huiii

kultaiset noutajat

lukekaas uusin seiska..
eli tuntuu että kultaisetnoutajat ovat vielä pahempia kuin monet muut "isot" ja pelottavan maineen saaneetkoirat.
eipä ole ollut lehdissä paljoa että muut "suuret" koirarodut olisi suomessa hyökännyt raivoissaan ihmisen kimppuun..

5

753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Olen kanssa huomannut ns. perhekoirien olevan niitä arvaamattomimpia enkä tarkoita vain kultaisianoutajia.

    • kultainennoutaja itsekkin

      Olen itsekkin huomannut saman asian. kun olin 3minua puri saksanpaimenkoira(osaamattomat omistajat) silloin mummoni sanoi että tulipahan taas todistettu että suuret koirat ovat vaarallisia. Kun muutama vuosi myöhemmin (olin silloin n.5)mummoni jackrusselinterrieri puri minuanin silloin se vain leikki >:(

    • Koiruuska

      Monissa maissa juuri kultaiset noutajat keikkuvat ihmisiä purreiden koirarotujen kärjessä. Ja vika on usein juurikin siellä hihnan toisessa päässä. Ihmiset eivät vaan ymmärrä koiraa hankkiessa että kultainen noutaja on metsästysrotu joka tarvii kunnon koulutuksen ja paljon aktiviteetteja.

      -Kahden kultaisen omistaja-

    • Bobbeli

      Harvemmin näitä tapauksia on kuitenkin ollut, jossa kultainen noutaja olisi ihmisiä "raadellut"! Eläin voi olla sairas tai sitä on kohdeltu huonosti, eli ihmisen armoillahan eläin on.Liika jalostus on karmeaa katsottavaa muidenkin koirarotujen kohdalla kuin kultsujen, joten kaikki vaikuttaa kaikkeen...Ihmiset ottavat koiran ja kohta jo vievät sen koirakotiin tai myyvät pois kun eivät jaksa tai halua hoitaa tai eivät yksinkertaisesti osaa kouluttaa pitkäjänteisesti sitä. Ei koira ole mikään lelu! Joillakin voi olla elämässään monta paikkaa ja sitten ihmetellään jos se puree tai on sekaisin...Ilmeisen selvästi eläintä on kohdeltu huonosti jossain vaiheessa sen elämää ja eläin muistaa sekä traumatisoituu samalla tavoin kuin ihminenkin.Suututtaa oikein tuo eläinten jalostus, rotusekoittelut ja pentutehtailut. Kun otatte koiran, olkaa valmiit sitoutumaan siihen ja huolehtimaan siitä. Koira ei valitettavasti voi valita omistajaansa!

    • Huonosti kohdeltu

      Minulla on ollut kultainen noutaja. Aivan ihana mutta sitä kohdeltiinkin hyvin. Se nyt on vaan niin että siellä narunpäässä on syyllinen.
      Jos eläintä kiusataan varmasti saat vaikka minkälaisesta eläimestä vihaisen, Eihän kukaan kestä huomoa kohtelua varmasti käy päälle. Siitä vaan ota koira ja kokeille tuleeko kiltti jos hakkaamalla yrität opettaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe