Basenji & pinseri,

sopiiko?

Meillä on pinseri, ja olemme pohtineet basenjin ottamista toiseksi koiraksi. Nyt mietimmekin, että sopiiko pinseri ja basenji yhteen? Miten ne tulisivat keskenään toimeen? Eikös yksi merkittävä tekijä ole koirien leikkimistavat? Eli koirat tulevat parhaiten toimeen, mikäli leikkitavat täsmäävät.

Joku teistä basenji-ihmisistä osaakin varmaan kertoa, miten basenjit oikein leikkivät? Esim. pinserit leikkivät kuin nyrkkeilevät kengurut, eli harrastavat kontaktileikkejä, eivätkä juokse keskenään.

10

1856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisa-Anna

      Ne eivät todellakaan sovi yhteen! Pinseri ei varmastikkaan ymmärrä basenjin kieltä ja leikkimistavat ovat aivan erilaisia. Basenjit eivät leiki muuta kuin juoksemalla. Huh huh kaikkea sitä kuuleekin.

      • aloittaja

        Voihan harmi. Niin paljon pidän basenjien ulkonäöstä.


      • aito alkuperäne
        aloittaja kirjoitti:

        Voihan harmi. Niin paljon pidän basenjien ulkonäöstä.

        Kyllä pitää yhellä ihmisellä olla köyhä elämä, että pitää muitten nimillä kirjotella!! Liisa-Annaki vois lopettaa nuo turhat ihmisten kiusaamiset! Raivostuttavaa! Ihmisiä oikeesti kiinnostaa keskustella koirista, ja sit on näitä, jotka sabotoi muitten kysymyksiä ja mielipiteitä!! ÄRRRR !


      • aito alkuperäne kirjoitti:

        Kyllä pitää yhellä ihmisellä olla köyhä elämä, että pitää muitten nimillä kirjotella!! Liisa-Annaki vois lopettaa nuo turhat ihmisten kiusaamiset! Raivostuttavaa! Ihmisiä oikeesti kiinnostaa keskustella koirista, ja sit on näitä, jotka sabotoi muitten kysymyksiä ja mielipiteitä!! ÄRRRR !

        Monille ihmisille elämä varmaan on alusta loppuun pelkkää aikaa, jota kyseinen yksilö ei osaa käyttää /opi käyttämään mihinkään järkevään. Köyhäähän semmoinen elämä on, ja kovin valitettavaa ja säälittävää sinänsä. Toivoisi, että kukin löytäisi elämäänsä jotakin, minkä takia ei olisi aikaa eikä energiaa häiriköidä, hajottaa ja aina vain repiä kaikki mahdollinen rikki.

        Nykyään on skitsofreniaankin olemassa hyviä lääkkeitä, kuten muihinkin ihmisen normaalielämää haittaaviin vaivoihin. Tavan ihmisille on pakko suositella, että keskustelevat foorumeilla, joissa on rekisteröintipakko. Ne ovat kyllä huomattavasti antoisampia kuin nämä tämäntyyppiset jankkausketjut.

        Osallistuakseen keskusteluun virallisilla basenjikeskustelusivuilla ei tosiaankaan tarvitse omistaa basenjia eikä edes minkäänrotuista koiraa, riittää kun sinne rekisteröityy. Joko itseään kuvaavalla nimimerkillä tai oikealla nimellään.

        Tervetuloa Suomen Basenjit ry:n sivuille keskustelemaan kaikki basenjeista kiinnostuneet.

        Täällä me vain tuhlaamme aikaamme.


      • se aito alkuperäne
        tiinamuori kirjoitti:

        Monille ihmisille elämä varmaan on alusta loppuun pelkkää aikaa, jota kyseinen yksilö ei osaa käyttää /opi käyttämään mihinkään järkevään. Köyhäähän semmoinen elämä on, ja kovin valitettavaa ja säälittävää sinänsä. Toivoisi, että kukin löytäisi elämäänsä jotakin, minkä takia ei olisi aikaa eikä energiaa häiriköidä, hajottaa ja aina vain repiä kaikki mahdollinen rikki.

        Nykyään on skitsofreniaankin olemassa hyviä lääkkeitä, kuten muihinkin ihmisen normaalielämää haittaaviin vaivoihin. Tavan ihmisille on pakko suositella, että keskustelevat foorumeilla, joissa on rekisteröintipakko. Ne ovat kyllä huomattavasti antoisampia kuin nämä tämäntyyppiset jankkausketjut.

        Osallistuakseen keskusteluun virallisilla basenjikeskustelusivuilla ei tosiaankaan tarvitse omistaa basenjia eikä edes minkäänrotuista koiraa, riittää kun sinne rekisteröityy. Joko itseään kuvaavalla nimimerkillä tai oikealla nimellään.

        Tervetuloa Suomen Basenjit ry:n sivuille keskustelemaan kaikki basenjeista kiinnostuneet.

        Täällä me vain tuhlaamme aikaamme.

        Ok, pitääkin käydä rekisteröitymässä. Nämä suomi24:n keskustelut ovat ihan perseestä!


      • on 24
        se aito alkuperäne kirjoitti:

        Ok, pitääkin käydä rekisteröitymässä. Nämä suomi24:n keskustelut ovat ihan perseestä!

        Mutta Basenjin omistajana voin todellakin suositella kyseistä rotua pinserin kaveriksi, Basenji viihtyy hyvin kokoisiensa tai pienempien koirien kanssa, mein narttu on hieman ruvennut karsastamaan isompia otuksia, mut ne koirat mitkä on pienestä asti tuntenut niin menee ihan hyvin, esim. yksi irlanninsusikoira on oikeen hyvä kaveri, kun ovat ihan pennusta asti tunteneet. Pinseri ja Basenji tykkää leikkiä suht samalla tavalla (nim.mer.kokemusta löytyy), basenji vaan tykkää juosta ja se juoksee kovaa, oikeesti, todella kovaa, monet koirat kyllästyy kun basenji ravaa ympärillä eikä malta rauhoittua...


      • on 24 kirjoitti:

        Mutta Basenjin omistajana voin todellakin suositella kyseistä rotua pinserin kaveriksi, Basenji viihtyy hyvin kokoisiensa tai pienempien koirien kanssa, mein narttu on hieman ruvennut karsastamaan isompia otuksia, mut ne koirat mitkä on pienestä asti tuntenut niin menee ihan hyvin, esim. yksi irlanninsusikoira on oikeen hyvä kaveri, kun ovat ihan pennusta asti tunteneet. Pinseri ja Basenji tykkää leikkiä suht samalla tavalla (nim.mer.kokemusta löytyy), basenji vaan tykkää juosta ja se juoksee kovaa, oikeesti, todella kovaa, monet koirat kyllästyy kun basenji ravaa ympärillä eikä malta rauhoittua...

        En minäkään edellisellä viestilläni sitä tarkoittanut, etteikö basenji sopisi pinserin kaveriksi. Ne kun sopivat eläimille tyypilliseen tapaan lähestulkoon minkä vaan kaveriksi, jopa ihmisen:-) Edellytys on tietysti, että eläimet tutustetaan toisiinsa oikein, mikäli ovat jo vanhempia. Pentuhan kyllä sopeutuu.

        Itselläni on basenjien eläinkavereina tällä hetkellä kissa ja doberwoman.


      • tiinamuori kirjoitti:

        En minäkään edellisellä viestilläni sitä tarkoittanut, etteikö basenji sopisi pinserin kaveriksi. Ne kun sopivat eläimille tyypilliseen tapaan lähestulkoon minkä vaan kaveriksi, jopa ihmisen:-) Edellytys on tietysti, että eläimet tutustetaan toisiinsa oikein, mikäli ovat jo vanhempia. Pentuhan kyllä sopeutuu.

        Itselläni on basenjien eläinkavereina tällä hetkellä kissa ja doberwoman.

        Ajatusta nopeammat sormet muorilla, kun edellinen viesti jo lähti, vaikka asia oli kesken:-)

        Sitähän vielä piti sanoa, että toki koirilla on rotutyypillisiä leikkimistapoja. Vaan ei siitä oikeasti tarvitse olla huolissaan, etteikö koira koiran kanssa viihtyisi. Kummasti ne toisiltaan näyttävät oppivankin uusia leikkejä: meillä kun tämä nuorin (2v) on käyttökoira, ja noutaa palloja mielellään, niin johan vanhin basejeistakin (8v) on ihan vast'ikään alkanut noutaa tennispalloa... Huvittavan näköistä sinänsä, kun koiralla on suussaan yhtä iso pallo kuin päässään kallo:-)


      • K&M
        tiinamuori kirjoitti:

        Ajatusta nopeammat sormet muorilla, kun edellinen viesti jo lähti, vaikka asia oli kesken:-)

        Sitähän vielä piti sanoa, että toki koirilla on rotutyypillisiä leikkimistapoja. Vaan ei siitä oikeasti tarvitse olla huolissaan, etteikö koira koiran kanssa viihtyisi. Kummasti ne toisiltaan näyttävät oppivankin uusia leikkejä: meillä kun tämä nuorin (2v) on käyttökoira, ja noutaa palloja mielellään, niin johan vanhin basejeistakin (8v) on ihan vast'ikään alkanut noutaa tennispalloa... Huvittavan näköistä sinänsä, kun koiralla on suussaan yhtä iso pallo kuin päässään kallo:-)

        Meillä ainakin basenji tulee kaikkien rotuisten koirien kanssa toimeen. Ainoa mitkä sitä kummastuttaa on ihan kääpiökoirat, ei oikein tiedä onko ne koiria kun on niin pieniä (siis chihut yms). Ja leikitään muutenkin kuin juoksemalla.


      • :kaverukset:
        K&M kirjoitti:

        Meillä ainakin basenji tulee kaikkien rotuisten koirien kanssa toimeen. Ainoa mitkä sitä kummastuttaa on ihan kääpiökoirat, ei oikein tiedä onko ne koiria kun on niin pieniä (siis chihut yms). Ja leikitään muutenkin kuin juoksemalla.

        parhaita kavereita keskenään, eivät osaa olla iman toinen toistaan, on basenji ja chihuahua ja ovat tutustuneet toisiinsa vasta pari vuotta sitten aikuisikäisinä. Tykästyivät toisiinsa heti ja ovat siitä saakka olleet kuin perse ja paita :)
        Tyttöjä molemmat.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe