Jekovit D-tipat

nönnötin

Silloin kun vauva syntyi niin ensimmäisessä neuvolassa sanottiin että aloita D- vitamiinitipat. Ja suositteli Jekovittia koska mahaan ei kuulemma niin käy kuin ne toiset.

Siis mä tänään erehdyin antamaan tipat eli kun on korvikkeella olen antanut 3 tippaa/pvä, niin aamusta. Yleensä vauva on aivan ihastuttava koko päivän, nauraa ja on iloinen pakkaus, viihtyy yksinään. Mutta auta armias kun annoin tänään heti aamusta niin kyllä sunnuntai päivä meni aikamoisen piloille. Nukahti ainoastaan vaunuun ja viereen

Ja hirveet pierut ja kipu alkaa taas jonkun päästä uudestaan. Huutaa kun syötävä ja kun kipu vähän hellittää nukahtaa sitten siihen.

Olen huomannut että kipu alkaa aina tippojen annon jälkeen. Siis mä sanon niitä kauhutipoiksi.

Tekisi jo mieli olla antamatta koko tippoja mutta kun ne ehkäisee riisitautia ja luun haurastumista ja auttaa kalsiumin imeytymistä.

Niin pakko se on antaa kun on neuvottu.

Tuota Cuplatonta olen antanut nyt 2 tippaa joka annos ja sitten päälle annan maitohappobakteeria 3 tippaa.

Niitäkin ajattelin vähentää jos siitäkin tulee.

Pitäs varmaan antaa erikseen eli antaa jompaa kumpaa. Jotenkin enemmän itkuisempi kun antaa nyt tuota maitohappobakteeria.

Voinkohan vähentää D-vitamiinin 2 tippaan päivä jos antas 1 aamulla ja toisen illalla. Ja sitten antas pelkästään maitohappobakteeria ja unohtas cuplattoman. Jotainhan tässä pitää keksiä.

Säälittää vauvan puolesta kun koskee välillä kovasti. Nytkin pierut paukkuu kovasti vaippaan...onneks tulee ulos.

Kakkaa kuitenkin jokatoinenpäivä. Että ei ole ummetusta ainakaan.

Jos jotain keksitte niin ideoita otetaan vastaan... hyvää jatkoa kaikille äiteille...

4

2860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelma vauvan kanssa

      se on kumma miten tipat käy mahaan. minä annan aamulla tipan ja päivällä tipan. yön saa nukkua rauhassa. kyllä se mahakipu sitten helpottaa, kun saa kiinteetä ruokaa antaa. pidän myös välipäiviä. neuvolassa sanottiin, että välipäivät voi auttaa, kun vauva kasvaa ja kehittyy koko ajan. yksi kaunispäivä ne ei enää käykään mahaan.
      annavaan maitopakteeria ja cuplatonia, miten itse näät parhaimmaksi. mistä vauva rauhoittuu. se on raastavaa sydämmelle, kun tietää mihin vauvaa koskee, mutta ei osaa auttaa.

    • Milla.M

      vaihda vaikkapa Vitoliin, Jekovit on niin pahanmakuistakin, että yäk!

    • annosohje

      nykypäivään verrattuna ja poikani sai ilmavaivoja ja itki kovin. Minä lopetin tipat ja annoin niitä vaan vähän silloin tällöin.Vaivat loppui ja poika oli iloinen ja nukkui hyvin, vaikka ei saanut rintamaitoa. Ei ole tullut riisitautia. Hyvät hampaat.Samoin tein 71-syntyneelle tyttärelleni. Annosta pienetty vissiin puolella. silloin piti jo 2kuukautiselle alkaa tyrkyttää perunaa ja mehuja. Lihojakin jo aika aikaisin. Poika ei huolinut tyttö söi aika hyvin. Terveitä ovat molemmat, mutta molemmilla lievää allergisuutta kuten isälläkin.
      Minulle itselleni v. 48 syntyneenä ei kuulemma vitol-tipat sopineet. Silloin minulle annettiin D-vitamiinia pistoksena ja aina sain kuulla miten helppo vauva olin. Minulla on vieläkin hyvät hampaat eikä osteoporoosi vaivaa.

    • näin meillä...

      Meillä oli alkuun todella hankalaa noiden d-vitamiinitippojen kanssa. Aloitin antamaan Devitolia, mutta se ei käynyt ollenkaan (aiheutti mahakipuja), joten siirryin Jekovitiin. Senkin kanssa sain pelailla aika kauan ennen kuin alkoi maha sietämään. Se on karmean makuista, mutta kyllä vauva sitä pian oppii ottamaan. Pienempi paha se hirveä maku on, kuin ne karmeat vatsakivut...

      Jekovitillakin kannattaa aloittaa todella varovaiseen, jos ei maha meinaa kestää. Meillä aloitettiin yhdellä tipalla ja välillä pidin tipattomia välipäiviä (eli annoin tipan ja seuraavana päivänä en antanut). Yhdellä tipalla mentiin niin kauan ennen kuin alkoi tuntua, että maha sietää sen. Sitten annoin kokeillen kaksi tippaa päivässä ja taas pidin välipäiviä, jolloin annoin vain sen yhden tipan. Ja näin jatkoin kunnes alkoi maha sietää sen kaksi tippaa, jolloin kokeiltiin kolmea tippaa. Eli todella varovaiseen kokeillen ja välillä entiseen palaten. Lopulta me päästiin siihen viiteen tippaan, joka täysimetetyillä on.

      Neuvolassa kyllä yritettiin puhua heti täydelle d-vitamiini annostelulle, mutta minä tein sen valinnan, että aloitimme varovasti mahaa totutellen. Ja tuskinpa tuosta suurta vahinkoa tuli, vaikka hitaammin aloiteltiinkin - eipä tarvinnut lapsen kärsiä. Ja sikälis eräs neuvolatäti oli siskolleni sanonut vastaavassa tilanteessa, että ei se haittaa, jos d-vitamiinin anto viivästyy - pääasia, että lapseen ei koske!

      Meillä oli myös noita kovia ilmavaivoja, joihin annoin Cuplatonia. Annoin joka syönnillä sen neljä tippaa - pienempi määrä ei riitä vielä tänä päivänäkään. Eli sinuna kokeilisin antaa myös vähän isomman määrän sitä Cuplatonia.

      Ja vielä yksi mitä miettisin, on ne maitohappobakteeritipat... Meillä kokeiltiin myös Rela-tippoja noihin ilmavaivoihin, mutta ne eivät sopineet ollenkaan, vaan aiheuttivat hirmuisia vatsankivistyksiä. Mutta jos olet tippoja antanut jo ennen vauvasi kipuilua, niin tuskinpa ne aiheuttajana ovat...

      Toivottavasti tästä oli jotakin apua ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe