Omakotitalon viemäriremontista

samatuo

Onko jollain tietoo, mitä tulee maksamaan viemäriremontti neliöltä tai joltain muulta yksiköltä?
Taloni on 70-luvun alusta ja viemäriputket valurautaa, työselityksen mukaan tehty pietyistä keskiraskaista putkista ja tiivistetty lyijyllä. Pohja on ainakin osittain perustettu kallioon ja tällä perusteella kyselin uutta takitus?menetelmää, jolla työnnetään uusi sisävuori putkiin, ei kuitenkaan luvattu omakotitaloon, ellei ole useampi lähekkäinen talo kimpassa.
Hinta-arvioitakaan ei saanut.
Mikä mahtaa olla tuollaisten valurautaviemärien keski-ikä?

5

4088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talo 50-luvulta

ja viemärit vaihdettiin muoviin 80- luvulla muun rempan takia kun kellarin lattioita aukaistiin.

Voi ne vielä kestääkkin mutta jossain ne vaihtuu betoniputkiin ja ne pitäisi jo uusia jos tukoksia on ollut.

Putket maksaa 1000, samoin suunnittelu ja valvonta 1000 ja raaka työ 1000, ei sisällä uusia pintoja.

• arvioida...

Missä putkisto kulkee ja kuinka paljon on avattava pintoja ja rakenteita. Putket ei itsessään hirveitä maksa, työn osuus suurempi (putkimiehen palkka n.50e/tunti ainakin meillä päin). Paljon säästää, kun tekee mahd.paljon itse (purkutyöt ym.). Meillä viemärien vaihtoon riitti 2500e. Samalla uusittiin yhden huoneen lattaiat (sis.hintaan).

• samatuo

Tuo kustannus tuntuu aika siedettävältä. Vaikeus on aina löytää luotettavat putkimiehet.

• putkiliike vain
        samatuo kirjoitti:

Tuo kustannus tuntuu aika siedettävältä. Vaikeus on aina löytää luotettavat putkimiehet.

nuo putket virittää, vaikeus on kaivaa ne esille ensin.

• Ravas

Hintaan sisältyy vanhan lattian auki piikkaaminen, putkien esiin kaivaminen, uuden muoviputken asentaminen ja lattian paikkaaminen betonivalulla. Hintaan ei sisälly lattian pinnoittaminen eikä piikkausjätteen hävitys. vanhat metalliputket viedään kierrätykseen. Viime vuonna tehtiin vastaavia töitä 11 kpl, hinta vaihtelee alakerran haarojen lukumäärän mukaan.
      70-luvun taloissa yleensä valurautaviemäri on vielä kohtuullisessa kunnossa, kuvauta se niin tiedät tilanteen. Jos kohde on pks-alueella www.sewerex.net kuvauksen saa asiallisella hinnalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4461
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2428
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2375
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2138
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1687
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1501
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1476
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1124
    Aihe