Pussihousut

yhdistys

Nilsiällä ovat ukot perustaneet pussihousuyhdistyksen jo 15 vuotta sitten. Tarkoitus on nostaa tai pitää yllä vanhaa perinteistä pukeutumista pussihousuihin ja saappaisiin / lapikkaisiin. (savon Sanomat 24.1.2008). Tuota perinnettä voisi elvyttää muuallakin. Mites ois Kymnlaksolaiset ? Suomalaisten ukkojen vanhan pertinteen elvytys ja ylläpito - perustetaanko Nilsiän pussihousuyhdityksen alajaosto ?

19

2880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdistys

      Saapashousut eli pussihousut yhdistys Nilsiän ulkopuolella ei näyttänyt ottavan tuulta purjeisiin tämän palstan kautta. Joten taidanpa lopettaa tämän seuraamisen tähän. Jos joku nyt vielä saattuu ihan lähiaikoina innostumaan niin voihan sähköpostia laittaa nimimerkille
      hjalmari.ek(at)pp.inet.fi keväisin terveisin Jallu

    • Pussihousuissa

      Tämähän on hyvä idea. Perinnevaatetus kunniaan. Itselläni useammatkin.

      • pussihousut

        ..eihän tää juttu etene jos ei sen kummemmin regoida. postiosoite on tossa ketjun alussa.


      • pussihousu-ukko
        pussihousut kirjoitti:

        ..eihän tää juttu etene jos ei sen kummemmin regoida. postiosoite on tossa ketjun alussa.

        asiasta kiinnostuneiden kokoamista...ei viel' montaakaan halukasta aktiivia mutta idea on hyvä ja kannatettava.. innostuneet voivat laittaa viestiä pussihousut at googlemail.com...


      • heimo.k
        pussihousu-ukko kirjoitti:

        asiasta kiinnostuneiden kokoamista...ei viel' montaakaan halukasta aktiivia mutta idea on hyvä ja kannatettava.. innostuneet voivat laittaa viestiä pussihousut at googlemail.com...

        minullakin on monet naisten pussihousut toiselta nieltä ratsarihousut ja pidän pitkävartisten korkokumisaappaitten kanssa sekä ulkoilen. Pidän muuntekin naisten asuja ja korkokumisaappaita.
        Pussihousut ja niitten harrastajat kiinnostaa ja yhdistys.


    • pussihousut nytkin

      Olen itse vanhanajan. Perinnettä kunniottava japidän paljon pussihousuja ja saappaita jalassani ja komiat on kun näkee naapurillakin samanlaiset.huomasin että on tämmöinen kun pussihoust yhdistys mökkikunnassani olisihan mukava kuulla enemmän asiasta ja olisikos mahdollista päästä mukaan porukkaan.olipas mukava humata että muitakin pussihousumiehiä on ja käyttäjiä tulisi lisää ja yleistyisi ihan arki käytössäkin.

      • pussihousu-ukko

        Hae googlesta Nilsiä pussihousukerho - löytyy kaupungin sivuilta - sieltä saat yhteystiedot .


    • kyllä mulle kelpaa

      Meillä kyllä aitassa vaikka kuinka monet pussihousut sarkaisena ja diakonaali kankaasta.tosi vanhoja mutta aivan rässättyinä kuin uusia.kunnon vanhanajan paksua tiakonaalia ja isoilla pusseilla. Todella mukavan miellyttävät päälläpitää.koetteleppas sinäkin.

      • pussihousu-ukko

        Jos niitä on siellä aitassa ylenmäärin, niin pannaan kiertoon. Aina silloin tällöin joku kyselee mistä niitä saisi . Yhteistyö terveisin pussihousut at googlemail.com


    • Big Red Balls

      Mullakin on pussit housuissa. Pitääkö nyt sitten liittyä siihen yhdistykseen?

    • Juu?

      Juu, komiat on pussihousut!

      Armeijassa niitä jaeltiin ja hyvin ne nahkasaappaitten kanssa sopi, nääs!

    • yt

      joo

    • RaiBe !!

      Kyllä miehellä pitää olla kunnon pussihousut ja kiiltävät jatsarit. Tilasian tehtaalta uudet jatsarit ja on kyllä komeet kengät. Pussihousut (diagonaalia) kävin ostamassa Tampereen ja Lahden välillä olevasta myymälästä (uudet) Sitten ostin uuden taskukellon ja "vilttihatun" Liivit ei ole kuin ,, pitäisi,,mutta kyllä nekin löytyy vielä. OLen kuullostellut että löytyykö Lahdestä toista "meikäläistä" jolla olisi samalaiset asut niin voisi marssia Lahden yö tapahtumassa tai markkinoilla. Nilsiässä on Pussihousu kerho,mutta ei ne taida myöntää "viisumia"ulkopaikkakuntalaisille,vaikka synnyin juuret ovat siellä päin.

      • jäsen n:o 3

        Kyllä meillä on porukkaa monestakin kaupungista tällä hetkellä yli 40jäsentä jäseniä otetaan Nilsiän markkina päivänä lokakuun viimeisen täyden viikon keskiviikkona iltapäivällä,


    • Kontio-Äijä

      Meikä-äijä lukeutuu ilmeisesti myöhäisemmän herännäisyyden miehiin, kun huomasin vasta äsken "Pussihousuyhdistys"-asian esilläolemisen ja asian olleen esillä jo v.2008. Kokeilin laittaa sähköpostia ketjun aloittajalle, mutta eipä tuo "hjalmari..."-emailin osoite enää pelittänyt. Asiahan olisi sinällään avan erinomainen. Sen verran voin kertoa omista viehtymyksistäni, että minä tykkään käyttää pussihousujen kanssa mieluiten Kontio-kumisaappaita. Mahdollisen yhdistyksen toiminnallisen alueen olisi hyvä olla yhtä tiettyä paikkakuntaa ja maakuntaakin hiukan laajempi "manttaalikunta" tai "Pussihousuläänitys".

      • pussihousu-ukko

        Asiaa on yritetty edistää, vaan kovin on vähäinen joukko ja etäälle hajaantunut. "Pussihousuläänitys" näyttää olevan liki puolivaltakuntaa. Jos aihe edelleen kiinnostaa voi sitä s-postia pistää laatikkoon pussihousut(at)gmail.com .


    • Mr_mika

      Olen etsinyt itselleni pussihousuja, mutta vielä ei ole riittävän isoja tullut vastaan... kele...

      [email protected]

      • pussihousujen kättäjä

        Minulta kyllä löytyisi ehkä isoja kokoja sarkaisena ja diakonaalisina.mutta miten saa yhteyden.


    • Anonyymi

      Pussihousut on väärä sana. Oikeasti on kiinnostusta saapashousuihin. Pussihousut ovat naisten housumalli. Miehet käyttävät saapashousuja. Mieluiten sarkaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe