onko niitä? Lähinnä sellaisia jossa opetetaan rentoutumista, oman energian hallitsemista, magiaa, sitä, mistä chatissa puhuttiin. Itse olisin halukas perustaa sellainen.
suomen magiaopistot
18
949
Vastaukset
- nefali
Yhden "kaupallisen kouluttajan" tiedän ja hän on asialla rahaa saadakseen, opetuksen pätevyys on täysin sivuseikka.
Tästä syntyykin seuraava kysymys: millä ansioilla sinä katsot olevasi pätevä perustamaan? Tämä ei ole hyökkäys, vaan silkkaa uteliaisuutta.- Nadrealia
En ajatellut tuota asiaa ihan noin pitkälle..
:) hmm.. kunhan vain kysyin.. onko Suomessa edes noin paljon halukkaita, että sillä olisi jotain hyötyä.. nettiin voitaisiin perustaa sivusto, ei sen ole pakko maksaa mitään. Miksi tiedon pitäisi olla maksullista? - nefali
Nadrealia kirjoitti:
En ajatellut tuota asiaa ihan noin pitkälle..
:) hmm.. kunhan vain kysyin.. onko Suomessa edes noin paljon halukkaita, että sillä olisi jotain hyötyä.. nettiin voitaisiin perustaa sivusto, ei sen ole pakko maksaa mitään. Miksi tiedon pitäisi olla maksullista?Opetuksen antajien pätevyyshän olisi ensiarvoista magiakoulussa :-) Sivustojen tarpeenkin kanssa on vähän niin ja näin, netti on pullollaan tavaraa, enimmäkseen vielä huonoa...
Suomessa toimii (wicca- ja wiccaan päin kallellaan olevia) coveneja, opintopiirejä ja eri magian traditioiden temppeleitä tai paikallishaaroja, joissa opetus ei ole maksullista. - Nadrealia
nefali kirjoitti:
Opetuksen antajien pätevyyshän olisi ensiarvoista magiakoulussa :-) Sivustojen tarpeenkin kanssa on vähän niin ja näin, netti on pullollaan tavaraa, enimmäkseen vielä huonoa...
Suomessa toimii (wicca- ja wiccaan päin kallellaan olevia) coveneja, opintopiirejä ja eri magian traditioiden temppeleitä tai paikallishaaroja, joissa opetus ei ole maksullista...pakanaverkossakin vaaditaan 18vuoden ikää.. samoin wiccassa. Ei sitä mihinkään laittomuuksiin nyt mennä. Ja haluan wiccasta niin kauas kuin voi.. kunhan se pysyy magiassa. Mistä löytää coveneja, olen etsinyt kaikkialla.. ehken silti tarpeeksi hyvin..
Omasta mielestäni tiedän jo aika sopivasti magiasta.. ei sitä ikinä tiedä tarpeeksi... - shamaani
Nadrealia kirjoitti:
..pakanaverkossakin vaaditaan 18vuoden ikää.. samoin wiccassa. Ei sitä mihinkään laittomuuksiin nyt mennä. Ja haluan wiccasta niin kauas kuin voi.. kunhan se pysyy magiassa. Mistä löytää coveneja, olen etsinyt kaikkialla.. ehken silti tarpeeksi hyvin..
Omasta mielestäni tiedän jo aika sopivasti magiasta.. ei sitä ikinä tiedä tarpeeksi..."..pakanaverkossakin vaaditaan 18vuoden ikää.. samoin wiccassa."
Pakanaverkko ei edusta kaikkia Suomen pakanoita, eikä varsinkaan wiccoja. Yhdistyshän luokittelee jopa satanistit pakanoiksi mikä on aika kummallista ja asiaa hämmästelläänkin ulkomaita myöten. Lehto ry on luonnonuskontoihin kuten wiccaan keskittynyt yhdistys Suomessa. - nefali
Nadrealia kirjoitti:
..pakanaverkossakin vaaditaan 18vuoden ikää.. samoin wiccassa. Ei sitä mihinkään laittomuuksiin nyt mennä. Ja haluan wiccasta niin kauas kuin voi.. kunhan se pysyy magiassa. Mistä löytää coveneja, olen etsinyt kaikkialla.. ehken silti tarpeeksi hyvin..
Omasta mielestäni tiedän jo aika sopivasti magiasta.. ei sitä ikinä tiedä tarpeeksi...Pakanaverkossa vaaditaan 18 vuoden ikää TAI nuoremmilta vanhempien lupa. Pakanaverkko on kuitenkin pakanoiden yhdistys, ei magiakoulu. Lehden voi tilata liittymättä jäseneksi ja lehdessä on ollut näköjään juttuja myös magiasta.
Wiccassa sinänsä ei ole 18 vuoden ikärajaa, traditionaalinen wicca on vain täysi-ikäisille.
Covenien löytäminen vaatii työtä, mutta kyllä niitä löytyy jos tarpeeksi uutterasti etsii. Nykyään löytäminen on vielä helpompaa kuin ennen, kun on netti.
Jos haluat wiccasta mahdollisimman kauas niin Suomessa toimii myös magian eri traditioiden paikallisia temppeleitä. Niistäkin moni vaatii täysi-ikäisyyttä...
Jos 18 vuoden ikäraja tuntuu sinusta hankalalta, olet varmaankin tätä nuorempi. Kuulostan nyt vanhalta patulta, mutta ei sinulla ole ollenkaan kiire. Opettele tässä vaiheessa ilman opettajia sen minkä voit, niin olet valmiimpi sitten kun olet täysi-ikäinen.
Magiassa ei ole koskaan täysinoppinut ja kauemmin harjoittaessa huomaa kuinka paljon on vielä oppimatta vaikka joskus aiemmin luulikin että tiesi jo "sopivasti". - Nadrealia
nefali kirjoitti:
Pakanaverkossa vaaditaan 18 vuoden ikää TAI nuoremmilta vanhempien lupa. Pakanaverkko on kuitenkin pakanoiden yhdistys, ei magiakoulu. Lehden voi tilata liittymättä jäseneksi ja lehdessä on ollut näköjään juttuja myös magiasta.
Wiccassa sinänsä ei ole 18 vuoden ikärajaa, traditionaalinen wicca on vain täysi-ikäisille.
Covenien löytäminen vaatii työtä, mutta kyllä niitä löytyy jos tarpeeksi uutterasti etsii. Nykyään löytäminen on vielä helpompaa kuin ennen, kun on netti.
Jos haluat wiccasta mahdollisimman kauas niin Suomessa toimii myös magian eri traditioiden paikallisia temppeleitä. Niistäkin moni vaatii täysi-ikäisyyttä...
Jos 18 vuoden ikäraja tuntuu sinusta hankalalta, olet varmaankin tätä nuorempi. Kuulostan nyt vanhalta patulta, mutta ei sinulla ole ollenkaan kiire. Opettele tässä vaiheessa ilman opettajia sen minkä voit, niin olet valmiimpi sitten kun olet täysi-ikäinen.
Magiassa ei ole koskaan täysinoppinut ja kauemmin harjoittaessa huomaa kuinka paljon on vielä oppimatta vaikka joskus aiemmin luulikin että tiesi jo "sopivasti".Taisin tajuta virheeni, anteeksi.
:)
- Jakob
äläkä hupsuttele enempiä
mukavaa kesää 2003- jaana
kerrankin olen kanssasi samaa mieltä
- polgara
kaikkihan me joskus on eletty se vaihe että luullaan olevamme valmiita kaikkeen.. Meidän "vanhempien" täytyisi vain hymyillä tuollaisdelle innokkuudelle... Ja ois kiva tietää mitä uskontoa sin noin miehenä edustat?
- minä
Mihin ihmeeseen sinä tarvitset erikseen magiaopistoa? Rentoutumista ja oman energian hallitsemista oppii oikein hyvin muuallakin, on olemassa nämä asiat yhdistäviä perinteisiä taitoja (mm. Shindo, Aikido, Ko-ryu karate, Iaijutsu/Iaido, ko-ryu jujutsu, Gaeshido, Tai Chi Chuan, perinteinen Kung-fu), lisäksi on vallan hillitön määrä uskonnollisia suuntia ja luontaishoitotyylejä (joista parhaat ja toimivimmat ovat Shiatsu ja Akupunktio). Näihin kouluihin voi mennä luotettaviin ja osaaviin käsiin opiskelemaan kaikkea uutta omasta kehosta ja terveydestä ja rentoutumisen taidosta.
Minä olen sitä mieltä, että kaupallista opistoa ei tarvita, noita taitoja kun voi opiskella ilmankin sellaista ja ihan varmasti saa tasokasta opetusta.- polgara
ei me magiaan perehtyneet tarvita opistoja niin kuin "Harry Potter". Jos uskonnosta tehdään kaupallinen ja noituutta aletaan opettaa maksua vastaan katoaa koko uskonnon periaate ja salaperäisyys... Uskonto on tarkoitettu ihmisille jotka ovat kiinnostuneet uskosta ei niille jotka vain hetken mieohteesta haluavat oppia jotai "hurjaa"... Keskiajalla saatiin hyvä esimerkki kristityiltä anekauppojen muodossa. Tälläiseksi en uskoani haluaisi...
- viikatemies
Elähän hötkyile... Paljonko sinulla on praktiikkaa ja miltä alalta, että katsot itsesi päteväksi oikein opistoa perustamaan? Alalla on jo kaikenkarvaista pipinpuhaltajaa pilvin pimein.
Mutta jos saan suositella tutustumista ihmiskunnan vanhimpaan henkiseen perinteeseen, niin tästä voisi aloittaa:
http://personal.inet.fi/yhdistys/shamaaniseura/shamaframes.html
Olen itse opiskellut niitä juttuja toistakymmentä vuotta ja eräitä perusjuttuja opettanutkin muutamalle ystävälle, mutta en silti vielä lähtisi tosta vaan koulua perustamaan.- nadrealia
kai minulla on vielä monta asiaa oppimatta..
- polgara
En ole usein törmännyt miehiin magia puolella... Itse olen aika tuore magian opiskelija joka perehtyy magian historiaan etsien omaa suuntaansa ja vahvistaakseen uskoaan ja käsitystään maailmasta... Olisi kiva jutella kanssasi näistä asioista... Itse olen opiskellut kaikkea yksin ja kaikessa hiljaisuudessa... Täällä korvessa ei uskalla kuuluttaa että on jo5tenkin poikkeava... Vaikka sehän näkyy jo päälle... :)
- viikatemies
polgara kirjoitti:
En ole usein törmännyt miehiin magia puolella... Itse olen aika tuore magian opiskelija joka perehtyy magian historiaan etsien omaa suuntaansa ja vahvistaakseen uskoaan ja käsitystään maailmasta... Olisi kiva jutella kanssasi näistä asioista... Itse olen opiskellut kaikkea yksin ja kaikessa hiljaisuudessa... Täällä korvessa ei uskalla kuuluttaa että on jo5tenkin poikkeava... Vaikka sehän näkyy jo päälle... :)
Aika korvessa elän minäkin ja samanhenkisiä ihmisiä tulee tavattua aika harvoin. Eräitä kyllä kiljuen halataan, kun pitkästä aikaa tavataan.
Vaikka tämä juttu magian merkeissä lähtikin liikkeelle, sanoisin ettei shamanismi ole läheskään kaikilta osin magiaa, vaan paljon laajempi käsite, oikeastaan elämäntapa. Varsin hyvä yleisesitys on Michael Harnerin 'Shamaanin tie'.
Olinpa jo melkein unohtanut, että kävin tällä sivulla, mutta minulle voi kyllä lähettää kysymyksiä ym. kommentteja:
wiikatemies(miukumauku)suomi24.fi .
Tuo kiertoilmaus vain ulkomaisten spämmääjien varalta, eräillä tuttavillani on niistä huonoja kokemuksia.
- Wiccaksi isona
ole coveneita, tai ihan pelkkiä työpajoja noituudesta ja muusta siihen liittyvästä?
Esim. meillä Irlannissa on monia opettajia, ja työpajoissa opiskellaan kaikkea maan ja taivaan välillä...
Olisi ollut hyyvin mielenkiintoinen työpaja elementeistä, viime vkl, enkä päässyt, harmittaa suunnattomasti...
Ehkä covenit ja netti ovat oikeat verkot opettajien löytymiseen? Tai miitit, jopa... ;-)
Onnea matkaan!!
Blessed be - henrik
Ei nyt suorastaan magiaa, mutta energian/voiman kanssa työskentelyä kuitenkin, voi oppia useammassakin energiahoitokoulussa, esim. Nouseva Aurinko Turussa ja Eeston Instituutti Viitasaarella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559