X-Trail ongelmia...vikaa, vikaa, vikaa....

Blondi bimboliina

Ostin edelliskesänä käytetyn x-trailin autoliikkeestä reilu 100,000 ajettuna.
Viime talvena auto ei startannut parkkipaikalta, lupasi kyllä mutta ei, soitin hinauksen ja se meni huoltoon jossa vaihdettiin uusi akku ja uudet tulpat, taas toimi.
Syksyllä auto alkoi pitämään ihme ääntä..itse asiassa samanlaista kuin se olisi diesel...vein sen merkkihuoltoon jossa sanottiin et tarvii vaihtaa jakopäänketju(jotkut tosin sanoo ettei sitä kuulemma tarvii autoihin juuri ikinä vaihtaa...)Nissanilla oli silloin ajettu 135,000.
Ostin pirun kalliin ketjun ja kiristimen ja tuttuni vaihtoi sen, se oli aikas kallis remppa, tosin olis ollut tietysti huomattavasti kalliimpi jos senkin olisi teettänyt siellä merkkiliikkeessä.
Nyt parisen viikkoa sitten auto ei taaskaan startannut parkkipaikalla kun aamulla piti töihin lähteä, olin omaaloitteinen ja menin varaosa liikkeeseen ja hain uudet tulpat, omilla voimilla sain vaihdettua vain kaksi mutta auto starttas jo niilläkin,
tosin moottori tuntui aina paikka paikoin "jumputtavan" ilkeesti ja sit taas kulki normaalisti, no sitä en jaksanut ku pari päivää ja sitten sain erään vahvemman kaverini vaihtamaan ne toiset tulpat ja sit pelitti ihan hyvin.
Kunnes tänä aamuna piti lähteä reissuun ja kappas: auto ei taas starttaa...Lupailee, mut ei lähde...
Ideoita???
Vinkkejä?
Mikä vimpula siinä voi taas olla vikana?
Ei tulpat kai noin äkkiä voi mennä käyttökelvottomiks?...
Viime yönä auto ei ollut sähkötolpassa kiinni mut ei ulkona niin paljon pakkasta ole et sen luulis aiheuttavan moista(?)
Autosta on vielä ihan törkynä velkaakin, joten siis fiilis on tällä hetkellä et mulla on parkkiksella monella tuhannella eurolla silkkaa paskaa... :(
Olen hyvin, hyvin pettynyt kyseiseen maasturiin...toivottavasti mulla sit on kuitenkin vain joku maanantai kappale..öh...ettei muilla ole samoja ongelmia...

34

26315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blondi Bimboliina

      Jatkan tarinaa:
      Otin eilen tulpat irti ja ne oli märät, kuivasin ne hyvin. Sitten koitin startata ja kone yritti kovasti kunnes kuului "POKS" ja sit tuli hiljasta, tosin pelästyin itsekin niin paljon et en hetkeen yrittänyt eees mitään, odotin savua konepellin alta, heh, mutta ei mitään kuitenkaan tapahtunut...yritin uudestaan ja kone lupas pikkasen enemmän kun aikasemmin mut ei kuitenkaan startannut...(Nyt se on ollu siinä liekassakin jo useita tunteja)
      Joku ehdotti et vois olla startissa vikaa ksoka tuo poksahdus kuulemma liittyisi jotenki bensansyöttöön...
      Olisko kellään ideoita mitä tehdä seuraavaks...

      • 100A

        Kuulehan mikäs on auton huoltohistoria ,eli huollaltko sitä autoasi säännöllisesti,kun jutuissa tulee se ilmi että niitä tulppia vaihtelet siellä parkkipaikalla vain.Asiaa .
        Autossasi on sähköpuolella jokin vika koska tulpille ei tulee virtaa(märät) joka saa aikaan sytytystulpassa kipinän joka syttyttää sen bensa/ilmaseoksen.Pamahdus oli siellä pakoputkessa tapahtunut myöhäisestä syttymisestä aiheutunut pamahdus.
        Ensiksi laita kunnon tulpat autoossi joissa on sopiva kärkiväli katso sieltä huoltokirjasta ne säätöarvot.Tulpanjohdot kunnolliset ja onko muita sähköosia jotka vaativat vaihtoa.Ilmaputsari kanssa pitää olla kunnossa.Otappa se ajoituslamppu esiin kun kone jos ei käynnisty ja käske kaverin startata vilkkuu säännöllisesti ajoituslamppu jos ei vilku niin pitää katsoa mistä johtuu että sytysvirta ei kulje.Kampiakselinasentotunnistin kunnossa ja sitä rayaa edistyy vian etsintä .Näin netissä korjaaminen on tosi vaikeata.Nimimerkillä vuodesta 73 Datsunin alla maanut


      • Blondi Bimboliina
        100A kirjoitti:

        Kuulehan mikäs on auton huoltohistoria ,eli huollaltko sitä autoasi säännöllisesti,kun jutuissa tulee se ilmi että niitä tulppia vaihtelet siellä parkkipaikalla vain.Asiaa .
        Autossasi on sähköpuolella jokin vika koska tulpille ei tulee virtaa(märät) joka saa aikaan sytytystulpassa kipinän joka syttyttää sen bensa/ilmaseoksen.Pamahdus oli siellä pakoputkessa tapahtunut myöhäisestä syttymisestä aiheutunut pamahdus.
        Ensiksi laita kunnon tulpat autoossi joissa on sopiva kärkiväli katso sieltä huoltokirjasta ne säätöarvot.Tulpanjohdot kunnolliset ja onko muita sähköosia jotka vaativat vaihtoa.Ilmaputsari kanssa pitää olla kunnossa.Otappa se ajoituslamppu esiin kun kone jos ei käynnisty ja käske kaverin startata vilkkuu säännöllisesti ajoituslamppu jos ei vilku niin pitää katsoa mistä johtuu että sytysvirta ei kulje.Kampiakselinasentotunnistin kunnossa ja sitä rayaa edistyy vian etsintä .Näin netissä korjaaminen on tosi vaikeata.Nimimerkillä vuodesta 73 Datsunin alla maanut

        Auton huoltohistoria on ok, lukuunottamatta viimeisintä huoltoa joka olis pitänyt tehdä jokin aika sitten...voiko yhden huoltokerran pois jättäminen hajottaa autoa noin ettei se pelitä sit lainkaan...ei tajua:(
        Autoon on kyllä esim. vaihdettu öljyt eli pientä "säätöä" mikä varmaan olisi myös ehkä huollossakin tehty...
        Tulpat pitäis olla ok, koska olen ostanut ne ihan merkki kohtaisesti...ja toimihan ne samat jo aikasemminkin...
        Olen mielestäni tutkinut kaikenlaisia sähköpiuhoja sieltä ja kaikki tuntuisi olevan kunnossa...vikaa en löydä...

        Tiedän että korjaaminen on näin netin välityksellä aikas hankalaa, mutta halusinkin ideoita siihen mitä voin itse yrittää ja kokeilla...
        Rahaa kun ei tietystikään kellään liikaa ole eikä siis mullakaan, niin en kovin helpolla sitä hinauttaisi taas merkki-liikkeeseen ja maksaisi siitä itseäni kipeeks:(
        Kyseessä siis Nissan x-trail vm02 automaatti, bensa.
        Jos nyt joku innokas autonasentaja sattuu tämän näkemään ja olisi halukas sen kohtuu palkalla korjaamaan pääkaupunki seudulla niin yhteyttä voi toki ottaa sähköpostiin: [email protected]

        Mahtavaa et nuo "vanhat" autot toimii hyvin...oli aikoinaan Toyota Tercel, en muista enää vuosimallia mutta vanha...pellit oli lähes puhkikuluneet mutta moottori kehräs kun unelma vaikka oli pakkasta yli 20 astetta...mieletöntä..."Vanhassa vara parempi" pätee siis hyvin;)


      • 100A
        Blondi Bimboliina kirjoitti:

        Auton huoltohistoria on ok, lukuunottamatta viimeisintä huoltoa joka olis pitänyt tehdä jokin aika sitten...voiko yhden huoltokerran pois jättäminen hajottaa autoa noin ettei se pelitä sit lainkaan...ei tajua:(
        Autoon on kyllä esim. vaihdettu öljyt eli pientä "säätöä" mikä varmaan olisi myös ehkä huollossakin tehty...
        Tulpat pitäis olla ok, koska olen ostanut ne ihan merkki kohtaisesti...ja toimihan ne samat jo aikasemminkin...
        Olen mielestäni tutkinut kaikenlaisia sähköpiuhoja sieltä ja kaikki tuntuisi olevan kunnossa...vikaa en löydä...

        Tiedän että korjaaminen on näin netin välityksellä aikas hankalaa, mutta halusinkin ideoita siihen mitä voin itse yrittää ja kokeilla...
        Rahaa kun ei tietystikään kellään liikaa ole eikä siis mullakaan, niin en kovin helpolla sitä hinauttaisi taas merkki-liikkeeseen ja maksaisi siitä itseäni kipeeks:(
        Kyseessä siis Nissan x-trail vm02 automaatti, bensa.
        Jos nyt joku innokas autonasentaja sattuu tämän näkemään ja olisi halukas sen kohtuu palkalla korjaamaan pääkaupunki seudulla niin yhteyttä voi toki ottaa sähköpostiin: [email protected]

        Mahtavaa et nuo "vanhat" autot toimii hyvin...oli aikoinaan Toyota Tercel, en muista enää vuosimallia mutta vanha...pellit oli lähes puhkikuluneet mutta moottori kehräs kun unelma vaikka oli pakkasta yli 20 astetta...mieletöntä..."Vanhassa vara parempi" pätee siis hyvin;)

        Jotain tolkkua saataisiin sinun autoosi niin katsoppa sinne konetilaan.Tulpat on ok ja kiristetty sopivasti ja olet säätänyt kärkivälin sopivaksi useinmiten se kaupan kärkiväli on liian pieni näissä minun Nissaneissa pitää olla 0.8-0,9 milliä.
        Tulpanjohdot lähtee sytytystulpilta minne ne menee? ,meneekö virranjakajaan,pitäisi katsoa virranjakajan kannen sisustaan missä kunnossa nastat sekä pyörijä onko pinnat puhtaat ja ei ole kosteutta kertynyt pintoihin.Kuivaa ja jos pahoja syopymiä niin uutta osaa tarvitaan.
        Virranjakajalta puolalle johto meneekö se kiinnitys hyvin sinne puolaan (jos sellainen viellä autossa näkyvissä on ).Akunkenkien kunto tukevasti kiinni ja ei hapettumia havaittavissa. Koska se tekee näitä käynnistys ongelmia onko kosteaa keliä silloin kylmäkone vai kuuma.Kuinka on sen ilmaputsarin laita katsoitko jo sen.Itse voin ruvetaa korjailemaan vasta 11 kuukauden päästä kun pääsen eläkkeelle ,sen jälkeen on aikaa,toivottavasti.


      • Blondi Bimboliina
        100A kirjoitti:

        Jotain tolkkua saataisiin sinun autoosi niin katsoppa sinne konetilaan.Tulpat on ok ja kiristetty sopivasti ja olet säätänyt kärkivälin sopivaksi useinmiten se kaupan kärkiväli on liian pieni näissä minun Nissaneissa pitää olla 0.8-0,9 milliä.
        Tulpanjohdot lähtee sytytystulpilta minne ne menee? ,meneekö virranjakajaan,pitäisi katsoa virranjakajan kannen sisustaan missä kunnossa nastat sekä pyörijä onko pinnat puhtaat ja ei ole kosteutta kertynyt pintoihin.Kuivaa ja jos pahoja syopymiä niin uutta osaa tarvitaan.
        Virranjakajalta puolalle johto meneekö se kiinnitys hyvin sinne puolaan (jos sellainen viellä autossa näkyvissä on ).Akunkenkien kunto tukevasti kiinni ja ei hapettumia havaittavissa. Koska se tekee näitä käynnistys ongelmia onko kosteaa keliä silloin kylmäkone vai kuuma.Kuinka on sen ilmaputsarin laita katsoitko jo sen.Itse voin ruvetaa korjailemaan vasta 11 kuukauden päästä kun pääsen eläkkeelle ,sen jälkeen on aikaa,toivottavasti.

        Eilen päivällä sain sellaisen vinkin että ottaa tulpat pois ja jättää tulppien reiät auki ja sit strattailee muutaman kerran, jotta siellä jo oleva "moska" tulee myös pois eikä vain odota siellä taas tulppien kastamista...kokeilinpas sitten siis sitä, tulpat pois (jotka oli jo taas märät), starttailua muutama kerta, tulppien kuivaus ja uusi yritys : SE STARTTASI, jee jee...eli vika siis on siellä "laatikossa" jossain koska se kastelee niitä tulppia aikas ahkeraan, öh...
        Kävin sitten heittämässä sillä jonkinmoisen lenkin ja kaikki tuntui toimivan ok...toivottavasti vielä nyt aamullakin, jotta töihin pääsis ajoissa ja helpommin! (Työpaikkani on eri kaupungissa).

        Heh, moni sanoo että sitten ne kiireet vasta alkaakin kun eläkkeelle jää...mutta eihän se mitään jos kiireet on vapaaehtoista ja mukavaa (esim. harrastuksia), eikä tukkaputkella, pinna kireellä aikataulun mukana juoksemista:)


      • 100A
        Blondi Bimboliina kirjoitti:

        Eilen päivällä sain sellaisen vinkin että ottaa tulpat pois ja jättää tulppien reiät auki ja sit strattailee muutaman kerran, jotta siellä jo oleva "moska" tulee myös pois eikä vain odota siellä taas tulppien kastamista...kokeilinpas sitten siis sitä, tulpat pois (jotka oli jo taas märät), starttailua muutama kerta, tulppien kuivaus ja uusi yritys : SE STARTTASI, jee jee...eli vika siis on siellä "laatikossa" jossain koska se kastelee niitä tulppia aikas ahkeraan, öh...
        Kävin sitten heittämässä sillä jonkinmoisen lenkin ja kaikki tuntui toimivan ok...toivottavasti vielä nyt aamullakin, jotta töihin pääsis ajoissa ja helpommin! (Työpaikkani on eri kaupungissa).

        Heh, moni sanoo että sitten ne kiireet vasta alkaakin kun eläkkeelle jää...mutta eihän se mitään jos kiireet on vapaaehtoista ja mukavaa (esim. harrastuksia), eikä tukkaputkella, pinna kireellä aikataulun mukana juoksemista:)

        Ole varovainen jos ilman tulppia starttailet konetta ,menee äkkiä se sytysyksikkö kun sähkö ei voi purkautua minnekään,siinä tinaukset sulaa siellä yksikössä.


      • Blondi Bimboliina
        100A kirjoitti:

        Ole varovainen jos ilman tulppia starttailet konetta ,menee äkkiä se sytysyksikkö kun sähkö ei voi purkautua minnekään,siinä tinaukset sulaa siellä yksikössä.

        Ok, selvä, kiitos vinkistä!
        Auto on toiminut hyvin koko päivän, hienoa, mutta koko ajanhan on tietysti pelko beban alla et koska taas, öh...

        Kiitos sinulle 100A todella paljon kun olet jaksanut lukea ja vastailla tän blondin purnauksiin...Hyviä vinkkejä ja ideoitakin olet antanut...ehkä tarviin niitä seuraavallakin kerralla...Kiitos paljon ja hyvää kevään odotusta :)


      • 100A
        Blondi Bimboliina kirjoitti:

        Ok, selvä, kiitos vinkistä!
        Auto on toiminut hyvin koko päivän, hienoa, mutta koko ajanhan on tietysti pelko beban alla et koska taas, öh...

        Kiitos sinulle 100A todella paljon kun olet jaksanut lukea ja vastailla tän blondin purnauksiin...Hyviä vinkkejä ja ideoitakin olet antanut...ehkä tarviin niitä seuraavallakin kerralla...Kiitos paljon ja hyvää kevään odotusta :)

        Toivotaan että nisukkkasi rupeaa pelamaan ja muista käyttää autoasi vähintäin kerran vuodessa korjaamosedän luonna öljy jutskia ja niitä huollossa tarvittavia osien vaihtoa.Mikään ei ole ikuista ,tai joo rakkaushan on ikuista.Moikka


      • RANE RANKKIS

        MORO ITSELLÄNI OLI WOLSKVAGEN PASSAT
        HAJOS TONTILLE KÄVI ILMI ETTÄ TOIMI KAHDELLA PYTYLLÄ
        SYTYTYSYKSIKKÖ OLI HAJONUT 2 TULPPAA OLI IHAN MÄRÄT
        JA SYLKI BENSAA SUORAAN PAKOSARJAAN JA KATALYSAATTORI MEINAS HAJOTA , MUTTA TON SYTYTYSYKSIKÖN VAIHDON JÄLKEEN TOIMI TAAS,
        VARMISTA ETTÄ KIPINÄ TULEE TULPPIIN
        TERV: RANE.


      • uusi käytetty X-tra

        voisi olla toi sytytysyksikkö rikki , toisin sanoen toi puola tulpan päällä kun ei ole erillistä sytytys yksikköä . tarkasta ne tulpat jotka ovat märkiä eivät anna kipinää, oliskos tästä apua.


    • nissaniaharkitseva

      Kyllä on x-trailin laatu aivan surkeeaa, kun tällaisia juttuja saa lukea. Mitä sellaisella autolla tekee, joka ei lähde käyntiin? Onko näitä tuhansia?

      • Krisu

        Meidän perheessä kolme x-trail -02 -07 -09 kaikki on toimineet erittäin hyvin .


      • Anonyymi
        Krisu kirjoitti:

        Meidän perheessä kolme x-trail -02 -07 -09 kaikki on toimineet erittäin hyvin .

        Minulla o8 hyvin toiminut


    • Ei ikinä enää X-trai

      Samoja käyntiin lähtö ongelmia on minunkin X-trailissa. Kun pakkasta on hiukankin enemmän, niin yrittelee, muttei lähde. Kaikki huollot tehty ajallaan ja kysytty merkki korjaamosta mikä vikana. Ei tietoa sielläkään. P mikä p.

    • äkstrailisti

      Kirjoittelinkin tonne maasturipuolelle, minun trailissa ongelmia myös, vähänkään pakkasta,niin saa tapella kuskin oven kanssa, välillä aukeaa,mutta sitten ei pysy kiinni, ennenkuin ajelee autoa lämpimäksi. ja toinen häikkä, purkaa ilmeisesti jotain kautta akkua, kun auto on sammutettuna, jos jollain olisi "neuvoja/kokemuksia" samoista ongelmista, vois vaikka kirjoitella tänne..

      • 28

        Ovien kaukosäätötunnistin.
        Maksoi 33€ työ nissanilla.
        100€ ottivat yhteensä.
        Liitimet hapettuu. Jos viitsi itse purkaa ovipahvit irti ja putsata liittimet niin pääsee halvemmalla.


      • äkstrailisti
        28 kirjoitti:

        Ovien kaukosäätötunnistin.
        Maksoi 33€ työ nissanilla.
        100€ ottivat yhteensä.
        Liitimet hapettuu. Jos viitsi itse purkaa ovipahvit irti ja putsata liittimet niin pääsee halvemmalla.

        Voi olla tyhmä kysymys, mutta Onko tuo ovien kaukosäätötunnistin, joka ovessa, vai hoitaako 1 tunnistin kaikki ovet ?


      • 19
        äkstrailisti kirjoitti:

        Voi olla tyhmä kysymys, mutta Onko tuo ovien kaukosäätötunnistin, joka ovessa, vai hoitaako 1 tunnistin kaikki ovet ?

        Niissä missä on kahvassa mikrokytin ulkopuolella.
        Se pieni kuminen nappi.


    • Tyytyväinen huristel

      Ostin Nissan X-rail Allmode vm -04 uutena.Ensinmäinen moottoriin liittyvä vika 140000 km kohdalla.Moottorivian merkkivalo syttyi palamaan.Korjaamolla epäiltiin jakopäänketjun löystymistä tai kampiakselin asennontunnistin vikaa.Tarkistettiin jakopäänketju,ei huomattavaa löystymistä.Vika oli kampiakselin asennontunnistimessa.Työ tehtiin merkkikorjaamolla - 450e.Auto huollettu säännöllisesti.

    • Qashqai-kuski

      Meillä oli v. 2006-2012 X-Trail ja vikoja piisasi erityisesti talvella! Milloinka ei auto lähtenyt käyntiin, ja milloinka ei ovet auenneet.. Oli melkoinen maanantai-kappale kokoauto. Kesäisin ongelmia ei ollut, mutta talvisin vehtasi ihan kunnolla..

      Ongelmat lopulta päättyivät, kun vaihdettiin tilalle Qashqai! On erittäin hyvä auto! Suosittelen nelivetoautoa hankkivalle.

      • heippafhkoigfgjkkhgff

        vai tilalle oikein pashkai.. kato oikotie ja tyyppiviat qaskaista ja vertaa x railin vastaaviin. haha onnea vaan paskain kanssa, ohjauspyörät jää käteen, haperoa siellä täällä. vaarallisia vikoja kuinka paljon..


    • x-trail

      Miksi tuo lämmityslaite puhaltaa nuin heikosti vaikka puhallin on täysillä , meinaan nyt helteellä raitista ilimaa .?

      • asfjiogjorwl

        Sisäilmansuodatin varmaan ihan tukossa pa8kasta, milloin vaihdettu viimeksi vai ei milloinkaan?

        Ainakin joissain ruiskuautoissa on "kuivaustoiminto" eli jos auto ei lähde käyntiin tulppien kastumisen vuoksi, painamalla kaasupoljin pohjaan ja startaten samalla polttoainetta ei syötetä joten tulpat kuivaantuvat sillä tavalla. En ole kyllä koskaan tarvinnut tätä käytännössä kokeilla mutta youtubessa on varmasti monta videota aiheesta, tässä yksi:
        http://www.youtube.com/watch?v=FBUYs539cy4


      • Anonyymi

        Voisko olla puhaltimen moottori sökönö?
        Ei ole kallis tai isotöinen vaihtaa.


    • elä osta

      Missä ne on tehny tuon pedon vaikuttaa aivan sudelta?

      • varma peli

        loistava ja kestävä auto.


    • Kylmäkalle

      Minulla Nissan X-trail vm 2007 ja ongelmana että lämmityslaite ei puhalla lämmintä ilmaa. Lattian rajassa oleva kenno (jonka läpi ilma kulkee kun läpällä se ohjataan) on kyllä niin kuuma ettei koskea kärsi. Vaihdettiin puhalluksen suuntaa muuttavan läpän moottori ja hyvin kyllä puhaltaa mutta laimeeta kuin lehmän henkäys. Tietääkö kukaan onko siellä olemassa vielä jokin läppä mihin lämpötilan säätö pitäisi vaikuttaa. Eli toisin sanoen mihin lämmityslaitteen lämpötilan säätö vaikuttaa? Sehän on tässä mallissa sähköinen säätö eli mitään vaijereita ei ole.

    • tukossa on

      Jospa majava olis tehny pesän kanavistoon tai rotta populaatio!

    • X-trail03

      Nyt omalla on ajettu 372 000 km ja ostin auton noin 60 000 km sitten. Vaihdettuja osia on jarrulevyt, palat, raidetangon pää. Nyt kuullostaa siltä, että takapyörän laakeri on kohta vaihtokunnossa. Kaikki tähän mennessä vaihdetut osat on kulutusosia.

      Ovet pysyy kunnossa, jos käsittelee tiivisteet silikonilla pari kertaa vuodessa, öljyää lukot ja ei säilytä autoa autotallissa jossa sisäosat kostuu ja jäätyy. Oven mikrokytkimet jäätyy. Ovenkahvat ovat surkeat, mutta kaksikomponenttiliimalla ne saa korjattua.

    • xtrail

      Minulla oli samantyyppinen vika. Otin nokkaakselin tunnistin irti ja putsasin rätillä. Sen jälkeen on toiminnut. Se siaitsee ylhältä katsotuna oikealla puolella.lämpötila anturin yläpuolella. Siihen menee kaksi piuhaa joka saa irti helposti. Ainoa työkalu mitä tarvitset on 10mm lenkki.

    • bonneville900

      Kummia vikoja tässä ketjussa. Nisukassa kuten muissakin japseissa pitää käyttää NGK tai Denso tulppia, joissa kärkivälit on valmiiksi säädetyt, ne pelaa ja kestää.

      Xtrailin vanhassa bensakoneessa on mahdollista 2 tyyppivikaa, jotka ilmenee, jos öljynvaihtovälejä pitkitetään liikaa/käytetään huonoja öljyjä tai ajotyyli/olosuhde on kovin rasittava: nokkaketjun venyminen ja kansipahvin vuotaminen.

      Omaan 2,5L xtrailiin oli vaihdettu jakopää n. 160tkm kohdalla edellisen omistajan toimesta, kansipahvin jouduin laittamaan 300tkm jälkeen. Oli työläitä remontteja, kun eihän japsit tee näitä korjattaviksi, vaan paalattaviksi käytön jälkeen. Nyt on jo 400tkm ajettu ja ilmeisesti tuo vaihdettu jakopää oli sitten parempilaatuinen, kun ei ole enää oireillut.

      Muuten remppakulut pysyneet pieninä, eihän tuo mikään tojota ole, mutta ajettavuus ja käyttöominaisuudet päihittää muut vastaavat japsit.

    • Anonyymi

      Selvisikö sulla mikä vika autossa oli? Mulla sama ongelma ja ei ole vielä löytynyt ratkaisua.

    • Anonyymi

      Juu, kyllä vika löytyi. Olen vähän huono selittämään asioita selkeästi, mutta tässä vikaselostus, huomautuksena että olen nainen enkä ymmärrä autoista mitään, mutta tässä se tulee:

      Pakoputkiston torx avain oli säädetty liian korkealle jolla wps yksikkö tunnisti sen eri taajuudella kuin eko yksikkö sitä pystyi käsittelemään ja tästä seurasi bensa ryöppy joka kasteli sytytystulpat joka teki liian rikkaan seoksen pyttyihin yksi ja kolme jolloin auto ei startannut ennen hard resetiä.
      Sylinterinkannen kaarituki oli myös irtoamaisillaan jolloin kuppeihin ei tullu tarpeeksi painetta.

    • Anonyymi

      Nainen , kaarituet, kuukautiset, lapset ja valkovuoto eivät sovi autoiluun!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe