Laserleikkaus Oulussa?

lasik

Hei,

eli tarkoituksena olisi mennä silmien laserleikkaukseen Oulussa ja haluaisin vähän vertailutietoa kahdesta paikasta siellä, eli ODL:sta ja Laser-Poruksesta. ODL:ssa on käytössä Zyoptix 100 Lasik ja toisessa Allegretto wave, kumpi näistä on parempi laitteisto? Entäpä sitten hoito yleensä näissä paikoissa? Kokemuksia näistä myös mielellään kuuntelen.

9

10562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ODL

      Kävin ODL:ssä Zyoptix 100 lasik leikkauksessa 24.1.08 ja näen todella terävästi nyt ja näkö oli jo seuraavana päivänä tosi hyvä.Tuo Zyoptix lasik korjaa pienimmätkin vääristymät ja eikä sen pitäisi hämäränäköä huonontaa niinku tavallinen lasik monesti huonontaa, minulla ehkä parani hämäränäkö.Lääkäri on siellä kokenut ja rauhallinen ammattilainen.Saamaani palveluun olen tyytyväinen ja voin suositella.Tuosta toisesta mainitsemastasi tekniikasta en tiedä mutta uskoisin että zyoptix lasik on suositumpi.

    • femtolasik

      Odota kunnes tulee femtolasik mahdolliseksi Oulussa. Se on parhain.

      • femto

        ei se parempi ole


    • kait

      nämät molemmat sairaalat omia laitteitaan parhaimmiksi kehuu.:) Mutta käsittääkseni molempien laitteet on ihan yhtä hyviä. Itse kuitenkin kävin lasikissa ODL:ssä koska he antavat "leikkaustakuun". Elikkäs voit leikkauttaa silmät samaan hintaan vuoden sisällä jos tarvis vaatii. Mulla kaikki meni erittäin hyvin joten en voi muuta kuin olla tyytyväinen.

    • laite

      Nuo laitteistojen manuaalithan voi tarvittaessa lukea jenkkilän terveysviraston sivuilta (U.S. Food and Drug Administration). Itse valitsin kuitenkin leikkauspaikan ihan muun kuin laitteiston mahdollisen paremmuuden mukaan. Käytännössä kyselin kummastakin paikasta tiettyjä yleisiä asioita silmäleikkauksesta ja vertasin saatuja vastauksia Silmälääkäriliiton käypä hoito -suositukseen. Tämän perusteeella päätös kumpaan menen silmäni leikkauttaan oli itselleni erittäin selvä. Enkä ole päätöstäni katunut leikkauksen jälkeen.

      • kävit?

        ???


      • laite
        kävit? kirjoitti:

        ???

        Laser-Poruksessa mutta tunnen toki useamman henkilön jotka ovat käyneet onnistuneessa leikkauksessa myös ODL:lla. Itse kuitenkin suosittelen kaikille leikkaukseen aikoville tutustumista siihen käypä hoito -suositukseen (taittovirheiden kirurginen hoito) ja olemaan yhteydessä mahdollisiin leikkauspaikkoihin ennen päätöksen tekemistä.


      • muuta!
        laite kirjoitti:

        Laser-Poruksessa mutta tunnen toki useamman henkilön jotka ovat käyneet onnistuneessa leikkauksessa myös ODL:lla. Itse kuitenkin suosittelen kaikille leikkaukseen aikoville tutustumista siihen käypä hoito -suositukseen (taittovirheiden kirurginen hoito) ja olemaan yhteydessä mahdollisiin leikkauspaikkoihin ennen päätöksen tekemistä.

        Kiitos vastauksesta, itse olen Etelä-Suomesta, oli mun moka kun en huomannut että kyse oli nimen omaan Oulun paikoista... Mutta onnittelut onnistuneesta leikkauksesta!


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe