Ranskassa jarruvian takia:
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/01/606096
Volvolle
67
21869
Vastaukset
- pitää paikkansa
Omassa 440 2.0 i:ssä ei ole ollut mitään vikaa, ei jarruissa eikä muualla.
En usko uutiseen, ei kuulu Premium-luokkaan, vaan japsi-korea vehkeisiin.- Tyhmä on, kun volvolla ajaa..
Jos Ranskassa 850TDi:n jarrut pettää, niin eihän se voi olla vaikuttamatta sun hikipumppus jarruihin, eihän?
- Fordeja
Tyhmä on, kun volvolla ajaa.. kirjoitti:
Jos Ranskassa 850TDi:n jarrut pettää, niin eihän se voi olla vaikuttamatta sun hikipumppus jarruihin, eihän?
Niin Ford omistaa Volvon. Eli ostakaa vaan niitä Traktoreita...
- kiur
Fordeja kirjoitti:
Niin Ford omistaa Volvon. Eli ostakaa vaan niitä Traktoreita...
sulla on jotain pieles jos luulet autoja traktoriksi?
- osamaaaaa
kiur kirjoitti:
sulla on jotain pieles jos luulet autoja traktoriksi?
ford ja fiatagri löi hyntyyt yhteen ja nimeks tuli newholland. eikä munkaa mielestä ford traktoreilla jota ei oo valmistettu pitkki aikoihin oo minkaalaista yhteyttä ford autoihin saatika volvoon? traktorit on traktoreita ja autot autoja. no kaupunkilainen on kaupunkilainen:D
- Volvo 2,0
Itselläni.ollut 2 samanlaista,,,,JOKA päivä vikaa sadan kilometrin välein,,,ei vät osannet huollossa tehdä koskan MITÄN..rahastus kyllä toimi,,,,no siinä oli vikoja kun pienessä kylässä aina jotain,,,,SITTEN vaihoin korelaisen,,,sonatan 2.5 automat,Elämä hymyilee.....nyt ajanut 120000km ei sit m itän vikaa..on nää hinoja pelejä..ennen kesää
Vaihdan uuten tas...että sellasta suosin aina kore tai japskia..Menkäs katson tilastoja,,siinä näätte mitkä ON kärjessä,,,,,,MORO - benz
no volvot ny yleensäkin on persoonattomia, tavis pelejä. ei vikoja, mutta ei kyl minkäänlaista "intohimoakaan" kys. merkissä. vähän niinkuin latinaksi volvo= olen pyöreä?
osamaaaaa kirjoitti:
ford ja fiatagri löi hyntyyt yhteen ja nimeks tuli newholland. eikä munkaa mielestä ford traktoreilla jota ei oo valmistettu pitkki aikoihin oo minkaalaista yhteyttä ford autoihin saatika volvoon? traktorit on traktoreita ja autot autoja. no kaupunkilainen on kaupunkilainen:D
Focus, ja V50/S40 rakennetaan samalle pohjalevylle, ja joitakin muitakin yhteisiä komponenettejä autoista löytyy,
Mondeo, S60/V70, Mazda 6, samalle pojalevylle, ja joitakin yhteisiä komponenttejä löytyy...- onkin
benz kirjoitti:
no volvot ny yleensäkin on persoonattomia, tavis pelejä. ei vikoja, mutta ei kyl minkäänlaista "intohimoakaan" kys. merkissä. vähän niinkuin latinaksi volvo= olen pyöreä?
latinaksi minä pyörin
- Premium.
440:lla ja premiumilla on yhtä paljon yhteneväisyyttä kuin Kaisa Variksella ja puhtaalla urheilulla.
- Mola
Volvo 2,0 kirjoitti:
Itselläni.ollut 2 samanlaista,,,,JOKA päivä vikaa sadan kilometrin välein,,,ei vät osannet huollossa tehdä koskan MITÄN..rahastus kyllä toimi,,,,no siinä oli vikoja kun pienessä kylässä aina jotain,,,,SITTEN vaihoin korelaisen,,,sonatan 2.5 automat,Elämä hymyilee.....nyt ajanut 120000km ei sit m itän vikaa..on nää hinoja pelejä..ennen kesää
Vaihdan uuten tas...että sellasta suosin aina kore tai japskia..Menkäs katson tilastoja,,siinä näätte mitkä ON kärjessä,,,,,,MOROkärjessä on pelkästään japsiautoja. Ford Mondeu ja Volvo hännänhuippuna. Että näin!!!
- columbo
Volvo 2,0 kirjoitti:
Itselläni.ollut 2 samanlaista,,,,JOKA päivä vikaa sadan kilometrin välein,,,ei vät osannet huollossa tehdä koskan MITÄN..rahastus kyllä toimi,,,,no siinä oli vikoja kun pienessä kylässä aina jotain,,,,SITTEN vaihoin korelaisen,,,sonatan 2.5 automat,Elämä hymyilee.....nyt ajanut 120000km ei sit m itän vikaa..on nää hinoja pelejä..ennen kesää
Vaihdan uuten tas...että sellasta suosin aina kore tai japskia..Menkäs katson tilastoja,,siinä näätte mitkä ON kärjessä,,,,,,MOROKun taas oikeassa autossa on vaihtoarvo, joka
pysyy kauan siksi, kun volvo on oikea auto eikä
mikään japsi tai korelais riisipussi, joka
ruostuu puhki 1 vuodessa.
Ei ole olemassa volvo tyyppimalli 2,0! - columbo
Premium. kirjoitti:
440:lla ja premiumilla on yhtä paljon yhteneväisyyttä kuin Kaisa Variksella ja puhtaalla urheilulla.
440 ei olekaan aito Volvo!
- Ottaa Urpo päähän
Fordeja kirjoitti:
Niin Ford omistaa Volvon. Eli ostakaa vaan niitä Traktoreita...
Sulla ei ole varaa ostaa Fordia, eikös niin ? Joten kuulut näihin persaukisiin fordkompleksia poteviin tolloihin. Jos et itse huomaa, niin kompleksi näkyy siitä, että haukut fordeja joka helv. palstalla. Jos nyt ensin säästäisit ahkerasti, niin ehkä sullakin joskus auto!
- KIA / HUN
columbo kirjoitti:
Kun taas oikeassa autossa on vaihtoarvo, joka
pysyy kauan siksi, kun volvo on oikea auto eikä
mikään japsi tai korelais riisipussi, joka
ruostuu puhki 1 vuodessa.
Ei ole olemassa volvo tyyppimalli 2,0!ÄLÄ Puhu PASKAA ruostumisista korealaiset ja toyota avensis mm.ohittavat kestävyydessä taxi käytössä mennen tullen monta muutakin mukamas "LAATU" merkkiä kyllä volvo S80 surkea vaihto arvo kun 3 vuotiaana pitäisi päästä eroon
- on ihan
Tyhmä on, kun volvolla ajaa.. kirjoitti:
Jos Ranskassa 850TDi:n jarrut pettää, niin eihän se voi olla vaikuttamatta sun hikipumppus jarruihin, eihän?
sama,missä huonot jarrut sprakaa..- Paska on paska.
- sammakonsyöjät
Tuli mieleen tyttökaverin faijalle sattunut tositapaus, kun kurvasivat Wanhalla Warrella hotellin eteen Pariisissa ja hotellin vastaanottaja kuittasi auton paikoitettavaksi Jaguarina! Kuitti on kehystettynä tallessa...
- auto...
Ottaa Urpo päähän kirjoitti:
Sulla ei ole varaa ostaa Fordia, eikös niin ? Joten kuulut näihin persaukisiin fordkompleksia poteviin tolloihin. Jos et itse huomaa, niin kompleksi näkyy siitä, että haukut fordeja joka helv. palstalla. Jos nyt ensin säästäisit ahkerasti, niin ehkä sullakin joskus auto!
eikös opel ole keksitty sitä varten ettei foorti olis huonoin.. HEHE
- weberman
jannetin82 kirjoitti:
Focus, ja V50/S40 rakennetaan samalle pohjalevylle, ja joitakin muitakin yhteisiä komponenettejä autoista löytyy,
Mondeo, S60/V70, Mazda 6, samalle pojalevylle, ja joitakin yhteisiä komponenttejä löytyy...Mihin unohdit Mitsubishi Carisman? Sama pohjalevy.
- weberman
kiur kirjoitti:
sulla on jotain pieles jos luulet autoja traktoriksi?
Oli 60-luvn lopulla ja 70- luvlla Ruotsalaisen nuorison ensikosketus n4-pyöräiseen, nimeltään EPA- TRAKTOR! Yleisin ja ainoa versio oli PV- VOLVO avolavalla. Tiheällä välityksellä, nopeus max 45 km/h. Jälkeenpäin nopeusrajaa nostettiin. Aikoihin, ei näitä enää ole saanut rekisteröidä. Tehoja ei kuitenkaan rajoitettu, lisäämiseen tosin ei nollut tarvetta, kun taka-akselin sai helposti vaihdettua takaisin sopivaan välitykseen. Ei näillä sattunut, ihme kyllä, mitään isompia onnettomuuksiakaan.
- Nimetön
KIA / HUN kirjoitti:
ÄLÄ Puhu PASKAA ruostumisista korealaiset ja toyota avensis mm.ohittavat kestävyydessä taxi käytössä mennen tullen monta muutakin mukamas "LAATU" merkkiä kyllä volvo S80 surkea vaihto arvo kun 3 vuotiaana pitäisi päästä eroon
Asia, ettei Korealaisella paskalla ole mitään
vaihto arvoa ja siitä ei saa yleensä juuri mitään
kun menee autoliikkeeseen kysymään vaihtotarjousta.
Kokemusta on!
Auto vuodesta 1975.
Ajokortti vuodesta 1975.
30 vuoden tietämys autoista ja niiden laadusta,
sekä vaihtoarvosta!
Useita satoja autoja vuodessa eteen päin välittävä
autotietäjä!
Joten,
> Selvää on se asia, että Korealaisilla autoilla
> on viellä pitkä matka siihen, että autot ovat
> laadukkaita ja kestäviä autoja edes siihen
> hintaluokkaan joilla niitä myydään.
> Toisin sanoen niillä ei tee mitään!
> Koska niillä ei ole vaihto - arvoa! - Foordiin
Ottaa Urpo päähän kirjoitti:
Sulla ei ole varaa ostaa Fordia, eikös niin ? Joten kuulut näihin persaukisiin fordkompleksia poteviin tolloihin. Jos et itse huomaa, niin kompleksi näkyy siitä, että haukut fordeja joka helv. palstalla. Jos nyt ensin säästäisit ahkerasti, niin ehkä sullakin joskus auto!
Mihin perustuu väittämä ettei varaa foordiin. Niitähän saa melkein ilmaiseksi.
- leipäjuusto
Fordeja kirjoitti:
Niin Ford omistaa Volvon. Eli ostakaa vaan niitä Traktoreita...
Näin sanoo kenkilö,joka fordilla ajaa.Meilläpäin on ikivanha sanonta vanhempien miesten suusta kuulleena.Fordi ei ole auto ,eikä piika..........
Joten se siitä - columbo
KIA / HUN kirjoitti:
ÄLÄ Puhu PASKAA ruostumisista korealaiset ja toyota avensis mm.ohittavat kestävyydessä taxi käytössä mennen tullen monta muutakin mukamas "LAATU" merkkiä kyllä volvo S80 surkea vaihto arvo kun 3 vuotiaana pitäisi päästä eroon
Valitettavasti tosi asia, ettei Korealaisilla
riisi pusseilla tee mitään!
Eipä niitä näytä liiemmin olevan liikenteessäkään
kumma kyllä?
Vaikka väitteesi mukaan Korealainen romu kasa
on hyvä kottero, auto se ei ole koskaan ollutkaan.
Miksi muuten luulet, että Daewoo vaihtoi
nimeään ja omistajaa, koska se ei mennyt kaupaksi
Daewoo merkkisenä!??
Valitettavasti Suomen autoverotus tekee sen, että
Korelaiset autot maksavat enemmän kuin 200 €.
Laadustahan ei ole kyse.
- meikä.
Aina on ihmisiä, ihanaa,
jotka uskoo mainoksiin,
ovat niitä "äkkirikastuneita" joilla on hyvät tulot mutta ei mitään käytännön järkeä elämästä kokonaisuudessa.
minäkin olen alalla, jossa mainospuheet ovat
tekoja ja laatua tärkeämpiä,
tulee yli 100 000 € vuositulot, ihanaa. - mb123/-82
tuosta sivustosta, ei volvo traktori ole, vaan kuorma-auto! ;) onhan niitä volvoja aina traktoriksi sanottu, tai katujyriksi, mutta tosiasia on, että 242/244/245 -malleihin asti olivat samanlaista ongelmajätettä, kuin tuo mun mersunikin....ei niistä eroon pääse, kuin ehjänä paalaamalla!! uudemmat volvot (kuten kaikki muutkin automerkit) ovat huomattavasti heikentyneet laadultaan noiden vuosien jälkeen ja minäkään en pidä esim 300 ja 400-sarjojen volvoja volvoina: 300 on DAF ja 400 muistaakseni sen ja renun risteytys. isommat kai edelleen jotenkin laadukkaita, mutta kyllä moni on jo joutunut niihinkin pettymään.
- Volvo från sverige
Onkos siitä vielä kerrottu että XC volvoissa on "neliveto".
Myydään nelivetona, mutta sellaista siinä ei olekkaan. Neliveto kytkeytyy päälle vasta kun auto on lähtenyt liikkeelle. Liikkeelle lähtö tapahtuu kahdella pyörällä ainoastaan. Tästä pikku seikasta volvo vaikenee...- Chris Atkinson
Parempi ostaa Impreza WRX tai Evo-Lancer, jos haluaa kyvykkään nelivetohenkilöauton.
- V70 XC D5 AWD
Et sit todennäköisesti ole koskaan Volvon nelivedolla ajanut. Kytkeytyy heti päälle kun painat kunnolla kaasua. Muuten normaalilähdöllä, pienellä kaasulla toimii etuvetona.
Jos saat Volvon nelivedon viemään sinua luisuun, hallitsemattomasti, niin kyl on kuskis vika,....eli et osaa ajaa nelivedolla.
Lumisella ja liukkaalla useamman kerran todennut miten juuri neliveto kytkeytyy päälle kun on liukasta. Ja ihan normaalivauhdissa.
Ja minä ajan 80 000km vuodessa. Puolet kesällä ja toisen puolen talvella.
- viljo12
Kaikki volvot ,joita valmistettiin hollannissa ovat susia,omakohtainen kokemukseni vielä todistaa ilmiön,sillä omistin 460:sen ja 850:sen volvon ja molemmat olikin valmistettu hollannissa,sitten ostin volvo960 jolla olen ajanut nyyt noin 600 000 tuhatta ilman isompia vikoja ,kori on aivan ruosteeton ja moottoriin ei ole remonttia tehty ,iskarit ja jarrut kertaalleen ja akku,siinä kaikki sen viat,joten ei volvo kovin huono ole
- volovo vee70
Kaikki 850-mallit tehty joko Ruotsissa tai Belgiassa. Hollannikkaita niistä ei ole ainuttakaan
- tuotevastuu tuo
tullessaan.
Totuutta ei tiedä kukaan mutta on mahdollista että jarrutus on vaatinut ylimääräistä voimaa vian vuoksi....
Entäpä kun auto sammuu laitevian vuoksi ja häipyy ojhjaustehostus,itselle on käynyt kaksi kertaa uudella ja erimerkkisillä autoilla-aika paha tilanne ?
Vika moottorin ohjaus elekroniikassa !
