BLUE1 kiusaa työntekijöitään

huono ilmapiiri

FST5 kanava tänään klo 21:00

Lentoyhtiö Blue1 antaa työntekijöilleen kylmää kyytiä. Viime vuonna useat työntekijät saivat ilman varoitusta kuulla joutuvansa lähtemään yhtiöstä. Ne jotka eivät suostuneet vapaaehtoisesti irtisanoutumaan saivat potkut.

17

3786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulttuuri!

      Olematon henkilöstöpolitiikka ja työilmapiiri on yleistä halpalentoyhtiöissä. Ei se ole salaisuus.

      • kohtuus..

        B1 on hävinnyt aiemminkin oikeusjuttuja. Tuoreinhan oli tuossa joulukuun puolella. Pappa betalar inte.


    • omalle kohdalle

      Erittäin hyvä dokkari.. niin rupesi ottamaan aivoon kun mietin omalle kohdalle..

      Onneksi on vaihtoehtoja eikä tarvitse tollaisten yhtiötä kannattaa.

    • On.,.,

      Irtisanottu meillä useita perusteettomasti, mutta heistä ei ainakaan moni ole halunnut tuoda asiaa julkiseksi. Monet ovat meiltä lähteneet itse ennenkuin tilanne on käynyt henkisesti liian vaaralliseksi. Itse olen monessa liemessä keitetty joten ammattitaidoton henkilöstöosasto ei minua alista, paitsi ainainen palkkojen pimittäminen Saa välillä raivostumaan.

      • paikkansa

        että se Lindströmin pihvi oli entinen kennelliiton sihteeri?


      • maksamattomuus

        Yhdyn edelliseen! Todella raivostuttavaa, kun vuoden aikana kymmenessä palkassa oli huomautettavaa!


      • jakaa
        maksamattomuus kirjoitti:

        Yhdyn edelliseen! Todella raivostuttavaa, kun vuoden aikana kymmenessä palkassa oli huomautettavaa!

        Palkoista pimitetyt rahat vielä keskenään (ihan oikeesti) ja itsekin uskovat ansainneensa ne.
        Todella kyvyttömiä ja lyhytnäköisiä.


    • netistä

      Voiko suomessa oikeasti olla tällaista politiikkaa? Jos puhuu työyhteisön pahoinvoinnista, onko se syy irtisanomiselle? Eikö työyhteisön pidä ensisijaisesti kehittää vuorovaikutusta ja taata kaikille hyvät työolot. Blue1 pomoilla näyttää olevan pitkä matka siihen. Voihan tietyt freelancerit olla tyytyväisiä, mutta kuitenkin tietyt normit on täytyttävä jopa pöllö uunolta.

    • missasin, harmi

      Itse olin Blue 1:lla emona vuoden verran ja tältä ajalta JOKAISESTA palkasta puuttui jotain. Firma luottaa siihen, ettei lentoemo tyttöset osaa laskea palkkojaan ja sitten firmassa on näitä "kivaa lentää tyttöjä", joiden mielestä "lentäminen" on niin ihanaa, että sitä voi tehdä vaikka ilmaiseksi.
      Kun lähdin pois, en saanut selvitystä siitä, miten lomani on laskettu, lomapalkkaakin sain siis varmasti liian vähän. Pyysin mnonta kertaa laskelmaa lomistani, mutta sitä ei tullut. Pahimmillaan joudin kerjäämään palkkoja kuukausien ajan ja sairasloma palkoissa huijasivat milloin mitenkin, esim. stand by sairaslomapalkkoja eivät slsy:n kehotuksista huolimatta maksaneet oikein.
      Firmassa on myös näitä "firman miehiä ja naisia", jotka korvat höröllään kuuntelevat, ketkä perustyöntekijöistä valittavat oloistaan ja juorukello käy heti ylemmille tahoille. Ja sitten tulee puhelinsoitto, että ole hiljaa tästä tai sinun käy huonosti. Siis suoranaista uhkailua!!!!!!!!!!!
      Jos satut lentämään vaikka kapteenin kanssa, joka on firman mies, niin aivan varmaa on, ettei hän huolehdi palkanlaskentaan asti tietoa, että kone on ollut myöhässä esim. vajaan vuorokauden ja näin et siitä palkkaakaan saa.
      Uskomatonta mutta totta, kaikki matkustajat ja miehistö tulevat kotiin vuorokauden myöhässä, mutta palkanlaskenta esittää asiasta tietämätöntä eikä suostu maksamaan palkkaa!!!!!!!!!!!!!!
      Niin surkea paikka olla töissä, että surkeampaa saa etsiä. Välillä mietin, onko palkanlaskenta niin ammattitaidotonta, että on jatkuvia virheitä, mutta syy palkkojen pimittämiseen todella on aivan järjestelmällistä.

      • naurattaa

        Firman pomot lukee näitä palstoja hyvin tarkkaan ja eiköhän taas kohta niiltä tule joku puolustuspuhe muka jonkun lentoemon kirjoittamana, niinkuin aina aiemmin tällä palstalla tyyliin: Blue 1 on todella hyvä työpaikka ja henki on todellla hyvä jne...Keksikää vaan mitä huvittaa, mutta kaikki tietää nyt totuuden. Olette varmaan siellä nyt ihan paniikissa, että kaikki paljastui :)
        Niin ja kyllä niiden kivaa lentää tyttöjenkin silmät on hiljalleen auenneet ja hekin huomanneet, että ei se lentäminen nyt niin hohdokasta ollutkaan, kun ei päässytkään Aruballe viikoksi vaan sen sijaan jonnekin Rovaniemelle yöksi ja kapteeniakaan ei saanut vikiteltyä itselleen. Sitten on kivaa lentää tytötkin irtisanoutuneet firmasta kaikessa hiljaisuudessa... ;)


      • niiinpä

        moi emo...tuttua
        Palkoissa epäselvää aika paljon G puolellakin ja TES pykälistöä unohtuu. Ongelman juuret kun palkkaus 80-90 luvulla pärstäpohjaista tuttavankauppaa ja vähän muutakin. Sitten yhtiö kasvoi ja homma lipsui lapasesta. Suomenkielisten rasismi ja ylenkatsominen myös todella kovaa osalla ruotsinkielisistä...itse skandinaavien suhtautumisessa ei taas mitään vikaa...aiheuttaa ristiriitoja ja sekoittaa kaikkien rivit. On tosi juttu, että ei sillä 'kivaa ja seksikästä' olla lentoyhtiössä kovin pitkälle pääse vaan pitäisi käsitellä ongelmat. Siihen välttämättä henkilöstöpäällikkö ei ole kykeneväinen. Sehän asia on toimitusjohtajan erittäin helppo hoitaa jos vain haluaa.


      • lokikirja ei valehtele

        Monin paikoin voin ymmärtää palkanmaksu ongelmat, mutta tuota firman kapteeni yhtälöä en voi ymmärtää. Kapteeni tai perämieshän kirjaa lähtö/saapumisajan koneen kirjaan. He eivät voi valehdella niitä ja mikäli ongelmia ilmenee, kannattaa kääntyä yhtiön puoleen ja pyytää heiltä log tiedot.


    • julkaisi

      Suomen parhaat työpaikat. B1 ei tällä kertaa päässyt tavoitteeseen.
      Lopettakaa turha mustamaalaus tai B1 ei pääse koskaan parhaimpien työpaikkojen listalle.

    • halavemmalla

      Uskomatonta sähellystä...
      Pikkupomo blue1 myynnistä kiusaa myynnin tyttöjä ja henkilöstöpäällikkö toimii juuri toisin kuin työkuvaan kuuluu...
      toimitusjohtaja vois mennä itteensä ja miettiä ketä palkannut...ihan höpö höpö esimiehiä täysin.

      Oikeudesta varmasti iso lasku :)
      ja haistakoon paska koko johtoryhmä ....

      • oikeuskulut

        Kyllähän kyseinen pulaaki (voi todella käyttää tätä nimeä) on joutunut maksamaan noista turhista, häviövarmoista oikeudenkäynneistään jo tähänkin asti melkoisia kuluja. Mutta kun tyhmä ei opi millään.


      • siletä
        oikeuskulut kirjoitti:

        Kyllähän kyseinen pulaaki (voi todella käyttää tätä nimeä) on joutunut maksamaan noista turhista, häviövarmoista oikeudenkäynneistään jo tähänkin asti melkoisia kuluja. Mutta kun tyhmä ei opi millään.

        nimimerkki naurattaa todellakin naurattaa.. kirjoittaa itse että blue1 n onneton johto lukee tätä palstaa ja sitten kehuu kuinka on kivaa töissä.

        mullakin olis jos voisin niistää kaikkien työkavereitteni palkasta...


      • TÄÄLTÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe