Hintataso

kallis vai ei

Olen suunnittelemassa Tokion matkaa. Toisaalla sanotaan että se olisi kovinkin kallis, toisaalla taas, ettei turistille niinkään. Varmasti löytyykin laidasta laitaan. Entäpä jos vertaa vaikka muihin maailman suuriin kaupunkeihin? Niin, ja ne ostokset, mitä sieltä kannattaa ostaa vai kannattaako mitään? On vähän verissä tuo shoppailu. Kiitoksia avusta!

17

5718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -P--

      Moi

      Ei ole kallis, jos vertaat vaikkapa Lontooseen tai Pariisin. Toki rahaa saa palamaan ihan niin paljon kun haluaa, mutta vähälläkin pääsee.

      Esimerkiksi meidän poppoo (2 1) söi joka ilta Tokiossa halvemmin kuin pk-seudulla, eikä ruoka ainakaan huonompaa ollut.

      -P-

    • "it's up yours :)"

      Jos nyt pörrää vähän muuallakin kuin Ginzalla ja Roppongissa, niin esim. ravintoloissa syöminen onnistuu kohtuu edullisestikin eikä laadusta välttämättä tarvitse tinkiä. Suosittelen hankkimaan Tapani Jussilan kirjoittaman Tokio-passin, siitä löydät kaiken oleellisen tiedon ja enemmänkin.

    • sasae

      Tokio on halvempi kuin Lontoo, Pariisi tai vastaavat EUn kaupungit. Tämä koskee niin majoitusta kuin ruokailuakin samoin kuin liikkumista julkisilla.

    • budjettini -06

      Olin tokiossa 10 pv lomalla pari vuotta
      sitten. Asuin tuttavan luona suurimman osan
      ajasta, mutta pari yötä retkeiltiin muualla.

      Lento finnairilla kannattaa, koska se on nopea.
      Halpisyhtiöillä lento vaihtoineen 12-20h !

      2006 siis:
      Finnair meno-paluu n.950 euroa
      Muu lomailu toiset 900 euroa. En juuri shoppaillut.
      Raha meni ruokaan, metroon, kaljaan, pääsylippuihin yms.

      -> Tokio ei ole halpa mutta ei niin kalliskaan
      kuin aina luullaan. Paljonko maksaisi, jos olisit
      suomessa 10 pv lomalla ja söisit aina baareissa?

      Keskimääräinen ruoka-annos 700-800 Y, joka on
      siis 5-7 euroa. Kulman takana sama annos saattaa
      maksaa 7000 Y! Ole tarkkana mihin menet syömään.

      Kannattaa ehdottomasti mennä Tokioon tai japaniin
      yleensäkin. Minulle Tokion reissu oli elämäni
      paras lomamatka. Mahtava paikka ja oikeasti ystävällisiä ihmisiä.
      Ei uskoisi maailman suurimmasta kaupungista. Bonuksena turvallisuus.
      Tokio on yksi maailman turvallisimmista paikoista.

      Mene ihmeessä Tokioon vaikka budjetti olisikin
      tiukalla. Älä vaan vaihda matkaa "kanarialle"
      vaikka se olisi paljon halvempikin.

      • Kallis vai ei

        Juu, vaihtohtona ei ole Kanaria ;-) Ajattelin yleisellä tasolla, vastauksia on laidasta laitaan. Shoppailu on mun intohimoni, jos jotain ostettavaa vaan löytyy.


      • tml
        Kallis vai ei kirjoitti:

        Juu, vaihtohtona ei ole Kanaria ;-) Ajattelin yleisellä tasolla, vastauksia on laidasta laitaan. Shoppailu on mun intohimoni, jos jotain ostettavaa vaan löytyy.

        Pari kertaa oon käyny siellä.
        Ei se oo niin kallista kuin yleisesti luullaan, tottakai rahaa saa palaamaan jos haluaa.
        Käyttää maalaisjärkeä. Ei kannata välttämättä asua/syödä viiden tähden paikoissa ja matkustaa joka paikaan taksilla.
        Suomessa asumisen jälkeen ei mikään tunnu ylivoimaisen kalliilta.
        Ostettavaa Tokiosta löytyy kaikille. Suosittelen kaikille Tokion matkaa.


      • Kallis vai halpa
        tml kirjoitti:

        Pari kertaa oon käyny siellä.
        Ei se oo niin kallista kuin yleisesti luullaan, tottakai rahaa saa palaamaan jos haluaa.
        Käyttää maalaisjärkeä. Ei kannata välttämättä asua/syödä viiden tähden paikoissa ja matkustaa joka paikaan taksilla.
        Suomessa asumisen jälkeen ei mikään tunnu ylivoimaisen kalliilta.
        Ostettavaa Tokiosta löytyy kaikille. Suosittelen kaikille Tokion matkaa.

        Saanko vielä kysyä, löytyykö Tokiosta länsimaisten kokoja vaatteissa? Tarkoitan jotain kukkarolle sopivaa hintaluokkaa.


      • tml
        Kallis vai halpa kirjoitti:

        Saanko vielä kysyä, löytyykö Tokiosta länsimaisten kokoja vaatteissa? Tarkoitan jotain kukkarolle sopivaa hintaluokkaa.

        Kyllä sieltä varmaan löytyy länsimaisten kokojakin, mutta voi olla vähän harvinaisempia.
        Ite oon 190cm/85kg, paitoja löysin itelle. En itse asiassa kattonu vaatteita hirveesti. Ei ne hinnat ollu mitenkään kalliita.
        Toki ne kalliit merkit on Tokiossakin kalliita.


    • tml
    • yllättää

      Jeps,sinne vaan,hintatasoa ei kannata pelätä.
      Syöminen huomattavasti halvempaa kuin täällä
      ,tosin itse käytin lähinnä
      ns.kansanravintoloita ja kauppojen bento-boxeja
      yms.,saa lämpösenä mukaan haluttaessa.
      Taxit olivat mielestäni kalliita muuhun hintatasoon nähden?(Osaka ja Nagoya,metrot kulkee ja hyvin.
      Shoppailusta en sen enempää osaa sanoa,kuin
      että valikoimaa kyllä löytyy,sellaistakin mitä
      et ikinä kuvitellut tarvitsevasi:)

    • tahtoo taas!

      Olimme Tokiossa viime huhtikuussa. Pelkäsin kovasti hintatasoa, mutta budjet -matkailijana saimme kaiken haluamamme ja niukat rahavarat riittivät ihan hyvin. Parasta siellä oli juuri hyvät liikenneyhteydet, meluttomuus, siisteys ja ennenkaikkea ystävälliset ja rehelliset avuliaat ihmiset. Näistä mitään ei mielestäni ollut esim. Pariisissa tai New Yorkissa! Ja sitten siellä Tokiossa on niin paljon nähtävää ja koettavaa! haluaisin mennä uudestaan sillain, että osan aikaa Tokiossa ja osan muualla Japanissa junalla reissaten. Hotellivaraus netin kautta onnistui hyvin ja Finnairin viikonlopputarjouksena hinta oli jossain 400 e mutkin.SUOSITTELEN AIVAN HIRVEÄSTI KAIKILLE!!! Mutta lukekaa oppaita etukäteen...

    • saparopiä

      tokio on aivan ihana paikka...ja mitä soppailuun tulee,niin siellä se onnistuu...sieltä löytyy kunnon merkkivaatteista mukaviin halpis vaatteisiin.itse ostelin sieltä paljon vaatteita ja koruja...ja jos koira ihminen olet,niin sieltä löytyy taivaallisia koiravaateliikkeitä.itse olisin melkein voinut niissä päivän viettää...tokiosta kannattaa ottaa selvää etukäteen,sillä siellä alueittain vaihtelee tuo hintataso ja myytävät tuotteet.itselläni oli japanilainen opas siellä mukana,joka tiesi paikat....haluaisin itsekkin sinne takaisin.kaikille aina sanon että joku päivä lähden sinne takaisin soppailee..niin ja ihania sisustusliikkeitä ja teeliikkeitä...nyt jo tulee ikävä sinne takaisin.mene ja nauti ja soppaile paljon,sillä siellä on kaikkea!tiedoksi,siellä puhutaan huonosti englantia...niin ja tuosat hintapolitiikasta,niin mun mielestä aikas suomen hintaluokkaa...välil jopa halvempaa ja paljonkin...

    • Eka kertaa Japaniin

      Suunnittelen matkaa kevättalvelle Tokioon. Kuulin, että jenin kurssi olisi nyt edullinen ja hintataso vastaavasti meille eurokansalaisille. Pitääkö paikkansa? Esim. ruokailu, hotellit, ostokset (vaatteet).

      Onko Tokiossa turvallista liikkua yksin naishenkilön? Kai päiväaikaan ja illasta (ei hirveän myöhään) voi liikkua metrolla ja kävellä keskustassa? Mikä olisi hyvä sijainti, jos arvostaa helppoa ostoksille ja ravintoloihin pääsyä ja hyviä yhteyksiä lentokentälle (Finnairin lennot)?

      • mj

        Naisen on täysin turvallista liikkua Tokiossa mihin vuorokauden aikaan tahansa. Tokio on kyllä aivan mielettömän ihana kaupunki! Jos eksyy, niin paikalliset auttaa. Ei tarvitse kuin olla kartta kädessä eksyneen näköisenä niin ihmiset tulee kysymään voivatko auttaa. Sellaista pyyteetöntä avuliaisuutta ja ystävällisyyttä ei ole missään muualla maailmassa. Olin yhdistetyllä Tokio-Kioto matkalla keväällä 2009. Kävin myös Hiroshimassa. Suosittelen myös näitä kaupunkeja.


      • .....

        Koska olit ajatellut lähteä? Itsekin juuri suunnittelen matkaa tokioon alkukesästä.. ja luultavasti joudun menemään yksin. Olen siis naine ja ajattelin yksin lähteä.


      • Bemmie

        Ehdottoman turvallinen.


    • Bemmie

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe