Mistähän saisi sähkökuvat kyseiseen raktoriin.Purkaa akut,kun rele, joka on kojelaudan sisällä on paikallaan. Kun sen ottaa pois ei lataa, mutta akutkaan ei tyhjene.Muut sähkötoiminnot pelaa. Mikähän mahtaa olla syynä, olisko jollain neuvoja?
John Deere 2850
52
9662
Vastaukset
- korjailija
Oletko varma että rele on kunnossa? Kokeile vaihtaa se rele uuteen samantyyppiseen. Vika voi olla ihan siinä. Muutenhan voit ottaa sulakkeen yksi kerrallaan irti ja jäljittää yleismittarilla mistä sulakkeelta virtaa kulkee vaikkei pitäisi.
- sähkösäätäjä
Nyt kandee kysyä JD mieheltä. Se on joutunut räppäämään näiden tynnyrijonnejen kanssa pienen ikänsä. On tehnyt niihin kaikki maholliset rempat ja tuntee niiden sähköt moneen kertaan tehneenä läpikotaisin.
JD-mieheltä saat varmasti nätisti pyytämällä täydelliset korjausoppaat piirikaavoineen ja vianetsintätaulukkoineen.
Nyt kandee kysyä JD-mieheltä.- tule apuun
Tule apuun JD-mies, jonne piiputtaa.
Tuo myös mukanasi Agrivoidetta, jotta saamme tämän avaruusaluksen kevääksi työkuntoon. - JD-mies
tule apuun kirjoitti:
Tule apuun JD-mies, jonne piiputtaa.
Tuo myös mukanasi Agrivoidetta, jotta saamme tämän avaruusaluksen kevääksi työkuntoon.että vallumiehet ei kertakaikkiaan ymmärrä sen
avaruusajan tekniikan päälle mitään. On se niin
hieno, Mannheimin Mercedes, eikä mikään Suolahden
Samara.Agrimarket on kylläkin häpeäksi noin
jalolle merkille. Se vallu sopisi paremmin sen
hankkijan katon alle. - eryli,ru
JD-mies kirjoitti:
että vallumiehet ei kertakaikkiaan ymmärrä sen
avaruusajan tekniikan päälle mitään. On se niin
hieno, Mannheimin Mercedes, eikä mikään Suolahden
Samara.Agrimarket on kylläkin häpeäksi noin
jalolle merkille. Se vallu sopisi paremmin sen
hankkijan katon alle.No kyllä vallu on jokasuhteessa paljon jonnea kehittyneempi työkone.
Ite pidän jonnen aikas aataminaikasena käytettävyydeltään. Vallu sopii paljon paremmin käteen, se on ergonomiaa, sano. eryli,ru kirjoitti:
No kyllä vallu on jokasuhteessa paljon jonnea kehittyneempi työkone.
Ite pidän jonnen aikas aataminaikasena käytettävyydeltään. Vallu sopii paljon paremmin käteen, se on ergonomiaa, sano.Olen lukenut kaikkia suomi24 keskusteluja, todeten keskustelun siirtyvän aina jonkun provosoimana pois aloituksesta.Esitänkin että vastaisuudessa katsottais paremmin avaus ja vastattaisiin asiallisesti juuri siihen, mitä kysytään. Varsinkin nämä valtra vs jd miehet ovat niin herkkiä lähtemään todistelemaan kumpi parempi traktori. Moni traktorin ostaja on tehnyt "parhaan" oman valinnan.Esitänkin omaa aloitusta valtra vs jd .Siinne vois perustaa omat hiekkalaatikot. Mitä mieltä? Koskee myös muita palstoja.
- exjii
jd 2850 -90 sähkökaavio vai onko olemassakaan siinä ei toimi mikään kojetaulus eikä valot ym
- muholainen
Aja järvenjäälle ja vedä ketju laituriin.
Saat hyvän laiturinankkurin ja pääset vähällä kun ajat sen valmiiksi jäälle ja odotat innolla kevättä.
Kai se nyt sinneasti kuitenkin liikkuu ominavuin?- JD-mies
Ei ole kovin fiksua varastella toisten ideoita
vaikka se koskikin sitä viisnollakakkosta.
Mutta tollainen sähkövika tuntuu aikas oudolta.
Jos se on ollut Vallun kanssa samassa tallissa ja
on jotenkin tarttunut siitä. Omastani olen sen
sulakekortin joutunut vaihtamaan kun tuli
viriteltyä liikaa työvaloja sen taakse ja juotokset alkoivat aueta. Mutta sen releen tietysti vois vaihtaa jos on kärjet sulaneet
kiinni. Tuttavallani oli joskus jokin samanlainen
propleemi,akut tyhjeni,mutta en muista mistä se
vika löytyi. Luultavasti purkaus tapahtuu
laturin kautta jos siellä on virta vaikka se
avaimesta on pois kytketty.Mikä sen releen
merkitys mahtanee olla? En ole tutkinut. - eklyeui
JD-mies kirjoitti:
Ei ole kovin fiksua varastella toisten ideoita
vaikka se koskikin sitä viisnollakakkosta.
Mutta tollainen sähkövika tuntuu aikas oudolta.
Jos se on ollut Vallun kanssa samassa tallissa ja
on jotenkin tarttunut siitä. Omastani olen sen
sulakekortin joutunut vaihtamaan kun tuli
viriteltyä liikaa työvaloja sen taakse ja juotokset alkoivat aueta. Mutta sen releen tietysti vois vaihtaa jos on kärjet sulaneet
kiinni. Tuttavallani oli joskus jokin samanlainen
propleemi,akut tyhjeni,mutta en muista mistä se
vika löytyi. Luultavasti purkaus tapahtuu
laturin kautta jos siellä on virta vaikka se
avaimesta on pois kytketty.Mikä sen releen
merkitys mahtanee olla? En ole tutkinut.Niin, eipä mielestäni ole kovin fiksua tämän tasoinen keskustelu.
Huomaatko itse ollenkaan...
- dtyu,lsetul
Laita päävirtakytkin jonneen. Nää jonnet on pirun herkkiä sytttymään tuleen omine aikoineen.
- JD-mies
Syty kovin helposti koska siinä on sulakkeet
ja öjjyvuodot yleensä kuuluu valluihin ja muihin
merkkeihin. Vanhat voortit taas palaa
takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin koska niistä
ei löydy ensimmäistäkään sulaketta ja se
johtonippu siellä tankin alla on kuin aikapommi.
Yleisesti ottaen kaikki traktorit pitäisi
olla varustettu pääkytkimillä niin kuin
muutkin työkoneet yleensä on. Ei ainakaan jäis
valot päälle akkua tyhjentämään niinkuin vallussa
ainakin on tapana tehdä. - outo sähkövika Jonnessa
JD-mies kirjoitti:
Syty kovin helposti koska siinä on sulakkeet
ja öjjyvuodot yleensä kuuluu valluihin ja muihin
merkkeihin. Vanhat voortit taas palaa
takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin koska niistä
ei löydy ensimmäistäkään sulaketta ja se
johtonippu siellä tankin alla on kuin aikapommi.
Yleisesti ottaen kaikki traktorit pitäisi
olla varustettu pääkytkimillä niin kuin
muutkin työkoneet yleensä on. Ei ainakaan jäis
valot päälle akkua tyhjentämään niinkuin vallussa
ainakin on tapana tehdä.Kun kesken ajon räppäsin puutarhatraktoriini ylimääräiset työvalot päälle, pysähtyi matkan teko kuin seinään. Sama juttu vakionopeuden säätäjällä ajettaessa, kun kytki jonkun sähkölaitteen päälle vauhti pysähtyi.
Latasin sitten akun ihan täyteen ja vika poistui. Ja asensin päävirtakytkimen. - trjktmyuk
JD-mies kirjoitti:
Syty kovin helposti koska siinä on sulakkeet
ja öjjyvuodot yleensä kuuluu valluihin ja muihin
merkkeihin. Vanhat voortit taas palaa
takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin koska niistä
ei löydy ensimmäistäkään sulaketta ja se
johtonippu siellä tankin alla on kuin aikapommi.
Yleisesti ottaen kaikki traktorit pitäisi
olla varustettu pääkytkimillä niin kuin
muutkin työkoneet yleensä on. Ei ainakaan jäis
valot päälle akkua tyhjentämään niinkuin vallussa
ainakin on tapana tehdä.Ei valmetissa valot jää päälle. Valoille on oma kytkimensä joka on virtalukosta riippumaton.
- JD-mies
trjktmyuk kirjoitti:
Ei valmetissa valot jää päälle. Valoille on oma kytkimensä joka on virtalukosta riippumaton.
aivotoiminnan kukkanen.
Jo 80-luvun JD:ssä, kun Virta-avaimesta
käänsi nollille kun traktori sammutetaan niin
myös valot sammuivat automaattisesti,tajuatko
mikä ominaisuus. Vallussa jos sitä valokatkaisijaa
ei sitten jostai syystä muista päivällä nollata
käytön jälkeen niin akku tyhjenee,tajuatko?
Ei taida autossasikaan olla vielä valoautomatiikkaa,kun on noin tuntematon
ominaisuus! - yklstxul
JD-mies kirjoitti:
aivotoiminnan kukkanen.
Jo 80-luvun JD:ssä, kun Virta-avaimesta
käänsi nollille kun traktori sammutetaan niin
myös valot sammuivat automaattisesti,tajuatko
mikä ominaisuus. Vallussa jos sitä valokatkaisijaa
ei sitten jostai syystä muista päivällä nollata
käytön jälkeen niin akku tyhjenee,tajuatko?
Ei taida autossasikaan olla vielä valoautomatiikkaa,kun on noin tuntematon
ominaisuus!Se on tosi huono ominaisuus tuo ajovalojen riippuvuus virtalukosta. Jos pitää hetkellisesti käyttää valoja, niin aina tarvitaan avaimet ja virtalukon kääntö.
Valtrassa on onneksi ymmärretty laittaa ajovalot toimintaan riippumattomasti, työvalot vaativat sitten jo virran.
Eikai kukaan niin pölvästi ole että jättää valot päälle koneen sammuttamisen jälkeen? En nyt oikein ymmärrä mikä tuossa on pointtina. Meillä ainakin kytketään valot pois joka koneesta ja autosta aina kun moottori sammutetaan. Autoissa on se ns. valoautomatiikka, mutta sen kanssa ei mittaristovalot ja pitkät toimi joten aina käytän valokytkintä myös autossa. Samoin traktorissa eivät mittaristovalot syty ennenkuin valot kyketään, eli juuri niinkuin olla pitääkin.
Olen pannut merkille, että monet Jontikat kulkevat pellolla kokoajan valot päällä, kai ne jostain pois saa kytkettyä, mutta onko se sitten hankalaa vai mistä johtuu? - JD-mies
yklstxul kirjoitti:
Se on tosi huono ominaisuus tuo ajovalojen riippuvuus virtalukosta. Jos pitää hetkellisesti käyttää valoja, niin aina tarvitaan avaimet ja virtalukon kääntö.
Valtrassa on onneksi ymmärretty laittaa ajovalot toimintaan riippumattomasti, työvalot vaativat sitten jo virran.
Eikai kukaan niin pölvästi ole että jättää valot päälle koneen sammuttamisen jälkeen? En nyt oikein ymmärrä mikä tuossa on pointtina. Meillä ainakin kytketään valot pois joka koneesta ja autosta aina kun moottori sammutetaan. Autoissa on se ns. valoautomatiikka, mutta sen kanssa ei mittaristovalot ja pitkät toimi joten aina käytän valokytkintä myös autossa. Samoin traktorissa eivät mittaristovalot syty ennenkuin valot kyketään, eli juuri niinkuin olla pitääkin.
Olen pannut merkille, että monet Jontikat kulkevat pellolla kokoajan valot päällä, kai ne jostain pois saa kytkettyä, mutta onko se sitten hankalaa vai mistä johtuu?tyhmää ihmistä tavannut! Vähän täysjärkisen
perusteluja please!!!! Kuuskytlukuako elelet!!
Rautalangastako sulle pitää vääntää?
Laita vaikka myrskylyhty sen vallusi nokalle
roikkumaan ,niin ei se minua häiritse ja anna
mun pitää valoautomatiikkani. - henkinen taso
JD-mies kirjoitti:
tyhmää ihmistä tavannut! Vähän täysjärkisen
perusteluja please!!!! Kuuskytlukuako elelet!!
Rautalangastako sulle pitää vääntää?
Laita vaikka myrskylyhty sen vallusi nokalle
roikkumaan ,niin ei se minua häiritse ja anna
mun pitää valoautomatiikkani.Nonii, ja taas tulee todetuksi JD-miehen henkinen ikä. Kun jää keskustelussa alakynteen ja huomaa kannattamansa asian olevan väärä ja virheellinen, alkaa henkilökohtainen solvaus.
Valtrassa on nimenomaan ohitettu ajovalojen osuus virtalukolta. Työvalot vaativat 1-asennon.
Niin, miksi Jontikoilla ajetaan pellolla keskellä kirkasta päivää valot päällä, tätä en ymmärrä. Kai ne valot jostain pois saa päältä, muutenkin kuin katkaisemalla piuhat? 2000 lukua eletään, ja 2000 luvun traktoreissa ja työkoneissa on virtalukosta riippumaton valojen ohjaus. Tämä koskee metsäkoneita, leikkuupuimureita, ajosilppureita, metsäkoneita ja tiehöyliä. Virtalukkoon sidotut "valoautomatiikat" kuuluvat autoihin ja kuorma-autoihin, ei työkoneisiin. Autossanikin käytän tuon valoautomatiikan ohittavaa kytkintä talviaikana koska en pidä että mittaristo on sittain pimeä ja kaukovalot eivät toimi.
Voit pitää ihan huoletta tämän ns. "valoautomatiikkasi", olen onnellinen ettei minun traktoreissani, edes ulkolaisessa ole tuollaista hankalaa ominaisuutta. Voit huoletta ajaa keskellä kirkasta päivää ajovalot päällä siellä pellollasi, ei se minua häiritse. - fyudul,
JD-mies kirjoitti:
tyhmää ihmistä tavannut! Vähän täysjärkisen
perusteluja please!!!! Kuuskytlukuako elelet!!
Rautalangastako sulle pitää vääntää?
Laita vaikka myrskylyhty sen vallusi nokalle
roikkumaan ,niin ei se minua häiritse ja anna
mun pitää valoautomatiikkani.Kuinka joku voikaan olla noin merkkiuskollisuutensa riivaama! Aivan käsittämätöntä, luoja minua varjelkoon JD-manialta.
Äijä kirjoittelee tänne jonnen ylistystä varmaan kaksi tuntia päivässä, ei perkele oo terveen merkki.
Kyl mää ymmärrän keveän väittelyn mut tää jd-miehen fanaattisuus on ihan omaa luokkaansa. Ja kun ei se jd ny raktorina mikään niin kaksinen eres oo. - JD-mania
fyudul, kirjoitti:
Kuinka joku voikaan olla noin merkkiuskollisuutensa riivaama! Aivan käsittämätöntä, luoja minua varjelkoon JD-manialta.
Äijä kirjoittelee tänne jonnen ylistystä varmaan kaksi tuntia päivässä, ei perkele oo terveen merkki.
Kyl mää ymmärrän keveän väittelyn mut tää jd-miehen fanaattisuus on ihan omaa luokkaansa. Ja kun ei se jd ny raktorina mikään niin kaksinen eres oo.Diagnoosina JD-mania, oireen syy on liiallisesti nautitut Agrivoiteet.
Hoitokeinoja ovat mm. nettiyhteyden katkaisu ja vieroitus Agrimarketin omamyyjästä. Myös Vako-lehden tilaus on syytä katkaista pikimmiten. - toivoitoi
JD-mania kirjoitti:
Diagnoosina JD-mania, oireen syy on liiallisesti nautitut Agrivoiteet.
Hoitokeinoja ovat mm. nettiyhteyden katkaisu ja vieroitus Agrimarketin omamyyjästä. Myös Vako-lehden tilaus on syytä katkaista pikimmiten.Toi Vako-lehti on kyl naurettavin aviisi mitä Agromarketti on kuunaan kirjottanu.
Huomaa et JD-mieskin on oikke paatoksella lukenu tään lehen kannesta kanteen.
"Nothing burns like a deere", sano. - JD mies
henkinen taso kirjoitti:
Nonii, ja taas tulee todetuksi JD-miehen henkinen ikä. Kun jää keskustelussa alakynteen ja huomaa kannattamansa asian olevan väärä ja virheellinen, alkaa henkilökohtainen solvaus.
Valtrassa on nimenomaan ohitettu ajovalojen osuus virtalukolta. Työvalot vaativat 1-asennon.
Niin, miksi Jontikoilla ajetaan pellolla keskellä kirkasta päivää valot päällä, tätä en ymmärrä. Kai ne valot jostain pois saa päältä, muutenkin kuin katkaisemalla piuhat? 2000 lukua eletään, ja 2000 luvun traktoreissa ja työkoneissa on virtalukosta riippumaton valojen ohjaus. Tämä koskee metsäkoneita, leikkuupuimureita, ajosilppureita, metsäkoneita ja tiehöyliä. Virtalukkoon sidotut "valoautomatiikat" kuuluvat autoihin ja kuorma-autoihin, ei työkoneisiin. Autossanikin käytän tuon valoautomatiikan ohittavaa kytkintä talviaikana koska en pidä että mittaristo on sittain pimeä ja kaukovalot eivät toimi.
Voit pitää ihan huoletta tämän ns. "valoautomatiikkasi", olen onnellinen ettei minun traktoreissani, edes ulkolaisessa ole tuollaista hankalaa ominaisuutta. Voit huoletta ajaa keskellä kirkasta päivää ajovalot päällä siellä pellollasi, ei se minua häiritse.kaikki kotona? Onko sulla vaikea ymmärtää
kirjoitettua tekstiä? Mitä ihmeen merkitystä on
ajovalojen kytkennällä palaako ne tiellä vai pellolla? Kyllä ne vallunkin valot pellolla palaa
jos niitä ei siitä vallun ylivoimaisen hienosta
katkaisijasta katkaise sieltä virtalukon
vierestä. Mulla oli sellainen edistyksellinen
valonappula jo 60-luvun Foordissa,on se niin
hieno ominaisuus. Kyllä siinä john Deeressäkin
on se katkaisija josta ne valot saa pois mutta
sen kytkentä vaan on paljon älykkäämpi eikä
valot jää vahingossa palamaan ja tyhjentämään
akkua ajon päätyttyä.Joko se nyt sisäistyi
kovaan kalloosi. Olen muuten nähnyt vallujakin
ajavan pellolla valot päällä. Onko niissä joku
vika? - vähän vaikeaa
JD mies kirjoitti:
kaikki kotona? Onko sulla vaikea ymmärtää
kirjoitettua tekstiä? Mitä ihmeen merkitystä on
ajovalojen kytkennällä palaako ne tiellä vai pellolla? Kyllä ne vallunkin valot pellolla palaa
jos niitä ei siitä vallun ylivoimaisen hienosta
katkaisijasta katkaise sieltä virtalukon
vierestä. Mulla oli sellainen edistyksellinen
valonappula jo 60-luvun Foordissa,on se niin
hieno ominaisuus. Kyllä siinä john Deeressäkin
on se katkaisija josta ne valot saa pois mutta
sen kytkentä vaan on paljon älykkäämpi eikä
valot jää vahingossa palamaan ja tyhjentämään
akkua ajon päätyttyä.Joko se nyt sisäistyi
kovaan kalloosi. Olen muuten nähnyt vallujakin
ajavan pellolla valot päällä. Onko niissä joku
vika?En saata ymmärtää mikä järki on pitää ajovaloja päällä keskellä kirkasta päivää ajettaessa pellolla. Itse käytän kirkkaalla säällä ajovaloja vain maantiellä.
Olet pienillä matkassa kun jaksat tehdä jostain valojen kytkennästä noin suuren numeron. Vaikkakin Valtran ajovalojen käyttöominaisuus onkin paljon parempi kuin JD:ssä, niin ei voisi ajatella sen noin paljon häiritsevän.
Toinen asia mitä en ymmärrä on se, miksi ihmeessä sinulla on tarve jättää ajovalot päälle kun sammutat koneen. Luulisi konemiehen ymmärtävän sen, ettei se akku kovin kauan pysy varauksellisena, mikäli laturi ei lataa ja virrankuluttajia on kytkettynä.
Itse en pidä ajovaloja koskaan päällä kun kone on sammuksissa. Pl. tietysti tilapäinen kohdevalon näyttö, joka onnistuukin sitten räpläämättä virtalukkoa, kiitos Valtran nerokkaan ajovalojen virtasyötön.
Mahdollisesti olet nähnyt Valtran pitävän ruiskuttaessa valot päällä, jotta vaahtomerkitsimen pumppu pyörii. Tai sitten AIV-silppurin hapotin on ollut sähköinen. - JD- mies
vähän vaikeaa kirjoitti:
En saata ymmärtää mikä järki on pitää ajovaloja päällä keskellä kirkasta päivää ajettaessa pellolla. Itse käytän kirkkaalla säällä ajovaloja vain maantiellä.
Olet pienillä matkassa kun jaksat tehdä jostain valojen kytkennästä noin suuren numeron. Vaikkakin Valtran ajovalojen käyttöominaisuus onkin paljon parempi kuin JD:ssä, niin ei voisi ajatella sen noin paljon häiritsevän.
Toinen asia mitä en ymmärrä on se, miksi ihmeessä sinulla on tarve jättää ajovalot päälle kun sammutat koneen. Luulisi konemiehen ymmärtävän sen, ettei se akku kovin kauan pysy varauksellisena, mikäli laturi ei lataa ja virrankuluttajia on kytkettynä.
Itse en pidä ajovaloja koskaan päällä kun kone on sammuksissa. Pl. tietysti tilapäinen kohdevalon näyttö, joka onnistuukin sitten räpläämättä virtalukkoa, kiitos Valtran nerokkaan ajovalojen virtasyötön.
Mahdollisesti olet nähnyt Valtran pitävän ruiskuttaessa valot päällä, jotta vaahtomerkitsimen pumppu pyörii. Tai sitten AIV-silppurin hapotin on ollut sähköinen.Että ne valot ovat U N O H T U N E E T
päälle. Ei ne valot sammu siitä Valtrastakaan
automaattisesti pellolla,vaikka se keinuvipu edustaakin sitä ajovalojen "nerokasta" kytkentää vallussa!
Ikinä en ole mitään tilapäistä pistevalaistusta
vielä tarvinnut mutta ne vallun valot ovat
U N O H T U N E E T päivällä päälle monta kertaa
ja seuraavana aamuna se akku on T Y H J Ä
Tajusitko vieläkään? Tuskin!
Mitä mieltä olet ysisatasen käsijarrun
merkkivalosta verrattuna JD.n merkkivaloon?
Arvaan vastauksesi että se on nerokas ja
kärpäsenpaskan kokoisena ei rasita silmää!
Niin ja tietenkin se on merkityksetön koska
käsijarru kuuluu ottaa pois ajon alkaessa.
EIKÖ? - olet homespää
JD- mies kirjoitti:
Että ne valot ovat U N O H T U N E E T
päälle. Ei ne valot sammu siitä Valtrastakaan
automaattisesti pellolla,vaikka se keinuvipu edustaakin sitä ajovalojen "nerokasta" kytkentää vallussa!
Ikinä en ole mitään tilapäistä pistevalaistusta
vielä tarvinnut mutta ne vallun valot ovat
U N O H T U N E E T päivällä päälle monta kertaa
ja seuraavana aamuna se akku on T Y H J Ä
Tajusitko vieläkään? Tuskin!
Mitä mieltä olet ysisatasen käsijarrun
merkkivalosta verrattuna JD.n merkkivaloon?
Arvaan vastauksesi että se on nerokas ja
kärpäsenpaskan kokoisena ei rasita silmää!
Niin ja tietenkin se on merkityksetön koska
käsijarru kuuluu ottaa pois ajon alkaessa.
EIKÖ?Ja taas se sama virsi, taas tuli todettua sinun vaatimaton henkinen taso.
Kun argumentit loppuvat, huomaat olevasi väärässä etkä kykene sitä myöntämään alkaa tuo keskustelukupmmanin solvaaminen. Solvaaminen ei kuulu sivistyneeseen keskusteluun, vaan on lähinnä teini-ikäisten poitsujen nokittelua.
Miksi jätät ne valot päälle? Luulisi sen huomaavan että valot ovat päällä kun mittaritaulu loistaa kirkkaana. Kyllä tuon pitäisi nähdä, aika hajamielinen on jos poistuu autosta tai koneesta vaikka mittaristovalot ovat päällä. Unohdatko autossasi turvavyönkin kiinni kun sammutat auton ja poistut sieltä? Isoissa Valtroissa se mittaristo on eri kulmassa ja valaistuna paljon himmeämpi, niin näihin on sitten lisätty valosummeri.
100 sarjan Valtroissa on se kaikkein varmatoimisin käsijarrun indikaattori: polkimet nimittäin lukkiutuvat pohjaan kun käkkäri on kytkettynä. Joko et ole milloinkaan edes ajanut 900 Valtralla kun tuollaisia päättömiä ajatuksia heität, tai sitten olet koneenkäytössä todellinen touho joka ei huomaa lähtiessä että polkimet ovat lukkiutuneeessa tilassa.
Ei perkele, se ei kertakaikkiaan ole mahdollista ettei huomaisi liikkeellelähtiessä jarrupolkimien olevan pohjassa! - JD-mies
olet homespää kirjoitti:
Ja taas se sama virsi, taas tuli todettua sinun vaatimaton henkinen taso.
Kun argumentit loppuvat, huomaat olevasi väärässä etkä kykene sitä myöntämään alkaa tuo keskustelukupmmanin solvaaminen. Solvaaminen ei kuulu sivistyneeseen keskusteluun, vaan on lähinnä teini-ikäisten poitsujen nokittelua.
Miksi jätät ne valot päälle? Luulisi sen huomaavan että valot ovat päällä kun mittaritaulu loistaa kirkkaana. Kyllä tuon pitäisi nähdä, aika hajamielinen on jos poistuu autosta tai koneesta vaikka mittaristovalot ovat päällä. Unohdatko autossasi turvavyönkin kiinni kun sammutat auton ja poistut sieltä? Isoissa Valtroissa se mittaristo on eri kulmassa ja valaistuna paljon himmeämpi, niin näihin on sitten lisätty valosummeri.
100 sarjan Valtroissa on se kaikkein varmatoimisin käsijarrun indikaattori: polkimet nimittäin lukkiutuvat pohjaan kun käkkäri on kytkettynä. Joko et ole milloinkaan edes ajanut 900 Valtralla kun tuollaisia päättömiä ajatuksia heität, tai sitten olet koneenkäytössä todellinen touho joka ei huomaa lähtiessä että polkimet ovat lukkiutuneeessa tilassa.
Ei perkele, se ei kertakaikkiaan ole mahdollista ettei huomaisi liikkeellelähtiessä jarrupolkimien olevan pohjassa!Vai etkö pysty tunnustamaan?
Oletko mies ensinkään vai jokin akka?
Ei siinä mun vallussa kesäkirkkalla mitään
mittarivaloa erotu!
Vastaisit edes kysymykseen?
Mitä mieltä olet siitä Jarrujen merkkivalosta
ysisatasessa valtrassa,etkä ala puhumaan
polkimien asennosta,Ihme venkoilija kun ei
vastaa suoraan kysymykseen suoralla vastauksella
vaan kiertelee ja kaartelee kuin politiikko.
Olis siihen kässäriinkin summeri niin homma
olisi hoidossa! - earqioe
JD-mies kirjoitti:
Vai etkö pysty tunnustamaan?
Oletko mies ensinkään vai jokin akka?
Ei siinä mun vallussa kesäkirkkalla mitään
mittarivaloa erotu!
Vastaisit edes kysymykseen?
Mitä mieltä olet siitä Jarrujen merkkivalosta
ysisatasessa valtrassa,etkä ala puhumaan
polkimien asennosta,Ihme venkoilija kun ei
vastaa suoraan kysymykseen suoralla vastauksella
vaan kiertelee ja kaartelee kuin politiikko.
Olis siihen kässäriinkin summeri niin homma
olisi hoidossa!No et halua ymmärtää että ajoneuvoissa käytettään erityyppisiä varoitusindikaattoreita. On akustisia, optisia ja mekaanisia.
900:ssa on käsijarrulle tuo viimeisin eli mekaaninen indikaattori. Jos olisit joskus ajanut tuollaisella traktorilla, ymmärtäisit sen toiminnan. Isoissa malleissa on sitten se akustinen indikaattori, joka ei ole merkkivalon knssa läheskään yhtä varmatoiminen kuin tuo mekaaninen.
900:ssa ei tarvita koko käsijarrun merkkivaloa, tiedät sen jos olet sellaisella ajanut. Ei kukaan ole niin huolimaton että lähtisi ajamaan polkimien ollessa lukkiutuneena. Teet tästä asiasta taas ihan mahdottoman samoin kuin ajovalokytkimestä.
Koeta nyt vain hyväksyä se eittämätön fakta että tuo 900:n käsijarruindikaattori on 100% ajamisen estävä toiminto jarrun ollessa kytkettynä. Valtra erottuu tässäkin kohdin edukseen mekaanisella ja 100% toimintavarmalla ratkaisulla. - JD mies
earqioe kirjoitti:
No et halua ymmärtää että ajoneuvoissa käytettään erityyppisiä varoitusindikaattoreita. On akustisia, optisia ja mekaanisia.
900:ssa on käsijarrulle tuo viimeisin eli mekaaninen indikaattori. Jos olisit joskus ajanut tuollaisella traktorilla, ymmärtäisit sen toiminnan. Isoissa malleissa on sitten se akustinen indikaattori, joka ei ole merkkivalon knssa läheskään yhtä varmatoiminen kuin tuo mekaaninen.
900:ssa ei tarvita koko käsijarrun merkkivaloa, tiedät sen jos olet sellaisella ajanut. Ei kukaan ole niin huolimaton että lähtisi ajamaan polkimien ollessa lukkiutuneena. Teet tästä asiasta taas ihan mahdottoman samoin kuin ajovalokytkimestä.
Koeta nyt vain hyväksyä se eittämätön fakta että tuo 900:n käsijarruindikaattori on 100% ajamisen estävä toiminto jarrun ollessa kytkettynä. Valtra erottuu tässäkin kohdin edukseen mekaanisella ja 100% toimintavarmalla ratkaisulla.Olen ajanut Omistuksessani olevalla Valtra 900
traktorillani melkein 2000 tuntia. Ja se on
täys karvalakkimalli Paljon surkeampi kuin
olisin voinut kuvitella. Kyllä se tekniikka
todellakin on seitsemänkymmenluvulta. - dtykm
JD mies kirjoitti:
Olen ajanut Omistuksessani olevalla Valtra 900
traktorillani melkein 2000 tuntia. Ja se on
täys karvalakkimalli Paljon surkeampi kuin
olisin voinut kuvitella. Kyllä se tekniikka
todellakin on seitsemänkymmenluvulta.Olet ilmeisen huono kaupantekijä, ellet todellakaan osaa ostaa sellaista konetta minkä haluat.
Tottakai se pitäisi kaikkien tietää, että 900 on viimeisenpäälle kehitetty perustraktori, jossa ei vakiona ole ns. hienouksia. Lisävarusteena on toki tarjolla sähköherkkuja, mutta harva perustraktorin ostaja antaa niille mitään arvoa.
Se ei traktorista surkeaa tee, jos siinä ei ole hienouksia. Päinvastoin, kuten 900:n kohdalla perustekniikka on viilattu viimeisenpäälle helppokäyttöiseksi ja ergonomiseksi viimeisimmän tietämyksen mukaan.
900:n tekniikka on 90 luvulta, ja ergonomia ja käytettävyys 2000 luvulta. Kokeileppa verrata vaikka JD:n 5000 sarjan koneeseen, niin huomaat miten paljon huonompi kone tuollainen JD on käyttää vaikka siinä on niitä hienouksia. 100/A-sarjassa korostuu eritysesti Valtran asiakaslähtöisyys. Valmistetaan sellaisia koneita joille on todella kysyntää, asiakkaan toiveiden mukaisesti. JD:llä tilanne on valitettavasti se, että teknisesti takapajuinen ja ankea kone on höystetty viimeisimmillä hienouksilla ja luultu sen riittävän asiakkaille. Vaan näin ei ole, kyllä perustekniikan ja ajettavuuden tulisi olla ensin 2000 luvun vaatimusten tasolla ja sen jälkeen voisi vasta alkaa miettimään niitä hienouksia. JD: myyntitapa on: ""Meill olis tommosii koneit tehtynä varastosa, ota tai jätä, ei niitä muuttelemaan aleta"". Joten eipä ole ihme miksi JD:n myynti hiipuu kokoajan ja suosituimmassa alle 100hv luokassa merkin osuus on minimaalinen.
Montako 5000 sarjalaista Jonnea suomeen myyntiin viime vuonna? 10kpl?
Summasummarum, jos todellakin pidät noita hienouksia niin kovin tärkeinä, niin miksi ihmeessä menit ostamaan perusmallin. Joka keskustelussa sinun kommentit ovat koskeneet käytännössä hienouksien puuttumista. Sinun olisi pitänyt ostaa tietysti 6350HT kaikin varustein. - JD-mies
JD mies kirjoitti:
Olen ajanut Omistuksessani olevalla Valtra 900
traktorillani melkein 2000 tuntia. Ja se on
täys karvalakkimalli Paljon surkeampi kuin
olisin voinut kuvitella. Kyllä se tekniikka
todellakin on seitsemänkymmenluvulta.Sairas mies se on tämä jdmies.
Sairauden nimi JD-mania, aiheutajana agrivoiteet ja Vakolehti.
Ja ettei totuus unohtuisi:
http://nevalle.com/galleria/displayimage.php?album=45&pos=2 - JD-mies
JD-mies kirjoitti:
Sairas mies se on tämä jdmies.
Sairauden nimi JD-mania, aiheutajana agrivoiteet ja Vakolehti.
Ja ettei totuus unohtuisi:
http://nevalle.com/galleria/displayimage.php?album=45&pos=2Kenen piikkiin,kuka maksoi?
Näyttäisi olevan aika helppo huoltaa
Pyörä irti,hytin saa näköjään kallistettua
helposti ja kaikki on helposti käsillä erillisen
Teräsrungon välissä.Tätä rakennetta se Vallukin
tullee todennäköisesti apinoimaan, viimeistään joskus 20-vuoden päästä kunhan pääsee eroon kaikista 70-luvun hienoista oivalluksistaan. Jään innolla sitä odottamaan. Tiedä vaikka John Deere
vakavaraisena yrityksenä ostaisi vielä Agcon
niin saatais vielä keltaisilla vanteillakin
suolahtelainen. Herättääkö ajatus ristiriitaisia
tunteita? - Saddamin teloitusta
JD-mies kirjoitti:
Kenen piikkiin,kuka maksoi?
Näyttäisi olevan aika helppo huoltaa
Pyörä irti,hytin saa näköjään kallistettua
helposti ja kaikki on helposti käsillä erillisen
Teräsrungon välissä.Tätä rakennetta se Vallukin
tullee todennäköisesti apinoimaan, viimeistään joskus 20-vuoden päästä kunhan pääsee eroon kaikista 70-luvun hienoista oivalluksistaan. Jään innolla sitä odottamaan. Tiedä vaikka John Deere
vakavaraisena yrityksenä ostaisi vielä Agcon
niin saatais vielä keltaisilla vanteillakin
suolahtelainen. Herättääkö ajatus ristiriitaisia
tunteita?No ymmärtänet varmasti että tuossa kuvataan "Saddamin teloitusta", eli kamera on todennäköisesti takin alla piilossa. Vasemmassa reunassa näkyy se kaiken pahan alku ja juuri.
Älä nyt viitsi pudotella lonkalta tuollaisia fiktiivisiä heittoja, kommetoi vaikkapa tuota JD:n 5000 sarjan ajo-ominaisuuksia ja myyntilukuja vs. Valtran A85-95. Olet joka käänteessä jättänyt kommentoimatta noihin Jonneihin liittyviä seikkoja, huomaatko itsekään?
Ja tuo ohjaamon kallistus on ihan pakon sanelema asia, onhan selvää että komponenttien ollessa kotelorakenteisen rungon sisällä, ainut paikka päästä tekemään vaihteistonvaihtohuoltoa on yläpuolelta. JD:llä on vaihteistonvaihtohuolto tehty tietysti tarkoituksella helpoksi. - JD-mies
Saddamin teloitusta kirjoitti:
No ymmärtänet varmasti että tuossa kuvataan "Saddamin teloitusta", eli kamera on todennäköisesti takin alla piilossa. Vasemmassa reunassa näkyy se kaiken pahan alku ja juuri.
Älä nyt viitsi pudotella lonkalta tuollaisia fiktiivisiä heittoja, kommetoi vaikkapa tuota JD:n 5000 sarjan ajo-ominaisuuksia ja myyntilukuja vs. Valtran A85-95. Olet joka käänteessä jättänyt kommentoimatta noihin Jonneihin liittyviä seikkoja, huomaatko itsekään?
Ja tuo ohjaamon kallistus on ihan pakon sanelema asia, onhan selvää että komponenttien ollessa kotelorakenteisen rungon sisällä, ainut paikka päästä tekemään vaihteistonvaihtohuoltoa on yläpuolelta. JD:llä on vaihteistonvaihtohuolto tehty tietysti tarkoituksella helpoksi.jotain 5000 sarjaa jos ei ole kokemusta?
Kerran olen ajannut 5820-mallilla ja sopii
hanskaan mainiosti ja oli hiljainen peli
neljä pikavaihdettakin. Isommissa valluissa
on vaan kolme. Koneviestistä takavuosina luin
kun jossain saksalaisessa rinnakkaistestissä
testaajailta oli tullut arvio Valtran
pikavaihteiden käyttöominaisuudesta, viheliäiset
pikavaihteet. Valtramiehet kai tietää,joilla
se pikavaihdeloota on että mistä on kysymys.
Mulla on vaan se ysisatanen,se "liukasvaihteinen
ja kevyttoiminen" - asioita
Saddamin teloitusta kirjoitti:
No ymmärtänet varmasti että tuossa kuvataan "Saddamin teloitusta", eli kamera on todennäköisesti takin alla piilossa. Vasemmassa reunassa näkyy se kaiken pahan alku ja juuri.
Älä nyt viitsi pudotella lonkalta tuollaisia fiktiivisiä heittoja, kommetoi vaikkapa tuota JD:n 5000 sarjan ajo-ominaisuuksia ja myyntilukuja vs. Valtran A85-95. Olet joka käänteessä jättänyt kommentoimatta noihin Jonneihin liittyviä seikkoja, huomaatko itsekään?
Ja tuo ohjaamon kallistus on ihan pakon sanelema asia, onhan selvää että komponenttien ollessa kotelorakenteisen rungon sisällä, ainut paikka päästä tekemään vaihteistonvaihtohuoltoa on yläpuolelta. JD:llä on vaihteistonvaihtohuolto tehty tietysti tarkoituksella helpoksi.Kovasti sinä Jd-mies yleistät asioita. Kommentoit Valtraa noin yleisesti, vaikka kokemusta sinulla ilmeisesti on 900:n maanantaiversiosta, jos edes siitäkään... jotenkin tuntuu noista muutamista heitoistasi päätellen ette ole sellaisella edes koskaan ajanut.
Jos se JD niin ylivoimaisen hyvä kone on, niin kommentoi sitä miksi sitä myydään muutamia(kymmeniä), ja Valtraa samassa kokoluokassa satoja. Miten tämä on mahdollista, koneet ovat kutakuinkin samanhintaisia.
Olen minäkin 5000 JD:tä kokeillut, en voi sen perusteella sitä tuomita muuten kuin että se on loistava esimerkki huonon perustekniikan peittelemisestä hienouksilla. Ajo-ominaisuuksissa häviää A-Valtralle selvästi, ei siinä auta pikavaihteet ei valoautomatiikat eikä mitkään kun peruskone on sellainen vasemmalla kädellä väkisinväännetty. Eritoten se vaihteisto on käytettävyydessä kaukana A-Valtrasta, samoin moottoriominaisuudet ja nostolaite. Hyvä nostolaite on tuon kokoluokan koneessa tosi tärkeä, sillä 60-90hv traktorin työt ovat tyypillisesti nostolaitetöitä ja nykiset nostolaitesovitteiset työkoneet vaativat voimaa, tarkkuutta ja suuret liikeradat. - Sampimaa
JD-mies kirjoitti:
Kenen piikkiin,kuka maksoi?
Näyttäisi olevan aika helppo huoltaa
Pyörä irti,hytin saa näköjään kallistettua
helposti ja kaikki on helposti käsillä erillisen
Teräsrungon välissä.Tätä rakennetta se Vallukin
tullee todennäköisesti apinoimaan, viimeistään joskus 20-vuoden päästä kunhan pääsee eroon kaikista 70-luvun hienoista oivalluksistaan. Jään innolla sitä odottamaan. Tiedä vaikka John Deere
vakavaraisena yrityksenä ostaisi vielä Agcon
niin saatais vielä keltaisilla vanteillakin
suolahtelainen. Herättääkö ajatus ristiriitaisia
tunteita?Siinä on nyt raotettu "salaisuuden verhoa". Näistähän ei saisi ääneen puhua näistä jontikoiden suurista rempoista.
Tiedä vaikka tuonkin kuvan julkaisijan on jo Hitlerin mafia deletoinut.
Täälläpäin noita remppoja on tehty toistakymmentä, ja yleisö on pidetty tarkasti lukittujen ovien takana. Ikkunat peitelty pahvein jne.
Mikä siinä on niin salamyhkäistä?? - Rataa
Sampimaa kirjoitti:
Siinä on nyt raotettu "salaisuuden verhoa". Näistähän ei saisi ääneen puhua näistä jontikoiden suurista rempoista.
Tiedä vaikka tuonkin kuvan julkaisijan on jo Hitlerin mafia deletoinut.
Täälläpäin noita remppoja on tehty toistakymmentä, ja yleisö on pidetty tarkasti lukittujen ovien takana. Ikkunat peitelty pahvein jne.
Mikä siinä on niin salamyhkäistä??Valumötissä kun ilmaantuu "huollon" tarvetta vaihteistossa, sähköissä, hydrauliikassa ja muissa ylivoimaisissa(vaikeissa) ominaisuuksissa tuleen pressukylkinen lavettiauto ja kuskaa salaisille erikoisverstaille voideltaviksi.....
- Sampimaa
Sampimaa kirjoitti:
Siinä on nyt raotettu "salaisuuden verhoa". Näistähän ei saisi ääneen puhua näistä jontikoiden suurista rempoista.
Tiedä vaikka tuonkin kuvan julkaisijan on jo Hitlerin mafia deletoinut.
Täälläpäin noita remppoja on tehty toistakymmentä, ja yleisö on pidetty tarkasti lukittujen ovien takana. Ikkunat peitelty pahvein jne.
Mikä siinä on niin salamyhkäistä??Joo, mut eipä Valtran remonteista jää luurankoja kaappiin. Jos kone viedään Suolahden hallille remonttiin, ei sinua estetä mennä katsomaan asiaa. Saat tietää mitä koneelle on jouduttu tekemään. Ei siis mitään salamyhkää, tiedetäänhä sekin jotta niis alkupään 900:s on jätetty laakerointi löysälle, ei siis mitään peittelyä.
- Sairanen
JD-mies kirjoitti:
Sairas mies se on tämä jdmies.
Sairauden nimi JD-mania, aiheutajana agrivoiteet ja Vakolehti.
Ja ettei totuus unohtuisi:
http://nevalle.com/galleria/displayimage.php?album=45&pos=2Taitaa jd-miekkonen olla Sairasen sairas Sairanen....
- räpsähti
JD- mies kirjoitti:
Että ne valot ovat U N O H T U N E E T
päälle. Ei ne valot sammu siitä Valtrastakaan
automaattisesti pellolla,vaikka se keinuvipu edustaakin sitä ajovalojen "nerokasta" kytkentää vallussa!
Ikinä en ole mitään tilapäistä pistevalaistusta
vielä tarvinnut mutta ne vallun valot ovat
U N O H T U N E E T päivällä päälle monta kertaa
ja seuraavana aamuna se akku on T Y H J Ä
Tajusitko vieläkään? Tuskin!
Mitä mieltä olet ysisatasen käsijarrun
merkkivalosta verrattuna JD.n merkkivaloon?
Arvaan vastauksesi että se on nerokas ja
kärpäsenpaskan kokoisena ei rasita silmää!
Niin ja tietenkin se on merkityksetön koska
käsijarru kuuluu ottaa pois ajon alkaessa.
EIKÖ?Heh, taasen jiireemiehellä räpsähti sulake kun hokas olevansa väärässä. Vaihda uus, sää varmaan käytät vaan viheriää sulaketta jokapaikas.
Jiirree on värivammanen, ei ees vanteita oo saatu kunnolla maaliin. - tutturi
toivoitoi kirjoitti:
Toi Vako-lehti on kyl naurettavin aviisi mitä Agromarketti on kuunaan kirjottanu.
Huomaa et JD-mieskin on oikke paatoksella lukenu tään lehen kannesta kanteen.
"Nothing burns like a deere", sano."Nothing burns like a deere", on kyl hyvin sanottu
- lattana
JD mies kirjoitti:
Olen ajanut Omistuksessani olevalla Valtra 900
traktorillani melkein 2000 tuntia. Ja se on
täys karvalakkimalli Paljon surkeampi kuin
olisin voinut kuvitella. Kyllä se tekniikka
todellakin on seitsemänkymmenluvulta.haista sää paska senkin jd mies valtra on kaikkein paras jontikasta menee vaihde laatikkokin heti paskaks
- urtomaanen
Ole huoleti. JD-mies on jo matkalla Agrivoiteineen sinua auttamaan. MB 508 huoltoautossa on tarvittavat varusteet korjausta varten. Tärkeimpinä voidaan mainita pahvilevyt korj.. eikunsiis huoltohallin pimentämistä varten.
Pidä kone kuitenkin etäällä syttyvästä materiaalista ettei käy tyypillistä JD vahinkoa. Ja tarkasta traktorin palovakuutuksen voimassaolo.- suora numero
Kysy JD-mieheltä On-Line menetelmällä sähköisesti.
JD-miehellä on Suomi24:n JD-huoltopalvelu auki 24/7. Tekninen tuki toimii ja Jonnet saadaan halvaantumisen iskiessä pikimmiten liikkeelle.
Suora numero Custoomer Supporttiin on: 3050-2850 6920 - adhbj
Mitä tuo Agrivoide oikein on? Mitä se maksaa?
- pönikkä on
adhbj kirjoitti:
Mitä tuo Agrivoide oikein on? Mitä se maksaa?
Tuolla taustalla näkyy sitä olevan. Koostumusta en tiedä.
http://nevalle.com/galleria/displayimage.php?album=45&pos=1 - sdgjai
pönikkä on kirjoitti:
Tuolla taustalla näkyy sitä olevan. Koostumusta en tiedä.
http://nevalle.com/galleria/displayimage.php?album=45&pos=1No ei toi remppa nyt mikkään uuttinen oo. On noita Jonneja ollut vaihteistopajalla muitakin.
On varmasti yksi nykyhetken vikaisimmista koneista jonne. Peittoaa jo vikaantumisessa Casetkin. - paojeth
pönikkä on kirjoitti:
Tuolla taustalla näkyy sitä olevan. Koostumusta en tiedä.
http://nevalle.com/galleria/displayimage.php?album=45&pos=1Onko toi agrivoide sit jottain jädeöljyy?? Nii, aattelin et kun ne vaihtaa ne laatikot Jonneen joka 1000 tunnin välein, niin pistääkö ne ölytkin sit jotain saksassa peruskunnostettuu? Vedetään jonku villasukan läpi ölyt ja myyvään uutena JD-uskovaisille.
Siis eihän ne lootatkaa oo mitää uusia lootia, vaa se toimii pullopalautusperiaatteella, eli 100 toimivaa traktoria kohti on 150 vaihteistoo, että pyörät pyörivät. Niin JD:n kuin huoltoyksikkö MB 508:n
- säkökuvat1.1
Kiitos vaan kaikille osallistujille. Aika paljon täällä asiallinen kysymys "rönsyilee".
- ex pertti
oisit ostanu raktorin kyllä niitä näyttäs olevan muitakin merkkejä kuin jontikka. paskaa saa nimittäin ilmaiseksikin ei sitä agrimarketilta tartte hakee
- Apukusti
Löytyykö mistään JD 2850 sähkökytkinkaavaa? En ole vailla mielipiteitä, onko JD hyvä vai huono Traktori, se on jokaisen itse tiedettävä. Mutta kytkentäkaava olisi hyvä olla olemassa.
- älä selitä
Mun mielestä jontikka on täys pa5ka jolla ei tee yhtää mitää osta mieluummin new holland siinä ei oo tuollaasialastenvikoja ku tos sun jontikas ei tarvi aina vaan ruuvata belaruski on paljo parempi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
- Leipääntynyt
Voi v...tu mitä lässytystä...onko täällä muka oikeasti jotain aikuisiakin paikalla vai jotain ala-asteen räkänokkia? Minun vallu on parempi ku sinu jonne ja minu jonnessa on isommat pyörät ja meidän äiti tekee teidänki äitien ruuat ja meidän isi on pannu teidän kaikkien äitejä... Eikö juma.....ta äijät oikeasti osaa pitää turpaansa kiinni jos joku esittää asiallisen kysymyksen ja siihen ei osaa antaa järkevää vastausta vaan heti pitää ruveta mussuttamaan jotain omia mielipiteitään. Eikä oo näköjään merkillä väliä, aina on joku kusipää laittelemassa sinne jotain omia viisauksiaan, tosin tuolla älykkyysosamäärällä on edes oma viisaus vaan senki on kuullu joltain muulta molopäältä.
Vit..u että vit....taa tommoset saat...an ku...pää run...arit! Menkää nyt
Saat...na nuss...maan niitä rakkaita rattoreitanne kun muutenki lempilauseenne on varmasti vingu sika vingu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004373
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631703
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331363Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706