Champix-lääke

turvallista?

98

31033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........................

      Isäukko poltti 45 vuotta ja lopetti näiden lääkkeiden avulla.

      • haittavaikutuksena

        Toimii ja hyvin. ainoa haittavaikutus minulla oli oudot unet. Nyt jo puolivuotta ilman tupaakkaa!


      • elivii
        haittavaikutuksena kirjoitti:

        Toimii ja hyvin. ainoa haittavaikutus minulla oli oudot unet. Nyt jo puolivuotta ilman tupaakkaa!

        Minulla oli sama juttu, unet olivat aika kummallisia kahtena yönä. Nyt olen ollut jo yli 9 kk ilman tupakkaa! Kyllä tämä minulle oli oikea ihmelääke. Ikuisesti kiitollinen olen tästä uudesta raittiimmasta elämästäni :)


      • Sammoo Mielt.

        Onnittelut vaan isäukollesi!"................" "oikea päätös ajoissa, HYVÄ!!!" Tämä vaikuttaa myös läheisten elämään, uskokaa pois. Oikein käytettynä lääkkeistä on hyötyä ja apua tarvittavaan vaivaan.


      • olen kyllä kuullut että jotain tämmöistä lääkettä on olemassa ja haluaisin 30 vuoden jälkeen lopettaa,mutta mitä tämä lääke maksaa,varmaan aika kallista?


      • Sammoo Mielt.
        elivii kirjoitti:

        Minulla oli sama juttu, unet olivat aika kummallisia kahtena yönä. Nyt olen ollut jo yli 9 kk ilman tupakkaa! Kyllä tämä minulle oli oikea ihmelääke. Ikuisesti kiitollinen olen tästä uudesta raittiimmasta elämästäni :)

        Onnea "elivii"!!! ja paljon! "Hyvä päätös ajoissa!" Tuntuu minustakin tosi ihanalta, kun toinen saa kiinni hyvästä, terveellisemmästä elämästä. Vielä kerran Onnea!


      • l''keris
        veanko kirjoitti:

        olen kyllä kuullut että jotain tämmöistä lääkettä on olemassa ja haluaisin 30 vuoden jälkeen lopettaa,mutta mitä tämä lääke maksaa,varmaan aika kallista?

        saman maksaa päivää kohti kuin aski tupakkaa, aloitus pakkaus rapiat 50 euroa, jolla siis pärjää ensimmäiset kaksi viikkoa.


      • pakkauksina
        veanko kirjoitti:

        olen kyllä kuullut että jotain tämmöistä lääkettä on olemassa ja haluaisin 30 vuoden jälkeen lopettaa,mutta mitä tämä lääke maksaa,varmaan aika kallista?

        itse ostaneena oli 57 euroa/2 vkoa.Suosittelen.


      • aloituspakkauksen
        l''keris kirjoitti:

        saman maksaa päivää kohti kuin aski tupakkaa, aloitus pakkaus rapiat 50 euroa, jolla siis pärjää ensimmäiset kaksi viikkoa.

        sain työpaikkalääkäriltä ja reseptin kaupan päälle.Kyllä kannattaa.Ihan outoa kun ei pyöri tupakka koko ajan mielessä?


      • AndyHoo

        Hyvät isäukolle. Itse lopetin 53 vuoden rankan pössyttämisen jälkeen. Neljäs savuton viikko pyörähti käyntiin ja yllättävän iisisti on mennyt Champixin kanssa. Mitä nyt välillä ihmeellisiä unia katsellut, satunnaista pahoinvointia ym. Vaan joka lääkkellähän on sivuvaikutuksensa. Joillekin sopii, joillekin ei. Se on kuitenkin saletti, että kaikki keinot ovat sallittuja tästäkin addiktiosta eroon pääsemiseksi, ikäihmisellekin. Kannattaa kokeilla!


      • kuin piru
        l''keris kirjoitti:

        saman maksaa päivää kohti kuin aski tupakkaa, aloitus pakkaus rapiat 50 euroa, jolla siis pärjää ensimmäiset kaksi viikkoa.

        Elämä on.


      • en ole

        polttanut koskaan joten ei ole tarvinnut käyttää campix lääkettä


      • AndyHoo kirjoitti:

        Hyvät isäukolle. Itse lopetin 53 vuoden rankan pössyttämisen jälkeen. Neljäs savuton viikko pyörähti käyntiin ja yllättävän iisisti on mennyt Champixin kanssa. Mitä nyt välillä ihmeellisiä unia katsellut, satunnaista pahoinvointia ym. Vaan joka lääkkellähän on sivuvaikutuksensa. Joillekin sopii, joillekin ei. Se on kuitenkin saletti, että kaikki keinot ovat sallittuja tästäkin addiktiosta eroon pääsemiseksi, ikäihmisellekin. Kannattaa kokeilla!

        Niin Mies tekee!!Lopettaa tupakinpolton. Sulla on selkärankaa!! :D


      • Anonyymi

        +1 Champix - https://euhealth24.com/fi/drug/champix
        Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.


    • ernos

      Itse olen syön kolmatta viikkoa ja en vielä ole päästänyt itsestäni henkeä. Monta kaveriakin vielä liikkuu täällä jotka myös syövät ja ovat olleet polttamatta, kuten itsekkin. Kyllä olen sitä mieltä kuten lehtijutussakin, että on oltava päässä vika jo ennen kuin lääkettä syö ja voihan sitä yrittää lopettaa ilmankin mutta veikkaan että vituttaa enemmän. Suosittelen kokeilemaan, mutta tupakan haju välillä etoo ja välillä tuntuu ihanalle, joten siinä inhon ja autuuden rajalla liukastelua on ainakin tässä alussa. Mutta pitäisi helpottaa kuurin edetessä, yksilöita ollaan ja ihmismieli ailahtelee.

    • mies23v

      nonni. kertokaas mulle ku mä en tajuu et mikä saa ihmisen alottamaa tupakoinnin? kokeilu mielest on mun mielest on huuhaata ku se jää yleensä muutamaa tupakkaa. mut en vaa tajua et moni tupakoitsia valittää ku ei pääse irti. mut miks yleensäkki aloittaa?? sen ymmärrän kyllä et teinin pitää näyttää kovalta ku se kessuttelee. jääkö teille aikasille tupakoitsioille joku teinivaihe päälle?? ite kans siin 12-17 aikana kaverin kaa vettii poski savuja sillon tällön ku tehtii traktorilla peltotöitä ku se oli nii miehistä mukamas:D mut sillonki aikas harvoin!!! tosin silloin jo tajusin et en oo tupakka miehiä!! mut te jotka poltatte montaki askia päivässä mikä ajo teijät siihen? itseäni myös askarruttaa nää alkoholistit miten jotku voi vetää kännit jokapäivä?? miten voi jäädä riippuvaiseksi ja miksi sitte valittaa ku kerta on alottanu?

      • Nimetön

        vitun fiksuja kysymyksia..taidat melko vajaa olla


      • kupe82
        Nimetön kirjoitti:

        vitun fiksuja kysymyksia..taidat melko vajaa olla

        kyllä se tupakointi viimesen päälle kommunistien ja lestatiolais teinien heiniä=) itekkää en polta minkää vertaa!! KUN EI OLE TARVETTA.eikä tarvi käyttää mitään vierotus lääkkeitä ja pohtia tapanko mä ny ihteni!!! alkoholia sillon tällöin=) ja tipaton tammikuu jatkuu mulla vieläki:D


      • Sammoo Mielt.

        Niimpä??? -riippuvaiseksi.


      • kohta 21v

        Itse alottanut jo monta vuotta sitten enkä juurikaan vanha ole enkä yhtään tyytyväinen. Toisenkymmenen puolella. Itse ainakin vain kokeilin samalla pelätessäni jäädä siitä kiinni, mutta kavereiden kanssa pössyteltiin ja kun ei enään paljon kotosallakaan liikkunut. Sitä poltti koska muut polttivat / yllyttivät taikka sitä halus kuulua jonkinlaiseen rinkiin. Tupakoinnin aloittamiseen on niin monta erillaista syytä jos jonkinlaista. Itse koittanut lopettaa viimesen muutaman vuoden aikana kohtuu monta kertaa. Lopettaminen vaatii todellakin selkärankaa ehkä itselläni sitä ei ole tai pelkään astioiden särkyvän. Lopettaessani on mennyt astioita monesti rikki, tapauksia esim. tekee tupakkaa mieli ja alkavat kädet tärisemään, kaverit eivät halua pitää enään kontaktia koska tulee liian usein tiuskittua heille, mutta aloittamisen syy itselläni oli varmaankin se että se oli kiellettyä ja niinkun moni meistä tietää nuori tekee juuri niin päinvastoin kun heidän vanhempansa ovat sanoneet tämä ei nyt kerro minusta että olisin nuorena ollut kriminaali mutta jääräpäinen kyllä ja nyt sitä miettii pitkälti että jääräpäisyydestä ei ollut kun harmia. Tupakoinnin haluaisin itsekkin lopettaa mutta tuntuun vain niin ylitsepääsemättömältä.


      • mr

        Voi ketä nuo sun kommettisi kiinostaa? Miks luet näit sivuja jos kaikki tuolla saralla kohdillaan. Mut uskon tekstistäsi päätellen et jossain kohti olet jäänny jonosta pois!


      • mr
        mr kirjoitti:

        Voi ketä nuo sun kommettisi kiinostaa? Miks luet näit sivuja jos kaikki tuolla saralla kohdillaan. Mut uskon tekstistäsi päätellen et jossain kohti olet jäänny jonosta pois!

        Viesti tarkoitettu : Mies 23v


      • Anonyymi

        Voi vittu oo hiljaa


    • skipt

      Aloitin kuurin viime syyskuussa ja onnistuin lopettamaan tupakoinnin , olin polttanut noin 15 vuotta
      Taitaa olla tupakkayhtiöiden levittämää huhua koko juttu? Ainakin lääketoimii niiden kannalta pelottavan hyvin.

      • koukusta päässyt

        Ihmettelen kovasti kuinka markkinoille on päästettykin niin tehokas tupakoinninESTOLÄÄKE.Toimii.Olen polttanut 35v.Champix oli mun pelastukseni.Turha sit kenenkään on liittyä keskusteluun "jeesusteleen",et mix yleensä alkaa polttaan.Pysytään asiassa.Joo unet oli hupaisia,mut ei painajaisia,ihmeen todellisen tuntuisia.Ihan puppua toi itsetuho-juttu,etten sanoisi propagandaa.Lääke on kallisarvoinen niin hinta kuin laatusuhteeltaan,yes!


      • skipt
        koukusta päässyt kirjoitti:

        Ihmettelen kovasti kuinka markkinoille on päästettykin niin tehokas tupakoinninESTOLÄÄKE.Toimii.Olen polttanut 35v.Champix oli mun pelastukseni.Turha sit kenenkään on liittyä keskusteluun "jeesusteleen",et mix yleensä alkaa polttaan.Pysytään asiassa.Joo unet oli hupaisia,mut ei painajaisia,ihmeen todellisen tuntuisia.Ihan puppua toi itsetuho-juttu,etten sanoisi propagandaa.Lääke on kallisarvoinen niin hinta kuin laatusuhteeltaan,yes!

        Itselläkin oli välillä ihan pimeitäunia jotka johtui varmaankin lääkkeestä , koske ei ole enään ollut pikään aikaan.
        Jokatapauksessa suosittelen kaikille jotka haluaa eroon tupakata kokeilemaan edes ja nuo huhut "itsetuhoisista" ajatuksista on tupakkayhtiöiden levittämää PASKKAA. Pelkäävät vain omaa tuhoaan

        "TUPAKANPOLTTO ON ITSETUHOA EI VAIN SEN AJATTELUA"


      • Tiinu***

        Sama tuli minulla mieleen. Liian hyvä lääke on jo uhka myynnille!


      • Sammoo Mielt.
        koukusta päässyt kirjoitti:

        Ihmettelen kovasti kuinka markkinoille on päästettykin niin tehokas tupakoinninESTOLÄÄKE.Toimii.Olen polttanut 35v.Champix oli mun pelastukseni.Turha sit kenenkään on liittyä keskusteluun "jeesusteleen",et mix yleensä alkaa polttaan.Pysytään asiassa.Joo unet oli hupaisia,mut ei painajaisia,ihmeen todellisen tuntuisia.Ihan puppua toi itsetuho-juttu,etten sanoisi propagandaa.Lääke on kallisarvoinen niin hinta kuin laatusuhteeltaan,yes!

        Todella hienoa "koukusta päässyt"!!! Pidä lippu aina korkealla. "Tupakka vie rahat ja hengen." Tsemppiä nyt ja tulevaisuutta ajatellen. Kyllä kunnon lääkkeistä kannattaa maksaa hyvin. "Tee oikea päätös ajoissa!"


      • Sammoo Mielt.
        skipt kirjoitti:

        Itselläkin oli välillä ihan pimeitäunia jotka johtui varmaankin lääkkeestä , koske ei ole enään ollut pikään aikaan.
        Jokatapauksessa suosittelen kaikille jotka haluaa eroon tupakata kokeilemaan edes ja nuo huhut "itsetuhoisista" ajatuksista on tupakkayhtiöiden levittämää PASKKAA. Pelkäävät vain omaa tuhoaan

        "TUPAKANPOLTTO ON ITSETUHOA EI VAIN SEN AJATTELUA"

        Ammutaanko alas kaikki sätkä ja viinatehtaat? Niiden Talibanien säestyksellä. Nikotiinin tarve on sairaus ja siitä ei pääse jos ei ota itseään niskasta kiinni kerralla. Hienoa, että täällä on ihmisiä, jotka ajattelee muitakin.


      • Sammoo Mielt.

        No tietenkin on? Mitenkäs muuten ne huumetehtaat pysyis pystyssä. Hienoa "skipt". Pidä lippu korkealla, aina. Säästyy rahaa ja elää paljon pidempään ja myös toiset (savuttomat) ihmiset voivat paremmin. Myös oma tulevaisuutesi näyttää paljon valoisemmalta. Tsemppiä sulle vielä!


      • Sammoo Mielt.
        Tiinu*** kirjoitti:

        Sama tuli minulla mieleen. Liian hyvä lääke on jo uhka myynnille!

        On kivaa, että täällä ollaan kerrankin Sammoo Mielt. meikän kanssa. Kiitos "Tiinu***". Olisi kiva nähdä joku päivä, kun Suomi ja muu Maailma olisi savuttomia ja raittiita. "Hyvä uhka onkin."


    • Jaguar

      Kuukauden kuuri just takana. Ei minkäänlaisia haluja itsetuhoon, ihan höpöhöpöä, uskon minä.
      En ole havainnut mitään sivuvaikutuksia.
      Jätin röökin pois, hommasin tilalle mielekästä puuhaa. Siinähän niitä hulluja ajatuksia tulee jos jäät vaan sohvalle funtsimaan röökiä ja sen puutetta ! En tiedä auttaako lääke itse röökinpolton lopettamisessa mutta uskoisin että se auttaa pitämään hermot kurissa, ei tiuski läheisille niin kovin.

      -J-

    • stumppi.fi keskustelupalstalla,siellä moni on käyttänyt ja mitä itse olen nähnyt niin hyvin tyytyväisiä ovat olleet.

    • Goodbye smoke

      Minäkin halusin vähän kommentoida tätä asiaa. Voihan olla tietysti mahdollista että aivoihin vaikuttava lääke saattaa jollakin aiheuttaa kyseisiä oireita. Itse en ole mitään muuta huomannut kuin juuri nuo oudot unet joista myös lääkeselosteessa mainitaan. Minua ei pelottanut hetkeäkään kokeilla Champixia sen jälkeen kun netistä luin niin monista jotka ovat sen avulla lopettaneet. Olen 44-vuotias ja polttanut reilun 30 vuotta, viimeiset 20 vuotta sen askin päivässä. Mun tupakointi alkoi 11-vuotiaana maalaiskylällä kun "kaverit" pitivät käsistä ja jaloista kiinni ja työnsivät nortin suuhun - nyt poltat. Sen jälkeen ei paljoa vaihtoehtoa ollut kun kylällä ei muita "kavereita" ollut. Kaverit sittemmin jäivät mutta tupakka ei. Kunnes nyt, Champixin avulla 42. päivä ilman savuakaan ja todella mahtava olo. Ikinä en enää tupakkaa sytytä ja suosittelen varauksetta jokaiselle vähänkään harkitsevalle. Jos lääke sitten aiheuttaa itsemurha-ajatuksia, mene lääkäriin. Jo tupakointi itsessään on hidasta itsemurhaa! Tsemppiä kaikille ja savutonta elämää!

      • Sammoo Mielt.

        Todella hienoa "Goodbye smoke"!!!! Tuntuu hienolta, että täällä on ihmisiä, jotka jaksaa kannustaa savuttomaan ja raittiiseen elämään. "Tupakka vie rahat ja hengen." Pidä lippu korkealla, aina. Niilläkin rahoilla pääsee vaikka Lappiin lomille tai minne vain muualle lomille. Se parantaa myös muiden ihmisten (savuttomien) elämänlaatua. On kyllä sydäntä lämmittävää kuunnella. Kaikille myöskin savutonta ja raitista elämää. "Tee oikea päätös ajoissa!!!"


    • Ystävä.

      Soitti ex- naisystävä sairaalasta. Hän oli joutunut sinne koska oli ottanut liikaa läääkkeitä. Sanoi, ettei hänellä ollut itsemurha-ajatuksia, mutta kuitenkin oli ottanut lääkkeitä nukkuakseen ainakin kaksi viikkoa. Yliannostus jota joudutttin hoitamaan sitten lääkehiilellä. Ei sanomansa mukaan ollut muistanut koko tapauksesta juuri mitään. Siis siitä lääkkeitten otosta ja kuinka pää oli lievästi seonnut. Hän oli aloittanut juuri tämän kyseisen lääkkeen käytön. Eli en käyttäsi itse.

      • teutori

        Kirjoitit "lääkkeitä" Hei, jos vetää lääkekaapin kerralla kasvoihin saattaa joutuakin hospitaaliin. Epäilen tuossa champixin osuutta olotilaan melko pieneksi, tietenkin jos vetää kerralla parin viikon satsin ja kasan muita nappeja. Saattaa olla että sun Exällä oli jäänyt traumoja... ???


      • Ystävä.
        teutori kirjoitti:

        Kirjoitit "lääkkeitä" Hei, jos vetää lääkekaapin kerralla kasvoihin saattaa joutuakin hospitaaliin. Epäilen tuossa champixin osuutta olotilaan melko pieneksi, tietenkin jos vetää kerralla parin viikon satsin ja kasan muita nappeja. Saattaa olla että sun Exällä oli jäänyt traumoja... ???

        Käsittäkseni hän oli aloittanut tämän champix hoidon lopettaakseen tupakan polton. Lääkäri oli hänelle ne määrännyt. Hän käytää mielialaläääkkeitä. Siis ainakin lääkärin olisi pitänyt tietää, että näin ei saa sekaisin käyttää. Ilman tämän champixin käyttöä hän tuskin sairaalassa tällä hetkellä olisi. Vaikka champixin osuus olisikin pieni niin saattaa olla kuitenkin ratkaiseva. Eli tällä perusteella en ikinä käyttäisi champixsia jos yrittäisin nyt lopettaa tupakan polton. Siis jos vielä käyttisn lisäksi mielialalääkkeitä. Näin vielä olikin pari kuukautta sitten. Toisille se voi sopia, mutta ei näköjään kaikille.


    • neppu 50

      Kannattaa kokeilla olen käyttäny kaks kuukautta ja tupakkaa ei ole tehny mieli, alkuun oli outoja unia sekä unettomuutta pienensin annosta nyt ei ole mitään sivuvaikutuksia

      • Sammoo Mielt.

        Hienoa... hienoa!!! "neppu 50" Oikein käytettynä lääkkeistä ei ole haittaa. Pidä lippu korkealla. Säästyy rahaa ja elää paljon pidempään. "Tupakka vie rahat ja hengen."


    • stokis

      Itse olen aloittanut ja aloitus pakkaus loppu. Nyt toinen vaihe, kaikki ok ei edes niitä sivuvaikutuksia joista pakkauksessa kerrottu mitkä ovat mahdollisia. Ihan ok suosittelen tosin hieman kallista noin 165e josta kela ei korvaa mitään SUOMESSA, Ruotsissa tosin korvataan puolet, joten pistä kaveri lääkäriin ja jyvät pakettiin ja Suomeen.Onnee lopetukselle, onnistut kyllä.

    • pettynyt

      terve
      Aloitin kyseisen kuurin ja aluksi meni hyvin,kunnes alkoi vaikeudet.
      Ensin huonot yö unet,hirvittävät paijanaiset,pään särky,ummetus ja lopuksi,seurasi masennus jota minulla ei ole koskaan ennen ollut,että näin minulla
      Lääke toimi mainiosti,lopetin 3 vrk kuluttua aloituksesta eikä tehnyt ollenkaan mieli tupakkaa,mutta nuo sivuvaikutukset saivat lopettamaan lääkityksen ja alotin tupakoinnin uudelleen,mikä ei ollut kovin järkevää,toivotan onnea lopetukselle.

      • kannattanut vielä...

        Lopetit siis kolmen vuorokauden jälkeen, koska et kestänyt painajaisia ja päänsärkyä? Ensimmäisenä tulee mieleen, että ehkä et sitten halunnutkaan siitä röökistä luopua, joten pienikin oire oli "hyvä" syy lopettaa lääke? Itse en ole vielä uskaltanut mennä ko lääkettä kyselemään, koska röökin pois jättäminen on enemmänkin kuin vain loppuelämä ilman tupakkaa, se on järkyttävän suuri elämänmuutos. Kaikki päivittäiset rutiinit tulee vaihtumaan toisiin -ja tästä syystä se monia pelottaa, minuakin (ja paljon). Kummallisia unia ja painajaisia näen ilman mitään lääkkeitäkin lähes joka yö, joten mielenkiinnolla odotan, mitä näkyjä lääkkeen oton jälkeen silmissä vilisee=D


      • 4 kk ilman

        Tuliko mieleen, että mainitsemasi oireet (tai ainakin suurin osa niistä) voivat liittyä myös siihen, että et enää polta tupakkaa... siis normaaleita vierotusoireita...


      • skipt

        Lääkeen ohjeitten mukaan tupakointia ei kannata edes lopettaa ennekuin 9-14 kuluttua kuurin aloituksesta mikäli muistan oikein.
        Itse polttelin 12päivää ei enään tupakka maistunut millekkään suukuivi ja tuli aika epämiellyttävä olo .
        Eikä tämäkään mikään ihmelääke ole varmasti tulee vierotusoireita TUPAKASTA jotka nyt moni yrittää laittaa lääkkeen syyksi .


    • todella pettynyt

      Kokeilin Champixia tupakan vieroitukseen, mutta jouduin lopettamaan hoidon kesken monien sivuvaikutusten johdosta. Olin kuullut lääkkeen hyvistä vaikutuksista kuinka monet olivat päässeet tupakasta eroon helposti ja vaivattomasti. Siispä minäkin päätin kokeilla. Olen varmaan sivuvaikutusten magneetti sillä niitä minulla oli monia. Ihan heti alkupäivinä oireet alkoivat. Minulle tuli ripuli, poskia kuumotti ja ne olivatkin aivan tulipunaiset. Usein, lähes päivittäin oli päänsärkyä. Kamala väsymys oli aina läsnä, ei jaksanut oikeen mitään, ruokahalu kasvoi kasvamistaan ja paino nousi kuusi kiloa reilun kahden viikon aikana. Lääkkeet todella vaikuttivat mielialaan ja jouduin lopettamaan leikin kesken. Hyvä jos tästä lääkkeestä on jollekin apua, mutta minulla ne eivät toimineet.

    • edelleen ;)

      Minä aloitin Champixin käytön reilu kuukausi sitten. Enkä ole kertaakaan miettinyt itsemurhaa tms. Hyvin on mennyt. Pientä huonovointisuutta kylläkin, mutta ei mitään kummempaa. Minua on ainakin auttanut. Tsemppiä sinne!

    • lääkkeen

      haittavaikutuksissa on oltava maininta mahdollisesta vaikutuksesta mikä koeryhmälle jäsenelle on lääkkeen syönnin aikaan tullut.

      Onko itsetuhoajatukset todellakin Chmapixin aiheuttamaa vai onko koko tilanne johtanut ajattelemaan moisia? Tai elämäntilanne?

      Vähän suodatusta noihin juttuihin hei..

      Edelleen hengissä ja tupakasta pääsin eroon Champixin avulla.

      Go for it ja lycka till!

      • Sammoo Mielt.

        Hyvä kun olet pääsit eroon tupakasta. Oikein käytettynä lääkkeistä ei ole. "Tupakka vie rahat ja hengen." Hienoa todellakin "Joka" nimimerkillä kirjoittanut. Pidä lippu korkealla.


    • messu

      Alotin ite ton lääkkeen tammikuun alkupuolella ja viikon käytön jälkeen ilmeni aamulääkkeen oton jälkeen n. 1/2-1h huono olo, eikä auttanu vaikka olisin aamulla syönytkin. Lopetin lääkityksen, mutta tupakan himo on jääny pois. Kyllä se halu lopettaa on kiinni mitä korvien välissä liikkuu.

      • Sammoo Mielt.

        No kyllä, ihmisestä itsestään kiinni. ja sieltä korvien välistä liikkuu. Hyvä kun olet pääsyt irti. Säästyy rahaa paljon ja henki. "Tupakka vie rahat ja hengen." Tsemppiä ja pidä lippu korkealla "messu"


    • Perusko

      En popsinut koko kuuria edes loppuun ja nyt olen olut polttamatta puolivuotta. Ainoa haittavaikutus pillereissä oli huonovointisuus, vähän niinku krapula jota kesti aina hetken pillerin jäkeen. Jopa kaljalla käydessä ei tee mieli röökii. Tosi hyvä lääke.

    • herkko setä

      ...himarit lähti silläkin. En tiiä mikä konkreettinen ero näillä kahdella lääkkellä on, hinnassa ei ainakaan suuria eroja, sivuvaikutuslista pistää jo ittessään mahan löysälle;-)prkl tulleeko nää kaikki oireet???? Mulla oli eka viikon aikana univaikeudet, etominen ja suun kuivuminen pahimmat. Tietenki aamuraivarit kuuluu asiaan ja lapsikin tuli siinä sivussa kasvatettua kurissa ja nuhteessa. Mutta niihän se tullee paha olo antibiootistakin joskus... syöskentelin nappeja menemään ja ihmettelin iltaisin sohvalla että pitäisköhän mulla haluttaa jotakin??? sexihalut ei menneet, sitä testasin todella uutterasti, mutta oli se kumma että tuo tupakanhalu, se vaan yksinkertasesti jäi pois:-)
      Ei saa pelätä alottaa, että koko elämä muuttuis, ei se niin mee... jokaisen on kehitettävä joku henkilökohtainen tapa täyttää ne pikku tupakanmittaset hetket jollakin. Ei siinä mene kauaa, kun niitä ei enää sillee ajattelekaan.
      Rohkeesti vaan.
      25 vuotta aski päivässä ja nyt 1v3kk polttamatta.... eikä ala enää uudelleen. Ei tarvi:-)

      • Sammoo Mielt.

        Todella hienoa "herkko setä"!!! "Tupakka vie rahat ja hengen." Hieno kullan arvoinen päätös. Se on ihmisestä itsestään kiinni. Nikotiini riippuvuus on sairaus, siitä ei pääse irti, kuin itseään ottamalla niskasta kiinni, kunnolla. Kaikille myös savutonta ja raitista elämää, pystytte siihen!, ihan varmasti. Tämä päätös vaikuttaa myös toisten ihmisten (savuttomien) elämään. "Tee oikea päätös ajoissa!".


      • raze
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        Todella hienoa "herkko setä"!!! "Tupakka vie rahat ja hengen." Hieno kullan arvoinen päätös. Se on ihmisestä itsestään kiinni. Nikotiini riippuvuus on sairaus, siitä ei pääse irti, kuin itseään ottamalla niskasta kiinni, kunnolla. Kaikille myös savutonta ja raitista elämää, pystytte siihen!, ihan varmasti. Tämä päätös vaikuttaa myös toisten ihmisten (savuttomien) elämään. "Tee oikea päätös ajoissa!".

        Minä olen lukenut ja ymmärtänyt että se on nimenomaan Zyban joka on mielialalääke. Champixin ei pitäisi vaikuttaa siten. Toisaalta kyllä tupakanpolton lopettaminen ilman mitään lääkkeitäkin saa toisilla aika pahoja oireita.


      • hermotkireällä

        Joo zybanilla pääsin eroon tupakoinnista. Yli kaksi vuotta takana tupakoimattomuutta. Käytin zybania kolme viikkoa. Sitten jouduin lopettamaan koska hermot ei kestäny, räjähtelin ihan totaalisesti ihan turhista jutuista. Oli myös yrjö olo kokoajan. zybanin vaikutus kesti vielä lopettamisen jälkeen noin pari viikkoa.Hyvin auttoi alkuun.


    • Heti nyt!
      • Sammoo Mielt.

        YES! KYLLÄ! NO SMOKING!EI SAA TUPAKOIDA! LOPETTAKAA AJOISSA HYVÄT IHMISET! JÄRKI KÄTEEN JA KOHTI SAVUTONTA JA RAITISTA TULEVAISUUTTA. TÄMÄ PÄÄTÖS TEKEE HYVÄÄ MUILLE IHMISILLE (SAVUTTOMILLE),VARMASTI.


    • rrr

      eiköhän tupakointikin ole itsetuhoista, nappeja syön ja auttaa

      • Sammoo Mielt.

        HYVÄ! "rrr" Tsemppiä nyt ja jatkossakin. "Tee oikea päätös ajoissa!" "tupakka vie rahat ja hengen." Tämä päätös antaa myös toisille ihmisille (savuttomille) hyvän, terveen ilmapiirin.


    • Smart-mies

      Olen polttanut tupakkaa pian 35 vuotta, enkä näe mitään syytä lopettaa. Olen iältäni 58 v.

      Kuntoni on parempi kuin ikäsilläni tupakoimattomilla. Eikä mitään yskimisiä tai muita ns. tupakasta johtuvia oireita ole. Noh, ehkä terveyteni johtuu osaksi fyysisestä ulkotyöstä.

      Mutta mikään ei ole rentouttavampaa, palkitsevampaa ja sosiaalisempaa kuin pitää viieden minuutin tauko työpaikalla ja panna tupakaksi. Kokoonnumme kaikki tupakoitsijat yhteiselle tupakkapaikalle ja siellä syntyy parhaa ideat ja näkemykset koskien työtehtäviämme. Siellä syntyy taas uusi innostus jatkaa työskentelyä. Poltan muuten itsekäärittyjä sätkiä, jotka kuulemma ovat jonkin verran terveellisempiä kuin valmiit tupakat.

      • "EI" Sammoo Mielt.

        Just joo, sehän on nähty. Ei voi mitään, kun haisevia dorgia tulee vastaan ja itse saa "taudin" tahtomattaan.


      • helunakaluna

        Näin oli minullakin ennen. Poltin 30 vuotta. Puhallustestissä työterveyshuollossa päihitin kaikki. Sain hämmästyttävän hyvän tuloksen ikääni nähden. Ei koskaan yskää, nuhaa tms. Flunssaa ei ole ollut miesmuistiin. Minäkin poltin itse käärittyjä. Tupakkatauot rytmittivät mukavasti työpäivää. Tupakka oli palkkio ja piriste. Ei tarvinnut eväitäkään kunhan oli tupakkaa. Tupakaton elämä masensi jo ajatuksena. Nyt yksi tupakkakaveri, minusta viisi vuotta nuorempi, vetelee viimeisiä sauhujaan sairastettuaan kaksi vuotta munuaissyöpää. Lääkärit ovat tuoneet julki että tupakka altistaa munuaissyöväälle. Minä vedin viimeiset sauhut huhtikuun alussa, viidentenä Campix-päivänäni. En tarvinnut lopettamiseen kuin kahden viikon aloituspaketin. Nyt en voi ymmärtää miksi en lopettanut jo vuosia sitten. Tupakka ei ole kovin usein edes ajatuksissa enää.


    • Nimetön

      Huomaat varmaan, että positiivisia ja tyytyväisiä Champix-lääkkeen käyttäjiä on paljon. Minä yksi niistä. Kaikkea on kokeiltu. Lääkerasian yhteydessä on mainittu www.liferewards.fi -sivut. Oman kokemukseni pohjalta voin suositella niitä kaikille. Siellä autetaan päivittäin myös pääsemään irti siitä rituaalinomaisesta rutinoituneesta tavasta; mennä tupakalle. Nikotiiniriippuvuushan on ohi muutamassa päivässä, mutta se kenties vuosikymmenien paras tuttu turvallinen käyttäytymistapa ja paras ystävä (viattomaan valkoiseen pukeutunut myrkkykääryle) miten ajatteluaan voi muuttaa. Iloitsen tällähetkellä jo siitä, kun ajattelen miten paljon rahaa säästyy aivan itseäni varten, hemmotteluun tai vaikkapa kerran vuodessa ulkomaanmatkaan.Laskepa sinäkin paljonko päivittäin ja vuosittain kuluu rahaa savukkeisiin. Raha on yksi suuri motivoiva tekijä lopetukseen. Muutin omapäisesti toisen viikon alussa lääkeannostusta pahoinvoinnin vuoksi niin,että otin yöksi vain puoli tablettia. Moni tekee siinä pahan virheen, että joidenkin sivuvaikutusten vuoksi jättävät koko lääkkeen oton kokonaan pois. Siinä samassa tupakointi sitten saattaa alkaa uudestaan, ja taas kerran yksi epäonnistunut ytitys. Itse jatkan sinnikkäästi puolikkaan syöntiä ja liferewards- ohjelmaa, en usko että ilman tuota lääkettä olisin näin rauhallinen ja positiivinen. Se on se toinen lääke(en muista nyt nimeä), mikä saattaa joillekin, joilla on taipumusta masennukseen tai tuhoavaan käytökseen aiheuttaa itsetuhoisin ajatuksia.

    • idaline

      joo sain ton kuurin ja noin viiden kuukauden kuluttua lopettamisesta sain itsetuhoisia ajatuksia ja menin ja otin lääkkeitä ja jouduin hoiton joka oli mulle kamala tilanne kun en yleensä ajattele niin...

    • marjat ole

      mitään itsetuhoisia ajatuksia mielessä.Hassuja unia olen kyllä nähnyt kieltämättä.Ollaan sitten porukalla naurettu.5 viikon kuuri loppuu 2:n päivän päästä.
      Sitten katsotaan onko minulla "munaa" lopettaa?

    • Sairaanhoitaja opiskelija

      Veljeni ja veljen vaimo kokeilivat viimeksi ja heillä toimi. Mieheni miettii kanssa lopettamista Champixin avulla ja kävin tutustumassa lääkkeeseen lääkeformaattien sivuilla. Lääke pakkauksen tuotetiedoissa haittavaikutuksissa mainitaa itsetuhoiset ajatukset mutta suomessa niitä ei ole tutkittu muualla kylläkin ja kun jokainen tietää amerikan mallin varoituksista ja niiden korvausvaatimuksista isoine oikeuskuluineen. Täytyy siis suomessakin mainita kaikki haittavaikutukset. Jokainen jutelkoon lääkärin kanssa läkkeestä ja päättäköön itse mitä lääkettä käyttää. Kyseistä lääkettä ei saa ilman reseptiä joten lääkärissä on käytävä jotta sitä eders saa. Tietenkin on mahdollista syödä tyoisen ihmisen lääkettä jolloin vastuu on itsellään.

      • mika-37

        kolmas viikko menossa champix kuuria eikä ainaskaa viä oo itteeni hengiltä ottanu.


    • *mielipide*

      Minulla ei ole kokemusta mainitusta lääkkeestä.
      Elämäni tupakan kanssa on ollut on-off liikettä. Vuosia polttamatta ja vuosia polttaen.
      Nyt eläkkeelle siirtyessäni tuli mieleeni, jospa tupakasta irti sanoutuisin.
      En tehnyt lakkoa, en lopettanut tupakan polttoa.
      Ohjelmoin itseni yrittämään olla ilman ja se tepsi. Jos teki oikein paljon mieli poltin päivän mittaan –yhden/kaksi/kolme-. Kunnes pääsin tilaan NOLLA savuketta.
      Tämä oli minun tapani ja siinä oli se hyvä puoli ettei pinna kiristynyt, jos satuin lankeamaan.
      Nyt on hyvä mieli ja hyvä olotila.
      Apu jota ihminen tilanteisiinsa hakee ja saa sen, siinä ei ratkaise tapa millä sen saa. Lopputulos on se paras.

      Luin mielenkiinnolla ketjun klo 19.13 asti
      Onnea jokaiselle yrittäjälle omalla kohdallaan.

    • Jeddy

      Aloittelin aikoinaan kun pikku-Boston maksoi automaatissa 50 penniä. Aloitin Champix:in käytön marraskuun 2007 lopussa ja lopetin pari viikkoa sitten. En tänä vuonna ole vetänyt haikuakaan, mutta kyllä mieli tekee.
      Minä näen aina kummallisia unia, joten Champix ei niitä värittänyt. Sensijaan se vei yöunet. Illalla nukahdin kuten ennenkin, mutta jos heräsin esim. 03.00 ei unta enää tullutkaan ennenkuin seuraavana päivänä. Nyt kun olen ollut pari viikkoa ilman tilanne on hieman parantunut.
      Lääkäri joka kirjoitti Champix-reseptin ilmoitti topakasti, että verenpaine- ja diabeteslääkitykseni on yhtä tyhjän kanssa, koska tupakointi supistaa suonia, joita lääkityksellä yritetään pitää auki. Sai järki vihdoin voiton!!!!

    • jaakobbi777

      Ellei tupakkiin kuole niin pillereillä.b

    • paikkaansa...

      lopetin itse champixin avulla ja voin sanoa, että ei vippaa yhtään päässä.. olen myös nauttinut kuurin aikana alkoholia enkä ole huomannut minkäänlaisia sivuvaikutuksia, joten voin suositella! 1kk ja 6pvää ilman tupakkaa!!!

    • tyttö suosittelee

      pitkän, pitkän sauhuttelujakson jälkeen, aloitin n vuosi sitten tän kuurin...sattumalta.. kun mulle tuotiin ko lääkkeen näytepakkauksia...kokeilin ja onnistuin...varmaan ylipitkän kuurin söin mutta himot hävis...polttamiseen meinaan...kesällä kerran kokeilin, muttei todellakaan maistunu...nyt pikkujouluaikaan uudestaan ja sama tulos....
      mua ei vatsasta väännellyn ei mieltä käännelly, en uneksinutkaan normaalia enemmän....en kiukutellu...olin vissii normaali ...tosin nyt on alkanu pikkuhiljaa paino nousta...siihen tiesin varautua...katotaan saanko sen pysymään aisoissa...

    • kara

      Juu,Kyllä se pelaa.Mutta on sillä kyllä sivuvaikutuksia.Itsellä tuli jotain ihme masennuskausia lääkkeen käytön aikana.Välistä oli iloinen kuin peipponen ja heti kohta saattoi olla kaikki ihan päin mäntyä,vaikka ei mitään tapahtunutkaan.No nyt en enää käytä lääkkeitä eikä ole kyllä enää ollut mitään vaihteluita mielialassa.

      • ...

        Aivan samaa mieltä... meinasin masentua niin pahoin että meinas ukon kans mennä poikki, mä vaan itkin ja itkin... käytin kaks viikkoo, mut pääsin myös eroon röökistä. Eli jos jotain huonoo, niin tosi hyvääki


    • Olen polttanut yli 30 vuotta ja nyt olen ollut 3 viikkoa ilman tupakkaa tuon Chapix-lääkkeen avulla. Poltin aluksi 14 päivää lääkkeen ohella ja sitten kerrasta poikki. Auttoi ainakin minua. Ei ole itsari tullut mieleen.

      4kiloatervaakeuhkoissa

      • nainen49

        todella mahtava lääke. Olen kokeillut kaikki mahdolliset laastarit purkat inhalaattorit kunnes tuli champix jonka avulla olen ollut jo 3 kk polttamatta. Ihania vilkkaita unia on ollut samoin nukkumis vaikeuksia mutta kyllä ne kestää jos savuitta voi olla.Oli kysymys mistä lääkkeistä tahansa niin kaikilla on sivuvaikutuksensa. Itsaria en aio tehda eikä ole ollut edes mielessä, aion elää muutaman vuoden pitempään mitä ennusteet lupas 3 kk sitten. Suosittelen lääkettä..


    • vaikuttavasta aineesta

      Millasia unia rupee näkeen,tarkemmin.
      Sekoittaako unet ja tulee pelkotiloja,vai?

      Mikä aine kyseisessä lääkkeessä vie tupakanhimot?

    • Smoker

      Nyt kaikki tupakoimattomat sitten pelastuvat äkkikuolemalta,ja aloittavat uuden hienon elämän sohvan nurkassa,ja alkavat harrastaa vaikka ruoanlaittoa ja ylensyöntiä.Kohta ne vaivat sitten teillä aivan muuta kun tupakoinnista johtuvia mm.keuhkoahtauma,painonnousu verisuonitukokset tulee ensimmäisenä mieleen.No joka tapauksessa onnea teille ja ei muuta kun naapureiden parvekepolttamista kyttäämään...kyllä ne bussikuskit taas hymyilee kun koiranpaskat on siivottu jalkakäytäviltä ja puistoista

    • olen syönyt pian kuurin loppuun tupakointi on vähentynyt mutta ei loppu.oireet on ollut pahoinvointi.kyllä sitä voi muutenkin itsesi tappaa ,ei ainakaan minulle ole tullut mieleen

      • Sammy D

        Oletko syönyt 12 viikkoa, joka on kuurin kesto "virallisesti". Heitäppä nyt ne tupakit helvettiin ja päätä että nyt riitti!!! Se pahoinvointikin helpottuu kun jätät sen röökin pois. Tämä toimi ainakin itselläni. Eikä itselläni ollut pahoinvointia kuin iltalääkkeen ohessa ja sitäkään kun ei kehtaa edes sanoa pahoinvoinniksi ehkä paremminkin hetkellinen heikotus. Pahempi olo on krapulassa!!!


