Lääninhallitus valvoo

11

4418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ile hesa

      No joo, Viva on nyt Viva, ei kannata yleistää kaikkia kiinteistönvälitysliikkeitä.

      Pääosin liikkeet hoitavat asiat ihan kunnolla ja lainmukaisesti.

      t. ile LKV

      • Siinä että välitysliikkeet jotka ei hoida asioitaan kunnolla joutuvat oikeasti vastuuseen teoistaan.


      • tuossakaan vastuuseen
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Siinä että välitysliikkeet jotka ei hoida asioitaan kunnolla joutuvat oikeasti vastuuseen teoistaan.

        joutunut mistään välitystehtävästä, parin viikon toimenpidekielto on yhtä kuin hiihtoloma henkilökunnalle.


      • valinnut väärin

        Kysymys: Voiko myyntitoimeksiannon irtisanoa kun kerran toiminta ei ole laillista ja hyväksyttävää. Mistä teidät välittäjät erottaa huijareista?


      • yleensä tuntee
        valinnut väärin kirjoitti:

        Kysymys: Voiko myyntitoimeksiannon irtisanoa kun kerran toiminta ei ole laillista ja hyväksyttävää. Mistä teidät välittäjät erottaa huijareista?

        toisen huijarin. Ja kaikki välittäjät ns huijaa eli koettaa myydä vaikka et tarvitse ostaa, osa vain menee rajan yli ja jää kiinni.


      • asunnon myyjä
        yleensä tuntee kirjoitti:

        toisen huijarin. Ja kaikki välittäjät ns huijaa eli koettaa myydä vaikka et tarvitse ostaa, osa vain menee rajan yli ja jää kiinni.

        En voi sanoa muuta kun että olen todella pettynyt Vivaan.

        Meillä on heidän kanssaan riita oikeudessa, heiltä välittäjä huijasi nimeni myyntitoimeksiantoon minkä ei mihipitänyt velvoittaa mihinkään ennen kun toisen välittäjän soppari katkeaa, ja suulliset sopparit heidän kanssaan ei pidä.

        Heidän toimarinsa mielestä vaan joskus saadaan helppoa rahaa eikä ole mitään väliä mitä kuluttaja on asiasta mieltä, he katsovat vain omaa napaansa ja huijaavat ihmisiä. Älkää hyvät ihmiset ikinä antako asuntanne myyntiin Vivaan.

        Terveisin,
        Sari


      • Huijattu
        asunnon myyjä kirjoitti:

        En voi sanoa muuta kun että olen todella pettynyt Vivaan.

        Meillä on heidän kanssaan riita oikeudessa, heiltä välittäjä huijasi nimeni myyntitoimeksiantoon minkä ei mihipitänyt velvoittaa mihinkään ennen kun toisen välittäjän soppari katkeaa, ja suulliset sopparit heidän kanssaan ei pidä.

        Heidän toimarinsa mielestä vaan joskus saadaan helppoa rahaa eikä ole mitään väliä mitä kuluttaja on asiasta mieltä, he katsovat vain omaa napaansa ja huijaavat ihmisiä. Älkää hyvät ihmiset ikinä antako asuntanne myyntiin Vivaan.

        Terveisin,
        Sari

        Vivan toiminnasta on kokemusta kahden eri osto-/myyntitapahtuman osalta. Kun ostotoimeksianto on saatu väkisin allekirjoitettua alkaa myyntisuoritus jossa kaikki etukäteen sovittu unohdetaan. Toimeksiantoa tehtäessä ei ole aikaa kirjata mitä asunnon puoli-irtaimesta myydään ja mitä ei. Sitten tulee yllätyksiä kun kaupantekohetki lähestyy.

        Välittäjien ahneutta ei edes osata peitellä. Pääasia että kauppaa syntyy. Tyylipisteitä ei jaeta. Toivottavasti asuntojansa myyjät ihmiset osaisivat kiinnittää huomiota tarkasti kenen haltuun omaisuutensa antavat. Siihen osataan suhtautua Vivassa todella välinpitämättömästi.

        Toivottavasti tuo lääninhallituksen liiketoimintakielto pakottaisi muuttamaan toimintatapaa. Vaikka aika kevyeltä rangaistukselta kaksi viikkoa tuntuu.
        Olen tehnyt viimeisen kymmenen vuoden aikana puolenkymmentä asuntokauppaa. Viva on kyllä tähän mennessä ehdottomasti karmaisevin kokemus...varokaa hyvät ihmiset!!!


      • asiakas...
        Huijattu kirjoitti:

        Vivan toiminnasta on kokemusta kahden eri osto-/myyntitapahtuman osalta. Kun ostotoimeksianto on saatu väkisin allekirjoitettua alkaa myyntisuoritus jossa kaikki etukäteen sovittu unohdetaan. Toimeksiantoa tehtäessä ei ole aikaa kirjata mitä asunnon puoli-irtaimesta myydään ja mitä ei. Sitten tulee yllätyksiä kun kaupantekohetki lähestyy.

        Välittäjien ahneutta ei edes osata peitellä. Pääasia että kauppaa syntyy. Tyylipisteitä ei jaeta. Toivottavasti asuntojansa myyjät ihmiset osaisivat kiinnittää huomiota tarkasti kenen haltuun omaisuutensa antavat. Siihen osataan suhtautua Vivassa todella välinpitämättömästi.

        Toivottavasti tuo lääninhallituksen liiketoimintakielto pakottaisi muuttamaan toimintatapaa. Vaikka aika kevyeltä rangaistukselta kaksi viikkoa tuntuu.
        Olen tehnyt viimeisen kymmenen vuoden aikana puolenkymmentä asuntokauppaa. Viva on kyllä tähän mennessä ehdottomasti karmaisevin kokemus...varokaa hyvät ihmiset!!!

        Tätä keskustelua voi jatkaa pitemmässä keskustelussa:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&con ference=4500000000001946&posting=22000000034596440


      • Margolin
        Huijattu kirjoitti:

        Vivan toiminnasta on kokemusta kahden eri osto-/myyntitapahtuman osalta. Kun ostotoimeksianto on saatu väkisin allekirjoitettua alkaa myyntisuoritus jossa kaikki etukäteen sovittu unohdetaan. Toimeksiantoa tehtäessä ei ole aikaa kirjata mitä asunnon puoli-irtaimesta myydään ja mitä ei. Sitten tulee yllätyksiä kun kaupantekohetki lähestyy.

        Välittäjien ahneutta ei edes osata peitellä. Pääasia että kauppaa syntyy. Tyylipisteitä ei jaeta. Toivottavasti asuntojansa myyjät ihmiset osaisivat kiinnittää huomiota tarkasti kenen haltuun omaisuutensa antavat. Siihen osataan suhtautua Vivassa todella välinpitämättömästi.

        Toivottavasti tuo lääninhallituksen liiketoimintakielto pakottaisi muuttamaan toimintatapaa. Vaikka aika kevyeltä rangaistukselta kaksi viikkoa tuntuu.
        Olen tehnyt viimeisen kymmenen vuoden aikana puolenkymmentä asuntokauppaa. Viva on kyllä tähän mennessä ehdottomasti karmaisevin kokemus...varokaa hyvät ihmiset!!!

        Minua juuri huijannut sama firma. Laitatko lisää tietoa ko. tapauksesta?

        Muilla uusia kokemuksia?


    • ??

      Uudenmaan Viva Oy on toiminut välittäjänä noin vuoden.

      Kielto annettiin lääninhallituksen mukaan, koska liiketoiminnassa rikottiin toistuvasti lakia ja hyvää välitystapaa. Viimeksi liike ryhtyi välittämään uudiskohdetta, vaikka asuntokauppalain edellyttämät turva-asiakirjat eivät olleet kunnossa. Välitystehtävään liittyi Rikkilän mukaan useita muitakin lainrikkomuksia.

      Yritys valitti päätöksestä hallinto-oikeuteen. Yrityksen mukaan uudiskohteen kaupan ongelmat keskittyivät yhteen Helsingissä sijaitsevaan konttoriin ja kahteen asunnonvälittäjään, jotka eivät ole enää yrityksen palveluksessa.

      Hallinto-oikeus hylkäsi valituksen.

      Nyt lakkautetulle Viva-Kiinteistöt Oy:lle on annettu viime vuonna kaksi varoitusta ennen kieltopäätöstä. Saman yrityksen taustalla on aiemmin neljä varoitusta vuodesta 1998.

      Enin osa varoituksista on annettu kuluttajien tekemien kanteluiden perusteella.

    • ilari1234

      Täällä myös yksi Vivan huijaama. En suosittele kyllä kyseistä firmaa kenellekkään, täysin luokatonta "asiakaspalvelua", syytöksiä tulee, mutta kun kysytään perusteluja niin viesteihin ei vastata kuukausiin, penätään rahaa ilman perusteluja ja haukutaan. Käsittämätöntä, että tämmöinen yritys voi edes olla olemassa! Varokaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe