Pecs

vaihtari

Olen lähdössä Pecsiin vaihtoon. onko hyviä neuvoja millä kannattaa mennä Budabestistä.
Mistä löytäisin Pecsin kartan (netistä)

6

1879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Budapestistä

ja kartta maps.google.com:sta

• http://www.pecs.hu/ on Pécsin kaupungin oma kotisivu voit vaihtaa englanniksi(ylhällä oikealla)
      www.elvira.hu on junien aikataulu, myös saat englanniksi
      IC junat suosittelen. Nopeat ja siistit.
      Tiesitkö että Pécs on Lahden ystavyyskaupunki?

• Elcoteq

Budapest-Pecs väliä ajaa myös paikallinen taksifirma, Mistral Minibus, jonka hovikäyttäjä eräskin firma on. Kustannus yhteen suuntaan riippuu kyydittävien määrästä, mutta yksinkin pysyy noin 50 euron tuntumassa, parilla hengellä noin 30 egee ja sillai. Noutaa suoraan lentokentältä ja heittää Pecsissä minne haluat. Suosittelen ehdottomasti, ellet välttämättä halua tutustua heti myös sikäläiseen junakulttuuriin. Huonona puolena tietysti on, että voit joutua keskustelemaan henkeviä suomalaisten insinöörien kanssa tuntitolkulla...:)

http://www.mistral-minibus.hu/

• vaihtari taas

Tarvitaanko unkarissa jonkinlaista adapteria ja jos, niin millainen sen pitäisi olla?

• hamupipöke-

Hei vaihtari, adapteria ei tarvita. Mutta ole varovainen pistorasioiden kanssa kun irrotat töpseliä seinästä.

Minulle on Unkarissa pari kertaa käynyt niin että koko rasia on tullut ulos seinästä kun olen vetänyt liian kovalla vauhdilla jotain imurinjohtoa irti. Rasia ei kiinnity seinään smalla tavalla kuin Suomessa, koska rekennusmateriaali on yleensä huokoisempaa betonia tai harkkoa kuin mitä meillä käytetään. Pistorasian kansia ei usein myöskään ole ruuvattu seinään, vaan ainoastaan liimattu.

Samasta syystä, ole varovainen myös kaiken muun seiniin kiinnitetyn kanssa. Minulla irtosi kerran lavuaari seinästä, kun nojasin siihen peilaillessani lavuaarin yläpuolella olevasta peilistä. Enkä siis edes kiivennyt lavuaarin päälle tai mitään älytöntä, vaan ihan vähän nojasin kun kurottelin peiliin.

• Matkalaukkuman

Kaunis kaupunki, ystävälliset ihmiset. Suosittelen, jos menent Unkariin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3159
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3057
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2912
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2584
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2112
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1667
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1639
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1625
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1622
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe