venäjän hirsimökit

mäntymetsä

onko kellää kokemusta Konamin tai jonkun muun Venäjältä tuovan firnan hirsirunko toimituksista.

30

14521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kroc

      Tietoa löytyy, kasaatko itse vai kasaus sisältyy tilaukseen?

      • Nimetön

        Vennäältä tullee ilmaset miehet laittaan pystyyn kun saavat kaupan.


    • saunat

      leseko tuo

      • tiedonhaluinen rakentaja

        Leseko oy tuo venäjältä puutavaraa ja hirsituotteita. Minkälainen ko. firma on kauppakumppanina, pitääkö sopimukset, toimitusajat, laatukysymykset ym havainnot toiminnasta ja luotettavuudesta otetaan kiitollisuudella vastaan. vastaa tänne tai sähköposti: [email protected]


      • kirmies
        tiedonhaluinen rakentaja kirjoitti:

        Leseko oy tuo venäjältä puutavaraa ja hirsituotteita. Minkälainen ko. firma on kauppakumppanina, pitääkö sopimukset, toimitusajat, laatukysymykset ym havainnot toiminnasta ja luotettavuudesta otetaan kiitollisuudella vastaan. vastaa tänne tai sähköposti: [email protected]

        ottaisin mieluummin täältä www.valkan.ee kun venäjältä,saa sellaisen kun haluaa ja varmasti perille toimitettuna.


      • ....
        tiedonhaluinen rakentaja kirjoitti:

        Leseko oy tuo venäjältä puutavaraa ja hirsituotteita. Minkälainen ko. firma on kauppakumppanina, pitääkö sopimukset, toimitusajat, laatukysymykset ym havainnot toiminnasta ja luotettavuudesta otetaan kiitollisuudella vastaan. vastaa tänne tai sähköposti: [email protected]

        No ostin heinäkuussa hirsikehikon hintaa 2490 e ja lupasivat toimittaa elokuun loppuun mennessä. Viime viikon tiistaina soitin ja tj. A. Tuohimaa kertoi, että viikon sisällä kehikko on Suomessa. Pitääpä soitella huomenna. Eli siis vastaus kysymykseesi; toimitusajat eivät ainakaan pelaa.


      • Rakennusmestari
        .... kirjoitti:

        No ostin heinäkuussa hirsikehikon hintaa 2490 e ja lupasivat toimittaa elokuun loppuun mennessä. Viime viikon tiistaina soitin ja tj. A. Tuohimaa kertoi, että viikon sisällä kehikko on Suomessa. Pitääpä soitella huomenna. Eli siis vastaus kysymykseesi; toimitusajat eivät ainakaan pelaa.

        niin ei pidä pettyä vaikka ei saisi kehikkoa ikinä.
        Pääasiahan on, että on saanut ostaa halvimmalla hinnalla.
        Eiks nii?


      • Janis Petke
        Rakennusmestari kirjoitti:

        niin ei pidä pettyä vaikka ei saisi kehikkoa ikinä.
        Pääasiahan on, että on saanut ostaa halvimmalla hinnalla.
        Eiks nii?

        hurrata tuolla hinnalla.
        Varmasti kohta joku tarjoaa vielä halvemmalla.
        Ei sekään tietenkään sitä mökkiä koskaan toimita, mutta se onkin eri tarina se...


    • ....

      Eilen olin yhteydessä Lesekoon ja sieltä kerrottiin, että ensi viikon tiistaina hirsikehikko saapuu Suomeen. Tilasin hirsikehikon Kulhon rautakaupan kautta ja sieltä olivat myös yhteydessä minuun tekemäni reklamaation johdosta. Olen maksanut koko toimituksesta etukäteen 20 % eli jotain reilu 600 e, koska tilasin myös täysosatoimituksella käymälän. Käymälä on jo toimitettu Kulhon rautaan (ja odottelee hirsikehikkoa), joten jos tuo hirsikehikko ei tulekaan, onpahan ainakin jotain vastinetta rahalle mikäli kaupan purku ei onnistu. Sen verran kyllä olen selvitellyt, ettei Lesekolla ole ollut mitään maksuhäiriöitä aikaisemmin / ainakaan viimeiseen viiteen vuoteen.

      Viikonloppuna ajattelin jo pikku riskilläkin aloittaa pohjien teon.

      • Rakennus insinööri

        Jos ei Lesekolta tuu mitään, niin onhan täällä kotimaas työttömiä kehikon tekijöitä pilvin pimein, jokka kilipaaloo keskenänsä myös hinnoilla kuka halavimmalla teköö, ja teköövät Samalle kivijalaalle samalla pohojalla samanlaasen mökin.
        Mun miälestä Kontioki on ruvennu teköhön halavalla, alle omien kustannusten.
        Laskin mennä viikolla Kontion tarjoamaa urakkaa, ku olis pitäny päästä sen hinnan alle jotta olisin saanu kaupan.
        Mutta eihän sen hinnan alle tarjousta saanu menöhön ku siinä oli laskettu vaan työ, eikä v'ärkkiä ollu hinnootettu ollenkaa. Kontiolle se kauppa meni, kun niillä on enempi varaa tehrä lahjootuksia asiakkahille.


      • Ryöstöhinnoittelua
        Rakennus insinööri kirjoitti:

        Jos ei Lesekolta tuu mitään, niin onhan täällä kotimaas työttömiä kehikon tekijöitä pilvin pimein, jokka kilipaaloo keskenänsä myös hinnoilla kuka halavimmalla teköö, ja teköövät Samalle kivijalaalle samalla pohojalla samanlaasen mökin.
        Mun miälestä Kontioki on ruvennu teköhön halavalla, alle omien kustannusten.
        Laskin mennä viikolla Kontion tarjoamaa urakkaa, ku olis pitäny päästä sen hinnan alle jotta olisin saanu kaupan.
        Mutta eihän sen hinnan alle tarjousta saanu menöhön ku siinä oli laskettu vaan työ, eikä v'ärkkiä ollu hinnootettu ollenkaa. Kontiolle se kauppa meni, kun niillä on enempi varaa tehrä lahjootuksia asiakkahille.

        Tätä hintaa minä ihmettelen kerta toisensa jälkeen. Miksi sen puun hinta kasvaa moninkertaiseksi Suomessa sen jälkeen kun se sahalta viedään höylään ja tuote ei olekkaan lankkua vaan "hirttä"?

        Itse ostin 3*8" lankkua johon höyläämöllä ajatin siihen viisteet ja tuplahuulen. Nopeaa toimintaa. Ja lopputulos oli tuplahuulloksella olevaa "höylähirttä" jonka metrihinta oli 2,20e/m. Hinta olisi ollut halvempi jos olisin ostanut vain kuitupuuta ja veistänyt siitä, mutta ajattelin että ensimmäinen liiteri/vaja/vierasmökki saisi olla vähän siistimmän näkönen.

        No, viikon päivät sahailin salvoksia ja nostelin lankkuja. Tuloksena 26 neliöinen kehikko. Katovasatkin tein samasta tavarasta joten katosta tuli tukeva. Ja sinne mahtuu aikanaan paljonkin eristettä. Kun vajaan hankki peltikaton, rännit ja syöksytorvet sekä leka-harkot perustukseksi ja öljysi sen molemmin puoli tummaksi, tuli hintaa koko laitoksele 690e.

        Kun nyt katsoo "tarjouksia" missä on 10-15 neliön kehikko ilma lattiaa, niin sekin maksaa jo 900e. Ja nykyrakennussääntöjen mukainen varasto pihan perälle, sekin maksaa 5800e. Eikä siinä ole edes kaikkea sitä mitä itselläni.

        Miksi Suomessa on aina niin että vähittäismyyntihinnasta 90% on voittoa? Jos nämä "työttömät timpurit" olisivat vähänkin edullisempia niin en minä olisi itse sitä tehnyt. Mutta kun kahden miehen porukalle ei satanen tahdo riittää tuntipalkaksi. Niin laskin että vaikka minulla menee neljä päivää enemmän aikaa, se kannattaa taloudellisesti.

        Ehkä kuvaavaa Suomen rakennusteollisuudelle on vanhempien timpureiden sanonta:"Kyllä sillä rahaa on joka rakentaa". Ja sitä koitetaan saada itselle niin paljon kuin mahdollista. Tietysti, jokainen porras ryöstää parhaansa mukaan. Eikä kukaan ymmärrä että se kiihdyttää inflaatiota sekä puree jokaista ahnetta persuksiin. EI heti, mutta joka vuosi loppuelämän, parin vuoden jälkeen.

        Voin vain suositella näissä pikkurakennuksissa omaa työtä ja hoksottimia. Ja isommissa: Valitkaa ulkomaalainen jos ei Suomalainen muka pysty tekemään halvemmalla. Totuus on että yhdestä tukkipuusta metsänomistaja saa 50e. Ja siitä tehdään 3 pyöröhirttä. Tai sitten 72m 2*4" ja 12m 2*8"/3*8". Miksi siis yksi pyöröhirsi kuorittuna ja lovettuna maksaa 200e?


      • UkkoXXX123
        Ryöstöhinnoittelua kirjoitti:

        Tätä hintaa minä ihmettelen kerta toisensa jälkeen. Miksi sen puun hinta kasvaa moninkertaiseksi Suomessa sen jälkeen kun se sahalta viedään höylään ja tuote ei olekkaan lankkua vaan "hirttä"?

        Itse ostin 3*8" lankkua johon höyläämöllä ajatin siihen viisteet ja tuplahuulen. Nopeaa toimintaa. Ja lopputulos oli tuplahuulloksella olevaa "höylähirttä" jonka metrihinta oli 2,20e/m. Hinta olisi ollut halvempi jos olisin ostanut vain kuitupuuta ja veistänyt siitä, mutta ajattelin että ensimmäinen liiteri/vaja/vierasmökki saisi olla vähän siistimmän näkönen.

        No, viikon päivät sahailin salvoksia ja nostelin lankkuja. Tuloksena 26 neliöinen kehikko. Katovasatkin tein samasta tavarasta joten katosta tuli tukeva. Ja sinne mahtuu aikanaan paljonkin eristettä. Kun vajaan hankki peltikaton, rännit ja syöksytorvet sekä leka-harkot perustukseksi ja öljysi sen molemmin puoli tummaksi, tuli hintaa koko laitoksele 690e.

        Kun nyt katsoo "tarjouksia" missä on 10-15 neliön kehikko ilma lattiaa, niin sekin maksaa jo 900e. Ja nykyrakennussääntöjen mukainen varasto pihan perälle, sekin maksaa 5800e. Eikä siinä ole edes kaikkea sitä mitä itselläni.

        Miksi Suomessa on aina niin että vähittäismyyntihinnasta 90% on voittoa? Jos nämä "työttömät timpurit" olisivat vähänkin edullisempia niin en minä olisi itse sitä tehnyt. Mutta kun kahden miehen porukalle ei satanen tahdo riittää tuntipalkaksi. Niin laskin että vaikka minulla menee neljä päivää enemmän aikaa, se kannattaa taloudellisesti.

        Ehkä kuvaavaa Suomen rakennusteollisuudelle on vanhempien timpureiden sanonta:"Kyllä sillä rahaa on joka rakentaa". Ja sitä koitetaan saada itselle niin paljon kuin mahdollista. Tietysti, jokainen porras ryöstää parhaansa mukaan. Eikä kukaan ymmärrä että se kiihdyttää inflaatiota sekä puree jokaista ahnetta persuksiin. EI heti, mutta joka vuosi loppuelämän, parin vuoden jälkeen.

        Voin vain suositella näissä pikkurakennuksissa omaa työtä ja hoksottimia. Ja isommissa: Valitkaa ulkomaalainen jos ei Suomalainen muka pysty tekemään halvemmalla. Totuus on että yhdestä tukkipuusta metsänomistaja saa 50e. Ja siitä tehdään 3 pyöröhirttä. Tai sitten 72m 2*4" ja 12m 2*8"/3*8". Miksi siis yksi pyöröhirsi kuorittuna ja lovettuna maksaa 200e?

        Varmaan kuljetukset edestakaisin hintavia. Kai matkaa voi tulla helposti monin paikoin 50 km/suunta.
        Itselläni on täällä tukkeja kasassa. Olen miettinyt, onko tässä enää järkeä sahauttaa niistä lautoja tai patiiseja. Suurin osa on myrskyn kaatamia, jotka karsin ja pätkin itse 4 metrin tukeiksi. Osasta tuli polttopuita ja osasta pitäisi tehdä sahatavaraa. Ripeä traktorimies teki töitä päivän, kun toi metsäkärryllään useita kuormia vajaan 500 m päässä olevalta palstalta. Tuossa nuo tukit ovat seisseet jo 2-3 vuotta. Ne ovat osittain kuorittukin, mutta ei niitä pirukaan siirtele mihinkään käsin tukkisaksilla (lähes eläkeikäisen ukon voimin).


    • ....

      Kehikko tuli eilen illalla ja tänään viisi varvia kasattu. Hyvältä näyttää... Muillakin läheisillä mökkihöperöillä kovasti kiinnostusta vastaavanlaiseen kehikkoon / vastaavaan hintaan, kun ovat käyneet katsomassa. Toimitus oli kylläkin myöhässä ja siitä aiheutui hieman lisäkuluja. Tästä tod. näk. pitää periaatteen vuoksi pikkuisen nipistää hintaa alaspäin, mutta kyse on kuitenin jostain kympeistä. Joten kokonaisuutena hinta ( ), laatu ( ), sovittu toimitusaika (-) eli summa summarum 2-1 ja voisin ajatella jatkossakin asioivani ko. firmassa.

      • MP

        ITSE TILASIN SAMASTA FIRMASTA VIIMETALVENA 2 ISOA KEHIKKOA JOTKA SAIN 3KK ETUAJASSA. HINTA JA LAATU MAINIO.
        ELIKKÄ AIKA TURHAA VINKUMISTA TUOMMOISISSA NAPPIKAUPOISSA. POHJIEN TEKO KANNATTAA ALOITTAA ENNEN HIRSIEN TULOA TONTILLE.


    • Eepi Nummelasta

      (lyhennetty versio kun edellinen lähetys tais jäädä ´eetteriin´)

      Ei mullakaan suurempia valitteluja Lesekon suhteen ( 50m2 mökinmittainen miehenkäveltävä parvi /ullakkotila, hirsi21cm halk.)mökkitoimituksesta.
      Toimitus tuli tasan ajallaan tontille; olin varannut nosto-/purkukaluston (=keskiraskas kaivuri) , josta informoin hirsitoimittajaa/kuljetusliikettä ajoissa ja varmistin toimitusajan edeltävänä päivänä. Kannattaa varmaan tilata mökki
      suoraan firmalta niin jää rautakaupat ja muut sählärit välistä pois. Päädyin ko. sortavalalaiseen hirteen, kun en saanut kotimaisilta valmistajilta varmaa tietoa, mitä itsesuunnittelemani mökin hirsitoimitus tulisi maksamaan. Mittatarkka kehikko tuli Lesekolta tekemieni rakennuslupakuvien perusteella; kotimaiset olisivat vaatineet jos mitä välikäsiä selventämään mokkini rakenne-
      yksityiskohtia jne..
      Jos on omaskitsaama suunnitelma, kannattaa tehdä hirsikehikkotilaus ajoissa, ja pyytää hirsikuvat tarkistettavaksi, ovatko ne sellaiset kuin piti.
      Itse tein pieniä suunnitelmamuutoksia ihan loppumetreillä, mutta eivät menneet perille ja sain kunnon rahallisen hyvityksen pienistä fiboista.
      Hirsien sorvipintalaatu myös oksien kohdalta moitteeton, salvokset tiukat ja saumatiivistenauhat allergiatestattua kotimaista.
      Mökkini pystytti paikallinen ammattimies ´hiabbeineen´ , mikä tietysti edesauttoi ´projektin´ onnistumiseen; pientä lisätyötä ja suukopua tosin tuli tapitusten riittävyydetä, mutta ihan ok. -juttu.......
      ps. jos aikoo pystyttää mökkinsä itä-rajan tuntumaa, kannattaa tarkistaa rakennussanaston ´terminologiaa´: tää paikallinen hirsimestari puhui mökin ´läjäämisestä´ tarkoittaen sillä mökin ´pystytystä´; meikäläiselle tuli heti aluksi mieleen mökin ´läjään lyöminen´ eli hajottaminen, mutta siitähän ei ollut kysymys!
      vain omia kokemuksia yhden
      hirsikehikkotoimituksen perusteella; Erkki Laakso

    • Hirret

      Meille hirret tuli 2 kk myöhässä. Oli ongelmia purkamisen kanssa, koska oli satanut n. 40 cm lunta edellisenä päivänä. Seuraavana kesänä alkoi pystytys. Jotkut hirret olivat tummuneet aika paljon ja ne puhdistuivat kuitenkin Kloriitti Forten avulla. Pystytys onnistui hyvin, ainoastaan päädyistä puuttuivat yhdet ylimmät hirret, mutta ne sai tehtyä paketissa tulleista ylimääräisistä hirsistä. Nurkat laitettiin suoriksi, mutta koska hirsiä ei kuivata Venäjällä, vaan ne ovat märkiä, niinpä kaksi nurkkaa vääntyi ja seinä pullistui. Lisäksi vielä, jos huonoja puolia haetaan, niin harja oli sivussa n.10..15 cm. Tämä aiheutti parven oven ja ikkunan kanssa vaikeuksia, koske ne olivat myös sivussa.
      Hirret ovat siistejä, mökki on näyttävän näköinen ja sisätilat ovat hyvin suunniteltu. Selkeät pystysohjeet ja koko pakettina aivan ok.

    • Mökinrakentaja

      Itse tilasin Venäjältä tänä vuonna lamellihirsimökin kehikon omien kuvien mukaan suoraan toimittajalta ilman välikäsiä. Tuotteen laatu on erinomainen, toimituksessa ei ollut puutteita ja asiointi sujui helposti englannin kielellä. Kustannussäästö oli melkoinen etenkin ottaessani ikkunat&muuta puutavaraa samaan toimitukseen. Voin suositella vahvasti.

      • Mökki2017

      • Mökinrakentaja
        Mökki2017 kirjoitti:

        voisitko laitta mulle tietoa sähköpostiin mistä tilasit mökin?
        [email protected]

        Lähetin vastauksen s-postiisi.


      • Pekka.suv

        Jospa minullekin lähettäisit lisäätietoja kyseisestä mökistä [email protected]
        Kiitos jo etukäteen!


      • DIMITRI23

        Moi. Olen myös kiinnostunut hirsikehikosta Venäjältä . Voisitko laittaa minullekin lisää tietoa. [email protected]


      • Onkka

        Lähettäisitkös minullekin tiedon toimittajasta: [email protected], tekivätkö myös pystytyksen ja sisältyikö kalustoa toimitukseen?


      • Semilja

      • 773322111

        Saako sieltä lämpöeristyspaketilla, lohenpyrstönurkilla olevaa talonrunkoa.
        Kerrotko, jos saa.

        t. OippaH

        P.s. Hakisin itse, samalla kun käyn tankkaamassa.


      • haeihmeessä
        773322111 kirjoitti:

        Saako sieltä lämpöeristyspaketilla, lohenpyrstönurkilla olevaa talonrunkoa.
        Kerrotko, jos saa.

        t. OippaH

        P.s. Hakisin itse, samalla kun käyn tankkaamassa.

        Saa.

        Mikäköhän siinä on, kun pitää uskotella hirressä olevan jotain ihmeellisiä voimia ja vain lestadiolaisten pystyvän hirrestä valmistamaan?!?!


      • KimEfimov

        Voisitko meillekin lähettää firman yhteistiedot mistä tilasin kehikön
        [email protected]


      • Joonaskäkriäinen

        Moro. Voisiko ystävällisetsi pistää ihan tähän palstalle muutaman nimen/linkin näistä venättän valmistajista. Kiitos suuri.


      • suunnittelu

    • Rakmest4CMinPlus

      Suomalainen, painumaton hirsitalo, lisäeristyspaketilla. Paketilla jossa tehdas pystytää talon, asentaa katon ja ovet sekä ikkunat. Ostaja tilaa välittömästi kehikon pystytyksen jälkeen maalarit, jotka vetävät hirrenpintaan homenestolitkut ja pintavärin. Tuon kaiken jälkeen on helppo jatkaa rakentamista, oman paikkakunnan rakentajien avustuksella. Keitä he ovat on selvitetty jo vuosi ennen taloprojektia. Pilkunviilaajia löytyy, mutta heidän saanti "meidän työmaalle", pitää sopia jo edellisenä vuonna. Itse palkkaisin myös jonkun apumiehen, joka pitää rakennustyömaan siistinä. Nuorinainen(tyttö) koulun jälkeen imuroimaan ja rikkalapioimaan paikkoja kuntoon, pari tuntia illassa 10€/tunti. Ammattimiehet arvostavat sitä, että aamulla kun menevät työmaalle, siellä on paikat kunnossa. Isäntä voi siivota pihan, että siellä on turvallista liikkua. Tasan vuosi, niin kaikki on ohi.

      • Fiat131

        Juuri noin. Lisäksi kunnon valvoja, eläkkeellä oleva rakennusmestri.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe