Kuka saa olla paikalla

ärsyyntynytveli

Perunkirjoitus on minulle melko lailla selvinnyt prosessi, mutta yhdessä asiassa kaipaisin neuvoa/tietoa?

Ketkä saavat osallistua perunkirjoituksiin? ts. saavatko kuolipesän osakkaiden puolisot tai avopuolisot olla paikalla?

Jos saavat, niin saavatko silti, jos joku osakkaista vastustaa sitä?

Kysyn, koska äidin perunkirjoitukset ovat edessä ja sisko näyttää tuovansa miestään perunkirjoituksiiin.

36

10500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nix nax

      Sisko saa tuoda miehensä mukaan äitinsä perunkirjoitukseen. Ei tarvitse olla aviomies, avomieskin saa tulla. Siskolla saa olla mukanaan avustaja, joka voi olla kuka tahansa.

      • Yks ihmettelijä

        Jaa, ns. meillä perukirjaan ei ole läsnäolleeksikaan merkitty yhtä, ja se ihan ehta perillinen ei tiennyt koko asiasta mitään, ennen kuin 2 henkilöä kertoi...
        Ei elävän ohi pyritä, lupia kysymättä ja jonkun vielä virallisesti luopumatta.

        Pesänhoitaja ei kommentoi.


    • Tulkintaa

      Tiedän tilanteita jossa uskottu mies on ajanut pihalle kaikki ulkopuoliset.
      En kyllä ymmärrä minkä takia jollakin pitää olla neuvonantaja, eihän siellä edes tarvitse olla paikanpäällä.
      Mielestäni neuvonantaja voi lukea perukirjan myöhemmin ja kommentoida sitä vaikka suoraan verottajalle.
      Pesän ilmoittajalla on ehkä syytä olla neuvonantaja jollei hän tiedä mistään mitään (luetaan yksinkertainen).
      Perunkirjoituksessa ei jaeta mitään eikä päätetä oikestaan mitään kirjataan vain faktat ja jos pesän ilmoittaja ei kerro totuutta syyllistyy hän väärään valaehtoiseen lausumaan.
      Uteliaat puolisot kulmänrauhallisesti ulos.

      • nix nax

        ... ja tämä näyttää olevan sinulle liian ihmeellinen asia ymmärrettäväksi.

        Niin se nyt vain kumminkin on, että avustajaa voi aina käyttää.

        >>Tiedän tilanteita jossa uskottu mies on ajanut pihalle kaikki ulkopuoliset.>En kyllä ymmärrä minkä takia jollakin pitää olla neuvonantaja, eihän siellä edes tarvitse olla paikanpäällä.


      • Kanssa.
        nix nax kirjoitti:

        ... ja tämä näyttää olevan sinulle liian ihmeellinen asia ymmärrettäväksi.

        Niin se nyt vain kumminkin on, että avustajaa voi aina käyttää.

        >>Tiedän tilanteita jossa uskottu mies on ajanut pihalle kaikki ulkopuoliset.>En kyllä ymmärrä minkä takia jollakin pitää olla neuvonantaja, eihän siellä edes tarvitse olla paikanpäällä.

        ">>Tiedän tilanteita jossa uskottu mies on ajanut pihalle kaikki ulkopuoliset.


      • nix nax
        Kanssa. kirjoitti:

        ">>Tiedän tilanteita jossa uskottu mies on ajanut pihalle kaikki ulkopuoliset.

        >>Jos joku on virallisesti neuvonantaja


      • Muitaki
        nix nax kirjoitti:

        >>Jos joku on virallisesti neuvonantaja

        Jotka ajattelevat samalla lailla kuin minä.
        Onneksi järki voittaa useimmissa tapauksissa.
        Nyt sinä kaivat vain perusteluita omalle mielipiteelle.
        Jos ulkopuolinen ei osaa perustella miksi on paikanpäällä painukoot helkkariin.
        Vai pitäisikö häneltä kysyä että oletko neuvonantaja ja samalla nyökytellä päätä?
        Ulkopuolinen on ulkopuolinen ennenkuin muuta todistetaan.


      • hihii ...
        Muitaki kirjoitti:

        Jotka ajattelevat samalla lailla kuin minä.
        Onneksi järki voittaa useimmissa tapauksissa.
        Nyt sinä kaivat vain perusteluita omalle mielipiteelle.
        Jos ulkopuolinen ei osaa perustella miksi on paikanpäällä painukoot helkkariin.
        Vai pitäisikö häneltä kysyä että oletko neuvonantaja ja samalla nyökytellä päätä?
        Ulkopuolinen on ulkopuolinen ennenkuin muuta todistetaan.

        Perillinen ilmoittaa kuka on avustajansa. Tällä on oikeus olla paikalla perillisen luvalla. PISTE.


      • nix nax
        Muitaki kirjoitti:

        Jotka ajattelevat samalla lailla kuin minä.
        Onneksi järki voittaa useimmissa tapauksissa.
        Nyt sinä kaivat vain perusteluita omalle mielipiteelle.
        Jos ulkopuolinen ei osaa perustella miksi on paikanpäällä painukoot helkkariin.
        Vai pitäisikö häneltä kysyä että oletko neuvonantaja ja samalla nyökytellä päätä?
        Ulkopuolinen on ulkopuolinen ennenkuin muuta todistetaan.

        >>On täälä Muitaki Jotka ajattelevat samalla lailla kuin minä.


    • Lähettää virallisen

      Kutsun asianomaisille perijöille.Rintaperillisille.
      Siis jotka ovat oikeutettuja saamaan perintöä.
      En ymmärrä miksi siellä pitäisi olla koko kaupunki kun ei edes jaeta mitään.

      • nix nax

        >>En ymmärrä miksi siellä pitäisi olla koko kaupunki kun ei edes jaeta mitään.


      • että minullakin
        nix nax kirjoitti:

        >>En ymmärrä miksi siellä pitäisi olla koko kaupunki kun ei edes jaeta mitään.

        On kova kallo. Mutta voiko naapurin juoruakkakin tulla kuuntelemaan jos sitäsattuu kiinnostamaan?
        Tiedän ettei pidä mutta että siellä saa olla asiaankuulumattomia oli mulle ihan uutta. outoa.


      • Täällä
        että minullakin kirjoitti:

        On kova kallo. Mutta voiko naapurin juoruakkakin tulla kuuntelemaan jos sitäsattuu kiinnostamaan?
        Tiedän ettei pidä mutta että siellä saa olla asiaankuulumattomia oli mulle ihan uutta. outoa.

        Väitettiinkin että rikotaan lakia jos häädetään ylimääräiset pihalle niin kyllä se näin on.
        Perunkirjoitus ei ole julkinen tapahtuma.
        Jos joku ei osaa perustella syytä miksi pitäisi olla paikalla niin pihalle vain.


      • luetun ymmärtänyt
        että minullakin kirjoitti:

        On kova kallo. Mutta voiko naapurin juoruakkakin tulla kuuntelemaan jos sitäsattuu kiinnostamaan?
        Tiedän ettei pidä mutta että siellä saa olla asiaankuulumattomia oli mulle ihan uutta. outoa.

        Piruiluako vaan, ettei mm. nix nakin selkeä tulkinta uppoa ja lopeta venkoiluja.
        Asiaankuulumattomien paikallaoloa ei ole sanottu luvalliseksi, mutta osakkaan kutsuma avustaja ei ole asiaankuulumaton, vaikka olisi avokki.

        Varmasti asia ärsyttää erityisesti niitä osakkaita, jotka kykenevät ohjailemaan omia sisaruksiaan, mutta eivät aina heidän puolisoita tai avokkeja.


      • Loukattu
        Täällä kirjoitti:

        Väitettiinkin että rikotaan lakia jos häädetään ylimääräiset pihalle niin kyllä se näin on.
        Perunkirjoitus ei ole julkinen tapahtuma.
        Jos joku ei osaa perustella syytä miksi pitäisi olla paikalla niin pihalle vain.

        Jaa.Minulle ei uskottu mies edes soittanut,että poikani oli virallista kutsua saamatta isäni kuoltua pk-til. ja ilman kenenkään valtuutusta,leski taas edusti muutamaa muuta.


    • kyse exästäni

      Exäni haluaa olla isäni perunkirjoituksessa läsnä lasten holhoojana. Meillä on yhteishuoltosopimus. Lapsilleni ei ole tulossa perintöä, vaan ainoastaan minulle ja veljilleni.

      Saadaanko estää exäni ilmestyminen? Meidän poikien avokit ja vaimot on tulossa myös, ja lapsemme, mutta kellään meillä ei ole mitään sitä vastaan vaan näin ollaan keskenään sovittu. Vaikkakin "akat vaikenevat" siinä seurakunnassa. Ne hoitaa kaffet ja pullat ja kälättää keskenään.

      Veikkaan exäni vaatimuksen johtuvan juurikin avokistani. Exä on mustasukkainen ja kateellinen.

      • nix nax

        >>Lapsilleni ei ole tulossa perintöä, vaan ainoastaan minulle ja veljilleni.


      • kova kuin
        nix nax kirjoitti:

        >>Lapsilleni ei ole tulossa perintöä, vaan ainoastaan minulle ja veljilleni.

        Pehmeä kallo.
        Taitaa olla mutu tuntua mukana.
        Voisiko joku ilmoittaa missä on seuraavat perukirjoitukset mentäisi naapurin ukon kanssa ajankuluksi ihmettelemään. Kun kerran saa mennä.


      • kyse exästäni
        nix nax kirjoitti:

        >>Lapsilleni ei ole tulossa perintöä, vaan ainoastaan minulle ja veljilleni.

        Poliisiko sinne soitetaan paikalle jos akka aikoo väkisin änkäytyä? Vai heitetään omatoimisesti neliraajaheitolla ulos?

        Nuorin lapsi on sanonut että haluaa äidin mukaan. Voipi olla ettei oteta sitten lapsiakaan. Hullua, jos serkut kuitenkin tulee. Milläs 5-vuotiaalle selität ilman että kokee äitiään kohdeltavan "kaltoin".


      • sitten tulee
        kyse exästäni kirjoitti:

        Poliisiko sinne soitetaan paikalle jos akka aikoo väkisin änkäytyä? Vai heitetään omatoimisesti neliraajaheitolla ulos?

        Nuorin lapsi on sanonut että haluaa äidin mukaan. Voipi olla ettei oteta sitten lapsiakaan. Hullua, jos serkut kuitenkin tulee. Milläs 5-vuotiaalle selität ilman että kokee äitiään kohdeltavan "kaltoin".

        Uteliaisuuttaan vai saamisten toivossa?
        Eikö perunkirjoituksesta tehdä aina virallinen paperi ja kaikki asianomaiset saavat sen halutessaan ja puoli vuotta aikaa valittaa jos on valittamista.
        Meidän perunkirjoitukseen olisi voinut tulla 9 henkilöä vain 3 oli paikalla kaikilla muilla siivouspäivä.
        Yksi loukkaantui kun ei kutsuttu, kun ei kuulunut rintaperillisiin.
        Jälkeenpäin sitten riitti ihmettelijää vaan kun ei viitsitä itse paikalle vaivautua on niin helppo toisilla teettää kaikkea ja pyyhkiä kädet jos vaikka jotain puuttuu tai jopa erehtyy.


      • Vain
        kyse exästäni kirjoitti:

        Poliisiko sinne soitetaan paikalle jos akka aikoo väkisin änkäytyä? Vai heitetään omatoimisesti neliraajaheitolla ulos?

        Nuorin lapsi on sanonut että haluaa äidin mukaan. Voipi olla ettei oteta sitten lapsiakaan. Hullua, jos serkut kuitenkin tulee. Milläs 5-vuotiaalle selität ilman että kokee äitiään kohdeltavan "kaltoin".

        "Milläs 5-vuotiaalle selität ilman että kokee äitiään kohdeltavan "kaltoin"."

        En ymmärrä mitä 5 vuotias tekisi paikalla muutenkaan. Hänen sijaan tulee kutsua edunvalvoja eikä lasta itseään.

        Itse olen ollut kahdessakin perunkirjoitustilaisuudessa edustamassa alaikäisiä lapsiani eivätkä he itse ole olleet paikalla, eikä heitä ole henkilökohtaisesti edes kutsuttu paikalle vaan kutsu tuli suoraan edunvalvojalle eli minulle.

        Pidetään perunkirjoitustilaisuus mahdollisimman selvänä ja hyväksytään paikalle ainoastaan ne jotka kuuluvat olla eli perilliset ja ehkä heidän valtuuttamat.


      • eikä ymmärrä
        kyse exästäni kirjoitti:

        Poliisiko sinne soitetaan paikalle jos akka aikoo väkisin änkäytyä? Vai heitetään omatoimisesti neliraajaheitolla ulos?

        Nuorin lapsi on sanonut että haluaa äidin mukaan. Voipi olla ettei oteta sitten lapsiakaan. Hullua, jos serkut kuitenkin tulee. Milläs 5-vuotiaalle selität ilman että kokee äitiään kohdeltavan "kaltoin".

        Ensiksikin, 5v ei voi edustaa perukirjoituksessa itseään, vaan siellä tulee olla läsnä hänen edunvalvojansa. 5v ei muutoinkaan tajua tilaisuudesta mitään.

        * Serkut voivat olla luonnollisestikin paikalla, jos he ovat perillisiä!


      • nix nax
        eikä ymmärrä kirjoitti:

        Ensiksikin, 5v ei voi edustaa perukirjoituksessa itseään, vaan siellä tulee olla läsnä hänen edunvalvojansa. 5v ei muutoinkaan tajua tilaisuudesta mitään.

        * Serkut voivat olla luonnollisestikin paikalla, jos he ovat perillisiä!

        >>Serkut voivat olla luonnollisestikin paikalla, jos he ovat perillisiä!


      • ...jos
        nix nax kirjoitti:

        >>Serkut voivat olla luonnollisestikin paikalla, jos he ovat perillisiä!

        a) on testamentti >> on perillinen siinä kuin muutkin ?

        b) jos isoisä kuolee ja lapsen isä on kuollut niin lapset, siis 5vuotiaan serkut ovat ihan "lakiosaperillisiä" (tarkkaa termiä en tiedä).

        Siis pöydän ympärillä voi olla hyvinkin erilaisia perillisiä. Eikös niitä kaikkia kutsuta perillisiksi?
        Jos 5v on perijä, ja äiti/ex-puolisio olisi edustamassa niin silloinhan todennäköisesti - ellei muksu ole testamentin saaja - isä on kuollut ja asiaa ihmettelevä joka puhuu ex-puollisosta one esim isän uusi puoliso?


      • Siis, eikö se ole..
        ...jos kirjoitti:

        a) on testamentti >> on perillinen siinä kuin muutkin ?

        b) jos isoisä kuolee ja lapsen isä on kuollut niin lapset, siis 5vuotiaan serkut ovat ihan "lakiosaperillisiä" (tarkkaa termiä en tiedä).

        Siis pöydän ympärillä voi olla hyvinkin erilaisia perillisiä. Eikös niitä kaikkia kutsuta perillisiksi?
        Jos 5v on perijä, ja äiti/ex-puolisio olisi edustamassa niin silloinhan todennäköisesti - ellei muksu ole testamentin saaja - isä on kuollut ja asiaa ihmettelevä joka puhuu ex-puollisosta one esim isän uusi puoliso?

        jo selvää, että serkut eivät peri!!


      • että serkut....
        ...jos kirjoitti:

        a) on testamentti >> on perillinen siinä kuin muutkin ?

        b) jos isoisä kuolee ja lapsen isä on kuollut niin lapset, siis 5vuotiaan serkut ovat ihan "lakiosaperillisiä" (tarkkaa termiä en tiedä).

        Siis pöydän ympärillä voi olla hyvinkin erilaisia perillisiä. Eikös niitä kaikkia kutsuta perillisiksi?
        Jos 5v on perijä, ja äiti/ex-puolisio olisi edustamassa niin silloinhan todennäköisesti - ellei muksu ole testamentin saaja - isä on kuollut ja asiaa ihmettelevä joka puhuu ex-puollisosta one esim isän uusi puoliso?

        eivät peri ilman testamenttia!!


      • Miksi sitä sitten kutsutaan
        että serkut.... kirjoitti:

        eivät peri ilman testamenttia!!

        Hauskaa tämä sanaleikki, mutta kertokaa nyt minulle miksi sitten kutsutaan serkkua joka saa perinnön - testamentilla tai siten että hänen isänsä on kuollut ja isoisän perintö siirtyy hänelle ;)


      • nix nax
        Miksi sitä sitten kutsutaan kirjoitti:

        Hauskaa tämä sanaleikki, mutta kertokaa nyt minulle miksi sitten kutsutaan serkkua joka saa perinnön - testamentilla tai siten että hänen isänsä on kuollut ja isoisän perintö siirtyy hänelle ;)

        Perillinen on perillinen.
        Testamentinsaaja on testamentinsaaja.

        Perillinen on sukulainen. (Ainoa poikkeus on lapsettoman perittävän puoliso.)
        Testamentinsaaja voi olla sukulainen tai vieras.

        Serkku ei ole perillinen, koska serkut eivät peri.
        (PK 2:5 "Muut kuin edellä tässä luvussa mainitut sukulaiset eivät saa periä.")

        >>miksi sitten kutsutaan serkkua joka saa perinnön testamentilla>miksi sitten kutsutaan serkkua joka saa perinnön siten että hänen isänsä on kuollut ja isoisän perintö siirtyy hänelle


    • Aidan raosta

      Tirkistelyä.

      Tämä koko ketju osittaa sen että jos katselee maailmaa ikäänkuin aidan raosta, erittäin kapeasti niin tuloksena on tällainen keskustelu.

      Aiemminkin olen peräänkuuluttanut sitä että asiat eivät ole mustavalkoisia.

      Nyt täällä tingataan että perunkirjoituksesta ei saa potkia "avustajia" pois, sehän rikkoo lakia.
      No jos Haagin sotatuomioistuimesta potkittiin syytetty ulos niin miksikä uskottumies ei voisi potkia ylimääräisiä häiriköitä pois.

      Sama juttu serkku ei peri, juu ei peri.
      Mutta kenen serkusta on kyse? Vainajan serkku ei peri mutta jonkun perillisen serkku saattaakin olla perinnönsyrjässä kiinni (sehän ei ole silloin vainajan serkku).

      Tätä kirjoitusta voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään, pointti on se että lauotaan vastauksia erittäin suppealla näkökentällä ja pidetään niistä kiinni henkeen ja vereen.

      Varsinkin kun lakiasoista puhutaan niin mikään ei ole varmaa.

      Olin käräjäoikeuden valmisteluistunnossa ja vastapuoli selitti että Aarnio on sanonut että hän voittaa varmasti johon tuomari kertoi että hän on ollut istunnossa jossa Aarnion mielipide oli hävinnut.
      Tuomari totesi että joko Aarnio oli väärässä tai oikeusjärjestelmä on väärässä.

    • Outoa inttämistä

      "Sama juttu serkku ei peri, juu ei peri.
      Mutta kenen serkusta on kyse? Vainajan serkku ei peri mutta jonkun perillisen serkku saattaakin olla perinnönsyrjässä kiinni (sehän ei ole silloin vainajan serkku)."

      Miksi sotket ilmiselvää asiaa? Jos puhutaan perinnönjaosta, niin silloin puhutaan osallisista niillä termeillä, jotka koskevat heitä suhteessa PERINNÖNJÄTTÄJÄÄN. Muuten ei ole yhtään mitään väliä onko kuka kenenkin sisko, veli, serkku, velipuoli tai kumminkaima. Useimmat meistä ovat jonkun serkkuja, mutta mitä ihmettä sillä on asian kanssa tekemistä?

      Tärkein pointti, mitä tässä on (näköjään turhaan) yritetty tolkuttaa, on että PERINNÖNJÄTTÄJÄN serkut eivät peri ilman testamenttia.

      • Kyselijöiden tausta

        Täällä kyselee ihmiset joilla ei ole mitään hajua asioista, ei he tiedä millä terneillä pitää puhua.

        Täällä annetaan myös vastuksia erittäin suppeilla taustatiedoilla jolloin vastaus voi olla täysin oikea tai täysin väärä riippuen kysyjän oikeista taustoista.

        Kuitenkin nämä väärät vastukset jäävät kummittelemaan oikeina vastuksina ja pahimmillaan jollekkin hyväuskoiselle totuus paljastuu vasta käräjäsalissa.

        Tiedän koska olen joutunut seuraamaan vierestä tällaista toimintaa.

        Olen myös seurannut saman ihmisen toimintaa joka perustelee tekemisiään juuri tällaisilla epämääräisillä vastauksilla ja luistaa juridiset vastuut täysin hänhän ei ole tehnyt tahallaan mitään kun on ollut siinä uskossa että "epämääräiset" ja väärin perustein annetut vastaukset ovat oikeita.

        Minulla on tapana pistää vastaukset aina ehdollisina, eli jos asia on näin silloin siitä seutaa eitä ja tätä.

        Mutta jokainen voi veikkailla mitä haluaa ja sen takia tämä onkin avoin keksutelupalsta.


      • Kyselijöiden tausta kirjoitti:

        Täällä kyselee ihmiset joilla ei ole mitään hajua asioista, ei he tiedä millä terneillä pitää puhua.

        Täällä annetaan myös vastuksia erittäin suppeilla taustatiedoilla jolloin vastaus voi olla täysin oikea tai täysin väärä riippuen kysyjän oikeista taustoista.

        Kuitenkin nämä väärät vastukset jäävät kummittelemaan oikeina vastuksina ja pahimmillaan jollekkin hyväuskoiselle totuus paljastuu vasta käräjäsalissa.

        Tiedän koska olen joutunut seuraamaan vierestä tällaista toimintaa.

        Olen myös seurannut saman ihmisen toimintaa joka perustelee tekemisiään juuri tällaisilla epämääräisillä vastauksilla ja luistaa juridiset vastuut täysin hänhän ei ole tehnyt tahallaan mitään kun on ollut siinä uskossa että "epämääräiset" ja väärin perustein annetut vastaukset ovat oikeita.

        Minulla on tapana pistää vastaukset aina ehdollisina, eli jos asia on näin silloin siitä seutaa eitä ja tätä.

        Mutta jokainen voi veikkailla mitä haluaa ja sen takia tämä onkin avoin keksutelupalsta.

        >>Täällä kyselee ihmiset joilla ei ole mitään hajua asioista, ei he tiedä millä terneillä pitää puhua.>Täällä annetaan myös vastuksia erittäin suppeilla taustatiedoilla jolloin vastaus voi olla täysin oikea tai täysin väärä riippuen kysyjän oikeista taustoista.


      • Niin tai näin
        nix_nax kirjoitti:

        >>Täällä kyselee ihmiset joilla ei ole mitään hajua asioista, ei he tiedä millä terneillä pitää puhua.>Täällä annetaan myös vastuksia erittäin suppeilla taustatiedoilla jolloin vastaus voi olla täysin oikea tai täysin väärä riippuen kysyjän oikeista taustoista.

        Toisia haukuttiin paksukalloisiksi ja todettiin että laki on näin.
        Kuitenkaan ei haluttu ajatella asiaa laajemmin vaikka perusteluja tuotiin esille.

        Eikö olisi ollut aika paljon helpompaa kirjoittaa että jos "avustajista" ei ole haittaa perunkirjoitus toimitukselle ei heidän läsnäololleen ole laillista estettä?

        Kuten mainitsin niin Haagin sotatuomioistuimesta lensi ulos jopa syytetty kun häiritsi itse pääasiaa, kuinka täällä pienessä Suomessa sitten voidaan piiloutua lain taakse ja antaa ehdottomia vastauksia lakiin nojaten?

        Kuten totesit vastauksia annetaan kysyjän esittämien tietojen perusteella mutta kysyjä ei aina tiedä mitkä asiat on vastauksen kannalta oleellisia joten ehdottomien vastausten antaminen tällä palstalla on toisinaan harhaanjohtavaa.

        Olen kuullut useiden lakiatuntevien aloittavan vastauksen epävirallisissa keskuteluissa: mahdollisesti asia voisi päätyä näin. Tai: antamiesi tietojen perusteella...

        Mutta ei se mitään, tällä palstalla kirjoitteleekin vain harrastelija asiantuntijat ja hehän voivat antaa myös ehdottomiakin vastauksia menettämättään mainetta. Sääliksi käy vain heitä jotka puutteellisen tiedon perusteella luulevat saaneensa oikeita vastauksia.

        Niin ja ihan tosi, tällä sivulla todellakin vierailee ihmisiä joilla ei ole alkeellistakaan käsitystä perintökaaresta ja perintöasioista, tämä on heidän ensinmäinen kontaktipinta.


    • >>Mutta ei se mitään, tällä palstalla kirjoitteleekin vain harrastelija asiantuntijat ja hehän voivat antaa myös ehdottomiakin vastauksia menettämättään mainetta.>Niin ja ihan tosi, tällä sivulla todellakin vierailee ihmisiä joilla ei ole alkeellistakaan käsitystä perintökaaresta ja perintöasioista, tämä on heidän ensinmäinen kontaktipinta.

    • Anonyymi

      Alkuperäinen kysymykseen luulin saavani vastauksen, kun aihe ajankohtainen
      Mutta ei oikeon selvennyt. Toivoisi että paskanjauhajat pysyisivät poissa ja alkuperäiseen kysymykseen vastaisi semmoinen jolla tietoa.
      Toki väärä foorumi semmoiseen. Taitaa olla entisten koulukiusaajien paikka koko suomi24.
      Pitää pysyä poissa , turhaa täältä vastauksia on pyydellä.

      • Anonyymi

        https://www.minilex.fi/a/perunkirjoitus-avustaja

        Perunkirjoitustilaisuudessa läsnä olevat henkilöt voivat halutessaan ottaa tilaisuuteen avustajan mukaan. Itse perunkirjoituksen tekemiseksi on mahdollista myös käyttää avustajaa, tavanomaisimmin asiantuntevaa lakimiestä. Riitaisissa ja epäselvissä tapauksissa asiantuntijan apuun turvautuminen onkin suositeltavaa.

        Avustaja voi olla kuka tahansa,sen ei tartte olla lakimies.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      298
      3381
    2. 202
      2931
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2514
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      231
      1986
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1415
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      166
      1271
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe