Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

onko "en tiedä" sallittu vastaus kosintaan?

murkku

Kosin tässä joku aika sitten ja odotan vastausta, deadline vastata on jokusen kuukauden päästä. No, ei siinä mitään, se sopii kyllä minulle. Mutta mies vihjailee, että voi olla, että hän ei silloin vielä tiedä, eli ei voi vastata ei eikä toisaalta kylläkään.

Kertokaapas mitä mieltä ootte: voiko kosintaan vastata "en tiedä"? Eikös se nyt ole vähän epäselvä tilanne molemmin puolin ja miten se nyt sitten pitäisi tulkita..

15

3090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuollaisen,...

      Itse heittäisin ajatuksen romukoppaan ja palauttaisin mahdolliset sormukset kauppaan.. tuo on selvä ei.

      Hän nähtävästi ei ole varma suhteestanne ja haluaa pelata lisäaikaa.. tosin aika tyhmällä tavalla. Sanoisi ei suoraan.

      Tai sitten hän saattaa odottaa, että voi itse kosia? Joillekkin miehille se on tärkeää.

      Kostaan ei voi vastata en tiedä. Joko kyllä tai ei. Ja teidän tilanteessa se oli näköjään ei. Osaanottoni.

      • murkku

        No. Vielähän hän ei ole vastannut mitään, joten en nyt vielä tulkitsisi kieltäytymiseksi. Menossa on vuoden parisuhdetauko, jonka aikana mm. tätä asiaa on ollut tarkoituskin miettiä. Olen vaan heittänyt omalta osaltani kaikki kortit tiskiin tuolla kosinnalla, joten pallo on toisella osapuolella. Tilanne on meidän välillä tällä hetkellä muutenkin erilainen kuin useimmissa suhteissa, joissa kositaan, joten ajattelen, että vielä on toivoa. Ja aion kyllä puristaa kyllän tai ein, en tiedään en ole tyytymässä.


      • murkku kirjoitti:

        No. Vielähän hän ei ole vastannut mitään, joten en nyt vielä tulkitsisi kieltäytymiseksi. Menossa on vuoden parisuhdetauko, jonka aikana mm. tätä asiaa on ollut tarkoituskin miettiä. Olen vaan heittänyt omalta osaltani kaikki kortit tiskiin tuolla kosinnalla, joten pallo on toisella osapuolella. Tilanne on meidän välillä tällä hetkellä muutenkin erilainen kuin useimmissa suhteissa, joissa kositaan, joten ajattelen, että vielä on toivoa. Ja aion kyllä puristaa kyllän tai ein, en tiedään en ole tyytymässä.

        toiselle aikaa miettiä mitä hän vastaa.
        Joudut siis odottamaan tuon ajan.


      • ensiksi?
        murkku kirjoitti:

        No. Vielähän hän ei ole vastannut mitään, joten en nyt vielä tulkitsisi kieltäytymiseksi. Menossa on vuoden parisuhdetauko, jonka aikana mm. tätä asiaa on ollut tarkoituskin miettiä. Olen vaan heittänyt omalta osaltani kaikki kortit tiskiin tuolla kosinnalla, joten pallo on toisella osapuolella. Tilanne on meidän välillä tällä hetkellä muutenkin erilainen kuin useimmissa suhteissa, joissa kositaan, joten ajattelen, että vielä on toivoa. Ja aion kyllä puristaa kyllän tai ein, en tiedään en ole tyytymässä.

        Jos teillä on parisuhdetauko, niin ainakin siihen johtaneet syyt kannattaa selvittää ja saada kuntoon ennen kun kihlautuu? Jotain ongelmiahan teillä kai on, kun ette ole enää yhdessä?


      • murkku
        ensiksi? kirjoitti:

        Jos teillä on parisuhdetauko, niin ainakin siihen johtaneet syyt kannattaa selvittää ja saada kuntoon ennen kun kihlautuu? Jotain ongelmiahan teillä kai on, kun ette ole enää yhdessä?

        Mitään ylitsepääsemättömiä pulmia meillä ei kyllä ole ja ollaan siitä myös yhtä mieltä. Kummallakin on omat kasvun paikkamsa, joita täytyy työstää, ja joiden suhteen täytyy löytyä se kultainen keskitie ja kompromissi, mutta olen aivan varma, että meistä olisi siihen.
        Ehkäpä kyse onkin siitä, että ei jaksaisi tehdä työtä suhteen hoitamisen eteen nyt, kun se ei enää ole itsestään auvoisaa ja ikuista onnea. Arjensietokyky saattaa olla aika alhainen ja kun on vielä ekaa kertaa kunnon pitkässä suhteessa, niin pitkän suhteet erilaiset vaiheet tulevat vastaan myös ekaa kertaa.


    • mitään

      "en tiedä"-vastausta. se on "kyllä" tai "ei". "en tiedä" on merkki epävarmuudesta. pakokauhua ehkä. pelkoa ehkä. tajuntaa asian suuruudesta olla koko loppuelämä yhdessä (sitähän kihlaus->avioliitto tarkoittaa) ehkä. jos kysymys on jälkimmäisestä, voi kyseessä myös olla melkoinen niin sanottu aarre. hän tajuaa että asia vaikuttaa koko loppuelämäänne myöntävästi vastattuaan. sehän on "lupaan rakastaa myötä sekä vastoinkäymisissä, kuolemaan asti" halusta sanoa "ei" myöntämättä sitä kuitenkaan, koska "kyllä"äkän ei haluta sanoa. epävarmaa siis. mutta tämä on vain minun mielipiteeni asiasta. voihan myös olla että oman miehesi kohdalla on kysymys vain jostain muusta. onnea sinne teille! :)

      • murkku

        Kiitos vaan kannustuksesta. Nähtäväksi jää.


    • jul123

      Mikään ei ole tosiaankaan selvää, ennenkuin on.

      Meillä oli vähän sama tilanne. Vaimo halusi kihloihin, minä mietin, että onko se tosissaan. Mentiin kihloihin. Minusta tuntui oudolta, etteikö se olekaan onnellinen, että nyt ollaan kihloissa ja menossa naimisiin. Selvisi, että vaimo koki, että hän painosti minua kihloihin.

      Kihlaus jäi hiljaisuuteen ja sormukset laatikkoon joksikin vuodeksi.

      Kunnes tuli aika: päätös tehtävä, joko kaikki (toinen puutteineen myös) tai ei mitään. Molemmat halusi kaikki, eli siis kihloihin, kirkko varaukseen ja kohta hääkellot jo soi. Molemmat ollaan oltu tyytyväisiä.

      Se on se sitoutumisen suuruus, joka mietityttää. Jos minulta vaimo olisi kysynyt naimisiinmenosta, olisi minullakin ollut hankala vastata. Toisaalta tuntui, että minun pitää kysyä, toisaalta toinen oli aina edellä minua. Kunnes löysimme keskiarvon: yhdessä. Tällöin teimme päätöksen yhdessä ja siinä pysytään.

      Raskasta oli, mutta selvisi lopulta ratkaisu. Ei sitä kihloja osannut juhlia, mutta häissä morsian loisti kuin Naantalin aurinko ja molemmilla onnelliset muistot.

    • vastata "en tiedä"

      Minun mielestä "en tiedä" on vain pehmoversio sanalle "ei".

      • mieltä

        Hänellä ei vielä ole uutta katsottuna. Miehilähän on tapana pitää naista varalla, siihen asti kunnes se "parempi" on tullut vastaan. Kun se on tapahtunut, hän voi sanoa suoran ein.


    • sulle OIKEIN!

      Että sua vedätetään. Mitäs menit kosimaan miestä!

      Oikea nainen ei ikinä tee moista tyhmyyttä. Tosta ei jää kuin paskanmaku kouraan.

    • typerä kysymys

      Mikäli henkilö ei vielä tiedä, haluaako solmia kanssasi avioliiton, mikään muu vastaus ei ole oikea kuin "en tiedä". Voihan sen muotoilla myös "en vielä, mutta ehkä joskus", sisältö on sama.

      Eikö olisi kamalampaa, jos hän vastaisi kyllä tai ei, vaikka ei vielä tietäisi valintaansa? Ja eikö olisi vielä kamalampaa, jos hän vastaisi myöntävästi vain koska pitää, ei koska haluaa puolisoksesi.

    • '''

      itsekin tein niin tyhmästi että kysyin kihloihin ja vastauksena oli että onhan meillä aikaa. kaksi viikkoa ja jätkä lähti. siinä sitä oli aikaa. eli uutta jo katseli, vanha oli varalla jos ei parempää löydä

    • on sallittu

      Aina ei ehkä tiedä varmaksi, että vastaako jyrkästi ei vai kyllä. Vaan haluaa harkita ennen kuin vastaa. Ehkä kosinta tuli yllätyksenä ja toinen ei ole ajatellutkaan naimisiin menoa. Tai ainakaan kovin vakavissaan. Ja siksi hän ei oikein vielä tiedä mitä haluaa ja ajattelee asiasta. Harkinta-ajan jälkeen sen sijaan ehkä pitäisi vastata, jotain muuta kuin "en tiedä". Jos ei tiedä eikä ole vielä valmis niin sitten pitänee vastata, EI. Ja ehkä tarkentaa, että ei vielä ainakaan. En ole vielä valmis, mutta naimisiin meno ei ole täysin pois suljettua asia. Ehkä joskus tulevaisuudessa, mutta en osaa vielä sanoa.

      Tietysti asiasta voisi keskustella yhdessä, että mikä siinä mietityttää ja mitä avioliitto merkitsee toiselle ja mitä itselle.

      • murkku

        Harkinta-aikaa on kyllä jo ollut, koska vaikka kosinta tuli nyt vasta ääneen, niin ajatukseni avioliiton suhteen ja yhteisen elämän noin muutenkin on jo ajat sitten olleet selvillä. Sanoi itsekin, että ei yllättynyt.

        Jos vastaus on ehkä joskus tulevaisuudessa, niin se on minulle sitten sama kuin ei, koska en voi enää jäädä odottelemaankaan. Pitää pystyä tällä kokemuksella meistä ja yhteiselosta jo sanomaan, että joo tai ei. Keskusteltukin on, mutta epätietoisuus edelleen vaivaa. No, vielä on hetki aikaa pähkäillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe