Onko kenelläkään tietoa, onko Finncomm liittymässä samaan allianssiin kuin missä esim Finnair ja Blue1 ovat?
Finncomm ja allianssi
10
1940
Vastaukset
- lwez
Mikä allianssi se on?
- Al Lianssi
Se on tällä hetkellä mahdotonta.
- anssit...
Siis kumpaanko allianssiin?
Siihen jossa Finnair vai siihen jossa BLUE1? - Anssi ne
yhteen soppii, huomenna pannaan pussauskoppiin.
- Kysyväinen
Star Alliance tai oneworld-allianssiin?
- One World
Finnair kuuluu One Worldiin (http://www.oneworld.com/) ja Finnair Plus -jäsenet voivat kerätä pisteitä ja vaihtaa niitä palkintoihin FinnComm Airlinesin Suomen sisäisillä lennoilla. Ei ole FinnCommin siirtymisestä kuulunut mitään. Aer Lingus lähti pois One Worldista viime vuonna, mutta muita muutoksia ei ole tiedossa.
SAS taas kuuluu Star Allianceen (http://www.staralliance.com/baseAction.do?language=) , ja Blue1 kuuluu SAS-yhtiöihin. Siis kaksi eri ryhmittymää.- ArtsuJ
Blue1 on Reguional Star Alliance -yhtiö, jonka lennoilta Star Alliance -yhtiöiden kanta-asiakkaat saavat pisteitä. Blue1 itse kuuluu samaan mailinkeräysohjelmaan kuin sen emoyhtiö SAS eli SAS Eurobonukseen. Muut SAS Eurobonukseen kuuluvat SAS-ryhmän lentoyhtiöt ovat espanjalainen Spanair, Air Baltic, virolainen Estonian air ja norjalainen Wideroe.
Star Allianceen puolestaan kuuluu iso joukko maailman johtavia lentoyhtiöitä kuten esim. United airlines, Singapore airlines, Lufthansa, Thai airways, South African airlines, Swiss, Astrian airlines jne.
One world on British airwaysin ympärille kerätty huomattavasti pienempi liittouma.
Kun seuraa Finncommin touhuja niin ovi One Worldiinkään tuskin aukeaa koskaan. Finncommin lennoilta saa ja niillä voi käyttää Finnair Plus pisteitä, mutta muiden One World yhtiöiden jäsenet eivät saa eivätkä voi käyttää pisteitä Finncommin lennoilta, mikäli lento ei ole code shared Finnairin kanssa. - Tasokorttilainen
ArtsuJ kirjoitti:
Blue1 on Reguional Star Alliance -yhtiö, jonka lennoilta Star Alliance -yhtiöiden kanta-asiakkaat saavat pisteitä. Blue1 itse kuuluu samaan mailinkeräysohjelmaan kuin sen emoyhtiö SAS eli SAS Eurobonukseen. Muut SAS Eurobonukseen kuuluvat SAS-ryhmän lentoyhtiöt ovat espanjalainen Spanair, Air Baltic, virolainen Estonian air ja norjalainen Wideroe.
Star Allianceen puolestaan kuuluu iso joukko maailman johtavia lentoyhtiöitä kuten esim. United airlines, Singapore airlines, Lufthansa, Thai airways, South African airlines, Swiss, Astrian airlines jne.
One world on British airwaysin ympärille kerätty huomattavasti pienempi liittouma.
Kun seuraa Finncommin touhuja niin ovi One Worldiinkään tuskin aukeaa koskaan. Finncommin lennoilta saa ja niillä voi käyttää Finnair Plus pisteitä, mutta muiden One World yhtiöiden jäsenet eivät saa eivätkä voi käyttää pisteitä Finncommin lennoilta, mikäli lento ei ole code shared Finnairin kanssa.onWorld on hieman Staria pienempi, mutta ei mikään pieni -BA:n ympärille tehty- kyhäelmä, kuten viestistäsi saa kuvan. Kuuluuhan siihen sellaisetkin "pienet" yhtiöt, kuten American Airlines, Iberia, Japan Airlines, Qantas, Cathay...
Ko "kyhäelmä" on palkittu useasti parhaana allianssina ja taitaapa olla ainoa allianssi jonka kaikki jäsenet tekevät positiivista tulosta. - Ei nyt sentään
Tasokorttilainen kirjoitti:
onWorld on hieman Staria pienempi, mutta ei mikään pieni -BA:n ympärille tehty- kyhäelmä, kuten viestistäsi saa kuvan. Kuuluuhan siihen sellaisetkin "pienet" yhtiöt, kuten American Airlines, Iberia, Japan Airlines, Qantas, Cathay...
Ko "kyhäelmä" on palkittu useasti parhaana allianssina ja taitaapa olla ainoa allianssi jonka kaikki jäsenet tekevät positiivista tulosta.Kyllä kuule tilanne on niin, että American Airlines on ollut jo lähes kymmennen vuotta vakavassa tappiokoerteessä ja fuusioista muiden yhtiöiden kanssa puhutaan jatkuvasti. Iberia on lähes konkurssissa. Halpalentoyhtiöt ovat romahditaneet sen tuloksen. Yhtiö on myynnissä ja mahdolinen ostaja on BA.
Faktaa on se, että Star Alliance on matkustajamääriltään noin kolme kertaa suurempi kuin One World. Finnairille oli aikoinaan karvas pettymys, kun se ei päässyyt ko. liittoumaan mukaan ja joutui tyytymään heti perään kasattuun One Worldiin. Finnair oli aiemmin Lufthansan kumppani ja sitten Lufthansa hylkäsi Finnairin ja valitsi Finnairia paljon suuremman SAS:n Star Allianceen. Suomalaiselle lentomatkustajalle ratkaisu oli kuitenkin erinomainen ja se varmisti todellisen kilpailun Suomen ja Saksan välisillä reiteillä. Aiemmin Finnairilla ja Lufthansalla oli hintakartelli.
Finnairin pääjojhtaan mukaan Lufthansa on nyt Finnairin pahin kilpailija nimenomaan Aasian liikenteessä. Lufthansa on erinomaisessa tuloskunnossa ja vahva. Sillä on yhdessä parteneriensa kanssa tiheä maailmanlaajuinen reitttiverkosto kahdesta hubistaan Frankfurtista ja Münchenistä. Lufthansalla on kummastakin hubista hyvät syöttölentoyhteydet Helsinkiin. - Tasokorttilainen
Ei nyt sentään kirjoitti:
Kyllä kuule tilanne on niin, että American Airlines on ollut jo lähes kymmennen vuotta vakavassa tappiokoerteessä ja fuusioista muiden yhtiöiden kanssa puhutaan jatkuvasti. Iberia on lähes konkurssissa. Halpalentoyhtiöt ovat romahditaneet sen tuloksen. Yhtiö on myynnissä ja mahdolinen ostaja on BA.
Faktaa on se, että Star Alliance on matkustajamääriltään noin kolme kertaa suurempi kuin One World. Finnairille oli aikoinaan karvas pettymys, kun se ei päässyyt ko. liittoumaan mukaan ja joutui tyytymään heti perään kasattuun One Worldiin. Finnair oli aiemmin Lufthansan kumppani ja sitten Lufthansa hylkäsi Finnairin ja valitsi Finnairia paljon suuremman SAS:n Star Allianceen. Suomalaiselle lentomatkustajalle ratkaisu oli kuitenkin erinomainen ja se varmisti todellisen kilpailun Suomen ja Saksan välisillä reiteillä. Aiemmin Finnairilla ja Lufthansalla oli hintakartelli.
Finnairin pääjojhtaan mukaan Lufthansa on nyt Finnairin pahin kilpailija nimenomaan Aasian liikenteessä. Lufthansa on erinomaisessa tuloskunnossa ja vahva. Sillä on yhdessä parteneriensa kanssa tiheä maailmanlaajuinen reitttiverkosto kahdesta hubistaan Frankfurtista ja Münchenistä. Lufthansalla on kummastakin hubista hyvät syöttölentoyhteydet Helsinkiin.Oletko vilkaissut muita Pohjois-Amerikkalaisia lentoyhtiöitä? AA on viime vuosina ollut ainoa joka on yltänyt positiiviseen tulokseen. United, Delta, Norhwest ovat kukin vuorollaan keikkuneet vararikon partaalla. Iberia on tahkonut hyvää tulosta (luokkaa 150 mUSD) Etelä-Amerikan reiteillään.
oneWorld oli muistaakseni toissa vuonna ainoa liittouma, jonka yhtiöiden yhteenlaskettu tulos oli voitollinen. Tosin tällä nyt ei ole suurta merkitystä matkustajan kannalta, mutta kertoo paljon yhtiöiden tasosta. Liittouma on myös äänestetty johtavaksi allianssiksi viisi vuotta peräkkäin.
Finnairin mukaan Lufthansa ei ole pahin kilpailija Aasiaan, vaan Lufthansan mukaan Finnair on pahin kilpailija. Erikoinen asetelma, kun vertaa yhtöiden kokoa. Lufthansa on kuitenkin melkoinen jättiläinen Finnairiin verrattuna. Kerrankin Suomen syrjäisestä sijainnista on ollut hyötyä! Yhdistettynä tietenkin oikeanlaisiin liikkeenjohdollisiin toimiin.
Vaikea uskoa tänä päivänä, että Finnair olisi pahoillaan kuuluessaan oneWorldiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33682
- 60679
- 50665
- 52657