    • weli

      Taitaa olla tupakkatehtaiden propagandaa. Itse lopetin champixin avulla 11 kuukautta sitten ja ainoa sivuvaikutus oli alussa lievä päänsärky ja elämän tilanteeni ei ollut todellakaan kehuttava tuolloin. Mittään itsetuhoisia ajatuksia ei ollut koko champix-kuurin aikana vaan päinvastoin suosittelen sitä kaikille tupakanpolttoa lopettaville. Itse poltin 38 vuotta ja lopettaminen ilman champixiä olisi ollut varmaankin mahdotonta.

    • Nikotiini-Ninnu

      Itse aion ainakin kokeilla Champixilla, siitä moni saanut apua. Itsemurhariskiä en pelkää, koska ei missään ole kerrottu, onko itsemurhan tehneet olleet muutenkin riskiryhmää, sekakäyttäjiä tms. Ja masennus on aika yleistä osalla polton lopettaneista, luopuuhan siinä monivuotisesta (katalasta) kaverista, joka on ollu läsnä joka tilanteessa.

      Zybania kokeilin joskus, mutta siitä ei ollut mulle mitään hyötyä ja enemmän sen käyttö pelotti. Jos oikein muistan, niin alkuaikoina jenkkilässä Zybanin käyttöön kuoli monia ihmisiä, ennen kuin annoskokoa pienennettiin. Tosin käyttivät sitä psyykeoireisiin.

      Ja röökistä on päästävä eroon tavalla tai toisella. Oma selkäranka ei yksinään anna mulla myöten :( en halua kuolla esim. COPD-potilaana tukehtumalla. Tsemppiä kaikille lopettamista suunnitteleville!

    • teme6

      Tänään aloituskuuri 1kk kuuri hinta 107euroa.polttanut olen 13v saa nähdä kuinka käy. Ilmanki lääkkeitäkin on päästy 4kk tupakoimattomuuteen, mutta nyt taas aloitin polttamisen ja nyt( KOVAT KEINOT PÄÄLLE), ja kokeilla tällä paljon hehkutetulla lääkkeellä.

    • tilta-ilona

      Tsemppiä sulle!
      Toivon että onnistuu. Minulla jo viisi vuotta aikaa Campixilla lopetuksesta. 30 v. poltin ja kahden viikon Campix-kuurilla pääsin siitä.
      Toivon hyvää tulosta sinulle1

    • kaxyx

      Champixsilla onnistuu peräti 23 sadasta kun taas nikotiinipurkalla yms vain 5 sadasta.

    • mimmiliina76

      Tiedän että oleman ilman röökiä 3 kuukautta ja sit kessu taas palaa siiderin kera.

    • Kivoja unia

      50 v. tuli pössyteltyä eikä koskaan tullut ajatelu edes lopettaa. Olin lääkärissä ihan muissa asioissa kunnes lopussa pyysi minun ajatella tupakoidin lopettamista. En ollut oikein valmis, mutta otin kumminkin Champix lääkkeet apteekista 107 Euroo ja risat alkupakkaus. Ihme kykkä 3 viikkoa ilman tupakkaa. Kivoja unia mutta ilma alkaa kulkea.

    • elivii

      Onnea! Kyl se elämä voittaa. Tuolta ketjun alkupäästä bongasin vanhan viestini ja laskin tässä että siitä on jo yli 7 v. kun lopetin tupakoinnin Campixilla. Edelleenkin ajattelen että oli elämäni paras päätös kun kokeilin Campixia.
      Tupakkaa ei ole mieli tehnyt sen jälkeen.

    • kallista on

      Unet jatkuu 4 viikko ilman kessuja jatkopakkaus Campista 190 egua kallista on mutta silti on kannattanut.

    • -kerberos-

      Äsken tuli Maikkarilla 45 minuuttia ohjelmassa jakso, jossa yhtenä aiheena Tupakkavierotus vei terveyden. Juttua nimenomaan Champixin voimakkaista vaikutuksista yhdellä käyttäjällä. Ohjelma tulee uusintana torstaina 12.9. kelloo 15.50.

      Aha, tässä löytyy koko tämä 45 minuuttia jakso, jonka Champix-osuus alkaa kohdasta

      00:14:03

      http://www.katsomo.fi/?progId=236152

      Itse olen Champixin avustuksella päässyt eroon tupakasta. Se ei vienyt kokonaan tupakanhimoa mutta vähensi sitä. Ennen kaikkea se vähensi suuresti tupakoinnin lopettamisen aiheuttamaa levottomuutta ja ahdistusta.

      Pistin tämän kuitenkin tänne, koska ihmiset reagoivat kovin eri tavalla eri lääkkeisiin.

    • lääkäri

      Champix on ok mutta jos haudot itsemurhaa, syöt psyykenlääkkeitä tai olet alkoholisti älä käytä.

      Samaan aikaan Intiassa:

      Pääjohtaja Pekka Puska: Tupakoinnin lähtölaskenta on alkanut

      Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen pääjohtaja Pekka Puska puhui tänään kansainvälisessä tupakoinnin maailmanlaajuista poiskitkemistä pohtivassa Tobacco Endgame -konferenssissa New Delhissä Intiassa. Pääjohtaja Puska totesi, että Suomi on ilman muuta eturivin maita tupakoinnin vastustamisessa.
      ─ Suomessa päivittäin tupakoivien määrä on painunut 16 prosenttiin. Tähän tulokseen on päästy, kun eri keinoja kuten lainsäädäntöä, verotusta, valistusta ja tupakasta vieroitusta on käytetty monipuolisesti. Yhdessä nämä ovat muodostaneet kokonaisuuden, joka on käynnistänyt sosiaalisen muutosprosessin, Puska arvioi.

      Tupakoinnin vähentyessä teollistuneissa maissa on kansainvälinen tupakkateollisuus lisännyt markkinointiaan köyhissä maissa. Siksi kehittyvät maat etsivät nyt tehokkaita keinoja, joilla saada tupakointi vähenemään, totesi konferenssin järjestäneen Maailman Sydänliiton (WHF) puheenjohtaja, professori K Srinath Reddy. Keskeinen tavoite on ottaa käyttöön Maailman terveysjärjestön WHO:n Tupakoinnin ehkäisyn kansainvälisen puitesopimuksen (FCTC) keinot.

      Konferenssissa tuotiin esille tuen merkitys. Australia, Skotlanti, Suomi, Uusi-Seelanti ja monet Tyynen meren saarivaltioista antavat hyviä esimerkkejä köyhille, kehittyville maille tehokkaista tupakointia vähentävistä toimista.

      ─ Tupakointi on kaikkien aikojen epidemia. Se tappaa vuosittain noin kuusi miljoonaa ihmistä ja tällä vuosisadalla yhteensä lähes tuhat miljoonaa, ellei tupakan kulutusta saada nopeasti vähennettyä, Puska painotti.

      Kolmansia maita kiinnostaa erityisesti eri maiden tavoitteet kitkeä tupakointi kokonaan pois. Savuttomaan Suomeen on tavoitteena päästä vuoteen 2030 mennessä, jolloin alle 5 prosenttia suomalaisista enää tupakoisi. Iso-Britannia tavoittelee savuttomuutta vuoteen 2035 ja Skotlanti jopa vuoteen 2025 mennessä.

    • kokeilla kannattaa

      Ei toiminut minulla. Masentava olo oli kyllä lääkekuurin aikana. Hienoa kuulla että joillakin on toiminut.
      Lääke muistaakseni alunperin tehtiin muuhun tarkoitukseen ja sitten ihmeteltiin, kun koehenkilöt ( lääkekokeita) lopettivat polttamisen ja juomisen.
      Sitten sitä alettiin myymään tiihen tarkoitukseen.

      Itsestäni tuntui, että pää oli sen verran huurussa lääkkeen takia, että lopettaminen olisi siksi ollut ehkä helpompaa.

      Nyt on menossa sähkösavuke. 4 päivää en ole polttanut tupakkaa. Nikotiinia saa sähkösavukkseesta. Tervaa ja muista sotkuja siitä ei tule.
      Vastaa kai lähinnä nikoretteja ja semmoisia, mutta toimii tupakanhimon ylipääsemiseen kyllä ylivoimaisesti tää sähkötupakka.
      Sähkötupakoita saa kotimaastakin. Nikotiinia ei. Nikotiinia löytyy ulkomailta.
      Mielestäni Aritsona hmm..arizona ?
      http://suomeksi.arizona.mycashflow.fi/
      Tuolta löytyy aloituspakkauksia ja aineita. Nikotiini on hyvä olla alussa 12-18mg omasta mielestäni. Eroja on siinä, että samppix on lääketehtaan tuotos ja nuo taas vapaan markkinan. Hinnat siksi halpoja jopa sähkösauhuissa.
      Kannattaa huomioida, että tupakata tulee savua. Sähkötupakasta höyryä.
      Näin myrkyt ( paitsi nikotiini) jäävät pois.

      Kaikenlaisia kokeilleena ( samppikset ,pillerit , purkat ja laastarit) , tämä on hyvä. On helppo olla ilman tupakkaa. Se että jääkö tähän kiinni, en usko. Ei tääkään mitään paailman parasta oo, joten jää luultavasti pois, kun himot lakkaa tupakkaan. Ei tätä muuten polta kun silloin, kun iskee valtava tupakanhimo. Tällä se on nopeasti ohitettu.
      Lisäksi tämän käyttö verrattuna esim. tupakkaan tai nikoretteihin on yli puolet halvempaa.
      Halpa hinta kokeilla tätä, jos muu ei auta. Tää auttaa oikeasti.
      Nyt ajatellen tätä minun olisi pitänyt kokeilla ensimmäisenä. Olisi jäänyt pois kaikki muu, koska tämä tuntuu toimivan.

      • auntie 75

        Champix ei kuulu lapsiperheen lääkekaappi.Perhesurmien yhteydessä mahdollinen laukaisija.


      • oli hetki aikaa
        auntie 75 kirjoitti:

        Champix ei kuulu lapsiperheen lääkekaappi.Perhesurmien yhteydessä mahdollinen laukaisija.

        Luulen että taustapaineet ovat aivan muut kun tupakanpoltto tai sen lopettaminen. Kaikissa tapauksissa ymmärtääkseni on ollut kyse erotouhuista. Pääsääntöisesti siis. Ehkä samppiksi voi olla yksi johdannainen, mutta en kuitenkaan ole sitä mieltä itse lääkettä käyttäneenä. Ampumistapauksissa on jo tiedossa lääkeet, joita nämä nuoret ovat käyttäneet ( kaikki koulusurmaajat hyvinkään ampuja, niin ulkomailla kun kotimaassa). Ei ole kyse samppiksesta.

        Surullisia nuo perhesurmat. Ne ainakin saadun tiedon mukaan tosiaan ovat olleet parisuhde ongelmia. Parisuhde ei ole leikkiä. Se on ihmisen sisäisen genetiikan lisääntymiseen ja henkisen tasapainon rakenteisiin kehittynyt koneisto. Etenkin jos suhteessa on lapsia, ne ovat tuskaisia asioita. Näiden aikana varmasti lääkäriltä saa erilaisia lääkkeitä asioiden helpottumiseksi, eivätkä ne varmasti ole samppiksia.
        Syy ei siis ole samppiksessa tai aseissa vaan ihmisen päässä.
        Itse olen analysoinut asiaa niin, että sopiva lääketrippi päällä ja siihen omantunnon arvoon kunnon kolaus, niin paketti on valmis niillä, joilla se ongelmaksi tulee. En sulje pois samppiksia, koska sekin on mieli-alalääke, joka manipuloi mielihyvä reseptoreja, poistaen tupakan tai alkoholin tuomaa hetkellistä " hyvänolon" tunnetta joka siis elimistössä valetieto, mutta elimiston tottuessa siihen, se on alkanut vaatimaan lisää ja lisää ( jokainen tietää alkoholistin oireet).


    • Champ30

      Kohta puoli vuotta ilman Champixin avulla. 15 vuotta tupakointia takana, n 10 niistä aski päivässä. Kokeiltu oli nikotiinipurkasta sähkötupakkaan mutta ei vaan aikaisemmin onnistunut. Pisin lakko tätä ennen alle viikon kestoltaan. Motivaatio kyllä aiemminkin ollut kohdillaa. Champixia söin 10 viikkoa, josta 5 vk täydellä annoksella sivuvaikutusten vuoksi. Annoksen puolitin itse, söin loppuajan aamupäivisin 1 mg. Ehkä noilla viikoilla oli saanut jo voittajafiiliksen, jonka ansiosta ei ole tupakkaa ylitsepääsemättömästi enää tehnyt mieli, niin pahalta se alkoi haisemaan :)
      Kaikenkaikkiaan suosittelen lämpimästi! Hintakaan paha siihen nähden mitä röökiin ja kaiken maailman nikotiinikorvaustuotteisiin tullut tuhlattua.

      Sivuvaikutuksia lääkkeellä kyllä oli, mutta nekin yksilöllisiä. Itsellä pahoinvoinvointi ja vatsakivut pahimpina. Aamulla ja illalla söin kunnolla ennen lääkettä, mutta silti välillä täytyi istuutua pöntön ääreen kun tuntui että tulee oksennus. Tunnin pari tämä pahoinvointi kesti, eikä jokapäivä tullut niin pahana. Kovat ylävatsakivut herätti öisin kun söin täyttä annosta. Tämä suurimpana syynä annoksen puolitukseen. Mielialat vaihteli ja väsymys lääkityksen alussa (kun olin lopettanut tupakan) todella kova, mutta uskon tämän liittyvän täysin tupakattomuuteen eikä itse lääkkeeseen. Jälkikäteen ajateltuna oli tuon kuurin ajan jotenkin aika kipeä olo jatkuvasti. Nyt savuttomana loisto fiilis. Kyllä nuo kivut ja pahoinvoinnit oli sen arvoista.

    • loveyourself

      Paras tapa lopettaa. Hassuja unia mutta ei todellakaa mitää itsetuhosia ajatuksia. Iloa vaan kun pääsee tupakasta eroon.

    • 2012helmikuu

      Champix-lääkkeen avulla onnistunut lopetus monen epätoivoisen vuoden ja yrityksien jälkeen v.2012 helmikuussa. Nyt 5.5 vuotta ilman tupakkaa lääkkeen ansiosta. Ainut sivuoire oli (tiedossa ollut) pahoinvointi joka meni lääkkeenoton jälkeen tunnissa parissa ohi. Kallis lääke oli mutta vuosien myötä halpenee kun ei tarvitse ostaa tupakkaa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe