEN ASIA!!

      • make vaan

        Puhujaan. Niin juuri tässä sauna asiassa ..Älkää Hyvät suomalaiset,antako hurrien ym muiden viedä saunojanne,ja sauna tapojanne.SAUNA on kovempi Juttu nykyään kuin KIRKKO,jostain syystä. En sit tiedä palaako Suomi samaani taas juurilleen???? Hän sit kertoo ken tietää. Mutta oon kai saunassa syntynyt 1949 Mökin saunas johonka sähkötkin vasta 60 luvulla "Surenkuopalle" saatiin.Se koti paikan nimi ON.Tää on vanha ketju niin minäkin. Mutta ihmiset ei ole muutuneet. Heille vain annettu väärää kuvaa jonkun ahdasmielisen tai Niin en sano. Kun se just ei ole kuulunut Suomalaiseen saunaan, Vaik sit ihmis elämään koko ihmiskunnan ajan. se ei kuulu tähän ja piste. Eli saunokaa perheet ystävät se lähentää ja sitoo suhteita. Sano UKK kin.Aikoinaan. Jos suomes ei Tamminiemen saunaa Suomi ei ois vapaa, VAI TAI onko nyttenkään???


    • onnellinen

      Itselläni on 20 vuotias tyttö ja 17 vuotias poika ja meidän koko perhe saunoo aina yhdessä. Eikä kummallakaan ole meneillään mitään suhdetta.

      • Anonyymi

        Pikkusiskoni lopeti minun kanssa saunomisen kun menni 2 luokkalle ja itse olin jo 4 luokalla ei tultu enää saunaan,joss tuli pisti uimapuvun päälle . Muuten lopeti saunomisen kokonaan varmaan kuului ikään.


    • onnellinen

      Minun ja mieheni puolelta kaikki käyvät yhdessä kesämökillä saunassa samaan aikaan ja siellä on monta 12-15 vuotiasta tyttöä ja poikaa jotka ovat vain ihan rennosti. Ja käymme sitä paitsi kaikki samaan aikaan nakuna uimassa.

    • defa

      Ja sinä se kun vaan vilkuilet poikasi vehjettä. Eikös tuo ole sama asia.

      • .

        no vihdoin se totuus tuli :D ihmettelin ite alusta asti, etteikö kukaan sitä noteeraisi ja luulin, että pitää ite sanoo toi :D


      • Anonyymi

        Se on kurja tunne kun kaikki tuijotti minua kun oltiin koulun kanssa uimahallissa kaikki vanhemmat miehet tuijotti meitä 6 luokkalaisia ja eräs mies oli inhottava kun istuin vieressä koko ajan tuijotti alapäätäni ei ollut kiva tunne .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kurja tunne kun kaikki tuijotti minua kun oltiin koulun kanssa uimahallissa kaikki vanhemmat miehet tuijotti meitä 6 luokkalaisia ja eräs mies oli inhottava kun istuin vieressä koko ajan tuijotti alapäätäni ei ollut kiva tunne .

        Mikä siinä oli epämiellyttävää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kurja tunne kun kaikki tuijotti minua kun oltiin koulun kanssa uimahallissa kaikki vanhemmat miehet tuijotti meitä 6 luokkalaisia ja eräs mies oli inhottava kun istuin vieressä koko ajan tuijotti alapäätäni ei ollut kiva tunne .

        Noh jos sulla oli jo murrosikä ja iso ja karvanen kulli nii se on vaa hyvä juttu! Niillä oli peniskateus! :D Anna tuijottaa!


    • ihmettelen

      MIKSI IHMEESSÄ tarvitsee saunoa kaikki yhdessä???
      Naistensauna ja miestensauna perheessäkin poistaa tuollaiset turhat ongelmat, ja on väljempää ja rauhallisempaakin. Kyllä yhteissaunassa on aina ainakin vähän eroottistakin sävyä vaikka sitä ei myönnetä, ja perheen sisäistä erotiikkaa on todella turha varta vasten herätellä. Varmaan yhteissaunomisen puolustajilla on siihen itsellään joku erityinen kiinnostus?

      • mude

        on väljempää ja vielä väljempää olis jos saunois yksin. Mutta kyllä meillä saa muutkin tulla jos vaan haluaa ei oo vielä kielletty oikeen ketään. Mökillä meillä onkin iso sauna ja sopii paljon porukkaa lauteille ken vain kehtaa sinne tulla.


      • joo

        En tiiä miten teidän perheessä on erotiikka käsitetty, mutta normaaleilla suomalaisilla perheillä ei erotiikka (perheen kesken) saunassa tule kuulookaan. Kokeiles joskus löysätä sitä otsaverisuonta ja avartaa maailmankatsomustas.


      • 56ca001

        Joillain ihmisillä on niin rajallinen kasvatus että he ei edes halua nähdä muita ihmisia,ainakaan ALASTI ! Todellla sääli sääli.


    • akseli

      Kyllä sen kai jotekin ymmärtää ydinperheen saunomisen, mutta uusperheessä, jossa on molempien vanhempien tyttöjä ja poikia. Tässä tapauksesa yhteissaunominen on luonnotonta, jos joutuu esim. "tutustumaan" toisiin saunassa. Eihän sitä koulussakkaan käyty yhteissuihkussa liikuntatunnin jälkeen, vaikka sielä voi olla yhtä tuttuja poikia ja tyttöjä kuin uusperheessä.

      • 56CA001

        Eikö sinulle jo ole elämä opettanut, Ettei tarvi aina käyttää muita instansseja ,sanojesi tueksi ,Koulua vanhempia Eikö sinulla omaa tahtoa viedä elämääsi eteenpäin?? Jokainen ihminen on oman onnensa seppä. Kun ajattelet ja kuvittelet ahdasmielisesti,Kuinka luulet sinua rakastavat ja lähelläsi olevat ihniset sinusta ajattelevan.. Mieti????


    • ihmettelen koko ongelmaa

      Mitään ongelmaa ei ole, jos saunotte miehet ja naiset erikseen. Mikä sen estää? Entä mikä tarve vaatii saunomaan kaikki yhdessä, en ainakaan keksi mitään välttämätönta tarvetta siihen?

    • tyttö

      Meillä kun äitiä ei ollut perheessä, niin kävimme koko sisarusparvi(kaksi poikaa, kolme tyttöä) isän kanssa saunassa. Minä nuorimmaisena tietenkin pysyin pikkutyttönä kauiten ja välillä häpesin sitä, kun muut olivat jo murkkuiässä ja minä vasta joku 10-v.
      Sitten lopetin saunomiset isän ja veljien kanssa kun olin joku 12. Alkoi murrosikä ja ei sitä kehdannut melkein isojensiskojen kanssakaan mennä.
      Tuotakin pari vuotta kesti, kunnes isotsiskot puhuivat asiasta ja niimpä taas alkoi tuo jokalauantainen perhesaunominen, johon kuului suurena osana syöminen, leffa ja juttelu.

      Nyt kun veljet ovat jo maailmalla, toisella oma perhe, niin nähdään sen verran harvoin, että kun yhdessä ollaan kaikki kotona, niin saunahan siinä lämmitetään ja käydään kaikki saunassa. (veljet 27,23 ja siskot 25,20, minä 17.) Veljen vaimo ei ymmärrä tätä, että mennään yhdessä saunaan, hyvä kun hän miehensä kanssakaan uskaltaa. Ja omaa 2v. tyttöään ei päästä veljeni(tytön isän) kanssa saunaan.

      Että on se nyt kumma, jos ei sisarukset voi saunoa yhdessä. Tietenkää ei saa pakottaa, mutta se on luonnollista, jokainen nyt kuitenkin on alaston vaatteidensa alla!
      Mitä sitä häpeämään.

      • rampe

        tuo veljen vaimo olla jotenkin moniongelmainen. Ihmettelen, miten ovat koskaan sen tyttärenkään saaneet aikaiseksi, jos ei miehelleenkään voi näyttäytyä alasti...?!


      • 56ca001 ITALY
        rampe kirjoitti:

        tuo veljen vaimo olla jotenkin moniongelmainen. Ihmettelen, miten ovat koskaan sen tyttärenkään saaneet aikaiseksi, jos ei miehelleenkään voi näyttäytyä alasti...?!

        ENoo kskaan ymmärtäny näitä ihmisiä jotka e suuren suvun mukaaan,päästä lapsiaan saunaan,se ei oo portelli,vaan hauska peseytymis vuoro.MUTTA YMMÄRRÄN ESIM JOS ÄITI ON KAKSIN OLLU SAUNASSA JONKUN SUVUN MIEHEN KANS LIKKANA ?? EI KAIKKI OO SELLAISIA eivät ajattele niin ja jos nuorella poijlla seisoo vehkeet saunas ,hän ei muuta kuin normaali miespuolinen, Tiedän että tyttö puolissillakin kostuu jalkoväli. sitä vaan ei poka näe? Jos näin tapahtuu. Näitä on oikeestaan SURULLINEN LUKEA,kun löysin nää vasta 2010 keväällä. mutta nut ootte kasvaneet ja osa peruu puheitaan. hyvää kevättä 56CA001 manse nykyään ,seurassa myös lasten turva. YKIN HE AIK HEIKOILLA,jonkun etu????


      • hfgyhfgu

        Nimim tyttö EI OLE 17 vaan pikemmin 71.


    • pikkusisko

      minä ja veljeni pidimme minun ollessani 12 parin vuoden tauon mutta nyt olen 16 ja veljeni 19 käymme taas yhdessä saunassa. pikkusiskona en ole huomannut mitään katseita, mutta antaa lasten olla saunassa niin kauan kuin itse siltä tuntuu...

      • Toinenkin pikkusisko

        Sama meilläkin. Esiteininä kävin muutaman vuoden yksin saunassa, mutta yleensä siksi, että halusin jäädä viimeisenä lauteille lauleskelemaan välillä turhankin pitkäksi aikaa. Jossakin vaiheessa taas palattiin entiseen perhesaunaan ja sitä jatkuu vieläkin jos saunailtana yhteen kokoonnumme. Nykyään viemme omat lapsemmekin mukana ja ketään muuta asia ei ihmetytä kuin veljeni vaimoa, vaikkei miehenikään perheessä ole aikuisena edes veljekset yhdessä saunoneet.


    • Katjuska

      Kun jäin yksinhuoltajaksi eivät pojat 3 ja 5 vuotiaat "huolineet" minua mukaan saunaan. Entinen mies oli opettanut pojat pesemään hiuksensakin joten äitiä ei siellä tarvittu. Edelleenkin pojat käy keskenään ja minä ja uusi mieheni tyttöjen kanssa.

      • make vaan

        mutta asiaa kai. Isä rakastaa Lapsiaan LAPSET myös isäänsä, joten jos oot heidät pettänyt ehkä??? Lapset on sen takia otanut oman Saunavuoron, Kun pojat yleensä samaistuu siihen isään se uus, no hänellä töitä saada sama asema. REHELLISYYDELLÄ lasta kohtaan sekin kyllä on mahdollista. (Pystyykö Suomalainen mies olemaan rehellinen, tunnustaa puuteensa ja vajavaisuutensa. Siitä kumminkin se alkaa.). Sarvikuonojen maa.


    • Erkki

      No joo, kun noita viestejä lukee, niin ei voi olla ajattelematta TV:n vaikutusta tässäkin asiassa. Suomessa on aina saunottu perhepiirissä. Toki jos joku perheenjäsen sen kokee hankalaksi asiasta pitää keskustella (ja tehdä tarvittavat ratkaisut). Alastomuus perheen sisällä on täysin luonnollista.

      • ****

        Meillä on lähes aina käyty yhdessä saunassa. Niin äiti ja isä kuin pojat ja tyttö. Totta kait pojat on vilkuilleet miltä äiti ja tyttö näyttää. Luonnollista se vain on.

        Kun pojilla alkoi vehkeet kasvamaan ja haivenia pilkistään, pitivät parin vuoden tauon ja "tultuaan" aikuisiksi, palasivat takaisin samoille lauteille isän kanssa. Samoin kun tyttö alkoi kasvaa naiseksi, piti tauon ja palasi äidin kanssa samoille lauteille.

        Sitä paitsi, aina on saunanlauteilla on aina ratkottu tärkeitä juttu ja tehty suuria päätöksiä, niin politiikassa kuin perhepiireissäkin.

        Kyllä se on luonnollista niin tytöille kuin pojillekin seurata vastakkaisen ja omankin sukupuolen kehitystä. Näin tapahtuu mm uimahallien saunoissa ja pukuhuoneissa.
        Ei oltais niin ahdistuneita luonnollisesta alastomuudesta!


      • 56ca001
        **** kirjoitti:

        Meillä on lähes aina käyty yhdessä saunassa. Niin äiti ja isä kuin pojat ja tyttö. Totta kait pojat on vilkuilleet miltä äiti ja tyttö näyttää. Luonnollista se vain on.

        Kun pojilla alkoi vehkeet kasvamaan ja haivenia pilkistään, pitivät parin vuoden tauon ja "tultuaan" aikuisiksi, palasivat takaisin samoille lauteille isän kanssa. Samoin kun tyttö alkoi kasvaa naiseksi, piti tauon ja palasi äidin kanssa samoille lauteille.

        Sitä paitsi, aina on saunanlauteilla on aina ratkottu tärkeitä juttu ja tehty suuria päätöksiä, niin politiikassa kuin perhepiireissäkin.

        Kyllä se on luonnollista niin tytöille kuin pojillekin seurata vastakkaisen ja omankin sukupuolen kehitystä. Näin tapahtuu mm uimahallien saunoissa ja pukuhuoneissa.
        Ei oltais niin ahdistuneita luonnollisesta alastomuudesta!

        Kun lapsille kerrotaan pikkuisen noista perus tiedoista Kuin karvat kasvaa, Kuin se pippeli menee kovaks,miks. Siihen monta syytä se kun on pojan hyvänolon mittari. Miks ei miehenkin. kun sillä menee hyvin niin kaikki on mahdollista.Tytöille tullee kk.kautiset jolloin sit jo lisääntyminenkin on varmaa. Toki sitä ennenkin,. Ainahan nuorta on kiinostanu toinen sukupuoli ,,,mutta kun ajattelen yli 50v taakse päin niin kun pääsin saunaanen en ees muista sieltä yhtään poikaa en tyttöä. Vaikka enollakin oli serrkku poikia mun kaveretta kun he vanhempia olivat. Olin serkkupoikien ja hänen vaimonsa kanssa saunassa,4v lähtien Kenenkään yksityis kohtia en muista,sen muistan kun Täti sano ja kans pesi .Että pojan täytyy pestä myös pippeli ja peppu.KIITOS RAUNILLE TÄDILLENI !!!!!! Toivon että hän näkee ja kuulee minua vieläkin? Kun pojille on ihan kiva tai siis hyvä kertoo kuin vaan, että se vekotin siellä jalkovälis on pissammista ja suvunjatkamista ym hauskanpitoo varten. Minä puhun vain tavallisena iso isänä. mummut saa sit selittää noi tyttöjen riemurasiat? Mutta kumpikin peli elää just samaa elämää. siinä ei eroo. EIII KUN SE ON HHHHHHHE;; HIRVEEN TÄRKEETÄ ETTÄ POJAT JA TYTÖT VOI LUONNOLISESTI SEUSATA TOISEN SUKUPUOLEN KEHITYSTÄ.Että heillä on suhde vanhempiinsa. jotta voivat lyonnollisesti kysyy , Kuin mun pujaman pöksut ihan märkä eestä eikä pissaa petis? Sulla alko murros ikä ne ns "50" unia (joka ei tarkoita rahaa ei tavaraa vain jotta oo puoles välissä aikuistumista.) %. Tää sauna keskustelu Anteeks, mutta itkettää ku aikuiset ei muista olleensa nuoria ja lapsia. eikä isonakaan haluu lasten tai nuorten kaa saunaan no oma ukko kyllä sit lauteilla jo takkaaa päin. Se ei oikeesti kuulu saunaan,sauna kammariin kyllä ;)Kuinka monta elämän Tratekiaa jäisi pois kun vanhemmat opettais lapsilleen Sauna kultturimme.YNNÄ sen mikä ei saunaan kuulu, Vaan sit siihen elämään..


    • ---------

      Perverssit! Miten te olette voineet antaa eri sukupuolten antaa käydä samaan aikaan saunassa.... sama olisi kuin kävisitte kaikki samaan aikaan suihkussa!

      Minulla ei ole lapsia, mutta jos sitten joskus on ja jos on eri sukupuolia niin en laittaisi samaan aikaan saunaan vaikka kuinka nuoria olisivat. Pieni kiinnostus vastakkaisen sukupuolen saloihin ne on lapsillakin vaikka muuten ei kiinnostaisikaan.

      Seksiasiat opitaan sitten naimisissa ollessa...

      • Niin en sano tätä pahalla, Onneksi sinulla ei lapsia eikä sit ilmeisesti miestäkään? Tämän perusteella mitä luin en edes kunnioita vanhempiasikaan, no ei sinunkaan niin tarvi, joku juttu ny on menny pieleen teidän,siis sinun ja vanhempiesi suhteessa jo.?? Kun tämän luin ajattelin heti jotta 99.99999% nainen on kyseessä. Koska ei mies voisi koskaan sanoa noin. Ihan tosi. SE PERVERSSI SIT ON AINA MUUTEN KORVIEN VÄLISSÄ. Sitä ei ulkpuolinen ei ees huomaa .Ei näe sen Perverssin olemassa oloo, paitsi kun henkilö jolla tämä ns sairaus on avaa suunsa, kirjoitaa Suomi 24 pallstalle niin se tulee heti esiin. Jos jollain eri tai samaa mieltä . kirjoita vanhemmalle niehelle ja kysy vastaan jos osaan parhaan kykyni mukaan. kaiiki täällä aina nimimerkeillä tai ilman osoitetta. Minulla on SPUTNIG ollut ooiteena v n69 lähtien. NYKY KÄYTÄNNNÖN MUKAAN NÄIN Yritän oikeesti vastata kaikkiiin kysymyksiin parhaan tietoni mukaan, Niin Vanhoille kuin nuorillekkin, parhaani mukaan . Toiveis on avata elämän koulu Bloki. Joka olis tarkoitettu vanhemmille,mutta nuoret lukee sen,. Se 100% haave tai siis kun laitan sen:


    • isä vaan__

      onko se nyt niin kamalaa jos sisarukset on murkkuiässä ja alkaa hormoonit hyrräämään, eikös murkuilla seiso vähän aina, silloinkin kun ei ole kiihottumisesta kysymys

      • make vaan

        Muisteles Perskules ittees kakarana. kuin se kovana oli. Joskus en ymmärrä kun vanhemmat ihmiset unohtaa lapsuutensa ainakin siinä vaihees kun omat kokemukset hyppää silmille. JOKA oikeesti pitäi perimätietona jakaa nuoremmille..oon 61 en kalkkis. Kiitos jollekkin ,ehkä SIT ÄIDILLENI ja jollekkin jonka tykönö Äitini nyt on,.Mentiin vähän muisteluis vanhaan aikaan,se kai sit parempi oli. ??kuka tietää.HIMOT NE ON HIIRELLÄKIN ! Hilarius?????


    • ei kukaan

      Kannattaa laittaa saunavuorot nyt viimeistään! Luulisi tuon saunomisen olevan aika epämiellyttävää molemmille tytölle ja pojalle, kun samaan aikaan joutuvat hihhuloimaan siellä.

      • make vaan

        LUES HIHHULI vaikka vanhaa aikaa, missä joku mampseli oli ihastunu kylpyyn , kylpi kai 2-3 kertaa vuodessa ,.Vannassa salin lattialla.Epäili onko tää terveelistä ollenkaan kun niin mukava puhdas tunne kylpee tietenkin kaikki alus vaateet päällä.Eihän sitä alasti.. huiiiii! SÄ sentään osaat käyttää tietokonetta kuin oot oppinut, EI NEEDERTAALIN IHMINEN TIENNY TIETOKONNNEESTA NITÄÄN.Perimä tiedolla pärjäsi.. MITÄ SÄ TTEDÄT Tai epämielytävää sinulle on saunas tai hehätys kokouksuissa tapahtunu??? Kerro se Älä SIIRRÄ OMIA RAJOITUNEIT JUTTUJAS SYYTÖMIIN:::Tai heidän saunomisiin.m. keskienen


      • poppanainen♥
        make vaan kirjoitti:

        LUES HIHHULI vaikka vanhaa aikaa, missä joku mampseli oli ihastunu kylpyyn , kylpi kai 2-3 kertaa vuodessa ,.Vannassa salin lattialla.Epäili onko tää terveelistä ollenkaan kun niin mukava puhdas tunne kylpee tietenkin kaikki alus vaateet päällä.Eihän sitä alasti.. huiiiii! SÄ sentään osaat käyttää tietokonetta kuin oot oppinut, EI NEEDERTAALIN IHMINEN TIENNY TIETOKONNNEESTA NITÄÄN.Perimä tiedolla pärjäsi.. MITÄ SÄ TTEDÄT Tai epämielytävää sinulle on saunas tai hehätys kokouksuissa tapahtunu??? Kerro se Älä SIIRRÄ OMIA RAJOITUNEIT JUTTUJAS SYYTÖMIIN:::Tai heidän saunomisiin.m. keskienen

        Meillä saadaan kyllä mennä samaan aikaan saunaan, jos vain halutaan.
        Ainoastaan vanhin veli (19) kieltäytyy menemästä siskojen (13-,15-, ja 8-v) kanssa.
        Ite oon menny monen monta kertaa sisaruksien kanssa saunaan, mitä ihmeen pahaa siinäkin nyt sitten on? O__o
        Etteks te luota lapsiinne? Ei mitkään vuorot oo pakollisia...

        Tulee tästä oikeen mieleen Serranon Perheen Diego xD


    • HAHHAHHAA

      hahhahhah! taisin tajuta! kaikki miehet täällä kannattaa että tytöt vaa samaan (taka-ajatuksena että sais nähä kuinka suureks ne rinnat ja perse on kasvanu, jotta vois vähä joskus kiihottuaki ku oma vaimo ei enää kelpaa) Sitte taas naiset on huomannu tän ja estelee tyttöjä, ettei poikien kiinnostus roiku koko ajan tytön nopeasti kasvavissa rinnoissa ja miehen kiinnostus tyttären perseessä eikä vaimon! päivän vitsi! ;D Mutta älytöntä, että nykyään naisten oikea luonne ja tämmöset sisäiset jutut on heitetty ojaan ja pidetty vaa jonain hemmetin seksiobjektina. Tämä on myös naisten syytä! Ei koko aika tarvitse miettiä että töllääkö se toinen sukupuoli peppua vai ei..

    • MirandaUusi

      Mun MIELEST on aika outoo, se et noin vanhat sisarukset on saunas yhdessä. Pienempinä ehkä mutta yleensä, mun ikäisinä ei yleensämee enää, mua ainakaan ei kyl paljoo kiinnostais. PS. Oon itekki 12vee ja ja pian 13wee.

    • Maisa_Katariina

      Aina on käyty saunassa koko perheen kesken. Muistaakseni mökiltä se perinne on lähtöisin, ei kukaan jaksanut venata saunavuoroja. Koko päivän ois saanut lämmittää saunaa jos jokainen ois käynyt siellä "juuri oikeella hetkellä". Mä oon 13v ja pikkuveli 12v ja isosisko 14v, mökillä mukana usein myös serkkuja. Vappuna käydään mökillä talven jälkeen ensimmäinen viikonloppu.

      • MEGA_KULLI

        Serkut myös? Ihan ok mutta mulla on kaks serkkua tosi hauskoja killttejä kivoja huumorintajua niitte kanssa on hauskaa mutta mutta ne on tosi tosi sieviä nättejä tyttöjä jos näkisin ne alasti saunassa niin ei pippeli kauan ois löysänä hyvä ett on vaatteet keksitty ne on myös tosi nättejä farkuissakin mutta sekin tykkäs musta teininä niin tuli pussailtua salaa :D oman serkun kaa :D

        -kasperi


    • Elisa_sauna

      Enenpi on käyty saunassa koko porukalla kuin erikseen. Se on tottumuskysymys, mutta meillä lounnollista muksusta alkaen. Nyt mie 15v ja pienemmät sisarukset 14 ja 12v.

      • Elisa_sauna

        Ja onneksi se olikin.. Kerran kylpylässä, hiljaisena aikana tuli samaan höyrysaunaan joku ala-yläastelikkojen pelijoukkue.

        8 tyttöä, eivätkä edes lupaa kysyneet. Miestenpuolella ei ollut silloin muita, tulivat vielä samoihin suihkuihinkin. Kuulemma juhlivat jotain voittoaan, oli kivat näkymät tosin. jotain 9-17 vee likkoja.

        joo, ja isot tissit :P Eikä mit'n pyyhkeitä käyttäneet! Viereen istuivat ku oli pieni sauna.


      • Anonyymi
        Elisa_sauna kirjoitti:

        Ja onneksi se olikin.. Kerran kylpylässä, hiljaisena aikana tuli samaan höyrysaunaan joku ala-yläastelikkojen pelijoukkue.

        8 tyttöä, eivätkä edes lupaa kysyneet. Miestenpuolella ei ollut silloin muita, tulivat vielä samoihin suihkuihinkin. Kuulemma juhlivat jotain voittoaan, oli kivat näkymät tosin. jotain 9-17 vee likkoja.

        joo, ja isot tissit :P Eikä mit'n pyyhkeitä käyttäneet! Viereen istuivat ku oli pieni sauna.

        Kateeks käy ja paljon!


    • LuuseriArttu24

      puukko 4 sormee perseesee sen pitäis auttaa kaikissa huolissa<3 ilo olla avuksi t Arttuonvitunmoinenluuseri24

      • Transu_karvakuono

        Aijaa sä oot kännissä kivaa hauskaa illanviettoo ei muuta ku moro tekstaimisiin ;)


    • parisuhdeneuvoja69

      no anna sen pojan panna sitä tyttöä jos se tyttö sitä niin kiihottaa ja jos se sun pojan kiituri sua kiinnostaa niin paljo niin maista sinäkin

    • Transu_karvakuono

      Ha ha haa ihan normaalia se ei oo rakastunut omaan siskoonsa ei huolta sitä kiinnostaa just siks siskosi on hyvin kehittynyt poikaa kiinnostaa kattoo vähän miten sen oma ikäinen tyttö näyttää alasti ite oon samaa tehny mutta en "vaan" noin mä esim. Vedin pippelistä saunassa kun siskoni oli siellä sanoin siskolle kato sandra tältä pippeli näyttää kun se on täys erektiossa sisko kattoi oudosti ja sanoi hyi ja oon puristanut sitä pepulle suihkussa useasti ja kattonut kun se sheivaa pimppiään ja koskenut sen pimppiä ja tissesjä oltiin usein kahestaan saunassa joten tuli sit puhuttua tuhmia ja koskettelemista mä koskin sisko ei poika oon joten tyttöjen vartalo kiinnostaa

    • Alasti_saunaan_vaan

      Se voi olla myös vahinko että pojan pippeli nousi pystyyn just tossa koska nuorten teinipoikien pippelit nousee pystyyn ilman syytä yhtäkkiä vaan hups.

      Ja se katteli sen sisko vähän myös tosi tosi tavallista/normlia muistan itsekkin tein niin ja äiti näki kun kerran kattelin sen tissejä vähän sit äiti sanoi ja jesper ei tartte yhtään kattoo sannan tissejä. Sen jälkeen olin vähäm varovaisempi mutta katteli kuitenkin.

      Ja oon mä siskoni kanssa ollut saunassa ei me siellä yhdynässä olla vähän enemmän juksaamista on kyllä pippelistä ja pimpeistä esim miten sulle sanna tuntuu orgasmi se selitti sen entä sun orgasmi (siemensyöksy) jesper ka kerroin ja kaikkea pippeli pimppa kysymyksiä

    • Anonyymi

      Minulla on viisi siskoa saunoimme aina yhdesssä kaksi minua vanhempaa, muistan kun vanhempien siskojen tissit ja pimpin karvat alkoi kasvaa mut en niihin paljokaan kiinnittänyt huomioo. Kun aikaa kului yksi minua nuorempi ehdotti minulle omaa vuoroa,sen jälkeen aloin saunoa yksin joskus serkkupoika naapurista tuli seuraksi , mutta en erikoisesti pitänyt siitä. Jälkikäteen ajatellen taisi olla hyvä tämä järjestys jos ei olisi minua ohjattu omaan vuoroon olisin voinut hyvinkin pitkään jatkaa yhteissaunomista, kun siskojen tissit ja pimpin karvat jatkoi voimakasta kasvua olisin saatanut enemmän kiinnittään huomioo näihin asioihin kun minäkin kehityin kun jossain vaiheessa huomasin, että penis alkoi helposti seisomaan. Olisi voinut olla hämmentävä tilanne kun veljen penis olisi alkanut pompatanut napakasi seisomaa kesken saunottelun. Sitten josain vaiheessa kun olin saanut ensimmäisen tietoisen siemensyöksykokemuksen mikä muutti oleellisesti mun seksuaalista ajattelua ja käytöstä masturpointi tuli voimakkaasti mukaan Yksin saunoessa sain rauhassa harrastaa omaa seksiäni ja tehdä siemensyöksyn pituus ennätyksiä kenenkään häiritsemistä mikä tuntui ihanalta aina kun laukesi tavallaan aina oikein odotin saunapäivää. Jossain vaiheesssa pääsin näkemään vanhemman siskon ylöspäin kaartuvat tissit nännit napakasi pystyssä nöpötti sekos teki minuun voimakkaan vaikutuksen kohta oli penis pystyssä ja jos tämä oli tapatunut saunassa miten olisin reagoinut tilanteeseen. Vieläkin vuosien jälkeen näen ja muistan siskon kuinka ihanat siskon tissit oli, vaimoni tissit on aivan erimalliset huomattavasti isommat D kupin kokoiset. Tässä pieni kertomus nuoren pojan sauna sekä puperteetti iän kokemuksia minkä koin vilpittömäsi puhtaina kokemuksinä elämän tässä vaiheessa.

    • Anonyymi

      Minusta on järkevää, että tytöt käyvät yksin saunassa kuukautisten aikaan ja pojat kun alkaa seisoa. On sairasta, että pojalla seisoo oman siskon takia, varmasti siskokin siitä saisi traumoja jos huomaisi. Meillä ainakin aiotaan ottaa tämä käytäntö voimaan kun lapset vielä vähän kasvavat.

    • Anonyymi

      Parasta varmaan, että kukin taaplaa ja saunoo omalla tyylillään niin kuin se kullekin sopii.
      Meillä käydään kotona vuorotellen, kun on väkeä (2 aikuista + 5 lasta) ja saunakaan ei ole mikään suurin. Mökillä taas on käyty ihan porukalla kun on isompi sauna. Toistaiseksi se on toiminut ihan hyvin. On kai noilla pojilla joskus ollut erektioita, mutta se nyt on ihan normaalia kun murrosikä alkaa painaa päälle noilal vanhimmilla.

      • Anonyymi

        Ei sillon enää sanota yhdessä kun pojilla tulee erektio kuvaan mukaan . On perheitä missä nämä asiat ovat menneet tekoihin jotka eivät ole okay


    • Anonyymi

      Eiköhän ole aika jättää se yhteis saunominen sisarusten kanssa . Pojalla alkaa hormoonitoiminta kehittymään, ja aitä ei tyttö ilmeisesti vielä edes tajua . Joten eri saunavuoron näille muksuille

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe