suomen magiaopistot

Nadrealia

onko niitä? Lähinnä sellaisia jossa opetetaan rentoutumista, oman energian hallitsemista, magiaa, sitä, mistä chatissa puhuttiin. Itse olisin halukas perustaa sellainen.

18

921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nefali

      Yhden "kaupallisen kouluttajan" tiedän ja hän on asialla rahaa saadakseen, opetuksen pätevyys on täysin sivuseikka.

      Tästä syntyykin seuraava kysymys: millä ansioilla sinä katsot olevasi pätevä perustamaan? Tämä ei ole hyökkäys, vaan silkkaa uteliaisuutta.

      • Nadrealia

        En ajatellut tuota asiaa ihan noin pitkälle..
        :) hmm.. kunhan vain kysyin.. onko Suomessa edes noin paljon halukkaita, että sillä olisi jotain hyötyä.. nettiin voitaisiin perustaa sivusto, ei sen ole pakko maksaa mitään. Miksi tiedon pitäisi olla maksullista?


      • nefali
        Nadrealia kirjoitti:

        En ajatellut tuota asiaa ihan noin pitkälle..
        :) hmm.. kunhan vain kysyin.. onko Suomessa edes noin paljon halukkaita, että sillä olisi jotain hyötyä.. nettiin voitaisiin perustaa sivusto, ei sen ole pakko maksaa mitään. Miksi tiedon pitäisi olla maksullista?

        Opetuksen antajien pätevyyshän olisi ensiarvoista magiakoulussa :-) Sivustojen tarpeenkin kanssa on vähän niin ja näin, netti on pullollaan tavaraa, enimmäkseen vielä huonoa...

        Suomessa toimii (wicca- ja wiccaan päin kallellaan olevia) coveneja, opintopiirejä ja eri magian traditioiden temppeleitä tai paikallishaaroja, joissa opetus ei ole maksullista.


      • Nadrealia
        nefali kirjoitti:

        Opetuksen antajien pätevyyshän olisi ensiarvoista magiakoulussa :-) Sivustojen tarpeenkin kanssa on vähän niin ja näin, netti on pullollaan tavaraa, enimmäkseen vielä huonoa...

        Suomessa toimii (wicca- ja wiccaan päin kallellaan olevia) coveneja, opintopiirejä ja eri magian traditioiden temppeleitä tai paikallishaaroja, joissa opetus ei ole maksullista.

        ..pakanaverkossakin vaaditaan 18vuoden ikää.. samoin wiccassa. Ei sitä mihinkään laittomuuksiin nyt mennä. Ja haluan wiccasta niin kauas kuin voi.. kunhan se pysyy magiassa. Mistä löytää coveneja, olen etsinyt kaikkialla.. ehken silti tarpeeksi hyvin..
        Omasta mielestäni tiedän jo aika sopivasti magiasta.. ei sitä ikinä tiedä tarpeeksi...


      • shamaani
        Nadrealia kirjoitti:

        ..pakanaverkossakin vaaditaan 18vuoden ikää.. samoin wiccassa. Ei sitä mihinkään laittomuuksiin nyt mennä. Ja haluan wiccasta niin kauas kuin voi.. kunhan se pysyy magiassa. Mistä löytää coveneja, olen etsinyt kaikkialla.. ehken silti tarpeeksi hyvin..
        Omasta mielestäni tiedän jo aika sopivasti magiasta.. ei sitä ikinä tiedä tarpeeksi...

        "..pakanaverkossakin vaaditaan 18vuoden ikää.. samoin wiccassa."

        Pakanaverkko ei edusta kaikkia Suomen pakanoita, eikä varsinkaan wiccoja. Yhdistyshän luokittelee jopa satanistit pakanoiksi mikä on aika kummallista ja asiaa hämmästelläänkin ulkomaita myöten. Lehto ry on luonnonuskontoihin kuten wiccaan keskittynyt yhdistys Suomessa.


      • nefali
        Nadrealia kirjoitti:

        ..pakanaverkossakin vaaditaan 18vuoden ikää.. samoin wiccassa. Ei sitä mihinkään laittomuuksiin nyt mennä. Ja haluan wiccasta niin kauas kuin voi.. kunhan se pysyy magiassa. Mistä löytää coveneja, olen etsinyt kaikkialla.. ehken silti tarpeeksi hyvin..
        Omasta mielestäni tiedän jo aika sopivasti magiasta.. ei sitä ikinä tiedä tarpeeksi...

        Pakanaverkossa vaaditaan 18 vuoden ikää TAI nuoremmilta vanhempien lupa. Pakanaverkko on kuitenkin pakanoiden yhdistys, ei magiakoulu. Lehden voi tilata liittymättä jäseneksi ja lehdessä on ollut näköjään juttuja myös magiasta.

        Wiccassa sinänsä ei ole 18 vuoden ikärajaa, traditionaalinen wicca on vain täysi-ikäisille.

        Covenien löytäminen vaatii työtä, mutta kyllä niitä löytyy jos tarpeeksi uutterasti etsii. Nykyään löytäminen on vielä helpompaa kuin ennen, kun on netti.

        Jos haluat wiccasta mahdollisimman kauas niin Suomessa toimii myös magian eri traditioiden paikallisia temppeleitä. Niistäkin moni vaatii täysi-ikäisyyttä...

        Jos 18 vuoden ikäraja tuntuu sinusta hankalalta, olet varmaankin tätä nuorempi. Kuulostan nyt vanhalta patulta, mutta ei sinulla ole ollenkaan kiire. Opettele tässä vaiheessa ilman opettajia sen minkä voit, niin olet valmiimpi sitten kun olet täysi-ikäinen.

        Magiassa ei ole koskaan täysinoppinut ja kauemmin harjoittaessa huomaa kuinka paljon on vielä oppimatta vaikka joskus aiemmin luulikin että tiesi jo "sopivasti".


      • Nadrealia
        nefali kirjoitti:

        Pakanaverkossa vaaditaan 18 vuoden ikää TAI nuoremmilta vanhempien lupa. Pakanaverkko on kuitenkin pakanoiden yhdistys, ei magiakoulu. Lehden voi tilata liittymättä jäseneksi ja lehdessä on ollut näköjään juttuja myös magiasta.

        Wiccassa sinänsä ei ole 18 vuoden ikärajaa, traditionaalinen wicca on vain täysi-ikäisille.

        Covenien löytäminen vaatii työtä, mutta kyllä niitä löytyy jos tarpeeksi uutterasti etsii. Nykyään löytäminen on vielä helpompaa kuin ennen, kun on netti.

        Jos haluat wiccasta mahdollisimman kauas niin Suomessa toimii myös magian eri traditioiden paikallisia temppeleitä. Niistäkin moni vaatii täysi-ikäisyyttä...

        Jos 18 vuoden ikäraja tuntuu sinusta hankalalta, olet varmaankin tätä nuorempi. Kuulostan nyt vanhalta patulta, mutta ei sinulla ole ollenkaan kiire. Opettele tässä vaiheessa ilman opettajia sen minkä voit, niin olet valmiimpi sitten kun olet täysi-ikäinen.

        Magiassa ei ole koskaan täysinoppinut ja kauemmin harjoittaessa huomaa kuinka paljon on vielä oppimatta vaikka joskus aiemmin luulikin että tiesi jo "sopivasti".

        Taisin tajuta virheeni, anteeksi.
        :)


    • Jakob

      äläkä hupsuttele enempiä

      mukavaa kesää 2003

      • jaana

        kerrankin olen kanssasi samaa mieltä


      • polgara

        kaikkihan me joskus on eletty se vaihe että luullaan olevamme valmiita kaikkeen.. Meidän "vanhempien" täytyisi vain hymyillä tuollaisdelle innokkuudelle... Ja ois kiva tietää mitä uskontoa sin noin miehenä edustat?


    • minä

      Mihin ihmeeseen sinä tarvitset erikseen magiaopistoa? Rentoutumista ja oman energian hallitsemista oppii oikein hyvin muuallakin, on olemassa nämä asiat yhdistäviä perinteisiä taitoja (mm. Shindo, Aikido, Ko-ryu karate, Iaijutsu/Iaido, ko-ryu jujutsu, Gaeshido, Tai Chi Chuan, perinteinen Kung-fu), lisäksi on vallan hillitön määrä uskonnollisia suuntia ja luontaishoitotyylejä (joista parhaat ja toimivimmat ovat Shiatsu ja Akupunktio). Näihin kouluihin voi mennä luotettaviin ja osaaviin käsiin opiskelemaan kaikkea uutta omasta kehosta ja terveydestä ja rentoutumisen taidosta.

      Minä olen sitä mieltä, että kaupallista opistoa ei tarvita, noita taitoja kun voi opiskella ilmankin sellaista ja ihan varmasti saa tasokasta opetusta.

      • polgara

        ei me magiaan perehtyneet tarvita opistoja niin kuin "Harry Potter". Jos uskonnosta tehdään kaupallinen ja noituutta aletaan opettaa maksua vastaan katoaa koko uskonnon periaate ja salaperäisyys... Uskonto on tarkoitettu ihmisille jotka ovat kiinnostuneet uskosta ei niille jotka vain hetken mieohteesta haluavat oppia jotai "hurjaa"... Keskiajalla saatiin hyvä esimerkki kristityiltä anekauppojen muodossa. Tälläiseksi en uskoani haluaisi...


    • viikatemies

      Elähän hötkyile... Paljonko sinulla on praktiikkaa ja miltä alalta, että katsot itsesi päteväksi oikein opistoa perustamaan? Alalla on jo kaikenkarvaista pipinpuhaltajaa pilvin pimein.
      Mutta jos saan suositella tutustumista ihmiskunnan vanhimpaan henkiseen perinteeseen, niin tästä voisi aloittaa:
      http://personal.inet.fi/yhdistys/shamaaniseura/shamaframes.html
      Olen itse opiskellut niitä juttuja toistakymmentä vuotta ja eräitä perusjuttuja opettanutkin muutamalle ystävälle, mutta en silti vielä lähtisi tosta vaan koulua perustamaan.

      • nadrealia

        kai minulla on vielä monta asiaa oppimatta..


      • polgara

        En ole usein törmännyt miehiin magia puolella... Itse olen aika tuore magian opiskelija joka perehtyy magian historiaan etsien omaa suuntaansa ja vahvistaakseen uskoaan ja käsitystään maailmasta... Olisi kiva jutella kanssasi näistä asioista... Itse olen opiskellut kaikkea yksin ja kaikessa hiljaisuudessa... Täällä korvessa ei uskalla kuuluttaa että on jo5tenkin poikkeava... Vaikka sehän näkyy jo päälle... :)


      • viikatemies
        polgara kirjoitti:

        En ole usein törmännyt miehiin magia puolella... Itse olen aika tuore magian opiskelija joka perehtyy magian historiaan etsien omaa suuntaansa ja vahvistaakseen uskoaan ja käsitystään maailmasta... Olisi kiva jutella kanssasi näistä asioista... Itse olen opiskellut kaikkea yksin ja kaikessa hiljaisuudessa... Täällä korvessa ei uskalla kuuluttaa että on jo5tenkin poikkeava... Vaikka sehän näkyy jo päälle... :)

        Aika korvessa elän minäkin ja samanhenkisiä ihmisiä tulee tavattua aika harvoin. Eräitä kyllä kiljuen halataan, kun pitkästä aikaa tavataan.
        Vaikka tämä juttu magian merkeissä lähtikin liikkeelle, sanoisin ettei shamanismi ole läheskään kaikilta osin magiaa, vaan paljon laajempi käsite, oikeastaan elämäntapa. Varsin hyvä yleisesitys on Michael Harnerin 'Shamaanin tie'.
        Olinpa jo melkein unohtanut, että kävin tällä sivulla, mutta minulle voi kyllä lähettää kysymyksiä ym. kommentteja:
        wiikatemies(miukumauku)suomi24.fi .
        Tuo kiertoilmaus vain ulkomaisten spämmääjien varalta, eräillä tuttavillani on niistä huonoja kokemuksia.


    • Wiccaksi isona

      ole coveneita, tai ihan pelkkiä työpajoja noituudesta ja muusta siihen liittyvästä?
      Esim. meillä Irlannissa on monia opettajia, ja työpajoissa opiskellaan kaikkea maan ja taivaan välillä...

      Olisi ollut hyyvin mielenkiintoinen työpaja elementeistä, viime vkl, enkä päässyt, harmittaa suunnattomasti...

      Ehkä covenit ja netti ovat oikeat verkot opettajien löytymiseen? Tai miitit, jopa... ;-)
      Onnea matkaan!!

      Blessed be

    • henrik

      Ei nyt suorastaan magiaa, mutta energian/voiman kanssa työskentelyä kuitenkin, voi oppia useammassakin energiahoitokoulussa, esim. Nouseva Aurinko Turussa ja Eeston Instituutti Viitasaarella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe