lukekaas uusin seiska..
eli tuntuu että kultaisetnoutajat ovat vielä pahempia kuin monet muut "isot" ja pelottavan maineen saaneetkoirat.
eipä ole ollut lehdissä paljoa että muut "suuret" koirarodut olisi suomessa hyökännyt raivoissaan ihmisen kimppuun..
huiii
5
778
Vastaukset
- ......
Olen kanssa huomannut ns. perhekoirien olevan niitä arvaamattomimpia enkä tarkoita vain kultaisianoutajia.
- kultainennoutaja itsekkin
Olen itsekkin huomannut saman asian. kun olin 3minua puri saksanpaimenkoira(osaamattomat omistajat) silloin mummoni sanoi että tulipahan taas todistettu että suuret koirat ovat vaarallisia. Kun muutama vuosi myöhemmin (olin silloin n.5)mummoni jackrusselinterrieri puri minuanin silloin se vain leikki >:(
- Koiruuska
Monissa maissa juuri kultaiset noutajat keikkuvat ihmisiä purreiden koirarotujen kärjessä. Ja vika on usein juurikin siellä hihnan toisessa päässä. Ihmiset eivät vaan ymmärrä koiraa hankkiessa että kultainen noutaja on metsästysrotu joka tarvii kunnon koulutuksen ja paljon aktiviteetteja.
-Kahden kultaisen omistaja- - Bobbeli
Harvemmin näitä tapauksia on kuitenkin ollut, jossa kultainen noutaja olisi ihmisiä "raadellut"! Eläin voi olla sairas tai sitä on kohdeltu huonosti, eli ihmisen armoillahan eläin on.Liika jalostus on karmeaa katsottavaa muidenkin koirarotujen kohdalla kuin kultsujen, joten kaikki vaikuttaa kaikkeen...Ihmiset ottavat koiran ja kohta jo vievät sen koirakotiin tai myyvät pois kun eivät jaksa tai halua hoitaa tai eivät yksinkertaisesti osaa kouluttaa pitkäjänteisesti sitä. Ei koira ole mikään lelu! Joillakin voi olla elämässään monta paikkaa ja sitten ihmetellään jos se puree tai on sekaisin...Ilmeisen selvästi eläintä on kohdeltu huonosti jossain vaiheessa sen elämää ja eläin muistaa sekä traumatisoituu samalla tavoin kuin ihminenkin.Suututtaa oikein tuo eläinten jalostus, rotusekoittelut ja pentutehtailut. Kun otatte koiran, olkaa valmiit sitoutumaan siihen ja huolehtimaan siitä. Koira ei valitettavasti voi valita omistajaansa!
- Huonosti kohdeltu
Minulla on ollut kultainen noutaja. Aivan ihana mutta sitä kohdeltiinkin hyvin. Se nyt on vaan niin että siellä narunpäässä on syyllinen.
Jos eläintä kiusataan varmasti saat vaikka minkälaisesta eläimestä vihaisen, Eihän kukaan kestä huomoa kohtelua varmasti käy päälle. Siitä vaan ota koira ja kokeille tuleeko kiltti jos hakkaamalla yrität opettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268