samanlainen elämäntapa kuin muutamilla tuttavillani.
En käy ravintolassa esim, hienosti syömässä, en matkustele ulkomailla, en käy kirjastossa, en teatterissa, en iltaisin kaljalla , en käy viinakaupassa.
Tuttavillani kaikki nuo "harrastukset"kyllä on ja he pitävät joskus"pirskeitä" kotonaan.
Vanhaksi kait sitä on jo tullu kun ei tuommoinen elämänmeno kiinnosta.
Lienenkö"epänormaali"
16
661
Vastaukset
- Otto-Vaan
Niin kun mullakin.:)Minä kuitenkin poikkean
kirjastossa lukemassa eri paikkakuntien lehtiä.
Joskus lainaan kirjankin.
Elokuvateatterissa joskus ja viinakaupassakin käyn
katsomassa onko Ale jo alkanut.:)
Kyllä sitä nyt pitää vähän osallistua joukon
jatkoksi, jotta ei ihan mökkipöpö iske.- tahtoo olla
noita muita harrastuksia, kuten mökillä puuhastelu ja kuluu se aika kotonakin.
- Lisbet
tahtoo olla kirjoitti:
Miksi sitten erittelet? Sinulla on omat tapasi, toisilla toiset. En "voisi" elää ilman teatteri esityksiä. Sen päätteeksi käymme juhlistamassa iltaamme kivassa, viihtyisässä ravintolassa dinksuja siemaillen. Ruoan suhteen olen omataitoinen, joten en mene syömään. Kirjasto on toinen henkireikä, miten ihana nautinto saada lukea omanmaun mukaisia teoksia. Nämä eivät ole sinulle tärkeitä, ei myös minulle kertomasi elintapasi. Nauttikaamme valinnoistamme.
- Otto-Vaan
tahtoo olla kirjoitti:
Hullumpiakin harrastuksia kai on kuin mökkeily.
Mut ei kai olisi pahitteeksi joskus käydä pienissä
bileissä jos kerran on muuten mahdollisuus.
Paikalleen ei kannata jäädä, sanoi eräs papparainen
kerran minullekkin.
- jokainen luo
elämänsä sellaiseksi kuin haluaa.
Kaikki eivät viihdy väkijoukoissa kuten en minäkään tällä hetkellä erittäin rankan syksyn ja alkutalven jälkeen.
Olen tietoisesti valinnut ja viihtynyt kotioloissa pakollisia menoja lukuunottamatta.
Näen työpaikalla riittävästi ihmisiä tämänhetkiseen tarpeeseen.
Olen toisaalta myös hyvin seurallinen ja hakeudun seuraan silloin tällöin niin halutessani.
Tahtoo olla vaan niin että myös ystävieni omat elämäntilanteet ovat juuri nyt sellaisia etteivät pysty irroittautumaan paljon omista kuvioistaan. Nuo mainitsemasi elämän eliksiirit on myös minun listalta kaikki poissa ja itseasiassa olleet koko lyhyen elämäni.
Mikä lie kummajainen, kun minua ei edes nuorena ole ko. asiat kiinnostaneet.
Ehkä matkustaminen(ulkomailla) olisi poikkeus, sitä toisissa olosuhteissa olisin halunnut ja todennäköisesti toteuttanut myös.
Erakko en kuitenkaan ole ja 'seksi vie seksi tuo'; siinä on riittänyt tavoiteltavaa 'elämän suuntaa' jos toistakin!:))
jk.En vaihtaisi kenenkään kokemuksiin omiani. Olen elänyt juuri sellaista elämää, kuin mikä on parhaiten sopinut.
Pieni tarkennus.:))
Tietenkin kokemuksia on verbaalisesti vaihdettu monenkin kanssa ja monensti, mutta omakohtaiset kokemukset ovat olleet tasapainossa mielen ja kehon tarpeiden kansssa.
Olen saanut elää sellaista elämää, kuin olen tahtonutkin.
Siksipä ei ole katkeruus päässyt tekemään pesää mielen syövereihin vaan elämä on tasapainoista ja edelleen mielekästä!
ps. Kaikki olemme sekä epänormaaleja, että "normaaleja", siin yksilöitä ja hyvä niin!- Pirre*
etädiagnoosin, olet normaali 50 ikäinen; seestynyt ja rauhoittunut :)
- enkelitrio
Eiks olekki elämä tyynt ja rauhaisaa,
taas viätetää viikonloppuu nii LEPPOISAA ! - poikkeava kin
Olethan todella poikkeava tyyppi. Elät aivan
oman juttusi . Kuika rohkenet olla erilainen ja
vieläpä tyytyväinen tilanteeseen? - tammikuun likka
Kirjastossa tulee käytyä se, kun on tuossa vieres, elokuvissa nykyään harvoin. *Jotakin säpinää olis toivomuslistalla*.
Muuten olen kyllä aivan koti-ihminen. - Täällä toinen!
On meitä ainakin kaksi. Minäkään en käy ravintoloissa sen enempää syömässä kuin istuskelemassa iltaani. En matkustele ulkomailla, en käy kirjastossa (luen paljon, mutta ostan kirjat itselleni), en käy kaljalla, koska en käytä minkäänsortin alkoholia, joten ei tarvitse viinakauppaankaan poiketa.
Ei se ole vanhuuden merkki. Minä olen ollut tällainen jo teinistä saakka. Erilainen nuori.
Ihminen ei tarvitse viinaa eikä ulkomaanmatkailua sivistääkseen itseään ja viihtyäkseen. Nautin nettikirjoittelusta juuri siksi, että sen voi tehdä omilla ehdoillaan. En edes viitsisi järjestää pirskeitä, saati osallistua niihin.
Jos haluan oikeaa juttuseuraa niin poikkean kylällä, siellä haastelen puolituttujen kanssa niitä ja näitä.
Hyvä näin. - ymmärrä kun joillakin
on semmoinen hulvaton juhlimisen tarve ja pakko päästä ulkomaille, jos ei muuten niin velkarahalla,.
Telkkarissakin puhuttiin siitä,että ihmiset ottaa kalliita pikaluottoja joilla rahoittavat ulkomaan matkailunsa, minusta tuollainen ei ole viisasta, jos ei muuten ole rahaa matkustaa niin silloin pitää olla kotona. - lienee tässä
yhteiskunnassa normaalia?
Sekö että on neuvolassa saman pituinen kuin se naapurin "kalle" tai lähtee konttaamaan juuri samalla sekunnilla kuin muut pikkukallet tai jokeltelee ensimmäiset sanat kalenterin mukaan.
No joka tapauksessa, meistä on jo vuosikymmenet yritetty tehdä "mittatilaustyönä" samanlaisia yksilöitä, seuraava vaihe lienee kloonaus.
Eiköhän se ole niin että juuri se elämäntapa ja -muoto missä viihtyy ja on onnellinen parhaiten on se parhain muista piittaamatta.
Ei se paranna tai huononna ketään jos on jokapaikan "ravuri".
Elämää tämä vain on eikä fiktiota. - Anskuliini
tällä iällä koti ja mökki tuntuu turvallisen hyvältä.
- kyllästyminen
Jotkut asiat eivät ole koskaan kiinnostaneet.
Joissakin on vaan tullut mitta täyteen.
Jotain on sentään säilynyt miedommassa muodossa.
Köyhyydessä ja kurjuudessa kasvaneena toivoin opisleluaikana pääseni työhön jossa työnantajan kustannuksella saisi asua hotelleissa, syödä ja juoda ravintoloissa, liikkua lentäen ja taxilla jne.
Minulle riiti se kun ensimmäiseen kahteen vuoteen minua pöllytettiin yhteen laskettuna noin puoli vuotta.
Jotkut kestävät paljon tiiviimpää tahtia vuosikausia!
Nuo muut harrastukset vielä maistuvat.
Matkustelu tosin on muuttunut flgmaattiseksi kellumiseksi. - Sinimarjanen
istu kapakassa. Viinakaupassa käyn ehkä
pari kertaa vuodessa. Jouluksi viiniä ruoan
kanssa ja ehkä Juhannukseksi siideriä haen.
Leffassa ja teatterissa muutaman kerran vuodessa
Parhaimmat nautinnot saa tuosta ulkoilusta.
Harmi vain, että hiihtäminen jää vähänlaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082485
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401634Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1411286Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2931086Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3141036Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe561012Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen22975- 55926
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19814Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58783