Onko Abloy

lukko ainoa?

onko markkinoilla muita vaihtoehtoja kuin tuo kotimainen Abloy lukko? Olemme rakentamassa ok-taloa ja nyt olisi lukkojen oston aika. Täällä pääkaupunkiseudulla tuntuu Abloy lukot olevan aika hinnoissa,onko vaihtoehtoja?

13

2090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmiina abloun

      lukkorunko, varminta pysyä samassa merkissä.

      • löytyy, mullakin

        yhdessä ovessa uusi LC100 oli paskana sisältä, viitisen kertaa pitää kahvaa vääntää, jotta ovi aukeaa. En ole vielä jaksanut vaihtaa uudempaan LC100 runkoon, mikä näytti olevan uudemmassa ovessa.

        Mielessä on kanssa mielessä käynyt, että kun lukkojen vaihto tulee ajankohtaiseksi, se olisi joku muu kuin Abloy, ehkä joku saksalainen valmistaja.


      • saksasta
        löytyy, mullakin kirjoitti:

        yhdessä ovessa uusi LC100 oli paskana sisältä, viitisen kertaa pitää kahvaa vääntää, jotta ovi aukeaa. En ole vielä jaksanut vaihtaa uudempaan LC100 runkoon, mikä näytti olevan uudemmassa ovessa.

        Mielessä on kanssa mielessä käynyt, että kun lukkojen vaihto tulee ajankohtaiseksi, se olisi joku muu kuin Abloy, ehkä joku saksalainen valmistaja.

        avaimia ja jousia.


      • kylläkin
        saksasta kirjoitti:

        avaimia ja jousia.

        Kivahan se on käydä Saksasta jousia yms., mutta kyllähän maailmalla löytyy muitakin laatulukkoja kuin Abloy.
        Koko homma on vain vähän jumissa kun suomalainen media on niin perkeleen hurmaantunut tiettyihin asioihin.
        Täysin sisäänlämpiävää sakkia!
        Eihän suurin osa mm. toimittajista tiedä edes muiden lukkomerkkien olemassaolosta.

        Lukkoala on Suomessa niin "lukossa" kuin vain olla voi.

        T: Lukkoseppä


      • liittyy tähän
        saksasta kirjoitti:

        avaimia ja jousia.

        Mitä minä Saksalaisilla halvoilla jousilla teen,kun tarvitsen ok-talon lukot? Sulla ei ole nyt kaikki "inkkarit kanootissa".

        Tuntuu,että Abloy lukkoja myyvillä liikkeillä on jonkin sortin pieni "kartelli" Suomessa,koska hinnat aika samoja eikä todellakaan ihan halpoja.
        Ainakin pääkaupunkiseudulla sika hintaisia. Myykö joku halvemmalla esim. netissä?


      • vika abloyssa
        löytyy, mullakin kirjoitti:

        yhdessä ovessa uusi LC100 oli paskana sisältä, viitisen kertaa pitää kahvaa vääntää, jotta ovi aukeaa. En ole vielä jaksanut vaihtaa uudempaan LC100 runkoon, mikä näytti olevan uudemmassa ovessa.

        Mielessä on kanssa mielessä käynyt, että kun lukkojen vaihto tulee ajankohtaiseksi, se olisi joku muu kuin Abloy, ehkä joku saksalainen valmistaja.

        Onko se tyyppivika kun yhdessä ovessa pitää kahvaa väännellä monta kertaa ennenkuin avautuu. Muissa ovissa ei ole tällaista. Menekö takuuseen? Ovi on pari vuotta vanha.


      • Mikasan
        vika abloyssa kirjoitti:

        Onko se tyyppivika kun yhdessä ovessa pitää kahvaa väännellä monta kertaa ennenkuin avautuu. Muissa ovissa ei ole tällaista. Menekö takuuseen? Ovi on pari vuotta vanha.

        Tyyppivikahan se on...lukkorunko on malliltaan LC100 ja vanhemmissa malleissa joissa tuota vikaa on paljon on se rungon lukituskytkin musta kun taas uudemmissa joissa vika on korjattu se on väriltään harmaa.

        Kaksi vuotta on takuuta ja sen jälkeen se on voi voi ja uutta runkoa ostamaan ettet jää jokukerta ulos kun runko menee lopullisesti rikki.


    • ...maksaa liikaa!

      hesassa on hesan hinnat. tilasin lukot netistä ja säästin 200 euroa vaikka kyse on siis alle tonnin ostoksista. naapuri rakentaja teki samoin ja säästi vielä enemmän koska sillä meni enemmän kamaa. itse siis rakensin espooseen.

      • Rahikaisella

        Sama juttu,kyselin tarjousta kolmesta lukkoliikkeestä täällä Tampereella.Niissä hinnat hyvin lähellä toisiaan.Kotona "googletin" lukkoja ja löysin parikin verkkokauppa,jotka myy Abloy lukkoja ja sain reilusti edullisemmalla hinnalla kuin paikallisesta lukkoliikkeestä.Ostin koko paketin kerralla ulko-ovien lukot kahvat,väliovien helat ja jopa postilaatikon (kaiversivat muuten nimikilven kaupan päälle postilaatikkoon).Suosittelen!


    • ...kuten...

      ...esimerkiksi Kaban lukot jotka sopii abloy runkoihin. Halvempia ovat reilusti. www.kaba.fi

    • ulkomaalainen

      ..ainoa Suomessa, elleiBauhausilta saa muitakin. Minäkin olen ihmettelyt, että Suomessa on tämä kummallinen Abloy, joka on siis toisenlainen kuin muualla Europassa käytetty lukkotyyppi, johon saa ties minkäläisia versioita murtosuojineen kaikkineen. Onhan se suomalaiselle teollisuudelle ja työllisyydelle hyvä, kun on melkein monopooli, mutta rakentajahan siitä kärsii.

      Muuten: en ole äänikämpä lukko tavannut kuin Abloy, hirveä lonksutus. Keksieuroopalaisissa lukossa ei sellaista kyllä ole, ihan eri rakenne, luulisin.

      • Jaakko Fagerlund

        ..tuo erilaisten murtosuojien sun muiden myynti siitä, että kyseiset lukot ovat ns. paskoja, helposti tiirikoitavissa ja ties mitä muuta?


    • jaaalle2

      Toimintavarmat lukot: gege alfa. ja kannattaa ostaa lukot netistä www.nettilukko.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe