Mistä riittävän kovakourainen hieroja?

selkäjumijumijumi

Selkäni ja hartiani on ihan jumissa. Ongelmani on se, että ei tunnu löytyvän sellaista hierojaa, joka hieroisi tarpeeksi lujaa.

Fysikaaliset hoidot ovat olleet sellaisia, että raha menee täysin hukkaan. Ensin maksat siitä että pitävät 15 minuuttia jotain lämpötyynyä selän päällä, lopun aikaa hierovat liian hiljaa, ja lopettavat vähintään 5 minuuttia liian aikaisin, mistä maksan. Niin mistä maksan? Kai nyt itsekin voin vaikka saunassa selkääni lämmittää!!!

Hierojat ovat olleet sellaisia, että kun pyydän lisää voimaa, sitä tulee ehkä n. 5 minuutiksi ja sitte loppuu ilmeisesti voima. Rahat menee hukkaan.

Olen iso mies ja selkäni on kuin ladon ovi ja se on täynnä lihaa ja läskiä. Ymmärrän, että se on kova työsarka ainakin hennoille naisihmisille.
Kerran yksi hierojakoululainen yli 130 kg painava äijä, joka oli ainakin 2 metriä pitkä jaksoi hieroa meikäläisen selän niin että se auttoi. Jännitykset lähtivät, väliaikaisesti.

Mutta sen jälkeen siis en ole löytänyt tarpeeksi kovakouraista hierojaa. Vinkkejä? Asun Pirkanmaalla.

19

3726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen

      Pirkkalan Killossa on todella ronski ja vahva hieroja, hintakin edullinen ja hieroo usein yliaikaa. Kävin itse pitkään ja oli ensimmäinen joka sai penikkatautini paranemaan. Kaverin nimi on Jarmo Kovanen, numero ei ole enää tallessa, mutta voisi olla nro tiedustelussa. Liiketila loytyy helposti kun käännyt Tampereen suunnasta tulevalta Nuolialantieltä Killon viitan suuntaan, vanha kaupparakennus pian ristyksen jälkeen oikealla.

    • taidolla on väliä..

      Se on taidosta kiinni osaako aukaista isonkin ihmisen jumit.. aina on myös luusto, selkäranka ym mukana.vaikka lihaksia junttais kui ja selkään jää lukkoja, niin sou..

      • joopajoo ja joo

        Tämän selityksen kuulee useimmiten niiltä, jotka eivät kykene muokkaavaan hierontaan ???


      • murjottu
        joopajoo ja joo kirjoitti:

        Tämän selityksen kuulee useimmiten niiltä, jotka eivät kykene muokkaavaan hierontaan ???

        Hierojien kirjavassa joukossa on valitettavan paljon myös niitä väkivaltaisia, jotka ovat käsittäneet täysin väärin muokkaavan hieronnan ja aiheuttavat uhreilleen kipua ja mustelmia. Ja kun murjottu ei sitten toista kertaa uskalla "hoitoon" tulla, arvelee tämä arjen sankari tehneensä niin ammattitaitoista ja tehokasta työtä, että asiakkaan vaiva parani kerralla.


      • sama edellinen
        murjottu kirjoitti:

        Hierojien kirjavassa joukossa on valitettavan paljon myös niitä väkivaltaisia, jotka ovat käsittäneet täysin väärin muokkaavan hieronnan ja aiheuttavat uhreilleen kipua ja mustelmia. Ja kun murjottu ei sitten toista kertaa uskalla "hoitoon" tulla, arvelee tämä arjen sankari tehneensä niin ammattitaitoista ja tehokasta työtä, että asiakkaan vaiva parani kerralla.

        jos hieroja ei kykene hieromaan kovaa, niin on vika joko hierojan fysiikassa ja/tai tekniikassa.

        Jos hieroja ei kykene hieromaan keveämmin (sitä tarvittaessa) on hierojalla vikaa asenteessa ja/tai päässä.

        Jos olet kokenut tulleeksi murjotuksi, niin joko olet tosiaankin sattunut "mielenvikaiselle/asennevammaiselle" hierojalle tai olet tullut olleksi hiljaa (kärsien) ja olet osaltasi vähintään yhtä syyllinen epäonnistuneeseen hoitotulokseen kuin murjojasi.



        Pieni osa asiakkaista kestää (ja vaatii) erittäin voimakkaasti muokkaavaa hierontaa ja heille on ihan turha selittää Keveän hieronnan ihanuudesta ja toimivuudesta.

        Ketjun aloittaja ilmeisesti ainakin omasta mielestään kuuluu tähän pieneen vähemmistöön.

        Hänen on vain löydettävä se omansa riittävän muokkaavaan hierontaan kykenevä.


      • itsekin hierontaa opiskellut

        Jos lihasta hieroo liian kovaa niin se aiheuttaa lihakseen jännitysreaktion, joka EI TODELLAKAAN ole toivottu reaktio hieronnasta!! Yhdyn aiempana olleeseen viestiin, että tekniikka siinä enemmän ratkaisee...


      • haluaakaan ????
        itsekin hierontaa opiskellut kirjoitti:

        Jos lihasta hieroo liian kovaa niin se aiheuttaa lihakseen jännitysreaktion, joka EI TODELLAKAAN ole toivottu reaktio hieronnasta!! Yhdyn aiempana olleeseen viestiin, että tekniikka siinä enemmän ratkaisee...

        Riittävän kovaa hierontaa tuntui tuo ketjun aloittaja olevan vailla. Se miten kovaa hierontaa henkilö kestää ja tarvitsee vaihtelee hyvin paljon. yleisesti voi sanoa, että perusterve lihaksiaan rasittanut ( liikunnalla ja/tai työllä) kovan hierottavana olemisen kokemuksen (hierottanut pitkään ja säännöllisesti) kestää kovempaa käsittelyä ja joskus jopa tarvitsee sitä.

        Itse olen liikkunut 11 v saakka säännöllisesti. ikävuodet 15 - 30 vierähtivät voimailun parissa ja viimeiset 15 v enemmän lenkkipolku/latu painotteista liikkumista. (voimanostossa 800 kg
        15 v sitten ja nyt menee 30 km lenkki tönkköpolvijuoksuna 3 h paikkeille elopainon vieläkin ollessa 95 kg ) hierottanut olen 20 v ikävuoden jälkeen 20- 50 krt/vuosi pääpainon ollen kokohieronnoissa viimeiset 15 v.
        Tähän mennessä muutama hieroja on onnistunut hieromaan ensimmäiset 15 s hieman liian kovaa lopun ollessa (pienen kivun sekaista) nautintoa.

        Viimeiset kymmenen vuotta olen ollut myös penkin sivulla toimien itsenäisenä,alv-vapaana
        ammatinharjoittajana .(=koulutettu hieroja)

        Itse kuulun hierottaviin, joita on LÄHES mahdotonta hieroa liian kovaa ja hyvin pieni osa asiakkaistakin on samankaltaisia. Jos hierottavana oleva lihas jännittyy, niin silloin voimankäyttö on jo AIVAN liian kovaa ja järkevän voimankäytön raja on JO ylitetty.

        MUTTA yhtäkaikki pelkällä tekniikalla ei kaikkien kanssa pärjää ! Painetta pitää löytyä ja siihen auttaa hyvä työtekniikka, hyvä fysiikka (voima, voimakestävyys, kestävyys) ja kehonpaino. Pienikokoinenkin (oli hän sitten nainen tai mies) voi hieroa todella muokkaavana, jos on riittävän hyvä työtekniikka...pelkällä voimalla ja painolla ei kovin pitkälle jyllätä, mutta auttavat asiaa tai ainakin tekevät muokkaavankin hieronnan helpommaksi tekijälleen.

        99 % väestöstä ei sitten tarvitsekkaan niin kovaa hierontaa ja 50 % tulee "onnelliseksi" hyvinkin kevyellä käsittelyllä.

        Se, että kykenee kovaan hierontaan ei poissulje keväämpien tekniikoiden käyttämistä. SE ON SITTEN ammattitaito ja asennekysys, että kykenee hoitamaan asiakkasta hänen toiveidensa mukaan.


        Ah ! nyt täykkäreille, ettei jää hyvästä paitsi


      • koulutettu hieroja
        haluaakaan ???? kirjoitti:

        Riittävän kovaa hierontaa tuntui tuo ketjun aloittaja olevan vailla. Se miten kovaa hierontaa henkilö kestää ja tarvitsee vaihtelee hyvin paljon. yleisesti voi sanoa, että perusterve lihaksiaan rasittanut ( liikunnalla ja/tai työllä) kovan hierottavana olemisen kokemuksen (hierottanut pitkään ja säännöllisesti) kestää kovempaa käsittelyä ja joskus jopa tarvitsee sitä.

        Itse olen liikkunut 11 v saakka säännöllisesti. ikävuodet 15 - 30 vierähtivät voimailun parissa ja viimeiset 15 v enemmän lenkkipolku/latu painotteista liikkumista. (voimanostossa 800 kg
        15 v sitten ja nyt menee 30 km lenkki tönkköpolvijuoksuna 3 h paikkeille elopainon vieläkin ollessa 95 kg ) hierottanut olen 20 v ikävuoden jälkeen 20- 50 krt/vuosi pääpainon ollen kokohieronnoissa viimeiset 15 v.
        Tähän mennessä muutama hieroja on onnistunut hieromaan ensimmäiset 15 s hieman liian kovaa lopun ollessa (pienen kivun sekaista) nautintoa.

        Viimeiset kymmenen vuotta olen ollut myös penkin sivulla toimien itsenäisenä,alv-vapaana
        ammatinharjoittajana .(=koulutettu hieroja)

        Itse kuulun hierottaviin, joita on LÄHES mahdotonta hieroa liian kovaa ja hyvin pieni osa asiakkaistakin on samankaltaisia. Jos hierottavana oleva lihas jännittyy, niin silloin voimankäyttö on jo AIVAN liian kovaa ja järkevän voimankäytön raja on JO ylitetty.

        MUTTA yhtäkaikki pelkällä tekniikalla ei kaikkien kanssa pärjää ! Painetta pitää löytyä ja siihen auttaa hyvä työtekniikka, hyvä fysiikka (voima, voimakestävyys, kestävyys) ja kehonpaino. Pienikokoinenkin (oli hän sitten nainen tai mies) voi hieroa todella muokkaavana, jos on riittävän hyvä työtekniikka...pelkällä voimalla ja painolla ei kovin pitkälle jyllätä, mutta auttavat asiaa tai ainakin tekevät muokkaavankin hieronnan helpommaksi tekijälleen.

        99 % väestöstä ei sitten tarvitsekkaan niin kovaa hierontaa ja 50 % tulee "onnelliseksi" hyvinkin kevyellä käsittelyllä.

        Se, että kykenee kovaan hierontaan ei poissulje keväämpien tekniikoiden käyttämistä. SE ON SITTEN ammattitaito ja asennekysys, että kykenee hoitamaan asiakkasta hänen toiveidensa mukaan.


        Ah ! nyt täykkäreille, ettei jää hyvästä paitsi

        Edellinen kirjoittaja 25.2.2008 klo 21.14 selvitti asian aivan oikein ja varsin hyvin perustellen vieden jalat suustani. Juuri näin asiat pitäisi opettaa myös urheiluhierojakouluissa.

        Vain yksi pikku off topic juttu tekstissä jäi minulta ymmärtämättä:
        Mitä ovat "täykkärit"?

        Etten vain minä jäisi hyvästä paitsi!


      • kanssa urheuiluriehuja
        koulutettu hieroja kirjoitti:

        Edellinen kirjoittaja 25.2.2008 klo 21.14 selvitti asian aivan oikein ja varsin hyvin perustellen vieden jalat suustani. Juuri näin asiat pitäisi opettaa myös urheiluhierojakouluissa.

        Vain yksi pikku off topic juttu tekstissä jäi minulta ymmärtämättä:
        Mitä ovat "täykkärit"?

        Etten vain minä jäisi hyvästä paitsi!

        täykkärit = täydelliset naiset....

        Saa kai se perheellinenkin mies retoutua kovan työpäivän jälkeen huumoriohjelman parissa kauniita (jopa kuvankuniita) naisia katsellen.

        Nukuttaa paremmin ja näkee "kauniita" lähes "täydellisiä" unia....

        hyvää kevättä kaikille !

        PS: mahtavat hiihtokelit !!!

        :) :) :)


      • nupol
        murjottu kirjoitti:

        Hierojien kirjavassa joukossa on valitettavan paljon myös niitä väkivaltaisia, jotka ovat käsittäneet täysin väärin muokkaavan hieronnan ja aiheuttavat uhreilleen kipua ja mustelmia. Ja kun murjottu ei sitten toista kertaa uskalla "hoitoon" tulla, arvelee tämä arjen sankari tehneensä niin ammattitaitoista ja tehokasta työtä, että asiakkaan vaiva parani kerralla.

        Jos asiakas nimenomaan toivoo voimakkaampaa käsittelyä, niin ei sen pyynnön toteuttaminen mitään väkivaltaa ole.


    • Nimetön

      mieheni on samankokoinen kuin sinäkin olen jo useita vuosia hieronut häntä kaulimella ja tietysti käsin.Luin kaulinhieronnasta pienen kirjasen vasta sen jälkeen kun olin ise sitä tehnyt n.vuoden verran. Takaan ja alleviivaan et pulikasta on ollut paljon iloa ja hyötyä ainakin miehelleni.T. Rosa lindroth P.0440 680491

    • samalle

      No mikset mene samalle hierojalle kuka sut siellä koulussa hiero.

      • miksen mene

        Varmaan siks ei voi mennä sille koulussa hieroneelle, kun ne ei yleensä koulun jälkeen hierojan hommia ala tekemään. Mitä nyt tietysti pimeesti sivupisneksenä; "vähän sukulaisia ja kavereita".

        Hierojakoulutuksen ongelma tänä päivänä on siinä, ettei se tuota todellisia yrittäjiä.


      • koulutettu AMMATINHARJOITTAJA
        miksen mene kirjoitti:

        Varmaan siks ei voi mennä sille koulussa hieroneelle, kun ne ei yleensä koulun jälkeen hierojan hommia ala tekemään. Mitä nyt tietysti pimeesti sivupisneksenä; "vähän sukulaisia ja kavereita".

        Hierojakoulutuksen ongelma tänä päivänä on siinä, ettei se tuota todellisia yrittäjiä.

        Valmistuin n 10 vuotta sitten ja kurssiltamme valmistuneista 17 opiskelijasta aloitti ensimmäisen vuoden aikana 9 itsenäisinä ammatinharjoittajina ( ja toimivat edelleen), sekä 3 jatkoi opintojaan alalla ja toimivat tätä nykyä fysioterapeutteina. Lopuistakin 2 on jatkanut liikunnallisella alalla.....


        Lieneekö kyseessä opiskelijoiden motivoituneisuus vai koulun "hyvyys" ????


      • nxnx
        koulutettu AMMATINHARJOITTAJA kirjoitti:

        Valmistuin n 10 vuotta sitten ja kurssiltamme valmistuneista 17 opiskelijasta aloitti ensimmäisen vuoden aikana 9 itsenäisinä ammatinharjoittajina ( ja toimivat edelleen), sekä 3 jatkoi opintojaan alalla ja toimivat tätä nykyä fysioterapeutteina. Lopuistakin 2 on jatkanut liikunnallisella alalla.....


        Lieneekö kyseessä opiskelijoiden motivoituneisuus vai koulun "hyvyys" ????

        mitas jos pudottaisi sita painoa.jos ihon ja lihasten välissä ei olisi niin palon rasvaa niin voisi hieronntakin tuntua meinaan


      • ...........
        nxnx kirjoitti:

        mitas jos pudottaisi sita painoa.jos ihon ja lihasten välissä ei olisi niin palon rasvaa niin voisi hieronntakin tuntua meinaan

        Ihon ja lihan välissä rasvaa? Et taida olla hieroja! 150kg painavan ihmisen selästä löytyy lihakset ihan yhtä helposti kuin 80kg painavaltakin. Sen verran vähän se rasva varastoituu selkään. Sitten se tunto, niin se on melko yksilöllistä.


    • voima

      nousee sitä mukaa kuin lihakset antavat periksi. Eli ensi alkuun vastus on sitä luokkaa, että ei sovi mennä väkisin runnomaan. Toisella kertaa pääsee hiukkasen syvemmälle, kolmas kerta on paras jne.
      Minä henk.koht. en kerta kaikkiaan kykene hieromaan lujaa - vaikka voima riittäisi - jos keho kertoo, että tän pitemmälle ei tänään, kiitos. Vaikka kehon omistaja kuin pyytäisi voimaa lisää. Jos kovakouraisuutta kaipaa vaikka kroppa ei ole siihen valmis, voi hakeutua muualle.

    • selkäjumijumijumi

      Kiitos kaikille vastanneille.Löysin työkaverin suosituksesta yhden naishierojan,joka hieroo todella lujaa. Se tuntuukin jossain ja tuntuu etten maksa turhasta. Hän myös hieroo sen ajan josta maksankin (tunnin kerrallaan).

      Aion myös kokeilla teidän tässä suosittelemianne hierojia.

      Sille joka ehdotti että laihduttaisin, niin ei. Mieluummin lisään painoa, en pidä riisitautisista enkä itse halua olla sellainen. Pidän siitä että on tukeva ja lihava olo, massa antaa itsevarmuutta. Lisäksi saa syödä mitä tykkää kun ei tarvi ajatella painon pudotusta. Elämä on liian lyhyt itsensä kiusaamiseen.

    • pilatesrulla

      Hanki pilatesrulla ja ihan ite rullaat lihaksesi vetreiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe