Tulipahan tehtyä 60 tonnin huolto 2.0 Grandiini. Merkkiliikkeeltä oli lähinnä hyvä läppä ku sanoivat että hinta on 450 erkkiä. Teetin Relluliikkeen naapurin huoltopajalla, jossa oli varaosat saman valmistajan ku itte Rellulla - hinta 220. En tasan tarkkaan maksa latiakaan ylimääräistä jollekin merkkiliikkeelle, joka riistää köyhiltä rahat verikoiran tavoin. Kaukaa kierrän tästä eteenkin päin.
60 huolto-merkkiliikkeen riistoa
10
2149
Vastaukset
- on tunnetusti
ilmaa jopa 60%. Itsellä esimerkki. Volvoon starttimoottori. volvolta sanottiin että 274€ ja saatvissa parissa kolmessa päivässä. No soitto varaosaliikkeeseen tuotti tulokseksi hinnan 64€ ja sai hakea heti hyllystä. Asdennuksineen päivinnen juttu maksoi 100€. Ei merkkiliikkeille.
- RXE
Samaa mieltä merkkiliikettä ei voi käyttää muuta
kun äärimmäisessä hätätilanteessa oli sitten mikä
tahansa auto kyseessä! - wUOME
Aivan samoin on mm. Vw kohdalla, kyllä osaavat rahastaa,
kahden huollon jälkeen.
(lehtien tieto eka 60 000 km huoltohinnat Vw pärjää hienosti,
mutta sitten alkaa merkkihuollossa rahastus)
Merkkihuollossa annetaan viattoman auton määräaikaishuolto usein
aivan nuorelle kaverille, eli kokemus on pientä.
Muualla on yleensä vain hyvin kokenutta porukkaa, kaikki ”työnjohtajatasoa”
ja heillä on suurempi vastuu jos laittavat nuoren kaverin huoltohommiin,
seuraavat sivusta koko ajan.
Ei pikkuyritys pärjää,
jos ei jatkuvasti joku kehu sitä seuraaville kavereilleen. - laihian pojat maalimalla
se, että joku laittaa uuteen Renaultiin sanotaan nyt vaikka 30000 € rahaa kiinni ja pitää 450 € huoltoa liian kalliina. Semminkin kun siitä uuden Rellun arvosta on kolmen vuoden kuluttua jäljellä enää 50%. Jos haluaa olla säästäväinen ja ajatella taloudellisesti niin eikö niin kannattaisi tehdä johdonmukaisesti joka asiassa?
Itsellä ei ole varaa ostaa kuin 10, max 15 tuhannen autoja mutta sellaisenkin halvan ritsan vien kyllä ainakin isompiin huoltoihin merkkiliikkeeseen. Siitä olen toki samaa mieltä että 450 € on liikaa öljyn- ja suodattimien vaihdosta sekä liudasta pikkutsekkauksia.- Jasdk
Moi, miksi viet 10-15 t€:n auton merkkiliikkeeseen? On yleinen harhaluulo, että merkkiliikkeestä saisi jotenkin parempaa huoltoa autolle. Näin ei ole, olen sen todennut useamman eri merkin kohdalla.
Paras/pahin tapaus oli kun ohjaustehostimen oljyä alkoi tiputella auton alle. Kävin näyttämässä merkkiliikkeessä, tuomio: tuhottoman kallis ohjaustehostimen pumppu vuotaa ja se pitää vaihtaa. Soitin pieneen ei merkkiliikkeeseen ja kerroin oireet; vastaus tuli puhelimessa, mallissa on tyyppi vika, eräs kiinnikie hankaa ajan mittaan putken puhki josta vuoto alkaa. Ko. putki vaihdettiin ja vuoto loppui siihen. Ohj.tehostimen pumppu toimi tapauksen jälkeen moitteetta ainain 3 vuotta auton myyntiin asti.
Merkkiliikkeen korjaajaa ei haitannut edes se, että pumppu oli moottorin oikealla puolella, vuoto vasemalla puolella.
En ymmärrä muutenkaan logiikkaasi, jos ostaa rellun jonka pääomakulut ovat keskimääräistä isommat, miksi pitäisi maksaa vielä huolloista ökyhintoja saamatta rahoilleen vastinetta? - laihian pojat maalimalla
Jasdk kirjoitti:
Moi, miksi viet 10-15 t€:n auton merkkiliikkeeseen? On yleinen harhaluulo, että merkkiliikkeestä saisi jotenkin parempaa huoltoa autolle. Näin ei ole, olen sen todennut useamman eri merkin kohdalla.
Paras/pahin tapaus oli kun ohjaustehostimen oljyä alkoi tiputella auton alle. Kävin näyttämässä merkkiliikkeessä, tuomio: tuhottoman kallis ohjaustehostimen pumppu vuotaa ja se pitää vaihtaa. Soitin pieneen ei merkkiliikkeeseen ja kerroin oireet; vastaus tuli puhelimessa, mallissa on tyyppi vika, eräs kiinnikie hankaa ajan mittaan putken puhki josta vuoto alkaa. Ko. putki vaihdettiin ja vuoto loppui siihen. Ohj.tehostimen pumppu toimi tapauksen jälkeen moitteetta ainain 3 vuotta auton myyntiin asti.
Merkkiliikkeen korjaajaa ei haitannut edes se, että pumppu oli moottorin oikealla puolella, vuoto vasemalla puolella.
En ymmärrä muutenkaan logiikkaasi, jos ostaa rellun jonka pääomakulut ovat keskimääräistä isommat, miksi pitäisi maksaa vielä huolloista ökyhintoja saamatta rahoilleen vastinetta?Koska ostan aina sellaisen käytetyn auton, jonka kohdalla suurin ja nopein arvonalennus on jo tapahtunut niin minulla on varaa viedä auto huoltoon merkkiliikkeeseen ;)
Vakavasti puhuen viimeisten 3 vuoden aikana en ole käyttänyt kuin yhden kerran merkkiliikkeessä ja sekin johtui siitä että lähikorjaamo ei suostunut hihnanvaihtoa tekemään. Väittivät liian hankalaksi. Nyt olen onneksi löytänyt Renaulteihin erikoistuneen pikkukorjaamon joka teki myös viimeisimmän hihnanvaihdon paljon asiallisempaan hintaan. Kiitos siitä tälle palstalle.
Merkkiliikkeiden työn laadussa on toki usein huomautettavaa mutta yleensä ovat aika hyvin suhtautuneet reklamaatioihin ja tehneet tarvittaessa homman mukisematta uudestaan. Mutta en kyllä tiedä mitä kohdallani lukee heidän asiakastietojärjestelmässään. Varmaan jotain tyyliin: "Vittumainen nipottaja mutta tuntee POMON joten parempi olla mieliksi".
Jos ei rahasta olisi kiinni niin veisin sinne mikä on lähinnä mutta valitettavasti olen köyhä, jolle kaikki on kallista ja joudun ajamaan halvalla autolla. Renault on kyllä halvaksi autoksi oiva valinta. Hyvään jos olisi varaa niin merkki olisi joku muu. - Huoltoliikkeen nimen?
laihian pojat maalimalla kirjoitti:
Koska ostan aina sellaisen käytetyn auton, jonka kohdalla suurin ja nopein arvonalennus on jo tapahtunut niin minulla on varaa viedä auto huoltoon merkkiliikkeeseen ;)
Vakavasti puhuen viimeisten 3 vuoden aikana en ole käyttänyt kuin yhden kerran merkkiliikkeessä ja sekin johtui siitä että lähikorjaamo ei suostunut hihnanvaihtoa tekemään. Väittivät liian hankalaksi. Nyt olen onneksi löytänyt Renaulteihin erikoistuneen pikkukorjaamon joka teki myös viimeisimmän hihnanvaihdon paljon asiallisempaan hintaan. Kiitos siitä tälle palstalle.
Merkkiliikkeiden työn laadussa on toki usein huomautettavaa mutta yleensä ovat aika hyvin suhtautuneet reklamaatioihin ja tehneet tarvittaessa homman mukisematta uudestaan. Mutta en kyllä tiedä mitä kohdallani lukee heidän asiakastietojärjestelmässään. Varmaan jotain tyyliin: "Vittumainen nipottaja mutta tuntee POMON joten parempi olla mieliksi".
Jos ei rahasta olisi kiinni niin veisin sinne mikä on lähinnä mutta valitettavasti olen köyhä, jolle kaikki on kallista ja joudun ajamaan halvalla autolla. Renault on kyllä halvaksi autoksi oiva valinta. Hyvään jos olisi varaa niin merkki olisi joku muu.Itsekkin etsin pk-seudulta hinta/laatu suhteeltaan biiliaa parempaa rellukorjaamoa omalle 02 meksulle..
- ei-rasvanäppi
Huoltoliikkeen nimen? kirjoitti:
Itsekkin etsin pk-seudulta hinta/laatu suhteeltaan biiliaa parempaa rellukorjaamoa omalle 02 meksulle..
- Autokorjaamo Kujala Oy, Urpiaisentie 7, Korso
- Autaotaito Ky, Kiitoradantie 6.
Ensinmainitusta on omakohtaista kokemusta. Tuntivaloitus on n. 60 € (vs. 90 € Biliassa) mutta osat ovat kohtuuhintaisia eikä minusta ainakaan veloiteta turhasta ja kustannusarvio on pitänyt hyvin.
Lauttasaaressa on myös AutoChic mutta se on kallis, joku väitti Sitikan osalta olevan jopa kalliimpi kuin Veho. Perus AD-korjaamoitakin olen kuullut monen käyttävän ihan tyytyväisenä.
- t93051
Moro!
Missäpäin huollatit tuohon 220e hintaa ja olitko tyytyväinen työnlaatuun.
Nimim. 60tkm huolto edessä =(- Hessssu
Tampere AD Varaosamaailma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882