Ei kuulosta pahalta mutta sopivassa risteystilanteessa-on todella paha-en osunut keneenkään.- mb123/-82
sehän se onkin uusien autojen kirous, eli kun niistä tehdään liian hienoja ja liikaa elektroniikka, ymmärtämättä (edes pohjoismaisella volvo-tehtaalla tai suomessa ukissa), että se ei pidemmän päälle toimi pohjoisissa ja etenkään suomen suolatuissa tieoloissa. seuraava vaihe on, että joku oikeusistuin langettaa kuljettajalle kolarista tuomion, koska hän on ajanut liian vanhalla (yli 5-v.) autolla. Nykyaikainen autonvalmistus tähtää siihen, että autot ovat liikenteessä max 10 vuotta ja normaalisti n. 5 vuotta, kun vielä 80-luvulla max oli 20 vuotta ja normikin 10-15v. Suomeksi: nykyautot tehdään paskoiksi, jotta eivät olisi pitkään liikenteessä ja saataisiin uusia myytyä!!
- Tavallinen duunari
Joka päivä tämän päivän Suomessa Volvojen kuljettajat aiheuttavat lukemattomia vaaratilanteita holtittomalla ajotyylillään. Onkohan heillä km-mittarin sijasta mailimittari, koska nopeusrajoitukset eivät näytä merkitsevän mitää. Ja ovatkohan Volvo-kuskit myöskin värisokeita, koska heidän mielestään paras ohituspaikka on keltaisen viivan kohdalla.
- VOLVOlla ajelija
Onko volvo suomen ainoa automerkki?
Kuskeja on monenlaisia ja eihän se auton vika ole jos joku pässi ratin takana ei osaa liikennesääntöjä tai välitä muiden ihmisten hengistä!
Itse olen nuori kahden pienen lapsen äiti ja ajan volvolla. Kuinka ollakkaan, kun ajelee rajoitusten mukaan niin aina siellä joku roikkuu ja ahdistelee persuksissa kiinni,jopa rekat!
Että jospa tää volvo kuskien yleistäminen jätettäisiin ja mietittäis kaikki omaa ajotyyliä automerkistä riippumatta! - volvolla
VOLVOlla ajelija kirjoitti:
Onko volvo suomen ainoa automerkki?
Kuskeja on monenlaisia ja eihän se auton vika ole jos joku pässi ratin takana ei osaa liikennesääntöjä tai välitä muiden ihmisten hengistä!
Itse olen nuori kahden pienen lapsen äiti ja ajan volvolla. Kuinka ollakkaan, kun ajelee rajoitusten mukaan niin aina siellä joku roikkuu ja ahdistelee persuksissa kiinni,jopa rekat!
Että jospa tää volvo kuskien yleistäminen jätettäisiin ja mietittäis kaikki omaa ajotyyliä automerkistä riippumatta!Minä joka olen ajanut melkein koko ikäni bmw merkkisillä autoilla. Päätinkin vaihtaa volvo 60 turboon. No kyllähän bmw on aina bmw, mutta ei volvokaan ole huono ajettava!!!
hyvin matka taittuu!!
volvolta tuli kirje kotia jossa määrättiin auto tuotavaksi ilmaiseen jarrupala vaihtoon koska paloissa oli joku vika .. perusteluja oli sen verran kirjeessä , että jarrut voivat pettää valmistevian takia sade kelillä .. auto on edellii äireellä mitää muuta huomautettavaa eip o olle ollu auto oli hetken volvolla ja taas matka jatkui :)
- Rahamiehet ei hehkuta
Volvo on ollut suht luotettava peli mitä taksikuskit ovat kertoneet, siihen asti kunnes alkoivat itse tekemään dieseleitä.
Taisi olla audin moottorit siihen saakka.
Jotkut taksikuskit onkin pitäytynyt bensa volvoissa kun diesellit on koko ajan "huollossa".
Taksitolpilla näkyy yhä enemmän japsi/korea pelejä ja monet ovat tienanneet niillä paljon enemmän, kun luotettavuus ja huollon nopeus on parempi kuin monilla eurooppalaisilla merkeillä.
Eräs kuski sanoi, että väliraha uuteen samanlaiseen volvoon on niin suuri, että sillä saa uuden korealaisen ja vanha jää vielä itselleen ja osti korealaisen jee.. Mikä sitten kannattaa kun takuu on muissa pidempi.
Hinta volvossakin tippuu tosi rajusti, ehkä juuri sen epäluotettavuuden vuoksi.
Ei mikään erikoinen auto toi volvo monenkaan taksikuskin mielestä.- taas....
Ratissa!!Tuolla oikeuden päätöksellä joutuu
kaikki autonvalmistajat oikeúteen,jos joku ämmä
kajauttaa kolarin.Ranskalaiset vois keskittyä
omiin valmistamiensa autojen turvallisuuteen! - saantuntemaan
taas.... kirjoitti:
Ratissa!!Tuolla oikeuden päätöksellä joutuu
kaikki autonvalmistajat oikeúteen,jos joku ämmä
kajauttaa kolarin.Ranskalaiset vois keskittyä
omiin valmistamiensa autojen turvallisuuteen!Viiden tähden euroncap autoista ekat ja tänäkin päivänä eniten tähtiä turvallisimpia malleja.Top Gearissa ajattivat Volvon ja Rellun yhteen,Rellussa aukes vielä ovetkin normaalisti vaan Volvoon olis kuollut....You Tubesta löytyy...
- jooooo
saantuntemaan kirjoitti:
Viiden tähden euroncap autoista ekat ja tänäkin päivänä eniten tähtiä turvallisimpia malleja.Top Gearissa ajattivat Volvon ja Rellun yhteen,Rellussa aukes vielä ovetkin normaalisti vaan Volvoon olis kuollut....You Tubesta löytyy...
hei kato autojen ikäää.. rellu uus volvo joku 1992
- Crash test dummie
saantuntemaan kirjoitti:
Viiden tähden euroncap autoista ekat ja tänäkin päivänä eniten tähtiä turvallisimpia malleja.Top Gearissa ajattivat Volvon ja Rellun yhteen,Rellussa aukes vielä ovetkin normaalisti vaan Volvoon olis kuollut....You Tubesta löytyy...
No joo toi Top Gearin testi nyt oli mitä oli: 15-vuotta vanhan volvon ja uuden Rellun ajattaminen yhteen.
Volvotkin on 15 vuodessa kehittynyt aika paljon. Jos testissä oltais ajatettu vanha rellu ja uus volvo yhteen niin rellulle ja sen kuskille olis varmasti käynyt aika kehnosti.
Sattuuko muuten ihmiset tietämään mikä automerkki keksi ensimmäisenä käyttää turvavöitä ja niskatukea? Tais olla juuri volvo, jos olen oikein käsittänyt. Korjatkaa jos olen väärässä :) - olla...
Crash test dummie kirjoitti:
No joo toi Top Gearin testi nyt oli mitä oli: 15-vuotta vanhan volvon ja uuden Rellun ajattaminen yhteen.
Volvotkin on 15 vuodessa kehittynyt aika paljon. Jos testissä oltais ajatettu vanha rellu ja uus volvo yhteen niin rellulle ja sen kuskille olis varmasti käynyt aika kehnosti.
Sattuuko muuten ihmiset tietämään mikä automerkki keksi ensimmäisenä käyttää turvavöitä ja niskatukea? Tais olla juuri volvo, jos olen oikein käsittänyt. Korjatkaa jos olen väärässä :)Saab ensimmäinen autonvalmistaja joka esitteli turvavyöt vakiovarusteena vuonna -58. Samoin sittemmin niskavammoja vähentävän aktiivisen pääntuen vuonna 1996.
- amatsån
Crash test dummie kirjoitti:
No joo toi Top Gearin testi nyt oli mitä oli: 15-vuotta vanhan volvon ja uuden Rellun ajattaminen yhteen.
Volvotkin on 15 vuodessa kehittynyt aika paljon. Jos testissä oltais ajatettu vanha rellu ja uus volvo yhteen niin rellulle ja sen kuskille olis varmasti käynyt aika kehnosti.
Sattuuko muuten ihmiset tietämään mikä automerkki keksi ensimmäisenä käyttää turvavöitä ja niskatukea? Tais olla juuri volvo, jos olen oikein käsittänyt. Korjatkaa jos olen väärässä :)63-mallisen volvo amatsonin jossa jo olivat
vyöt vakiona - .,..,.,.
Crash test dummie kirjoitti:
No joo toi Top Gearin testi nyt oli mitä oli: 15-vuotta vanhan volvon ja uuden Rellun ajattaminen yhteen.
Volvotkin on 15 vuodessa kehittynyt aika paljon. Jos testissä oltais ajatettu vanha rellu ja uus volvo yhteen niin rellulle ja sen kuskille olis varmasti käynyt aika kehnosti.
Sattuuko muuten ihmiset tietämään mikä automerkki keksi ensimmäisenä käyttää turvavöitä ja niskatukea? Tais olla juuri volvo, jos olen oikein käsittänyt. Korjatkaa jos olen väärässä :)"Sattuuko muuten ihmiset tietämään mikä automerkki keksi ensimmäisenä käyttää turvavöitä ja niskatukea? Tais olla juuri volvo, jos olen oikein käsittänyt."
Totta puhut, ja onpa tainnut moni muukin asia jäädä volvolta 60-luvulle.
Mutta tukeva traktorihan se on aina ollut. - on keksitty
amatsån kirjoitti:
63-mallisen volvo amatsonin jossa jo olivat
vyöt vakionaSe on hyvä että volvo laittoi turvavyöt ensin,kun ois vielä laittanut jarrut.(Arvostetuin merkki?)
- Nimetön
saantuntemaan kirjoitti:
Viiden tähden euroncap autoista ekat ja tänäkin päivänä eniten tähtiä turvallisimpia malleja.Top Gearissa ajattivat Volvon ja Rellun yhteen,Rellussa aukes vielä ovetkin normaalisti vaan Volvoon olis kuollut....You Tubesta löytyy...
Kolari turvallisin vakio varusteissa oleva auto.
Joten volvossa matkustava ihminen jää 99 % toden-
näköisyydellä henkiin eikä vammaudu ollenkaan.
Volvo on ainoa auto mailmassa, joka selvittää
hirvikolarit hyvin, vaikka täysikasvuinen uros
hirvi painaa noin 600 kg.
Kolaritilanteessa hirven paino vielä moninkertaistuu.
Yksikään muu automerkki ei PYSTY SAMAAN!
Valokuvia kolari autoista on volvo viesti lehdissä.
Niissä kolareissa, joissa Volvo on ollut osalli-
sena on jäänyt henkiin 99 % ihmisiä verrattuna
muihin auto merkkeihin, koska Volvo on panostanut
merkittävästi kolari turvallisuuteen jo vuodesta
1960 lähtien.
Ajan mieluummin Volvolla, kuin jollain leikki-
autolla, jossa ei ole turvarakenteita!
Pelkästään Volvon ovet ovat ovia noin 10 cm
paksuisia.
Muilla lelu autoilla ne ovat luokkaa noin 5cm
tai ohuempia!
Volvojen ovissa on ollut kunnon turvarakenteen
käytössä jo vuosikymmeniä!
Samoin on asian laita muissa korin turvaraken-
teissa.
Muissa auto merkeissä tähän on vasta nyt viime
aikoina puutuuttu ja niihin on rakennettu
joitain näen näisiä turva rakenteita, joista
ei todelleisesti ole mitään hyötyä kolaritilan-
teessa.
Käy katsomassa Autovahinkokeskuksessa toteamassa
eri automerkkien kolari turvallisuus.
Se sijaitsee Espoon Juvanmalmilla.
Heillä on myös omat nettisivut.
Siellä näkee parhaiten miten automerkki kestää
kolarin.
Nimimerkki;
Kokemusta kolariautoista 30 vuoden ajalta! - Nimetön
olla... kirjoitti:
Saab ensimmäinen autonvalmistaja joka esitteli turvavyöt vakiovarusteena vuonna -58. Samoin sittemmin niskavammoja vähentävän aktiivisen pääntuen vuonna 1996.
Keksitty Volvolla jo 70 luvulla.
Niin sanottu niskan heilahdusvamman estäjä 80
luvulla. - Lähes kaikki uudet turvalli...
Nimetön kirjoitti:
Kolari turvallisin vakio varusteissa oleva auto.
Joten volvossa matkustava ihminen jää 99 % toden-
näköisyydellä henkiin eikä vammaudu ollenkaan.
Volvo on ainoa auto mailmassa, joka selvittää
hirvikolarit hyvin, vaikka täysikasvuinen uros
hirvi painaa noin 600 kg.
Kolaritilanteessa hirven paino vielä moninkertaistuu.
Yksikään muu automerkki ei PYSTY SAMAAN!
Valokuvia kolari autoista on volvo viesti lehdissä.
Niissä kolareissa, joissa Volvo on ollut osalli-
sena on jäänyt henkiin 99 % ihmisiä verrattuna
muihin auto merkkeihin, koska Volvo on panostanut
merkittävästi kolari turvallisuuteen jo vuodesta
1960 lähtien.
Ajan mieluummin Volvolla, kuin jollain leikki-
autolla, jossa ei ole turvarakenteita!
Pelkästään Volvon ovet ovat ovia noin 10 cm
paksuisia.
Muilla lelu autoilla ne ovat luokkaa noin 5cm
tai ohuempia!
Volvojen ovissa on ollut kunnon turvarakenteen
käytössä jo vuosikymmeniä!
Samoin on asian laita muissa korin turvaraken-
teissa.
Muissa auto merkeissä tähän on vasta nyt viime
aikoina puutuuttu ja niihin on rakennettu
joitain näen näisiä turva rakenteita, joista
ei todelleisesti ole mitään hyötyä kolaritilan-
teessa.
Käy katsomassa Autovahinkokeskuksessa toteamassa
eri automerkkien kolari turvallisuus.
Se sijaitsee Espoon Juvanmalmilla.
Heillä on myös omat nettisivut.
Siellä näkee parhaiten miten automerkki kestää
kolarin.
Nimimerkki;
Kokemusta kolariautoista 30 vuoden ajalta!"Niissä kolareissa, joissa Volvo on ollut osalli-
sena on jäänyt henkiin 99 % ihmisiä verrattuna
muihin auto merkkeihin"
Tämä tarkoittaa siis sitä että Volvossa kuolet todennäköisemmin kuin jossain muussa merkissä.
Onhan se pikkuauto vaikeampi tehdä yhtä turvalliseksi kuin iso(jos katsotaan auto vs auto kolaria)... Ja kaikissa uusissa autoissa on turvarakenteita....
Taisi muuten olla Ruotsissa Avensis turvallisin(no siinähän onkin nii huono ohjaus ettei kukaan sillä uskalla ajaa kovaa ;) - columbo 2007
Lähes kaikki uudet turvalli... kirjoitti:
"Niissä kolareissa, joissa Volvo on ollut osalli-
sena on jäänyt henkiin 99 % ihmisiä verrattuna
muihin auto merkkeihin"
Tämä tarkoittaa siis sitä että Volvossa kuolet todennäköisemmin kuin jossain muussa merkissä.
Onhan se pikkuauto vaikeampi tehdä yhtä turvalliseksi kuin iso(jos katsotaan auto vs auto kolaria)... Ja kaikissa uusissa autoissa on turvarakenteita....
Taisi muuten olla Ruotsissa Avensis turvallisin(no siinähän onkin nii huono ohjaus ettei kukaan sillä uskalla ajaa kovaa ;)Tosi asia, että Volvo johtaa turvallisten autojen
rakentamista!
On johtanut jo usean kymmenen vuoden ajan!
Muut tulevat kaukana perässä.
Tämän ovat osoittaneet jo lukuisat puolueettomat
asiantuntija tahot.
Muiden automerkkien valmistajat ovat joutuneet
viranomaisvaatimuksien takia tekemään autoistaan
turvallisempien, kuin mitä ne olivat 70, 80, 90
luvulla.
Volvo oli sitä jo silloin.
Esimerkiksi ensimmäisissä Suomessa pidetyissä
yleisurheilun maailman mestaruus kisoissa
maraton juoksun aikana Lauttasaaren sillalla
olivat useat autot joutuneet pysähtymään
juoksioiden takia.
Rekka auto oli pysähtynyt jonossa ja sen takana
oli pienempi auto ja tämän auton takana oli
Volvo 240 jonka perään toinen rekka törmäsi,
koska ei ollut huomannut pysähtynyttä autojonoa.
Tämän rekkakuskin ilmoituksen mukaan hän etsi
rekan " nupin " lattialle tippunutta kasettia
ja samalla törmäsi Volvoon työntäen sen suoraan
pienempää autoa päin.
Tämä pienempi auto jäi edessään olevan toisen
rekan ja Volvon väliin puristuksiin, jolloin
valitettavasti pienen auton kuljettaja kuoli.
Volvon kuljettajalle ei käynyt mitenkään
vaikka Volvo hieman lyheni takapäästä.
Volvossa ei kuole todennäköisemmin, kuin
jossain muussa merkissä!
- joku muu
Ei hätää Ford maksaa viulut.
- tagaa
Audi ei ole ikinä mitään dieseleitä tehnytkään. VAG-konsernin vehkeitä ovat olleet eli VW:n. V70 2.5TDI:ssä oli aluksi ja ekoissa korimalleissa ainakin VW Transporterin moottori, tosin välitykset oli eri tottakait.
Kyllä XC:t ovat oikeasti nelivetoja.
Jarruvika on ilmeisesti johtunut siitä että autoa ei ole huollettu tai yleensäkkään tarkastettu. Harvoin sattuu mitään jos tekee välillä pieniä tarkastuksia itse, jos huomaa että jaruupalat ovat kuluneet niin ei kukaan täysijärkinen lähde autolla muina miehinä vaan ajamaan. Tosiaan ranskalaiset autot ovat turvattomuuden huippuja jo sadekelillä ja en osta ikinä mitään Välimeren alueella valmistettua nelipyöräistä kulkuvälinettä.- larppaukkeli
melko tehokas transporter jos sama kone (140 hv)
- saantuntemaan
Ja se oli toi vw:n moottori.Samanhintainen ranskis kuin tuo sinun hieno ja vitun hyvä Volvos,jättää ajettavuudessa Volvon kirkkaasti.Kelillä kuin kelillä,amen.
- nakit ja ranskalaiset
saantuntemaan kirjoitti:
Ja se oli toi vw:n moottori.Samanhintainen ranskis kuin tuo sinun hieno ja vitun hyvä Volvos,jättää ajettavuudessa Volvon kirkkaasti.Kelillä kuin kelillä,amen.
tunnetusti parhaat ranskalaiset saa nakkikioskilta!
- mb123/-82
larppaukkeli kirjoitti:
melko tehokas transporter jos sama kone (140 hv)
nyky transportterista enempikin paukkua ulos, kuin 140hv
- mb123/-82
osta enää fransmannii/italiettii (ellei jostain löydy vanha 127 fiat). joskus tuli ostettua pari kumpaakin ja utuilla oli enempikin ja muuta ei ole ollut kuin ongelmia (paitsi 127:n kanssa, tosin siinäkin pieniä sähkövikoja). Noi sähköviat on muutenkin iso ongelma kyseisten maiden tuotteissa, markisä ja mallista riippumatta viatista verrariin. ja kaikki ranskan rapeet väliin.
- Nimetön
saantuntemaan kirjoitti:
Ja se oli toi vw:n moottori.Samanhintainen ranskis kuin tuo sinun hieno ja vitun hyvä Volvos,jättää ajettavuudessa Volvon kirkkaasti.Kelillä kuin kelillä,amen.
Volvon?
Eihän se viinin juojien maa ole koskaan osannut
autoja tehdä, koska ovat työpaikoilla aina pienessä
huppelissa, jolloin laatu on vähän sinne päin, kuten
on asian laita Suomalaisilla rakennusmiehillä
joilla on laadukkaan tuotteen teko outo asia.
Suurin ongelma autojen kestoja vertaillessao on
niiden hinta.
Ranskalainen auto ei maksa maailmalla juuri
mitään toisin kuin on asia täällä Suomessa, jossa
politiikon haluavat pitää autojen hinnat korkealla
ja samoin bensan hinnan verotuksella erittäin
korkealla, mutta mitä muuta voimmekaan odottaa
nyky hallitukselta.
Ranskalainen auto on tunnettu maailmalla huonosta
laadusta jo usean vuosikymmenen ajan!
Itse ranskalaiset eivät halua tehdä tälle asialle
mitään, koska eivät näe siinä mitään ongelmaa
ettei heidän valmistavat autot kestä kuin noin 5
vuotta.
Jonka jälkeen ranskalainen ostaa uuden auton, joka
on halpa.
Toisin kuin täällä Suomessa, jossa luullaan vir-
heellisti raskalaisvalmisteisen romun kestävän
vuodesta toiseen, koska ikävä kyllä ranskalainen
auto maksaa Suomessa ihan liikaa laatuunsa nähden.
- volvo meister
Minkähänlainen vika autossa on oikein ollut? Vuosimalli ollut 1996 ja kolari tapahtunut vuonna 1999, siis autolla ikää noin 3 vuotta. Tuossa ajassa luulisi että ainakin jarrupalaongelmat olisivat tulleet esiin ja Volvo olisi ne vaihdattanut takuuseen.
Tietääkö kukaan mitä noihin on vaihdatettu aikoinaan? Takuuhuoltoon kuitenkin ovat noita kutsuneet.
Paljonhan noissa 850 ja V70 sarjalaisissa on alustassa ollut mm. nivelongelmia ja laakerivikoja suht pienillä kilometrimäärillä. Jarrut (jarrusatulat & palat) henkilöautoihin yleensä valmistaa joku alihankkija kuten ATE tai muu valmistaja, niin sinällään mietityttää mikä tuossa nyt Volvosta tekee rikollisen? Onko jarrujen kiinnityksessä esimerkiksi jotain puutteita, jarrutehostimessa tms.?- hihhuli
jarrupalat taakse ainakin samat kuin 142 volvoon
- mb123/-82
Auton kuljettajahan on ensisijaisesti vastuussa autostaan, vaikka ei olis oma. Seuraavaksi vastuussa on omistaja, joskus jopa myyjä ja maahantuoja, sitten tulee tehdas ja sen jälkeen alihankkijat ja osavalmistajat. Ketjussa edetään ylöspäin, mikäli pystytään todistamaan seuraava syylliseksi. Tässä tapauksessa vika ilmeisesti on ollut sellainen, ettei volvo ole sitä saanyt jarrujen valmistajan piikkiin, vaan vastuu on jäänyt heille. Suunnittelijat ovat yleensä auton valmistajan, ja tilaavat "sopivat" osat, joten ehkä vika on ollut siellä.
- metroilija
VoLvo noi 5 kirjainta joiden takaa löytyy totuus
"VALITAMME OSTOSTA LÄHETÄMME VARAOSIA OSTETTAVAKSI" - CARINA KEIJO
PORUKKAA KIINNOSTAA NOTKUA TÄÄLLÄ VOLVO-palstalla???
Mitä yhteistä on Fordtilla ja Volvolla, se että toinen on ruostetilastojen ykkönen!! MUAAHHMUAHHHAMUUHAA- syytön
..lepikkoon,nytpä alan syyttään autonvalmistajaa
ohjauslaiteviasta!.Onko muilla ollu onkelmia
tojotan ohjauksen kanssa?
- poikki siitä
kone jummi eikä mikään jarrunivel.
- ajoukko
Täällä teinit taas kilpailevat kellä on paras auto:D Naurettavaa!! Kannattaa lukea ja kokea hieman enemmän autoista. Yleistietoa on paljon tarjolla jos ei ole mahdollisuutta omakohtaiseen kokemukseen.
Itse omistanut ja ajanut monia automerkkejä. Suurimmat ja pahimmat viat löytyvät VAG-tuotteista(koneet leipoo saatana uutena kiinni, ovet aina jäässä, öljyt lentää mäkeen ensimmäisellä pakkasella kun huohotinletku jäätyy, turbot leipoo, vaihdelaatikot hajoavat ja tämä on TODELLA yleistä) Todella pettymys ollut nuo Hitlerin vaunut. Ranskalaisista en tiedä kuin ison määrän sähkövikoja, saattavat olla hyviä pelejä kuitenkin!?(en ole omistanut, ajanut kyllä) Itsellä parhaat kokemukset Mazdasta(Kestävin auto ikinä), Fordista(KYLLÄ, todella hyviä ajaa, viat olleet pieniä ja ruostetta ei ole ollut kun suojaan autoni uutena.Mondeosta nautin jopa kolmen painoksen verran, ilman mitään isoja ongelmia, ainoana keskuslukon temppuilu kahdessa eri Mondeossa, huolto teki tehtävänsä). Nyt Volvo S60 130tkm, eikä vielä vian vikaa.
Kaikki autot ovat myös yksilöitä. Ja laatututkimuksia löytyy myös netistä. Kyllä sieltä selviää parhaat. Fordin haukkujat voivat sieltä katsoa mikä oikeasti on sitten sitä laatua. Kyllä se hymy hyytyy kun Audikin(muka laatuauto) löytyy Fordin jälkeen;) Saksassa tehtyjä tutkimuksia ja testejä. Taitaa Mazda ja Toyota olla yleensä ne laadukkaimmat. Volvo ja Ford itseasiassa kärkijoukkoa. Näin se vaan menee... Mersu taitaa olla laadukas edelleen(vaikkakin ruosteongelmia sielläkin), BMWstä en tiedä...
Älkää ihmiset hyvät olko niin monotonisia yhden merkin fanaatikkoja. Kerran täällä eletään joten eikös kannata ajaa useammalla. Voin vannoa, että ajamassasi automerkissä ja mallissa on varmasti enemmän tai vähemmän vikoja vaikkei niitä sinulla olisi ollutkaan!
Takaisinkutsuja ja muita ongelmia on joka merkillä! Älä siis turhaan sitä omaa autoasi parhaimpana pidä... ei se meinaan ole...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174346
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842489Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251290Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187- 113928
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75894Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830