Itse olen tullut siihen tulokseen, että on parempi mennä suoraan naimisiin. Monesti (ei siis aina) käy niin, että ensin mennään kihloihin ja sitten naimisiinmenoa lykätään vuodesta toiseen tai ei mennä naimisiin ollenkaan. Kihlaus kuitenkin on lupaus avioliitosta.
Mietin, että ajatellaanko sitoutumisen olevan sillä selvä, kun mennään kihloihin?
Kun tuossa sitoutuminen tuli ajankohtaiseksi, ei kihloihin meno tuntunut enää miltään...ehkä nälkä kasvaa syödessä, mutta joka tapauksessa naimisiin on ollut ajatus mennä koko ajan.
Itse olen seurustellut 8 vuotta ja kesällä olisi tarkoitus mennä naimisiin. Emme siis ole kihloissa, ehkä sen aika on meiltä mennyt jo ohi.
suoraa toimintaa
7
907
Vastaukset
- kysynpähän
Hmmm... Tämähän on palstan ikuisuusaiheita, mutta jos ollaan pikkutarkkoja, niin te olette kihloissa! Laki sanoo sen muistaakseni jotenkin niin, että "mies ja nainen, jotka ovat sopineet naimisiinmenosta, ovat kihlautuneet" (sanamuoto voi olla väärä, kun ulkomuistista kirjoitin). Eli tykkäät tai et, niin te nyt vaan olette kihloissa! Siihen siis ei tarvita mitään muita muodollisuuksia, sormuksia, kihlajaisjuhlia tai edes muille kertomisia kuin tuo sopimus, että vihille mennään, ja jo pätkähti kihlaus päälle. ;-)
Mutta kun väität, että ette ole, niin mitä kihlaus sinulle merkitsee? - noirre
Kihlautuminen on ehkä kokenut tavallaan "inflaation" lähivuosina. Usein avioliittolupauksen sijasta kihlautumista pidetään lähinnä vain merkkinä siitä että ollaan tultu siihen tulokseen että tässä parisuhteessa on ihan hyvä olla ja ollaan yhdessä ns. "tosissaan".
- eli ei
8 vuoden seurustelun jälkeen naimisiin -missä se suora toiminta oikein on..? Itse olin puolen vuoden päästä seurustelun aloitttamisesta kihloissa ja vuoden päästä naimisissa ja hyvin menee;)
Kiva kuitenkin kun päätitte mennä naimisiin, ettekä jääneet roikkumaan kihloissa, se kun on selvästikin kärsinyt inflaation ja on nykyään jonkinlainen "puoliavioliitto" kun ei uskalleta mennä oikeasti naimisiin. Ihmisillä tuntuu olevan tosi kova naimisiinmenokammo, vaikka oltaisiin pykätty jo yhteinen omakotitalo ja pyöräytetty pari lasta, mutta edelleen vaan "sitoutuminen" pelottaa...- suugi
Aloimme seurustella 15-vuotiaina, joten "kauan" piti odottaa, jotta naimisiinmeno olisi mahdollista. (Opiskelut eri paikkakunnilla ym.)
- jul123
Meillä sama homma. Tehtiin kuitenkin siten, että "kihlauduttiin", siis vaihdettiin sormukset noin kk ennen häitä. Se oli lopullinen lupaus ja julkinen merkki toisillemme ja muille ihmisille. Ei sitä tarkkaa päivää osaa varsinaisesti kihlapäivänä pitää. Mutta kuitenkin se kait on meidän kihlapäivä. Ei juhlittu kihlajaisia, siis juotiin kahvit ilman mitään prameiluja siellä, missä ystäviä/omaisia sattui olemaan koolla. Syynä oli,että häät niin lähellä.
Tehtiin ikäänkuin yllätys väelle, vaikka meillä oli hää ja "kihla"päivät selvillä jo vähän aikaisemmin. Eli kutsut lähetettiin postissa yllättäen. Meinasimme tehdä samat, eli ohittaa kihlaus, mutta näin jälkikäteen ajateltuna oli hyvä, että olimme hetken sormuskihloissa. Siinä ehti sovitella sormusmallit sun muut ja henkinen puolikin tajusi paremmin, että nyt mennnään siis naimisiin.
Väki tuli ja kaikilla oli niin mukavaa. Ihan tyytyväisinä edetään. - rouva 12/07
Mua kosittiin 6 vuoden seurustelun jälkeen 18.8.07,vastasin myöntyvästi.28.12.07 sanoimme maistraatissa tahdon.
Kihlasormuksia ei ostettu.
Hääistä suvut saivat tietää kuukautta ennen,kun laitettiin kutsut postissa.Kaikille se tuli yllätyksenä..Sulhon puolelle varsinki.. - meno?
Tarkoitat varmaan suoraan naimisiin menemisellä, että ei hankita kihlasormuksia? Vai mitä tarkoitat kihloihin menemisellä? Mieheni kosi ja suostuin = kihlauduimme. Sormuksia sen sijaan ei hankittu. Vaikka ei se olisi mitään muuttanut vaikka olisimme hankkineetkin. Kihlauksesta 7 kuukauden päästä menimme naimisiin. Omasta mielestäni kihlaus on vaan naimisiin menosta sopimista. Mutta muitakin ajatuksia voi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888