Suomen paras lasik..

tietoa?

Mietin tässä, että jos aion silmäni Lasik-menetelmällä leikkauttaa, niin mistä saisin tietoa mikä on suomen arvostetuin ja paras sairaala jossa toimenpiteen voisi tehdä?

20

6220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omien silmieni mukaan
      • sdijföoeifh

        yksi arvostettu on Turun Silmäexperttien Minna Sandberg-Lall.


      • mainoksia?
        sdijföoeifh kirjoitti:

        yksi arvostettu on Turun Silmäexperttien Minna Sandberg-Lall.

        Perustuen mihin.


    • lasi k
      • Juna

        Kuopion Medilaserissa on suomen paras laseri, hoitajan mukaan seuraa silmiä 1000 kertaa sekunnissa, kun seuraavat suomessa ovat puolta hitaampia.


      • eikä mitään muuta
        Juna kirjoitti:

        Kuopion Medilaserissa on suomen paras laseri, hoitajan mukaan seuraa silmiä 1000 kertaa sekunnissa, kun seuraavat suomessa ovat puolta hitaampia.

        Mitä väliä? Ei vaikuta tuloksiin tuon taivaallista, pelkää sanahelinää.

        Älkää menkö mainosmiesten lankaan!


      • taas oudoksi mainosteluksi

        Allegretto ja Concerto ovat aika harvinaisia laitteita. Maailman kaikista taittovirhekirurgisista leikkauksista 2/3 on tehty VISX-laserlaitteistolla (lue: suurin osa tulosten julkaisuista). Jos siis luet jostain että laser on niin ja niin turvallinen, tarkka tms. niin on todennäköisstä että kyseessä on ollut VISX.

        Missä sanotaan mikä laite on parempi ja miksi niin olisi?

        Ja kuka tai ketkä Ympyrätalon tai Tampereen Mehiläisen lääkäreistä ovat ne parhaat ja millä perustein? Leikkausten määrä? Tulokset? (missä julkaistu, miten vertailukelpoisia?)

        Aikamoista mainosta. Ja aika heppoisin ellei olemattomin perustein.


      • hachiko70

        Otin selvää eri sairaaloista ja Mehiläisessä kaikkien silmäleikkausten onnistumisprosentti oli viime vuonna 60%. Tämän tiedon saa selville heidän omilta sivuiltaan.


      • f**king g**
        hachiko70 kirjoitti:

        Otin selvää eri sairaaloista ja Mehiläisessä kaikkien silmäleikkausten onnistumisprosentti oli viime vuonna 60%. Tämän tiedon saa selville heidän omilta sivuiltaan.

        Mitä tarkoittaa onnistumisprosentti? Kaikkien silmäleikkausten? Mitä ne kaikki ovat? Tarkoittaako 60 % että melkein puolet siis on mennyt pieleen, sokeita, rumia???

        Taas ihan tyhjänpäiväinen luku ja "faktat".


    • hachiko70

      Kannattaa ottaa selvää eri sairaaloista. Minä otin, ja huomasin Terveystalon asiakastyytyväisyys prosentin olevan 98%. Epäilin hieman, mutta jätin heille yhteystietoni netin kautta ja lääkäri soitti minullle.
      Minut leikattiin tänä kesänä, olin kyllä tietoinen riskeistä, mutta lähdin mukaan. Ylilääkäri Kimmo Liesto Lauttasaaren Terveystalosta oli hyvin asiakaslähtöinen, ystävällinen, empaattinen ja asiantuntija. Leikkauksessa on tietty riskit, mutta leikkauksen edetessä asteittain on aina mahdollista palata takaisin ilman vaurioita.
      Tämän tekee leikkaava lääkäri selväksi. Leikkaus on valvottua koko ajan ja se on turvallista. Minulla on nyt silmälaseja parempi näkö, diopterini olivat n- -8. Suosittelen kovasti! Näen erittäin hyvin, näkömaailmani on muuttunut paremmaksi! Olen erittäin tyytyväinen.

      • _kerran

        tiedät, niin kerroppa minullekkin, että miten voidaan perua osittain laaseroitu silmä? Millä tavoin ne kasvattaa sinulle uuden sarveiskalvon? Tuskin siellä on sellaista "peru"-vaihtoehtoa laservekottimen hallinta taulukossa... Koska jos silmääsi on hiottu laserilla. niin paha on perua ja kasvattaa sarveiskalvoa takaisin :)


      • se menee
        _kerran kirjoitti:

        tiedät, niin kerroppa minullekkin, että miten voidaan perua osittain laaseroitu silmä? Millä tavoin ne kasvattaa sinulle uuden sarveiskalvon? Tuskin siellä on sellaista "peru"-vaihtoehtoa laservekottimen hallinta taulukossa... Koska jos silmääsi on hiottu laserilla. niin paha on perua ja kasvattaa sarveiskalvoa takaisin :)

        Kai tuossa tarkoitettiin sitä, että jos läppä tehdään laserilla niin se on vielä silmässä kiinni kunnes kirurgi nostaa sen käsin irti. Eli jos läpän tekemisessä on ongelmia niin jätetään läppä nostamatta. Höylällä tehty läppä on läppä heti kun höylä on käynyt, se on heti irti.

        Pudotapa tekstistäsi pari tuplakonsonanttia:
        kerroppa
        minullekkin

        Ja jokunen vokaali:
        laaseroitu

        Pari muuta: hallinta taulukko = hallintataulukko (mikä se sitten lienisikään), ne kasvattaa = he kasvattavat (ketkä he tai ne?)

        Terv. opettajasi ala-asteelta :(


    • Paljon puhkonut, paljon kokenut

      Koneista kannattaa tarkistaa FDA hyväksyntä, onko sitä lainkaan?
      Suomessa taitaa olla ainoa taittovirhelääkäri Pietilä, jolla on kansainvälisiä tutkimuksia/tuloksia esittää leikkauksistaan.
      Muilla ei ole juuri lähettää edes omista töistään mitään seurantaa, saati sitten oman ketjunsa töistä?

      • jope pesaa

        mehiläisen tietokoneellako tekstin kirjoitit?


      • envalehteleenkämainostaketään

        Tuo oli jo niin paksu väite, että on pakko kommentoida: Nimeltä mainitsemallasi lääkärillä EI todellakaan ole virallisia kansainvälisiä julkaisuja aiheesta. Eniten suomalaisista julkaisuja löytyy eräältä helsinkiläiseltä (HYKS:n palkkalistoilla ja leikkaa myös yksityisklinikassa), jonka nimeä en mainosta.


      • Tyytyväinen myös
        envalehteleenkämainostaketään kirjoitti:

        Tuo oli jo niin paksu väite, että on pakko kommentoida: Nimeltä mainitsemallasi lääkärillä EI todellakaan ole virallisia kansainvälisiä julkaisuja aiheesta. Eniten suomalaisista julkaisuja löytyy eräältä helsinkiläiseltä (HYKS:n palkkalistoilla ja leikkaa myös yksityisklinikassa), jonka nimeä en mainosta.

        voin minäkin suositella - hän on kokenut ja empaattinen silmäkirurgi.

        Kävin keväällä 2010 leikkauttamassa toisen silmäni. Haaveissa oli kyllä molempien silmien laserleikkaus, mutta Kimmo Liesto suositteli toisen silmän "säästämistä" lähinäköä varten. Ikää kun minulla on melkein 40 v. Olen tottunut tähän silmien eriparisuuteen - toinen silmä katsoo lähelle ja toinen kauas.

        Itse leikkaus sujui hyvin, kipua en tuntenut missään vaiheessa. Jälkitarkastuksessa todettiin, että minulla on ns. supernäkö - taulun pienimmätkin rivit näkyivät vaivatta. Silmälasien kanssa en koskaan nähnyt niin hyvin.


      • Antilasik
        Tyytyväinen myös kirjoitti:

        voin minäkin suositella - hän on kokenut ja empaattinen silmäkirurgi.

        Kävin keväällä 2010 leikkauttamassa toisen silmäni. Haaveissa oli kyllä molempien silmien laserleikkaus, mutta Kimmo Liesto suositteli toisen silmän "säästämistä" lähinäköä varten. Ikää kun minulla on melkein 40 v. Olen tottunut tähän silmien eriparisuuteen - toinen silmä katsoo lähelle ja toinen kauas.

        Itse leikkaus sujui hyvin, kipua en tuntenut missään vaiheessa. Jälkitarkastuksessa todettiin, että minulla on ns. supernäkö - taulun pienimmätkin rivit näkyivät vaivatta. Silmälasien kanssa en koskaan nähnyt niin hyvin.

        En voi olla muuta kuin rehellisesti sanoen olla kateellinen. Peruisin kaiken heti, jos voisin, niin pahasti tämä minua invaldisoi.


      • kysymys,
        Antilasik kirjoitti:

        En voi olla muuta kuin rehellisesti sanoen olla kateellinen. Peruisin kaiken heti, jos voisin, niin pahasti tämä minua invaldisoi.

        leikkasiko sinutkin Kimmo Liesto?


    • Lukekaa ensin

      Totuus taittovirhekirurgiasta:

      www.antilasik.fi

    • kakka996

      Ihmisen on ainakin mahdotonta nähdä pierukaasua.
      Olisi muuten todella kivaa, jos se näkyisi selvästi.
      Muuten tiesittekö, että 3000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe