Välttäkää meksikolaisia

autoja

Olen erinomaisen tyytyväinen boraani senjälkeen kun kävin kasomassa uusia volsuja. Näkäjään jetta ja varianttigolf kokoonpannaan meksikossa ja sen kyllä jo huomaa :( Mikä seuraavksi autoksi? Golf? Golf Plus? Jokin muu merkki?

10

2674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen

      huomaa?

      • Mä vaan

        Suurimmaksi osaksi Saksassa kasatun Volkkarien osat on tehty Saksan lisäksi Belgiassa, Espanjassa ja Tsekeissä. Ja samoissa maissa tehdyistä osista on nuo Meksikossakin kasatut Volkkarit tehty. Ei Meksikossa valmisteta Volkkarin osia, siellä vaan kootaan niitä autoja. Eli ei Meksikon Volkkari oo yhtään sen huonompi kuin Saksan Volkkarikaan. Kokonpano vaan tapahtuu eri maassa...Samat komponentit niissäkin on ja samat standardit, kriteerit, ohjeet, määräykset, laadunvalvonta jne. koskee niitä Meksikonkin tuotteita...Niin ja ne Eurooppaan myytävät Meksikon VW:t käy ensin tarkastuksessa Saksassa VW:llä, ennenkuin ne jaellaan asiakkaille/jälleenmyjille ympäri Eurooppaa.

        Ainoa missä Meksikon malli on huonompi Saksan mallia on ajovalot...Ne on huonommat/heikkotehoisemmat kuin Saksan malleissa. Ilmeisesti valojen toimittaja/valmistaja on eri. Mutta Xenon valot ovat yhtä hyvät/huonot kummassakin sillä niissä on sama valmistaja/toimittaja.

        Maanantai kappaleita mahtuu ikävä kyllä niin Meksikossa kuin Saksassa valmistettuihinkin. Eikä niitä ole prosentuaalisesti enempää Meksikoissa kasatuissa.

        Siksi teidän näistä asioista kun olen Kauppahuone Laakkosella töissä. En automyyjänä mutta olen päivittäin tekemisissä korjaamopuolen, varaosien, automyyjien, huoltoneuvojien ja maahantuojien kanssa sekä yrityksemme eri toimipisteiden kanssa.


      • itsellesi
        Mä vaan kirjoitti:

        Suurimmaksi osaksi Saksassa kasatun Volkkarien osat on tehty Saksan lisäksi Belgiassa, Espanjassa ja Tsekeissä. Ja samoissa maissa tehdyistä osista on nuo Meksikossakin kasatut Volkkarit tehty. Ei Meksikossa valmisteta Volkkarin osia, siellä vaan kootaan niitä autoja. Eli ei Meksikon Volkkari oo yhtään sen huonompi kuin Saksan Volkkarikaan. Kokonpano vaan tapahtuu eri maassa...Samat komponentit niissäkin on ja samat standardit, kriteerit, ohjeet, määräykset, laadunvalvonta jne. koskee niitä Meksikonkin tuotteita...Niin ja ne Eurooppaan myytävät Meksikon VW:t käy ensin tarkastuksessa Saksassa VW:llä, ennenkuin ne jaellaan asiakkaille/jälleenmyjille ympäri Eurooppaa.

        Ainoa missä Meksikon malli on huonompi Saksan mallia on ajovalot...Ne on huonommat/heikkotehoisemmat kuin Saksan malleissa. Ilmeisesti valojen toimittaja/valmistaja on eri. Mutta Xenon valot ovat yhtä hyvät/huonot kummassakin sillä niissä on sama valmistaja/toimittaja.

        Maanantai kappaleita mahtuu ikävä kyllä niin Meksikossa kuin Saksassa valmistettuihinkin. Eikä niitä ole prosentuaalisesti enempää Meksikoissa kasatuissa.

        Siksi teidän näistä asioista kun olen Kauppahuone Laakkosella töissä. En automyyjänä mutta olen päivittäin tekemisissä korjaamopuolen, varaosien, automyyjien, huoltoneuvojien ja maahantuojien kanssa sekä yrityksemme eri toimipisteiden kanssa.

        Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia. Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille.

        Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa.

        Jos olet vw:n organisaatiossa töissä, niin voinet varmaan valottaa, miksi myynti/jälkimarkkina organisaatio on niin töykeä ja osaamaton? Halutaanko tuollatavalla jarruttaa vw:n myyntiä suomeen?

        Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla. Varsinkin kun automalli on tilastoissa myydyimpien joukossa. Parhaan tiedon tuntuu saavan internet foorumeilta...


      • koko viesti
        itsellesi kirjoitti:

        Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia. Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille.

        Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa.

        Jos olet vw:n organisaatiossa töissä, niin voinet varmaan valottaa, miksi myynti/jälkimarkkina organisaatio on niin töykeä ja osaamaton? Halutaanko tuollatavalla jarruttaa vw:n myyntiä suomeen?

        Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla. Varsinkin kun automalli on tilastoissa myydyimpien joukossa. Parhaan tiedon tuntuu saavan internet foorumeilta...

        "Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa."

        Bullshit. Minä koeajoin Golfin, Passatin ja Jetan, ja mitään eroa en huomannut ovien sulkemisten välillä.

        "Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille."

        Missä näin sanotaan? Jettaa myydän paljon myös Yhdysvaltojen markkinoille (tosin isommilla 2,5-litraisilla vaparikoneilla), ja he jos ketkä ovat mieltyneitä perinteisiin konttiperäisiin mallehin.

        "Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia."

        Voit väittää mitä tahansa, mutta sillä ei ole mitään painoarvoa, ellet voi osoittaa, miksi näin tehtäisiin ja onko joku näin päättänyt. Luuletko, että VW:llä olisi varaa vaarantaa maineensa syöttämällä markkinoille laatukriteereiltään erilaisilla osilla tuotettuja autoja? Tiedätkö, mitä takaisinkutsut maksavat? Jos tiedät, tiedät myös, että niitä pyritään välttämään viimeiseen saakka tarpeeksi ajoissa tapahtuvalla laatukontrollilla.

        "Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla."

        Niin pitäisi. Huollosta on minullakin huonoja kokemuksia, ja siellä olisi paljon parantamisen varaa. Vikoja ei korjata kerralla, vaan asiakas laitetaan tuomaan autonsa näytille useita kertoja.


      • Meksikossa
        koko viesti kirjoitti:

        "Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa."

        Bullshit. Minä koeajoin Golfin, Passatin ja Jetan, ja mitään eroa en huomannut ovien sulkemisten välillä.

        "Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille."

        Missä näin sanotaan? Jettaa myydän paljon myös Yhdysvaltojen markkinoille (tosin isommilla 2,5-litraisilla vaparikoneilla), ja he jos ketkä ovat mieltyneitä perinteisiin konttiperäisiin mallehin.

        "Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia."

        Voit väittää mitä tahansa, mutta sillä ei ole mitään painoarvoa, ellet voi osoittaa, miksi näin tehtäisiin ja onko joku näin päättänyt. Luuletko, että VW:llä olisi varaa vaarantaa maineensa syöttämällä markkinoille laatukriteereiltään erilaisilla osilla tuotettuja autoja? Tiedätkö, mitä takaisinkutsut maksavat? Jos tiedät, tiedät myös, että niitä pyritään välttämään viimeiseen saakka tarpeeksi ajoissa tapahtuvalla laatukontrollilla.

        "Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla."

        Niin pitäisi. Huollosta on minullakin huonoja kokemuksia, ja siellä olisi paljon parantamisen varaa. Vikoja ei korjata kerralla, vaan asiakas laitetaan tuomaan autonsa näytille useita kertoja.

        Luultavasti Jetta ja Golf Variant kootaan saksalaisten alihankkijoiden Meksikossa valimistamista osista, Bosch, Hella jne. Osia tuskin kannattaa rahdata valtameren yli, jossa on pitkät teolliset perinteet. Laatu noissa saksalaisten ulkomaisissa tehtaissa on usein kotimaata parempi.

        Kävin itse koeajamassa Jettan ja Passatin ja laatuerot ovat todella pienet. Jetta on arkisen asiallinen, Passatissa on tilaa, mutta muuten ero jää muutamaan kromilistaan mittaristossa.


      • Mä vaan
        itsellesi kirjoitti:

        Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia. Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille.

        Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa.

        Jos olet vw:n organisaatiossa töissä, niin voinet varmaan valottaa, miksi myynti/jälkimarkkina organisaatio on niin töykeä ja osaamaton? Halutaanko tuollatavalla jarruttaa vw:n myyntiä suomeen?

        Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla. Varsinkin kun automalli on tilastoissa myydyimpien joukossa. Parhaan tiedon tuntuu saavan internet foorumeilta...

        Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa.

        jaa millähän tavalla???

        Jetta tai Golf Variant näyttää ulkoa, kontista, konepellin alta ja sisältä ihan samalta kuin Saksassa valmistettu. Samalta se tuntuu myös ajaa, istua/olla kyydissä, käyttää jne jne kuin Saksassa kasattu. Itseasiassa se näyttää "kromilistojen" ja "krmomimaskin" takia jopa paremmalta kuin Saksassa kyhätty. Samoin takaovet aukeaa ja sulkeutuu nätimmin/äänettömämmin ja menee siististi kiinni. kun edellisessä 04-05 mallin Saksassa tehdyssä Golfissa niitä takaovia sai paiskoa voimalla ja silti ne ei tahtoneet mennä nätisti kiinni. Itsellä oli sellainen ennen tätä Meksikaania.

        Meksikon Golfeissa/Jetoissa on ihan samanlaiset: kytkimet, hallintalaitteet, mittaristot, moottorit, vaiheistot, katkasijat, mittaristot, ajettavuus, alusta, jousitus, pellit, iskunvaimennus, penkit, varustelu (pienin eroin), ulkovärit ja verhoilumateriaalit&värit kuin perus Sakemanni Golfissakin.

        Niin ja Meksikoissa tehdyissä malleissa ei ole etupyyhkijöissä sitä toimintoa mikä on Saksanmallissa että kertapyyhkäisyn jälkeen sulka pyyhkii pienen viiveen jälkeen jo miltei kuivunutta lasia. Eikä tuulilasin sivuilla ole sellaisia jumalattomia poteroita jotka kerää kaiken lumen sekä moskan niin kuin on Saksan Golf V:ssä.

        Einoa suuri miinus on Meksikossa tehdyissä autoissa on suuri rengasmelu (tosin melko suuri on kaikissa Volkkareissa). Tämä johtuu osittain vääräntyyppisestä ja kokoisesta ensiasennusrengastuksesta. Toinen missä se on hitusen huonompi on perus halogeenivalot. Ne on Saksanmalleissa hieman paremmat. Bi-Xenoneissa ei ole sitten eroa kummankaan hyväksi.


      • Mä vaan
        koko viesti kirjoitti:

        "Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa."

        Bullshit. Minä koeajoin Golfin, Passatin ja Jetan, ja mitään eroa en huomannut ovien sulkemisten välillä.

        "Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille."

        Missä näin sanotaan? Jettaa myydän paljon myös Yhdysvaltojen markkinoille (tosin isommilla 2,5-litraisilla vaparikoneilla), ja he jos ketkä ovat mieltyneitä perinteisiin konttiperäisiin mallehin.

        "Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia."

        Voit väittää mitä tahansa, mutta sillä ei ole mitään painoarvoa, ellet voi osoittaa, miksi näin tehtäisiin ja onko joku näin päättänyt. Luuletko, että VW:llä olisi varaa vaarantaa maineensa syöttämällä markkinoille laatukriteereiltään erilaisilla osilla tuotettuja autoja? Tiedätkö, mitä takaisinkutsut maksavat? Jos tiedät, tiedät myös, että niitä pyritään välttämään viimeiseen saakka tarpeeksi ajoissa tapahtuvalla laatukontrollilla.

        "Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla."

        Niin pitäisi. Huollosta on minullakin huonoja kokemuksia, ja siellä olisi paljon parantamisen varaa. Vikoja ei korjata kerralla, vaan asiakas laitetaan tuomaan autonsa näytille useita kertoja.

        huoltoneuvojat osaa tai tiedä mitä autossa on vikana/millä vika korjaantuu tai mikä osa pitää tilata/vaihtaa. Kaikkia osia ei ole hyllysssä, tai ne pitää tilata tai ne unohtuu tilata. Josksu vikaa ei myös huomata tai löydetä ei silmällä eikä testerillä. Joskus myös sattuu huolimattomuusvirheitä, virheasennuksia, osien rikkontumisia, aikataulut on tiukat/on kiire jne. Ikävä kyllä näistä inhimillisistä seikoista johtuen usein käy niin että asiakas joutuu ramppaamaan huollossa useamman kerran


    • jettisdaalen..

      Jettaan ja en ole katunut vaihtoa. Ajo-ominaisuudet ovat paremmat kuin borassa (ei huonot siinäkään) eikä laatu ole yhtään heikompi.
      Ja TSI moottori DSG:llä on erinomainen. Ei ole ollut ikävä boraa.

      Itse en ole huomannut mitään, mikä kertoisi jetan olevan tehty meksikossa. Kohta 20 000 km takana ja ei mitään vikoja.

      Joten höpö höpö provolle.

    • Kiikonen

      Alla Jetta -07, täysin viattomia kilsoja vajaat 10 tkm. Ainoa "vika" on yhä lisääntynyt särisevä ääni mittaritaulun kohdilla, se kuuluu kylmässä kabiinissa, kun auton sisätilat lämpenee ääni häviää. Tuosta voi huomauttaa ekassa huollossa sitte aikanaan, ei niin paljoa haittaa että erikseen veisin katsottavaksi. Eli olen tyytyväinen, näitä lieviä hälyääniä kuuluu ihan samalla tavalla preemium-merkeistäkin (Audi, MB, BMW, Volvo).

    • pora

      kokoaako turkkilaiset auton Saksassa vai meksikolaiset Meksikossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe