Vikalistaa

Mekamies

Tässä hieman omia kokemuksia. Auto 05 megane 1.6 sedan. Kilometrejä alle 40 tuhatta. Jokanen vetäköön omat johtopäätöksensä.

- kaikki puolat vaihdettu
- jakohihna, vesipumppu ym. vaihdettu kaksi kertaa käyntihäiriöiden takia
- vettä virtaa ovenvälistä ovitaskuun
- raidetanko vaihdettu
- polttoaineen syöttöongelmia
- ym. "ominaisuuksia"

En suinkaan ole katkera, mutta laittaa se miettimään onko se viisi tähteä törmäystestissä kaiken tämän arvoista.

26

4850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Renaultti

      ...ja on kokoluokkansa meluttomin sisätiloiltaan!

    • mekaanon

      hankkimatta jättämittä nuo kommentit. Sinänsä kuten mainitsit turvallisuus ja lisäksi ruostumattomuus, mukavuus/hiljaisuus, hyvät tilat ja muotoilu isoja plussia, mutta syö kyllä miestä jos täytyy koko ajan keventää kukkaroa Bilialle. Olisko laatu parantunut naaman kohotuksessa 06 vai tuliko vain uusi keulan ilme?

      • kokemusta ...

        Itsellä on 06 1.6 Break, kilometrejä on kertynyt vähän päälle 41 tuhatta. Ainoa pahemmin temppuillut on ollut radio. Jostain syystä se saattaa pimetä kylmäkäynnistyksessä ja pitää buutata ottamalla sulake tai johdot irti. Pimenemiseen vaikuttaa lähinnä moottorin, ei radion, lämpötila. Ilmeisesti suuri käynnistysvirta laskee jännitettä tai jotain.

        Oven tiivisteet natisivat 30 paikkeilla, huollossa olivat etsineet vikaa joustintuista. Sain natinan hiljenemään laittamalla niihin suksien voiteluparafiinia. Se on natinaan paljon parempaa kuin silikoni.

        Ai niin, nopeudenrajoitin saattaa esim. liikennevaloissa hypätä itsekseen pois päältä.

        Silloin ostaessa hiljaisuus oli merkittävin valintaperuste.


    • Relluman

      Ihmetyttää miksi jakohihna on vaihdettu kaksi kertaa käyntihäiriöiden takia ja onko vika korjaantunut sillä? Vikojahan autossasi on selkeästi ollut, mutta ei voi välttyä ajatukselta että ei ole korjaustoimenpiteetkään ihan nappiin osuneet.

      Itselläni oli hieman murheita aikoinaan Primeran kanssa takuuaikana. Enemmän kuin varsinaiset viat otti päähän se, että merkkiliikkeessä oltiin melko kädettömiä ongelmien selvittämisessä. Kun vaihdoin vuonna 2001 uuteen Meganeen niin on ollut todella huolettomia kilometrejä (koputtaa puuta).

      Ongelmatapauksia löytyy joka merkistä, joten aina tarvitaan myös hieman onnea kun autoa ostaa. Vaikea sanoa tarvitseeko rellua ostaessa enemmän onnea kuin muissa merkeissä ;)

      • Megane Break

        Mulla on ollu kaksi Megane Breakkia. Ensin 1.6 3 vuotta. Nyt on 2.0 ollu 2 vuotta. Viat 1.6: Polttimot edestä meni kaksi kertaa, kerran rekkarivalo, jarrut vinkui (ominaisuus), takajalkatilan verhoilu oli huonosti kiinni. Kaikki korjattu huollossa. Viat 2.0: ----


      • Relluman
        Megane Break kirjoitti:

        Mulla on ollu kaksi Megane Breakkia. Ensin 1.6 3 vuotta. Nyt on 2.0 ollu 2 vuotta. Viat 1.6: Polttimot edestä meni kaksi kertaa, kerran rekkarivalo, jarrut vinkui (ominaisuus), takajalkatilan verhoilu oli huonosti kiinni. Kaikki korjattu huollossa. Viat 2.0: ----

        Kyllä minäkin olen tyytyväinen meksuuni 1,6 vm.2001

        Laitetaanpa se vikalistakin:

        -takuuna ohjaustehostimen paineanturi (vuoti öljyä)
        -takaiskunvaimentajat, vasen ihan loppu
        -etujarrupalat
        -muutama polttimo
        -takaluukun painike irtosi, korjaus itse osa (o-rengas 0,15€), merkkiliike kyllä tarjosi 152€:lla koko pakettia :)
        -uutena jarruvalot eivät aina toimineet, korjaus itse yksi johtosarjan liitin oli painamatta lukitukseen asti
        -akku uusittu varmuuden vuoksi ei olisi vielä ollut pakko

        Ei nyt äkikseltään muistu muuta mieleen. Moottoriöljyä ei tarvitse koskaan lisätä vaihtovälillä, ei taso sanottavammin laske. Ei ole ruoste iskenyt, vaikka muutama ikävä kiveniskukin on konepellissä. Kulutus seka-ajossa 7,0/100km, maantiellä pääsee 6,0 l/100km.

        Katsastus mennyt aina huomautuksitta läpi. Kahtena viimeisenä vuotena vaihtanut pari kertaa öljyt ja suodattimen, takajarrut puhdistettu, parit pyyhkijän sulat, pari ajovalon polttimoa ja se akku.

        Ei niistä vikatilastoistakaan koko totuus näy.


      • Mekamies

        Nyt "pitäisi" olla auto ihan kunnossa, ainakin käyntihäiriöt ovat historia toistaiseksi. Hieman epävarma fiilis lähteä pitemmälle matkalle, kun kolmasti jättänyt tienpäälle. Tosin pitää kehua rellun tiepalvelua, joka kerta on matka jatkunut vuokra-autolla melko nopeasti.
        Huollosta ei löydy hirveästi kehuttavaa. Takuuajalla korjataan viat vähän sinnepäin, ja kun pelit leviää takuun loputtua niin vasta sitten uusitaan kokonaan. Ja tietysti aluksi tarjotaan "sä maksat kaiken ite" ratkaisua. Kuinkahan moni menee tuohon halpaan. Ilmeisesti aina joku, kun sitä niin kernaasti yritetään.


      • aika paljon
        Relluman kirjoitti:

        Kyllä minäkin olen tyytyväinen meksuuni 1,6 vm.2001

        Laitetaanpa se vikalistakin:

        -takuuna ohjaustehostimen paineanturi (vuoti öljyä)
        -takaiskunvaimentajat, vasen ihan loppu
        -etujarrupalat
        -muutama polttimo
        -takaluukun painike irtosi, korjaus itse osa (o-rengas 0,15€), merkkiliike kyllä tarjosi 152€:lla koko pakettia :)
        -uutena jarruvalot eivät aina toimineet, korjaus itse yksi johtosarjan liitin oli painamatta lukitukseen asti
        -akku uusittu varmuuden vuoksi ei olisi vielä ollut pakko

        Ei nyt äkikseltään muistu muuta mieleen. Moottoriöljyä ei tarvitse koskaan lisätä vaihtovälillä, ei taso sanottavammin laske. Ei ole ruoste iskenyt, vaikka muutama ikävä kiveniskukin on konepellissä. Kulutus seka-ajossa 7,0/100km, maantiellä pääsee 6,0 l/100km.

        Katsastus mennyt aina huomautuksitta läpi. Kahtena viimeisenä vuotena vaihtanut pari kertaa öljyt ja suodattimen, takajarrut puhdistettu, parit pyyhkijän sulat, pari ajovalon polttimoa ja se akku.

        Ei niistä vikatilastoistakaan koko totuus näy.

        ohjaus teh. letku, vaimmennin ja liitin vika. muut kuluvia osia.


      • Relluman
        aika paljon kirjoitti:

        ohjaus teh. letku, vaimmennin ja liitin vika. muut kuluvia osia.

        Vai että paljon vikoja, kyseiset viat siis olivat auton kuuden ensimmäisen vuoden aikana.

        -siis paineanturi vaihdettiin takuuseen, ei mitään ohjaustehostimen letkua. Asentajalta minuutin homma. Asentaja huomasi pienen vuodon paineanturissa ensimmäisessä huollossa, itse en ollut sitä edes huomannut.
        -jarruvalojen liitin oli irti ja olisi korjattu takuuseen, mutta ehdin korjata sen itse ennen huoltoaikaa.
        -kyllä iskunvaimentimetkin ovat kulutustavaraa, vaihtoon meni noin 15 minuuttia ja tehtiin odottaessa.

        Takaluukun painikkeen rikkoutuminen oli oikea, vika onneksi korjaus oli halpa.

        Viimesyksynä bensapumppu sanoi työehtosopimuksen irti. Tämä on ensimmäinen vika joka aiheutti jo hieman harmia. Hajosi tietysti perjantaina kello 15.30, joten muutama päivä meni ilman autoa.

        Autolla siis yhdeksäs vuosi menossa ja edelleen tyytyväinen vikojen vähäisyyteen.


    • on renault megane break nappivaihdokkina ja menesty yllättävän hyvin autotohtorin kuntotarkastuksessa kaikkikohdat ykkösiä. Toimittajiakin vähän harmitti kun meganessa ei vikoja löytynyt. Taas kun Tammikuun lehdessä oli saman vuotinen vw golf kuntotarkastuksessa tuli useampaan kohtaan kolmosta ja kakkosta, nipin napin meni katsastuksessa läpi oli obd mittauksessa jotain virhekoodeja.

      • vm02 1.6 5ovinen

        Kilometrejä reilut 50tkm

        Vikalista:
        Etuiskarit 4v/43tkm jälkeen liikkeen laskuun.
        1 kpl sylinterin puolia.

        Näiden lisäksi ei mitään muita vikoja ole ollut, Polttimoita, pyyhkijöitä ja akkua en laske vioiksi, ne pitää vaihtaa ajallaan joka merkissä.

        Auto on vahattu itse 4krt/vuosi ja pesty 1-2krt/vko, jolloin myös sisätilat pyyhitty aina puhdistusliinalla&imuroitu. Auto on sisältä ja päältä kuin uusi (lukuunottamatta paria kiveniskemää etupuskurissa). Erittäin tyytyväinen olen, kun kulutus/ripeys suhde on kunnossa. Vaikka relluun suhtauduin suurella varauksella, on tämä yksilö vakuuttanut kyllä täysin. On oikein ilo lähteä päivittäin työmatkalle, yhtään ei hävetä ajaa työpaikan audien viereen:)

        Että se niistä vikalistoista..


    • vikalista

      Omistin itse 2 vuotta 05-farkun ja tuttavapiirissä on kokemusta paristakin samanikäisestä 1.6-laitteesta. Yhdestä on vaihdettu yksi puola 95 tuhannen kilometrin jälkeen, yhdestä korjattiin kuskin sähköikkuna. Omastani vaihdatin 30 tuhannen huollossa vinkuvat jarrupalat ja H7:t 2 kertaa. Mielestäni joko juttusi on fantasiaa tai sitten huolto tekee vikoja enemmän kuin korjaa. Miksi käyntihäiriöiden vuoksi vaihdetaan jakohihna ja vesipumppu?

      • Mekamies

        Todellakin toivoisin, että olisi fantasiaa. Suu on meinaan pari kertaa loksahtanut auki, ihmetellessä monisivuista huoltoselostetta. Toivotaan että muiden meganet toimii paremmin. Harmi pistää vaihtoon, mutta turha sitä on itseensä enempää kiusata.

        Auton huoltamisesta en ymmärrä tuon taivaallista, joten en osaa sanoa mikä on oikea huoltotoimenpide kun auto ei meinaa pysyä käynnissä. Mutta jos setä sanoo, että hihna ym. menee uusiksi niin kai se on pakko ammattilaista uskoa. Muuten autoa pidetty kuin kukkaa kämmenellä, joten viat ei ainakaan johdu omasta ajotyylistä.
        Edellinen pirssi kesti 180 t.km. ilman mitään "ylimääräisiä huoltoja". Seuraava auto on ainakin tilastojen mukaan luotettava. Saa nähdä miten käy.


    • RellisiMeganisti04

      ..jokainen hihnalta tullut auto on yksilö. Jossain on vikaa..toisessa ei. Allani on toinen Megane Break. Eka oli I-koppainen 01-mallin vehje. Pelasi ihan hyvin. Jarrupalat tuntui kuluvan aika nopsaan. Lienee Rellun "vikaa". Nyt alla II-koppainen 04-mallin Break. Yksi puolista meni..sen vaihatin ja loput 3 meni maahantuojan piikkiin. Normi huollot olen tehnyt. Mittaris on nyt 101tkm ja meno maistuu. Hyvä ajettava. Turvaistuimet mahtuu hyvin takapenkille (I-kopppaisessa ei mahtunut). Tavaratila vetää todeeeella hyvin. 1.6 kone on ihan riittävä. Vuosittain ajoa tulee reipas 30tkm.

    • Vika

      Mulla on -05 1,6 Megane HB, vikoja on kyllä ollu ja paljon...
      Eli tossa mitä nyt ulkomuistista tulee:
      - Xenon valot -> kaikki osat vaihettu vähintään kertaalleen, huollossa ollu valojen takia >10 kertaa (auto kumminkin vasta 2,5 vuotta ollu mulla, uudesta asti siis), anturit ja johtosarjat hapettuu jos Suomessa on talvi ja suolaa tiellä
      - Vettä ovikoteloihin heti alussa
      - Puolat vaihettu ja jälkikäteen vielä yksi puolista
      - Lamppujen pesimien moottori
      - Penkinlämmitin kuskin puolelle
      - Jakopään puolella joku anturi, aiheutti samanlaisen ääntelyn kuin startti olis hajalla, Bilialla korjattu monta aluks vaihtamalla startti ja sit vasta oikee osa
      - Vettä sisään rintapellissä olevan kotelon kautta, siellä lehtiä sisällä tukkimassa ulostuloreiät ja auton omistajan pitäs purkaa kaikki ja putsata kotelo, tulee joistain rei´istä sisälle ja kastelee siis hienosti koko auton sisustan ja sähköt mitä kulkee lattian tasolla

      Tapella saa ja paljon, olis hauska tietää kuin paljon on muilla samanlaisia ongelmia, lähinnä kaikkea mikä liittyy sähköön ja kosteuteen, varsinkin noi Xenoneitten osat ei tunnu kestävän Suomen olosuhteita (onneks kysytty kuluttajaneuvonnasta ja auton myyjä on vastuussa jos auto ei kestä esim Suomen talvea :)

      • Gekados33

        Mullakin -05 1,6 Meksu, farkku tosin. Mulla on samanlaisia kokemuksia noiden Xenonien suhteen. Kertaalleen on vaihdettu kaikki niihin liittyvä, takuuseen, mutta kumminkin. Ensi tiistaina auto menee taas telakalle, silloin vaihdetaan Xenoneihin liityvä, taka-akselilla oleva kuormantunnistusanturi. Tämä siis tehdään toisen kerran, takuuseen myös.
        Muuten mulla ei ole ko. autosta pahaa sanottavaa.


      • valot olis kivat...
        Gekados33 kirjoitti:

        Mullakin -05 1,6 Meksu, farkku tosin. Mulla on samanlaisia kokemuksia noiden Xenonien suhteen. Kertaalleen on vaihdettu kaikki niihin liittyvä, takuuseen, mutta kumminkin. Ensi tiistaina auto menee taas telakalle, silloin vaihdetaan Xenoneihin liityvä, taka-akselilla oleva kuormantunnistusanturi. Tämä siis tehdään toisen kerran, takuuseen myös.
        Muuten mulla ei ole ko. autosta pahaa sanottavaa.

        Eli nyt omassa hajalla ja kiinnostaa kyllä tietää onko näitä ksenon ongelmia enemmänkin myös muilla kuin tässä viestiketjussa?? hieman kalliilta noi korjaukset, kun kunnolliset tarvikesarjat korkeussäädöillä tuntuu saavan murto-osaan alle yhden korjaushinnan...
        Tässäkin (-05 Megane) historia tuntuu olevan huono noitten osalta...


      • MeBr05

        Minulla on Megane break 1.6 -05, 79 tkm mittarissa ja olen pääosin tyytyväinen autooni.
        Juuri käytin nokkahihnan vaihdossa ja samalla oli vuosihuolto katsastustarkastuksella.
        Sitä vaan en ymmärrä, miksi raidetangonpäiden pallonivelet eivät kestä kahta vuotta
        pidempää, taas on alkavaa väljyyttä. Edellisen kerran vaihdoin kaikki kun oli tulossa 3v täyteen.

        Takajarrujen vinkuminen on ominaisuus, joka ärsyttää. Viime keväänä renkaanvaihdon yhteydessä
        putsasin palat ja satulat ja vinkuminen loppui, kunnes taas alkoi kun tuli lunta maahan ja suolaa
        alkoivat levittää tielle. Palat tarttis varmaan vaihtaa taakse keväällä, mitkäköhän olisivat hyvät?

        Imunokan ajoituksensäätöremontin tekivät takuuseen 1v ikäisensä. Jäähdytysnestettä vuoti äskettäin
        hieman lohkolämmittimen (Defa) tiivisteestä. Sivupeilien lämmitys on ilmeisesti lakannut toimimasta
        sen jälkeen kun joku oli kääntänyt peilit etusuuntaan. Kuskin penkin ristiseläntuki on mielestäni
        riittämätön (säätöä ei ole tässä mallissa).

        Muutoin auto on hyvä, tilava, mukava ajaa, hiljainen ja kohtuu kulutuksinen.

        Uutta Meganea kävin taannoin tyyppäämässä, voisin vaihtaa sellaiseen sitten aikanaan...


    • renööööö

      ITSELLÄ vuoden 98 malli ja pisti kyllä hirvittään kun ensimmäisen kuukauden
      aikana se ei tahtonut käynnistyä millään, putsasin maadoitusliittimet
      ja sen jälkee ei häiriöitä ole ilmennyt

      TÄLLAISIA VIKOJA on vain ollut

      -Päästökierrätysanturi rikki (ei kallis)
      -Ikkuna ei aukea
      -Penkkilämmittimet ei pelaa.

      ja pahin
      kaikista

      6 vuoden aikana JO 9 pyöränlaakeri meni juuri tänä talvena.

      ELI EI KOVIN PAHA AUTO tuommonen 98 megane halvaksi on tullu pitäminen.

      • Meksu ykkönen

        Juu, ensimmäisen mekanen ostin 2001 ja sillä ajelen vieläkin. Kyllä noista pyöränlaakereista varoiteltiin, joten henkisesti valmistauduin niiden uusimiseen. Nyt ajettu rapiat 145tkm ja vielä ei ole vaihdettu ensimmäistäkään pyöränlaakeria, eikä yhtään alustan niveltä. Aina hyväksytty katsastuksessa ensimmäisellä.

        No, kai se pyöränlaakerinkin vaihto jossain vaiheessa eteen tulee.

        Omasta mielestäni aika edullisia kilometrejä ja auto on ihan kohtuullisen hyvä ajettava.


      • Meganee ei
        Meksu ykkönen kirjoitti:

        Juu, ensimmäisen mekanen ostin 2001 ja sillä ajelen vieläkin. Kyllä noista pyöränlaakereista varoiteltiin, joten henkisesti valmistauduin niiden uusimiseen. Nyt ajettu rapiat 145tkm ja vielä ei ole vaihdettu ensimmäistäkään pyöränlaakeria, eikä yhtään alustan niveltä. Aina hyväksytty katsastuksessa ensimmäisellä.

        No, kai se pyöränlaakerinkin vaihto jossain vaiheessa eteen tulee.

        Omasta mielestäni aika edullisia kilometrejä ja auto on ihan kohtuullisen hyvä ajettava.

        En suosittele ainakaan dieseliä, moottorissa todella isoja probleemoja- mulla kolmen vuoden sisään moottori lauennu 2x ajossa. ensin meni laturi- ja löi apulaitehihnan poikki- sit meni jakohihna jolla ajettu vain 60tkm.(vaihtoväli 90tkm) Molemma rempat tietty kalliita, ja eipä olis kannattanu sitä jakohihnan leviämistä enää korjata. Pikkuvikoja uskomaton lista, tuntuu että jatkuvasti on jotain vialla. Viimeisin katsastus jäi menemättä läpi koska takajarrusatula vuosi nestettä käsijarrun akselin läpiviennistä. Jarrut reistaalleet muutenkin, palat jumittaa- mikä on ominaisuus- ja sitä kautta levyt menevät vaihtoon liian usein.


      • kysynpähän vain
        Meganee ei kirjoitti:

        En suosittele ainakaan dieseliä, moottorissa todella isoja probleemoja- mulla kolmen vuoden sisään moottori lauennu 2x ajossa. ensin meni laturi- ja löi apulaitehihnan poikki- sit meni jakohihna jolla ajettu vain 60tkm.(vaihtoväli 90tkm) Molemma rempat tietty kalliita, ja eipä olis kannattanu sitä jakohihnan leviämistä enää korjata. Pikkuvikoja uskomaton lista, tuntuu että jatkuvasti on jotain vialla. Viimeisin katsastus jäi menemättä läpi koska takajarrusatula vuosi nestettä käsijarrun akselin läpiviennistä. Jarrut reistaalleet muutenkin, palat jumittaa- mikä on ominaisuus- ja sitä kautta levyt menevät vaihtoon liian usein.

        "ensin meni laturi- ja löi apulaitehihnan poikki"
        Laukesiko moottori todellakin tästä syystä?
        "sit meni jakohihna jolla ajettu vain 60tkm (vaihtoväli 90tkm)"
        No autohan on vm:-00, elikkä vuonna Esim; 2008 jakohihna olisi pitänyt vaihtaa jo toisen kerran. 4 vuotta tai 90000km, kumpi ensin täyttyy. Oliko tuo katkennut hihna vielä alkuperäinen? Tosin ethän kyllä maininnutkaan minä vuonna tämä tapahtui.


    • pilotitsiperiaan

      Ihan hyvin mennyt kolme ja puoli vuotta tällä 1997 sedan-Meganella. Kertaakaan ei vielä varsinaista isoa korjaamokäyntiä, mutta ei sitä koskaan tiedä milloin se rumba sitten alkaa. Kaikenlaista pikkujuttua kuitenkin ollut. Antennin kautta vuoti vettä, korjasin silikonilla ja jesarilla, mutta ehkä parempi olisi jokin epoksikitin tapainen. Takaiskarit vaihdettu, kun vuosivat nesteitä, nyt etuiskaritkin kannattaisi vaihtaa. Takajousitus on löysä eli siellä ilmeisesti puslat vaihtokunnossa tai yksi vääntötangoista katkennut tai kuoleentunut, mutta kierrejousitetut karavaanari-takaiskarit korjaavat pitävät jousituksen kunnossa. Mittarivaloja vaihdeltu kerran, mikä melko helppoa, koska ohjaamon paneelin purkaminen helppoa ja mittarikasettia ei tarvitse vaihtaa, niin kuin joutuu sitten jo tuossa faceliftatussa ykkösMeganessa kuulemma tekemään. Ajovalo ja vinkkaripolttimoita vaihteltu silloin tällöin, mutta helppoa. Takarekkarin toinen lamppu menee puolentoista vuoden välein rikki, mutta helppo vaihtaa. Sähköikkunan nosturi meni rikki, mutta romuttamolta ostin varaosan ja laitoin itse. Samalla tuli ruostesuojattua oven sisäpintaa. Istuinlämmitin on rikki tai johdotus rikki, en ole jaksanut sitä korjata. Vaihteensiirtäjän vivun kohdalta vuotaa hiukan vaihteistoöljyä, muttei ongelma, kunhan tarkkailee öljytasoa ja lisäilee vaihteistoöljyä. Moottoriöljyt vaihdettu vuosittain, ehkä alan jo puolivuosittain tekemään. Vielä ei ole laakereita tarvinnut vaihtaa, mutta sekin tulee ajankohtaiseksi, samoin kuin jarruremppa, varsinkin takajarruihin, minkä voi itsekin tehdä. Jakohihna, kiristinrullat ja vesipumppu vaihdettiin vuosi sitten. Takaikkunan sulatusvastukset sain toimimaan putsattuani hapettuneet juotokset ikkunan reunoissa. Omatoimista ruostesuojaamista harrastettu joka kesä, eikä ainakaan meikäläinen ole löytänyt ruostekohtia. Ovia, niveliä, lukkoja on rasvattu, öljytty, kumitiivisteitä hoidettu silikonilla. Pakoputken takapönttö vaihdettu. Bensafiltterin muovinen kiinnitys murtunut, korjasin nippusiteillä. Lasinpyyhinsulkia vaihdettu silloin tällöin...

      Kaikki siis normiylläpitoa. Jos sitten joku pitää tätä hirveänä huoltorumbana niin olkoon niin. Itselleni tämä on ollut elämäntapavalinta, harrastus tai vaihtelua työn lomassa. Vanhemmassa Meganessa ei tietääkseni ole niin paljon haitekkiä, joka aiheuttaisi ongelmia, esim. sytytypuolavikoja ei ole vieläkään tullut, vaikka ostin hansikaslokeroon varalle yhden. Toisaalta voisi olla aika turhauttavaa elää tämmöisen auton kanssa, jos mitä tahansa pientä voisi sattua. Myönnän, että kyllä tässä on välillä ollut myös mielessä vaihto japsiautoon, esim. Hondaan.

      Olin hyvin epäileväinen tästä autosta, mutta vastavetona suhtaudun siihen vain siten, että se on minulle pelkkä käyttöauto eikä mikään premiumelvistelymukakultapossukerholaisenmunanjatkmärkäpieru-uni. Jos siihen tulee jokin iso rikko tai vika, esim. kansipahvi palaa, niin sitten myyn sen mieluummin varaosa-autoksi alihintaan kuin alan taistella lisääntyvien vikojen ja rikkojen kanssa. Auto on tosin pienempi kuin edellinen, joka oli farkku ja tämä porrasperä tuntuu vähän ahtaalta, varsinkin jos on paljon tavaraa kerralla vietävä. Toisaalta tämä tuntuu kaupunkipyörityksessä ketterältä, auto mahtuu kapeutensa tähden ahtaista risteyksistä kätevästi liikennesuman ohi, ja voi nauraa sikanaurua leveille isoperseisille kultapossuautoille.

      Katsastusmies sanoi, että ei se ole mikään ihme, että auto on kunnossa, jos auton pitää kunnossa.

    • gfhjkls

      mun meganen kanssa. Ostin vm 01 olevan käytettynä ja mittarissa oli 90 000 km ja tällä hetkellä lukemat näyttää reipasta 180 000 km. Ainoastaan pari puolaa mennyt ja nyt simahti laturi, mutta se on kuitenkin kuluva osa. Mtn muuta ongelmia ei ole ollut. Siinä mielessä olen tyytyväinen, vaikka ajo-ominaisuudet onkin huonoa luokkaa..

    • Toppi

      Oma Renuni on suht viaton, 120 t mittarissa. Mitä puoliin tulee, useissa autoissa käytetään täsmälleen samoja osia. Oman autoni puolat (jotka vaihdettiin takuuna 40t kohdalla ilman vikaoireita) voin ostaa mm Opelin, Nissanin ja Renaultin alkuperäisvaraosina tai ainakin Febi-Bilsteinin, Valeon, Boschin ja Denson tuotenumerolla. Monen suorasytytyksellä varustetun auton sytytystulppien vaihto on sen verran hankala, että saattaa jäädä tekemättä aivan joka huollossa. Vanha tulppa vuotaa lisääntyvästi keramiikan ja metallirungon saumasta. Vuotava kaasu sisältää vesihöyryä, joka kastelee puolan tiivisteen alapuolelta ja joskus tapahtuu vaurio. Tulppien vaihtoväliksi max 30t km.

    • ööäää

      Megane 1,4 break vm.2000. Ostettu uutena.

      Alussa 15 tkm välein hajosi ajovalo polttimoita, mutta 60 tkm jälkeen ruvennut kestämään.
      60 tkm etu jarrupalat.
      80 tkm takakontin lukon kieli katkesi (hinta 60 markkaa), kun änkin kahdet lasten rattaat takakonttiin.
      130 tkm etu jarrupalat.
      140 tkm vääntösauva katkesi takaa (hinta 160 €), samalla vaihdettu taka jarruliinat ja jarrunesteet.
      Jakopään hihna vaihdettu kahdesti.
      Vesipumppu ja apulaite hihna kerran.
      Joka kerta 1. katsastuksesta läpi tekemättä mitään. ( Emäntä pesee auton kerran vuodessa).
      Meidän perheen ehdottomasti edullisin käyttöauto.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1083
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    6. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    7. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      744
    8. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      740
    9. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    10. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      714
    Aihe