Yläaste poissaolot

yli100h

Olen 7k.

Mulla on poissaoloja kertynyt tähän mennessä yli 100tuntia ja opettajat ovat alkaneet epäillä lintsaamista, mutta näin ei ole.

Mutta asiaan: Onko vaaraa jäädä luokalle tai joutua johkin nuorisokouluun mikä nyt onkaan ja kuinka helposti joutuu käymään kesällä koulua?.

tää asia on vaivannu jo pitkään. Toivottavasti moni vastaisi tähän:)

62

18855

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikerijellona

      Jos sulla ei ole lintsaamisia, niin mitä sitten? Jos on ihan "laillinen" lupa, niin eikun vaan pistää vanhemmat selittämään ihan kiltisti.
      Sata tuntia on aika hurja määrä, jos olet käynyt seiskaa(?) vasta alle puolivuotta.

      Jos et jää jälkeen, teet varmasti annetut asiat, kokeet yms., ei pitäisi olla mtn estettä sille ettetkö pääsisi ylemmälle luokka-asteelle.
      Jos taas laiminlyöt tehtäväsi, voi asialla olla helposti kääntöpuoli.

      • yli100h

        Mulla on usein kuumetta ja kovaa päänsärkyä
        mutta vanhemmatkaan ei usko poissaolojen syitä.


      • mayura
        yli100h kirjoitti:

        Mulla on usein kuumetta ja kovaa päänsärkyä
        mutta vanhemmatkaan ei usko poissaolojen syitä.

        Oot vähän kuin mä. Oon kipee suunnilleen 365 päivää vuodessa, mutta pakko se silti kouluun on mennä. Usein 39 asteen kuumeessakin pompin koulussa, vasta kun on olo sietämätön, lepään päivän kotona. Poissaoloja on tällä luokalla tullut vähän päälle 60 tuntia, ja sen takia jo jouduin luokanvalvojan kuulusteluun lintsaamisesta. Kiva. Onhan se hyväksyttävä syy jos on esim. paha migreeni! Sillehän ei voi mitään. Kuume taas on jo siinä ja siinä.. Koita jäädä vähemmän kotiin vaikka olisitkin kipeä. Luokalleen ei jätetä kauheen helpolla, mutta jos tuo sama tahti poissaoloissa jatkuu, saatat hyvinkin jäädä. Tsemppiä nyt!


      • pohojanmaalainen!
        mayura kirjoitti:

        Oot vähän kuin mä. Oon kipee suunnilleen 365 päivää vuodessa, mutta pakko se silti kouluun on mennä. Usein 39 asteen kuumeessakin pompin koulussa, vasta kun on olo sietämätön, lepään päivän kotona. Poissaoloja on tällä luokalla tullut vähän päälle 60 tuntia, ja sen takia jo jouduin luokanvalvojan kuulusteluun lintsaamisesta. Kiva. Onhan se hyväksyttävä syy jos on esim. paha migreeni! Sillehän ei voi mitään. Kuume taas on jo siinä ja siinä.. Koita jäädä vähemmän kotiin vaikka olisitkin kipeä. Luokalleen ei jätetä kauheen helpolla, mutta jos tuo sama tahti poissaoloissa jatkuu, saatat hyvinkin jäädä. Tsemppiä nyt!

        Eipä järki päätä pakota. Missäpäin suomea saa koulussa hyppiä sairaana? Kyllä ihimettelen ja suuresti. Pitäis olla vähän järkiä päässä tuon ikäisellä. Ei paljo omaa eikä varsinkaan muiden terveyttä aatella


    • 102h pois

      joo mä oon ollu 102h pois koulusta, puolet lintsannu ja oon aina ala asteillaki ollu nii paljo jote ei kantsii huolehtia

      • pelottava_tulevaisuus

        Luin näitä kommentteja, kysyn kaikilta:
        Mitä aiot tulevaisuudessa tehdä?
        Miksi et jaksa käydä edes peruskoulua?
        Miten ammatillinen koulutus ja työelämä?
        Kenen kuvittelet sinua elättävän?
        Onko kriminaalin ja sossupummin ura kaikkien tavoitteena?


      • Äitisoli

        Näin 10v myöhemmmi


      • Juuuuuu
        pelottava_tulevaisuus kirjoitti:

        Luin näitä kommentteja, kysyn kaikilta:
        Mitä aiot tulevaisuudessa tehdä?
        Miksi et jaksa käydä edes peruskoulua?
        Miten ammatillinen koulutus ja työelämä?
        Kenen kuvittelet sinua elättävän?
        Onko kriminaalin ja sossupummin ura kaikkien tavoitteena?

        Noi ”seiskaluokkalaiset” on nyt 23v ja ehkä jo työelämässä!


      • Anonyymi

        Mieluummin haudassa. Noista olmeista ei työelämään ole. Ainoa mihin pystyvät on sossun luukulla asioiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin haudassa. Noista olmeista ei työelämään ole. Ainoa mihin pystyvät on sossun luukulla asioiminen.

        Ekhä silloin ku naisen hakaaminen oli normi asia vitun kiviaikana nyyään ei oiken katota numeroita ehkä jossain mutta asiat muuttuu ja sossu asioita ei vain lajitella poissaoloista ja sä haluat ihmisen olla haudassa koska on paljon poissa mee ite sinne hautaan jos tollaisella miellellä oot tän maa pallon päällä


      • Anonyymi
        pelottava_tulevaisuus kirjoitti:

        Luin näitä kommentteja, kysyn kaikilta:
        Mitä aiot tulevaisuudessa tehdä?
        Miksi et jaksa käydä edes peruskoulua?
        Miten ammatillinen koulutus ja työelämä?
        Kenen kuvittelet sinua elättävän?
        Onko kriminaalin ja sossupummin ura kaikkien tavoitteena?

        =metsä koen kuski/ rekka kuski
        = perus koulu on perseestä varsinkin 7-9
        =ihan ite työllä elätän itseni


      • Anonyymi
        pelottava_tulevaisuus kirjoitti:

        Luin näitä kommentteja, kysyn kaikilta:
        Mitä aiot tulevaisuudessa tehdä?
        Miksi et jaksa käydä edes peruskoulua?
        Miten ammatillinen koulutus ja työelämä?
        Kenen kuvittelet sinua elättävän?
        Onko kriminaalin ja sossupummin ura kaikkien tavoitteena?

        Tässähän oli kyseessä myös ihan oikea sairastelu. Silloin kannattaisi kysyä, mikä on yhteiskunnassa, koulumaailmassa vinksallaan, että sairaanakin ON pakko osallistua. Tätä pakkoa ilm opetetaan jo koulussa, että osaa työelämässäkin raahautua sairaana paikalle.


    • eods

      Itellä oli 8 lk. reilut 300 tuntia poissaoloja, eivät jättäneet luokalle,eivätkä laittaneet nuorisokouluun (en ole ikinä kuullutkaan.)
      eikös tuo ole aika vähän sinäänsä?
      Riippuu tietenkin koulunne käytännöstä käsitellä poissaoloja.

    • 118tuntia

      118 tuntia mulla poissaoloja... selvitettyjä sellaisia.. eipä ole tullut mtn sanomista asiasta.

    • Ros..

      mulla on 200 tuntia poissaoloja, ja ei kukaan ei oo onneks viel mitää sanonu,mut kyl mun luokanvalvoja ei välitä ollenkaa meiän luokan jutuista, mul luokalla on viel yks tyttö, kenellä on n. 300 poissaoloa ja jotkut opettajat ovat jo sanoneet siitä hänelle jtn... ja käyn 8.luokkaa
      ja tää kesä vois tulla jo vähään nopeemmin...

    • ei kai laske

      onks vaaraa et aineiden arvosanat laskee ku on paljon pois koulusta (selvitettyjä poissaoloja)?

    • shamelessnoobs

      Hah itellä oli ysillä joku 300 poissaoloo, ja silti pääsin läpi. ALOITTELIJAT..

      • Anonyymi

        Onko totta


    • jeij

      seiskalla mulla oli päälle 200h poissaoloo ja nyt ku oon kasilla mulla on tähän mennessä vähän päälle 100h poissaoloi.. eikä opettajat oo hetkeekään epäilly lintsausta :)

      • jeij

        ^ ja siis noi ei todellakaan ole lintsauksia kaikki! kärsin tuolloin migreenistä jota ei tiedetty


    • kivakiva4

      Jos ette kerta lintsaa vaan olette kipeänä noin paljon, niin varmaan kannattaa selvittää msitä jatkuva sairastaminen johtuu tai miksi olo on niin voimaton ettei jaksa kouluun mennä. Jos kyse lintsaamisesta, niin kannattaa miettiä että haluaako siellä koululla pyöriä vielä vuosi sen jälkeen kun kaverit lähtee. Ehkei pelkällä lintsaamisella jää luokalleen, riippuu koulun käytännöistä, mutta kyllä kun arvosanat tarpeeksi laskee niin voi mennä vuosi uusiksi. Sitten kiva kun kaverit on ihan kokonaan toisessa porukassa. Kun itse olin yläasteella niin kyllä pari poikaa jäi luokalleen juurikin näiden syiden takia

    • eeeiii haittaaaaa

      mulla oli joskus 7:lla jotai 89-90 poissaoloo.
      syitä kotiin jäämiseen:ei ollu fiiliksiä lähtee kouluu,nenä vuoti&tukossa,yskää,päänsärkyy, jne.....
      :DDD

    • ...............

      yhtenä lukuvuonna noin 400 poissaoloo ja pääsin läpi ku arvosanat oli kuitenkin hyviä.

    • Joo'o

      Taidan olla muutaman vuoden myöhässä, mutta jos joku sattuu tätä palstaa vielä lukemaan ja arveluttaa omat poissaolot niin voin sanoo sen, että pelkkien poissaolojen takia ei voi jäädä luokalle. Sanomisieni tueksi lainaan opetushallituksen sivuilta suoraan kopioimaani pätkää.
      ''Lainsäädäntö ei sisällä säännöksiä siitä, että sairaudesta tai muusta syystä johtuva tietty määrä poissaoloja johtaisi automaattisesti luokalle jättämiseen tai jäämiseen. Luokalle jättämisen perusteita ovat perusopetusasetuksen (852/1998) mukaan vain hylätty vuosiluokan suoritus jossakin oppiaineessa tai yleinen huono koulumenestys.''

      Eli jos sulla on tarpeeks näyttöjä (esim. osallistut kokeisiin ja pääset niistä läpi) kaikista aineista niin pääset luokaltas :) Mut tokihan siellä koulussa ois suositeltavaa käydä sillä lukiossa, ammattikoulussa saatikka työelämässä ei tuu menestymään jos on jatkuvasti poissa.

      Ite käyn nyt lukion toista vuotta ja mulla oli yläasteella vähän vajaa 300tuntia poissaoloja (vitusti liikaa) sen takia, koska mun rima oli aika matala. Saatoin jäädä pois jos päätä hieman koski. Pääsin kuiteski peruskoulun kunnialla läpi sillä opiskelin itsenäisesti ja yläaste ei oo muutenkaan mitään mystiikkaa. Lukiossa kuiteski tuli hieman ongelmia nimenomaan poissaolojen takia, lensin ekana vuonna lähes kaikilta kursseilta ulos joten ei kai siinä auttanu ku käydä lukio kolmeen vuoteen ku ekaks aattelin että oisin suorittanu sen kahessa vuodessa.

      Kuiteskin, romaanini opetus oli se, että vaikka mitenkä väsyttäis aamulla mene kouluun ja peruskoulussa _pelkkien_ poissaolojen takia ei voi jäädä luokalle. ;)

      • Joo'o

        Niin siis mulla oli ysillä melkein 300tuntia^
        Koko yläasteesta ei varmuutta


    • Kipeenäolija

      No mulla on 118 tuntia poissaoloja.....kiva mutta minkäs sille voi ku on kipee?! Ja opetki valitaa :(

    • äiree vaan

      Joo...tääläki o yhen koululaisen huolestunu mutsi.....jolla poissaoloja enemmän ku laki sallii.....elikkä paljo.....enkä tiedä onko kipee vai ei.....mutta mitenkäs meet väittämään että et oo kipee.....pää....migreeniä....lääkitys....mutmutmut....tuola se taas sängys makaa..... :-( jatkosta e tiedä.....meinaa olla keinot vähis....että miettikääpäs te paljon poissaoloja hommaavat...että miltä vanhemmistanne voi tuntua......... kipeet on asia erikseen....

      • Tuore ylioppilas

        Migreeni voi ihan oikeasti johtaa tommoseen määrään poissaoloja, varsinkin jos siellä koulussa on muutenkin kurjaa. Stressi sekä vähentää intoa mennä sinne kouluun vähän särkysenäkin, että aiheuttaa niitä migreenikohtauksia. Mulla oli migreenin vuoksi puolen vuoden aikana 76 poissaoloa kun kohtauksia oli useampi viikossa. Yleensä aamupäivä vielä meni, mutta iltapäivällä oli pakko lähteä kesken pois tai olisin oksentanut.

        Kannattaa käyttää sitä mukulaa neurologilla, itse sain puolen vuoden estolääkityskuurin (Atacand), ja migreeni hävisi käytännössä kokonaan vuodeksi tai pariksi, nyt kohtauksia on muutama vuodessa. Tietty murrosiän loppuminenkin noita kohtauksia vähentää, joten ehkä nämä yhdessä on nyt saaneet aikaan tasapainoisemman lopputuloksen.

        Ja äidinkin muuten kannattaisi myös käväistä koulun penkillä, viestisi on kamalaa luettavaa jo pelkästään noiden pisteiden liikakäytönkin takia.


    • ossi

      vaikka lintsaisikki nii ei ne välitä :D tää on tosi juttu itellä oli ysin vikalla puoliskolla 178h poissa oloi ja se loppu siihe kun sain tsemppari stipendin :D kaikki on mahollista jos puhe lahjoja on ja pystyt selittämää

    • kouluunvikisemättä

      Joo itellä 170h poissaoloja ja niitä on kertyny kyllä vaikka mistä, oon 9lk ja seiskalla ja kasilla ollut myös paljon poissaoloja. Nyt on tuplattu poissaolot ja joutunu kaiken mailman palavereihin. Vaikka olen ollut pois ja en ikinä lue kokeisiinbtai tee läksyjä huolella saan samaoja koe tuloksia motä kaverit. En tiedä joudunko koulukotiin taikka jäänkö luokalle koska luvattomia poissa oloja on kourallinen. Jos on kokemuksia suurista poissa oloista ja palavereistä kertokaa mitä teille kävi

    • lintsari

      Sama tilanne itellä sairauden takii pois taino paniikki häiriön ja mua ei uskota et Ite oon ollu poissa 211h koulusta ja oon myös 7lk

    • voinkertoo

      mulla kertyi yläasteajalta rapiat 300 poissaolotuntia ja numerot silti keskivertoa paremmat:)

    • wolfy1100

      Mä olen ysillä ja mulla on 90 poissaoloo... En ole ylpeä mutta minkä sille voin että olen tullut kipeäksi...

    • arianagrande

      itellä 223 tuntia poissaoloja selkäni (skolioosin) takia ja oon ollu kipeenä!! 100 tuntia selän takii poissa ja 100 tuntia kun oon ollu kipeänä :((

    • Epistä13

      Minä olin syksyllä kahdesti poissa koulusta melkein perättäisten flunssien takia ja nyt oon taas ollut kaksi viikkoa flunssassa kotona, nyt ylittyi yli 100 ja koulussa ei uskota äitiä vaan vaaditaan todisteita. En oo ennen sairastanut sekä syys- että kevätlukukaudella, onko tää rikos?!

    • 7lk*

    • Erkki495

      Ite käyn kasia kolmatta kertaa poissaolojen takia

      • Anonyymi

        ja paskaa itel lähelle 900 poissaoloo kaikilta vuosilta 7,8,9 ja en jääny luokalle


    • Jokujonne8lk

      ite oon 8 lk ja on jtai 200 h luvallisii poissa oloi eikä oo tullu mitää

    • MullaOnki1000000Tuntii

      Ei se ny miittää lintsaa oo! Ellet tosiaan lintsaaa!

    • 0077

      En kyllä tajuu näitä ihmisiä ketkä täällä huutelee "ylpeenä" että joo "mulla päälle 300h poissaoloja" eikä paljoo kiinnosta tai että "opet ei vieläkään oo epäilly et lintsaan.." tottakai ne epäilee!! Jos meinaa ysiltä päästä joskus niin kannattais käydä koulua. Pahimmassa tapauksessa näitä poissaolijoita huostaanotetaan. Koulun tehtävä on huolehtia nuoren koulunkäynnistä ja poissaoloista ja selvitellä poissaolojen syyt. Ite oon 8lk ja mulla päälle 70 tuntia poissaoloja ja huolestuttaa tulevat arvosanat, pääseekö läpi..? Omien poissaolojen syynä on eniten migreeni. Jonka takia lääkärissä käyty ja lääkkeet saatu, muttei ne auta ja mun koulujärjestelmä on vähän enemmän tarkempi näistä joten täällä 50 tuntiakin on jo huolestuttavaa....

    • Rankkajätkä

      Opan zenkkäföö

    • Anonyymi

      itellä on nyt 300 tuntia tunteja kertyny ja yritän nyt päästä läpi aineista et pääsen sitten kasi luokalle!

    • Anonyymi

      on ne hurjia ollu ennenmuinoin 2008

    • Hei. poisssaoloja on paljon, mutta jos tuon kirjoituksen mukaan ne ei ole niin sanottuja "lintsaamisia", ajattelisin että vastaavan opettajan tai opon kanssa keskustelu olisi paikallaan. vanhempien kanssa olisi tietty hyvä käydä asiaa läpi, jos ois vaikka mahdollisuus että on väärinymmärys käynyt.Tuohon nuorisokouluun/ vai tarkoitanetko nuorisokotia? joutumiseen en nyt heti uskoisi, kun on useita muita keinoja selvittää, niin kuin yllämainitut. luokalle jäänti on sitten varmaan muistakin koulumenestyksestä kiinni, mut ei sekään eka vaihtoehto, mutta selvästikkin asia vaivaa eikä syyttä, niin koulussa tosin opo, kuraattori, luokanvalvoja, ovat ne henkilöt jotka luottamuksellisesti pitää käsitellä sinun asia ja omat vanhemmat on tietty hyvä pitää ajan tasalla, toivottavasti näistä on sinulle apua huoliisi. Hyvää joulun odotusta ja tsemppiä sulle. T Mikke Joensuun saapas

      • Anonyymi

        Hei Mikke! Viesti on vuodelta 2008 ja täällä välillä nousee jotain vanhoja viestejä. Tilanteet hänellä sekä muutenkin nykupäivänä varmaan muuttunut - ja vaikka ei olisi niin tuskin aluperäinen kommentoija vastaa.
        Jouluja!


      • Anonyymi

        Eikä ollut kuin 12 vuotta myöhässä saappaan vastaus.


    • Anonyymi

      no lol itellä vain syksyn aikana 240 poissaoloa soiteltu on kotiin. en oo ollu kertaakaan kipeänä,. mua vaan ahdistaa mennä kouluun niitten ihmisten takia

    • Anonyymi

      Mä käyn 9lk ja mulla on 131 poissa oloo ja epäilen että saatan jäädä luokalle. Vaikkakin arvosanat on ihan hyvät.

    • Anonyymi

      Voiko jäädä luokalleen jos on 120h poissaoloja ja suurin osa on sairauspoissa oloja.. koska mun mutsi on ruvennu sanoo sitä et ”jään luokalle” mut jos mul oli viimevuonna melkei 300h poissaoloja eikä mul tapahtunu muuta ko numerot laski yhden numeron verran

    • Anonyymi

      itekki 8lk nyt oon ollu reippaasti yli 100h pois✌🏼 kokeista kuiteski 8-10

    • Anonyymi

      Hei L!
      Olen ainoa virallinen henkilö, joka täällä Suomi24. FI palstalla saa vaikuttaa enää ikinä. Koko ylläpito on ihan paska ja rikollinen, kuten sanoit viestissäsi minulle oikealle vaikuttajalle. Ylläpito on tyhmä.

      Olen valinnut sinulle henkilö L yksityisopettajan. Se olen minä itse ja tasoni on Harvard. Voit suorittaa koko yläasteen kahdessa kuukaudessa kanssani kotonani _las__.
      Tervetuloa meille ja laita viesti sähköpostiini osoitteessa:
      http://www.boyslearnblue.com
      Ikäni on sama kuin kengännumeroni ;-)

      hei hei ja ehitään taas,
      T

    • Anonyymi

      Mitä teen, kun olen 7lk:lla ihan loppuun asti saanut 59 tuntia poissaoloja ja olen kuumeessa sekä mahataudissa, mutta sairaudet ovat osuneet useimmiten kokeiden kohdalle niin alkaa stressata pääsenkö luokalta.

    • Anonyymi

      Mulla oli viimevuonna 300 tuntia poissaoloja ja ihan hyvin pärjäsin eikä opettajat epäillyt mitään ja koulussaki päättötoikkariin 9.5 ka

      • Anonyymi

        Mul on jo tässä vaiheessa lukuvuotta jo 88 poissaoloa


    • Anonyymi

      Olen itse 7lk, minulla on 180tumtia poissa oloja, ei voi jäädä luokalle, kunhan kokeet menee hyvin ja olet antanut edes jonkun verran näyttöä opettajalle työstäsi

    • Anonyymi

      Hei, mulla on yli 210 poissaoloa KEVÄT lukukautena, saatanko jäädä luokalle?

    • Anonyymi

      sama

    • Anonyymi

      Meikäläisellä reippaat 200h poissaoloja. 2lk kerrannu. 8lk käyn. 2 osastojaksoo takana syksystä 23 ja yksi jakso edessä päin. Lv jankuttaa koko ajan mun poissaoloista mutta minkä sille mahtaa jos ahistaa tai masentaa nii paljo et ei pääse sängystä ylös? Näistä syistä suurin osa poissaoloista on johtunut. Mun heskiarvo kuitenki vielä tässä vaiheessa 8.3
      Mut se johtuu lähinnä siitä et mul on kaikista valinnaista 10 tai 9 ja kaikista muista aineista 5 lmao. Mua ahistaa jatkuvasti mun poissaolojen määrä:D

    • Anonyymi

      Mulla 150h poissaoloja ja oon 7lk. Kaikki siis ihan selvitettyjä sellasia. Oon vaan ollu aika paljon kipeenä enkä oo kyllä kertaakaa lintsannut. Ei tosta mitään oo sanottu varmaan myös senkin takia koska hoidan aina kaikki tehtävät kotona ja oon ihan 9 ja 10 oppilas koulussa🙏🏻

    • Anonyymi

      jos laillinen lupa niin silloin ok. muutoin kannattaa käydä koulua ettei jää jälkeen

    • Anonyymi

      Moikka olen 8lk olen ollut jo yli 150 tuntii pois pelkään että jouan kesä kouluu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe