Moikka!
Olen tainnut odotella vähän liian kauan tämän asian kanssa. Nimittäin ajattelin, että kondomin käytön jälkeen minulle on tullut hiivasienitulehdus. No, koitin laittaa emätinpuikkoa niin alapäähän sattui niin kovasti, etten saanut sitä paikoilleen. Nyt on kolme päivää vatsa ollut kipeä (ns. painetta) ja kun sormilla kokeilee niin emättimeen sattuu ja sormen mukana tulee vaaleaa "kökköä". Voiko emätinpuikon lääkkeen työntää sormilla paikoilleen vai pitääkö käyttää sitä raastavaa tikkua? Jos sen saisi sillain paikoilleen ilman kipua. Vaiko onko tässä nyt pakko mennä gynelle.. kauhea kammo :(
Olen tainnut odotella vähän liian kauan tämän asian kanssa. Nimittäin ajattelin, että kondomin käytön jälkeen minulle on tullut hiivasienitulehdus. No, koitin laittaa emätinpuikkoa niin alapäähän sattui niin kovasti, etten saanut sitä paikoilleen. Nyt on kolme päivää vatsa ollut kipeä (ns. painetta) ja kun sormilla kokeilee niin emättimeen sattuu ja sormen mukana tulee vaaleaa "kökköä". Voiko emätinpuikon lääkkeen työntää sormilla paikoilleen vai pitääkö käyttää sitä raastavaa tikkua? Jos sen saisi sillain paikoilleen ilman kipua. Vaiko onko tässä nyt pakko mennä gynelle.. kauhea kammo :(
Vastaukset 4
Vanhimmat
Onko muita vaivoja? Nyt voisit niistäkin kysyä.
itsellänikin on ollut hiivasieni tulehdus monta kertaa mutta se ei ole ikinä mennyt noin pahaksi kuin sinulla on mennyt. Mutta viimeksi kun se ei meinanut lähteä emätin puikolla millään pois soitin lääkäriin ja lääkäri määräsi minulle suun kautta otettavat lääkkeet ne maksoi n. 7€ eli eikun soittelemaan lääkärille. ja uskoisin että sen ´lääkkeen voi laittaa myös käsin paikoilleen kuhan pitää hyvää huolta käsi hygieniasta ennen lääkkeen laittoa ja sne jälkeen. kokkareinen vuoto on yksi hiivasienen yleisin oire mutta se katoaa melkein heti lääkkeen saannin jälkeen. pikaista paranemista.
Hei,
ja kiitos asiallisesta vastauksestasi!
Käväisin apteekissa ja löysin sieltä sellaisen hiivasienilääkkeen, joka asetetaan sormin paikoilleen. Viimeyöksi laitoin ensimmäisen ja kyllä se tuntuu tehoavan.
Tosin vatsa tuntuu vieläkin hieman turvonneelta ja välillä "nipistää". Alaselkäänkin hieman ottaa. Voikohan kyse olla kuitenkin jostain muustakin... no, menkat pitäisi alkaa itseasiassa tänään niin voi olla niistä sitten... vielä tämän kaiken lisäksi.
Olen luullut, että periaatteessa alavatsakipu ei kuuluu hiivaan, mutta ilmeisesti jos se yltyy näinkin pahaksi niin se voi olla asiaan kuuluvaa.
ala selkä/ maha kipu saattaa hyvin johtua kuukautisista, mutta ei kannata aristella lääkärile menoa jos oireet tuntuvat jatkuvan. Jos hiiva lääke ei tehoa, kannattaa käydä sukupuoli tauti testeissä jos on mahdollista että sellainen saattaa olla (useimmiten klamydiaa tai tippuria dignosoidaan hiivaksi). ja jos hiiva lääitys on kesken kuukautisten ajan, kannattaa muistaa että sen teho luultavasti heikkenee. Pikaista paranemista.